home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 535 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Spanien - En stolt fodboldnation
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange stjerner giver du denne blog.?  (Afstemning slut: 14 Feb 2007, 23:03)
*
- 1 (6,7%)
**
- 1 (6,7%)
***
- 5 (33,3%)
****
- 3 (20%)
*****
- 5 (33,3%)
Antal Stemmer: 15

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Spanien - En stolt fodboldnation  (Læst 10490 gange)
greve
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #30: 25 Dec 2006, 18:32 »

God blog og jeg synes du skulle skrive hvem du udtager
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #31: 27 Dec 2006, 11:39 »

Her den annoncerede Spanien trup, til venskabskampen mod England.

Målmænd: Iker Casillas - Jose Manuel Reina

Nok ikke de store overraskelse her. Dog kan det måske undre folk, at Valdes, Barcelona ikke er med. Men det er sådan, at der er blevet valgt, at satse på to målmænd, i stedet for tre. Det er vurderet, at Casillas og Reina var dem der havde gjort det bedst, i de forrige kampe.

Forsvarsspillere: Cesar Arzo, Asier Del Horno, Juanito, Marchena, Michel Salgado, Pablo, Carles Puyol, Raul Albiol, Sergio Ramos.

Her er det værd at lægge mærke til Cesar Arzo. Den normale U-21 landsholdsspiller har vist sig parat til et springet op til A-Holdet. Det skal blive spændende, at se om han er med i kampen. Han starter vel næppe inde, men kan nok godt se frem til at komme på banen senere i kampen.

Midtbanespillere: David Albelda, Ruben Baraja, Borja Oubina, Cesc Fabregas, Joaquin, Luis Garcia, Xabi Alonso, Alberto Zapater.

Her skal det blive spændende at se en spiller som Alberto Zapater. Han er ligeledes som Arzo rykket med op fra U-21 truppen. Til gengæld har han gode chancer for at starte inde, siges det i i hvert fald i pressen. Estaria skulle have et godt øje til den unge mand, og derfor skulle der var chancer for han starter inde, eller i hvert fald kommer ind fra anden halvlegs start.

Angribere: Fernando Torres, Fernando Llorente, Fernando Morientes, Jose Antonio Reyes, David Villa.

Heroppe ser det meget godt ud. Torres og Villa ved vi alle scorer mål på samlebånd. Det er da også dem som er fortrukket af Estaria. Samtidig skal det blive spændende at se en spiller som Llorente i aktion. Han skal have gjort det godt i sin klub Athletic, og er derfor blevet udtaget af Estaria.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #32: 27 Dec 2006, 11:40 »

God trup. Men du behøves ikke sådan en god trup til en venskabskamp Shockeret
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #33: 27 Dec 2006, 13:11 »

rigtig god trup
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #34: 28 Dec 2006, 12:24 »



England

VS

Spanien



Old Trafford, Manchester

34.276



Det var snart noget tid siden landsholdet havde været samlet. Holdet skulle en tur til England, nærmere bestemt Manchester, og Old Trafford.
Spanien skulle tage den lange tur nordpå, for at møde England i en venskabskamp. Et spændende møde, mellem to store fodboldnationer, som har til fælles, at skulle skuffe ved de store slutrunder. Det har resulteret i en manager udskiftning på begge hold. Så selvom de er konkurrenter, har de en del til fælles for tiden.
Spanien blev kort før afrejse nødsaget til at måtte lave et par ændringer. Flere spillere havde ikke mulighed for at tage med. Så der skulle omrokeres lidt i den ellers udtaget trup.
Hjemme måtte blive Luis Garcia, Fernando Torres, Carles Puyol og Sergio Ramos. Ind blev indkaldt Xavi, Silva, Jesus Navas og Raul Garcia.
Altså en del udskiftninger i truppen, men alligevel gode spillere, som drager af sted til England.

Det er en kamp, som ligesom den seneste mod Argentina skal eksperimenteres i. men samtidig skulle den også meget gerne vindes. Det mener i hvert fald manager Estaria.

