home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  1 Bruger, 589 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Spanien - En stolt fodboldnation
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange stjerner giver du denne blog.?  (Afstemning slut: 14 Feb 2007, 23:03)
*
- 1 (6,7%)
**
- 1 (6,7%)
***
- 5 (33,3%)
****
- 3 (20%)
*****
- 5 (33,3%)
Antal Stemmer: 15

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Spanien - En stolt fodboldnation  (Læst 10449 gange)
chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Spanien - En stolt fodboldnation
« : 20 Dec 2006, 10:14 »

Spanien - Den stolte fodboldnation




Spanien er ikke den store fodboldnation, som de selv gerne vil være. På trods af stjernespillere på samtlige positioner, er det snart noget tid siden, de for alvor viste den sande styrke, kunne løfte de store pokaler, som et hold med disse spillere ellers burde. Heller ikke sommerens VM skulle blive til noget stort. De har spillerne, men alligevel går det galt. Det er lidt mærkeligt, for de kvalificere sig forholdsvis nemt, og også ofte med flot spil. Men når de når til en stor slutrunde, som EM eller VM går det galt, for den ellers stolte fodboldnation.
Hvem skal have skylden for dette lidt mærkelige fænomen for Spanien? Er det spillerne, som efter en sikker kvalifikation ikke er oplagte nok til selve slutrunden? Er det manager Luis Aragones, som ikke formår at få sat spillerne rigtigt op til kampen? Der har været mange spekulationer, men det er endnu ikke blevet opklaret hvad der går galt for Spanien.
Luis Aragones var ude med rygter om, han nok ville stoppe, efter endnu en fiasko ved en slutrunde. Men det spanske fodboldforbund, ville meget gerne beholde ham. De troede fortsat på ham, og var klar til at lade ham fortsætte.

Men Aragones ville det anderledes. På en kort pressekonference meddelte Luis Aragones, nemlig at han stopper som landstræner for det spanske landshold.
Men hvorfor?

“ Jeg har valgt at stoppe, da jeg ikke mener jeg kan tilføre dette hold mere. Jeg har prøvet og prøvet, men det er ikke rigtig lykkedes for mig. Derfor har jeg valgt at stoppe, så en ny kan komme til, og føre denne, eller fantastiske trup, frem til store titler.”

“Jeg er ked af det… Men det er det bedste for dette hold.” Sagde Aragones, med et par tårer løbene ned af kinderne.

Luis Aragones har gjort hvad han kan for dette hold. Men det har åbenbart ikke været nok til, at føre holdet helt til tops. Flere spillere er også ærgerlige over Aragones opsigelse. Han havde formået at få et godt forhold til flere spillere, og et godt sammenhold mellem spillere indbyrdes. Men det er jo det som kan ske i fodbold. Det er aldrig til at sige hvad der sker. Det er en uforudsigelig sport, fyldt med overraskelser.   

Dermed må Det spanske fodboldforbund nu, ud og lede efter en afløser…   
 
« Seneste Redigering: 09 Feb 2007, 23:03 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

hansen17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #1: 20 Dec 2006, 10:24 »

Fed start!! Glæder mig til der kommer mere. Opstemt
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #2: 20 Dec 2006, 10:28 »

Fed start!! Glæder mig til der kommer mere. Opstemt
Tak. Der kommer opdate lidt senere i dag.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #3: 20 Dec 2006, 10:32 »

Ja - en go start. Glæder mig til at følge med i denne blog.  Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #4: 20 Dec 2006, 11:38 »

Afløser er fundet


Den afgående Spanien manager Luis Aragones, har fået sin afløser. Blot en uge efter Aragones aftrædelse fra jobbet, er der nu fundet en ny manager.
Der blev indkaldt til pressekonference hen på eftermiddagen d. 29 juni. Alle vidste det. Der skulle præsenteres en ny manager for den stolte fodboldnation. Der var hele ugen spekuleret i hvem det kunne være, selv var der tænkt på nogle af de mindst utænkelige.
Men da den nye manager trådte frem, var der alligevel mange, for ikke at sige alle, som lige skulle se lidt nærmere på manden.
Efter lidt tavshed begyndte den første journalist: “Ja, Hr…? Øøh, ja. Jeg vil først starte med, at spørge hvem du egentlig er?"
Formanden for det spanske forbund bryder ind, inden den ukendte manager når at få sagt noget.
“Denne mand er den nye landstræner for Spanien. Han hedder Fernando Estaria, og han er en dygtig mand.”