“Vi tager ikke helt til England bare for, at eksperimentere, som I nu kalder det. Vi er fuldt koncentreret omkring denne kamp, og vi vil gøre alt for at komme hjem med en sejr. Derfor har jeg så vidt muligt, prøvet at få de spillere med, jeg mener er dem som skal sikre os en EM - billet. Det hjælper ikke noget, at jeg sparer en del af dem, for det er trods alt dem som skal kvalificere os. Det er dem som skal spilles sammen.
Selvfølgelig skal andre også have chance for at vise mig, at de også skal med. Det er klart.”


En manager der ved hvad han vil. Estaria vil vinde, om det så er venskabskampe, eller vigtige EM - kampe.



De to holds opstilling til dagens kamp.



1. Halvleg.

England starter godt ud, og har da også kampens første mulighed. Det er Rooney, som forsøger. Dernæst er det ellers Spaniens tur, en god mulighed, som desværre bliver spildt.
Villa kæmper hårdt foran, men formår ikke at komme af sted med bolden. De stærke engelske forsvarer, holder godt øje med ham.
Så er det Steven Gerrard, som forsøger med et godt langskud, der desværre for ham og England, går over mål.
England fortsætter presset, og især Crouch, kommer frem til flere store chancer.
Spanien kommer lidt mere med i kampen, og efter 20 min. Spil sender Xavi en gudebold op til Raul, som sikkert og koldt scorer.
Efter scoringen er det igen England som tager over. De presser på, kommer frem til chancer, men brænder.
Det er vist beskrivelsen af England i første halvleg.
Spanien derimod, er mere sikre i deres afslutninger. Halvlegen ser ud til at skulle ende 0-1, men Raul Albiol takler bolden fra en engelsk spiller, ser op, og sender bolden op i feltet. Der står Raul klar, og gør med sit andet mål i kampen, det til en 0-2 pauseføring til Spanien. De var simpelthen bare skarpere i deres afslutninger. Mere er det sådan set ikke at sige.




2. Halvleg.

Fra anden halvlegs start sendes Jesus Navas og Morientes på banen. Ude bliver Raul Garcia, og en hårdt arbejdende David Villa.
England kommer bedst ud fra pause, og Rooney kommer frem til gode chancer. Indstiftede Morientes har også et godt forsøg, som dog bliver reddet ud til hjørnespark.
Den anden indstiftede Jesus Navas, sender en godt aflevering ind til Raul i feltet, som brænder. Det var en stor afbrænder, i forhold til hans ellers store sikkerhed i første halvleg.
Der kom mange udskiftninger på begge hold, da alle lige skal ind og have deres chance.
Der opstår en løs chance til Darren Bent, men han fuldender Englands mangel på gode afslutninger, og brænder.
Omkring 70 min. Henne i kampen, mister Steven Gerrard hovedet. Han skubber brutalt Jesus Navas omkuld, og modtager det røde kort.
Derefter sker der ikke det store, og Spanien kører sikkert kampen hjem. Den sidste halvdel af anden halvleg var lidt kedelig, da der grundet mange udskiftninger på begge hold, aldrig rigtig kom noget spil i gang.
En sikker og flot sejr til Spanien. 



England 0-2 Spanien
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Anders--Bang
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #35: 02 Jan 2007, 01:04 »

Feed blog !

Måske jeg også skulle lave en .. Jeg har gang i Danmark og er har lige kvalificeret mig til EM .. Vm kval puljen ser også overkommelig ud !
Logged

HeY! Skriv til mig hvis du holder med Chelsea eller FC Midtjylland!!

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #36: 02 Jan 2007, 01:06 »

YES! mit forslag blev godtaget!!! (det med truppen)
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #37: 02 Jan 2007, 10:27 »

YES! mit forslag blev godtaget!!! (det med truppen)
Ja.. Det gjorde det. Havde det lige oppe i en afstemning, og de fleste ville godt have jeg skrev truppen, hvilket jeg så valgte at gøre, da jeg egentlig også selv synes det var en god idé..

Tak for forslaget.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #38: 02 Jan 2007, 10:29 »

Feed blog !

Måske jeg også skulle lave en .. Jeg har gang i Danmark og er har lige kvalificeret mig til EM .. Vm kval puljen ser også overkommelig ud !
Tak.. Ja, kunne da godt være du skulle starte en.. Der er ikke så mange med landshold for tiden, så det kunne da blive sjovt nok.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #39: 02 Jan 2007, 13:35 »

Her den annoncerede Spanien trup, til EM - kvalifikation kampen mod Danmark.


Målmænd: Iker Casillas, José Manuel Reina.


Forsvarsspillere: César Arzo, Asier Del Horno, Michel Salgado, Pablo, Carles Puyol, Raúl Albiol, Sergio Ramos.


Midtbanespillere: David Albelda, Rubén Baraja, Borja Oubiña, Cesc Fabregas, Guti, Jesús Navas, Joaquín, Raúl García, Silva, Vicente, Xabi Alonso, Xavi, Alberto Zapater.


Angribere: Fernando Torres, Fernando Llorente, David Villa, Raul.
 



Lige en ændring på holdet. Fabregas har grundet skade måtte trække dig fra landholdstruppen. Fernando Estaria hentede hurtigt en afløser ind. Det Antonio Puerta, som til daglig spiller i Sevilla.
« Seneste Redigering: 02 Jan 2007, 13:48 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #40: 02 Jan 2007, 16:01 »



Spanien


VS


Danmark




Nuevo Colombino, Huelva

19.836




Dagens kamp stod på Spanien mod Danmark. Den lille nation, mod den noget større. Danmark har ikke de spillere, som dengang i 1992 sikrede dem EM - guldet. Laudrup - brødrene, Schmeichel, Faxe og co. Er alle fortid. Dengang havde Danmark spillerne, det har de slet ikke på samme måde nu. 
Spanien derimod kan komme med stjernespillere på samtlige positioner, og ligner da også en vinder af kampen. De har været stærke indtil videre, og ikke tabt, i deres første tre kampe i EM - kvalifikationen.
Danmark har også vist godt spil. De har ligeledes som Spanien spillet tre kampe. Der er det blevet til to sejre, og en enkelt uafgjort. Ganske godt. Derfor er det heller ikke et hold som skal undervurderes. De kan godt give Spanien lidt problemer, og tilmed både stjæle point, eller ligefrem vinde kampen.
Det er en meget vigtig kamp for begge hold. Selvfølgelig er EM - Kval kampe altid vigtige at vinde, men denne her er speciel vigtig.
Vinder Spanien sætter det Danmark under pres, da de så vil være flere point bagud. Samtidig vil flere lande kunne holde trit med Danmark, og derved have større chancer, for at snuppe en EM plads.
Vinder Danmark derimod, vil de betyde de går op forbi Spanien, dog kun med et enkelt point ned til Spanien. Og gruppen vil være mere åben. Derfor gælder det vel for Spanien om at få vundet denne kamp. Det er godt nok tidligt i Kvalifikationen, men det er altid godt med en god start.
Der er derfor lagt op til en spændende kamp, mellem gruppens førerhold Spanien, og nr. to Danmark.
Spanien manager Fernando Estaria, blev fanget af en journalist, et par dage inden kampen.


Journalist: “Hvad forventer du af kampen mod Danmark?”   

Estaria: “Jeg forventer de vil kæmpe røven ud af bukserne, hvis det altså  er hvad der skal til for at vinde kampen. Jeg mener jeg har fat i nogle drenge, som vil gøre alt hvad der står i deres magt, for at vinde denne kamp. De ved nemlig godt hvad det betyder, og at ingen er sikre på en plads i truppen, bare fordi man er et stort navn. Alle skal kæmpe for det, og vise mig, at de skal med.”

Journalist: “Hvad ved du om Danmark? Er det et hold, som vil skabe problemer for jer.?”

Estaria: “Jeg må være ærlig og sige jeg ikke ved så meget om Danmarks trup. Jeg ved de vandt EM 1992, men så meget mere ved jeg ikke. Det var lidt som om man ikke har hørt så meget til dem på de seneste. Men man kan jo se de har kvaliteterne, de har anden pladsen i gruppen, så selvfølgelig kan de skabe problemer.”

Jounalist: “Held og lykke med kampen. !”

Estaria: “Tak.”



De to holds opstilling.



Kahlenberg leverede en flot indsats.

1. Halvleg.
Det er Spanien som kommer bedst ud til kampen. De starter i de første min. Med at køre bolden rundt i egne rækker, dog uden at komme frem til det store.
Derefter er det Danmark med et par små chancer, også uden mål. Kampen bliver lidt nervøs bagefter. Ingen ved rigtig hvem der skal tage styringen, og der kommer en del fejlafleveringer.
Men efter 9 min. Sker der noget. Efter lidt roderi midt på banen ender bolden ude på fløjen hos Thomas Kahlenberg. Han smider den ind og, der er igen lidt kludder i spillet, og Spanien får ikke sparket væk. Det resulterer i, at Jon Dahl kan sende Danmark i front.
Derefter var det Spanien som tog over. Efter 18 min. Ligger bolden i mål, det er måltyven Villa, som har været på spil. Han scorer efter et flot oplæg af Albiol, som fra egen banehalvdel sender en lang aflevering op i feltet. Hvor Villa selvfølgelig er klar.
Men Spanien havde mere. 12 min. Senere, nemlig i det 30. Minut scorer Villa sit andet mål. Det er denne gang efter en genial aflevering fra Joaquín, som sender Villa af sted i helt fri position til scoring. 2-1, og kampen var vendt til de rød - gules side.
Men det skulle blive værre. Bare fire min. Senere, står det nemlig 3-1. Det er Jesus Navas der med en god stikning sender Raul af sted, og Spanien favoritten er sikker i sin afslutning.
Så skulle man ellers tro kampen var stort set afgjort allerede i første halvleg. Det havde nemlig set så nemt ud fra Spaniens side, og Danmark havde ikke fået et ben til jorden. Men efter 39 min. Lykkedes det dem at få reduceret. Det er igen Jon Dahl, og igen på oplæg af Kahlenberg. Flot mål, og 2-3.
Danmark var tilbage, inden der blev fløjtet til pause.



 
Raul og Villa. En giftig duo.

2. Halvleg.
Danmark starter bedst ud. I de første 10 min. Er det dem som styrer løjerne, og kommer frem til afslutninger.
Derefter tager Spanien over. Raul med en god chance, som dog ryger over mål.
Et godt Spanien angreb. Bolden bliver tacklet fra en dansker, spillet videre i flot kombinations spil, og ender hos Raul, der i en spids vinkel brænder.
Tiden går for Danmark. De skule gerne op og have scoret en gang mere. Men de formår ikke at komme frem til noget. Spanien spillerne kommer heller ikke frem til så meget. De meste af spillet foregår på midten i denne periode.
Flot kombination spil af Spanien. Bolden ender hos Raúl García, som dog brænder, og bolden går ud til hjørnespark.
Danmark satser offensivt i de sidste minutter, dog uden held. Indstiftede Llorente gør sejren større i dommerens overtid. 93. Min er gået, da han lidt heldig måske, får sendt bolden i nettet. En sikker sejr over Danmark, der dog med lidt mere effektive afslutninger, og en smule held, godt kunne have fået uafgjort.




Spanien 4-2 Danmark


« Seneste Redigering: 02 Jan 2007, 16:28 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #41: 02 Jan 2007, 16:06 »

Øhh.. Undskyld, men hvorfor har du postet den samme update to gange? Huh
En fejl måske. Rullende Øjne
Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #42: 02 Jan 2007, 16:06 »

God sejr over Danmark. Kan godt lide din blog. Rigtig godt skrevet.  Shockeret
Logged

Hala Madrid!

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #43: 02 Jan 2007, 16:10 »

Øhh.. Undskyld, men hvorfor har du postet den samme update to gange? Huh
En fejl måske. Rullende Øjne
Ja.. En fejl. Ups.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #44: 02 Jan 2007, 16:10 »

God sejr over Danmark. Kan godt lide din blog. Rigtig godt skrevet.  Shockeret
Tak.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010