Journalisten ser forvirret rundt inden han siger: “Jo tak. Så har vi det på plads. Men hvor kommer du fra? Har du erfaringer fra et job på dette niveau?”

Estaria retter sig op og siger så: “Jeg er her fra Spanien, og har tidligere trænet Barcelonas C-hold. Derfor har jeg et godt forhold til det spanske spil, og føler mig…

Journalisten bryder ind: “Jamen det lyder da ikke af meget. Hvordan kan du være klar til sådan et stort job.”

“Jeg føler mig helt klar. Mit ophold i Barcelona lærte mig meget. Jeg har fået kendskab til spillet og de store stjerner.”

Journalisten skal til at spørge videre, men bliver afbrudt af formanden.

“Nu synes jeg vi skal give den nye mand en chance, inden i allerede har dømt ham. I kender ham ikke, og ved ikke hvad han kan gøre. Det gør jeg til gengæld, og jeg ved han har hvad der skal til for, at føre dette hold frem til store sejre i fremtiden.”


(Billeder kommer)
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #5: 20 Dec 2006, 15:00 »

Manager med ambitioner

Den nye Spanien manager Fernando Estaria har fået en hård start på sit nye job. Allerede på sit første pressemøde, fik han pressen at høre. Ikke lige den pæneste modtagelse, men nu ved de altså hvem han er.
Det var straks en noget pænere modtagelse fra spillerne. De fleste var enige om det nok skal blive godt, under den nye manager.

“Jeg havde et rigtig godt forhold til den tidligere manager Luis (Aragones), men nu har vi fået ny manager, og jeg er sikker på jeg nok også skal få et godt forhold til ham. Han er en mand med ambitioner, han tror på os, og på mig for den sags skyld. Jeg glæder mig allerede til den første kamp under hans ledelse” Udtaler Spaniens unge angrebskomet Fernando Torres.

Det med Estaria skulle have ambitioner, det er der i hvert noget om. På trods af han ellers virkede lidt skræmt over pressens modtagelse den anden dag, mødte han glad og selvsikker op til pressemøde. Det er snart tid til den første kvalifikationskamp til EM - slutrunden, en kvalifikation de fleste regner med, Spanien nemt klarer. Det ser da også helt fint ud i forhold til deres chancer for at gå videre.
Lad os lige se på gruppen.

Danmark
Island
Letland
Liechtenstein
Nordirland
Spanien
Sverige


Den værste modstander må vel siges at Sverige. Men også Danmark, Nordirland og Island kan skabe problemer. Men det er vel en gruppe, som det er muligt at komme videre fra. Det er Fernando Estaria i hvert fald ikke i tvivl om.

“Ja, Selvfølgelig går vi videre. Og hvis ikke, vil jeg tillade dig, at kalde mig hvad du vil, i dine fremtidige artikler, som omhandler mig.”

En selvsikker manager, som efter at være overfuset af pressen ved sit første pressemøde, nu viste han godt tør sige pressen imod. Det skal blive spændende at følge ham fremover.

Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #6: 20 Dec 2006, 17:01 »




Spanien


VS


Liechtenstein




Olimpico de Chapin, Jerez de la Frontera



Dagene går hurtigt, når man sådan er blevet manager for et stort landshold. Der skal indøves kombinationer, taktiker og meget mere. Men nu var tiden gået, og det var tid til den første kamp for Estaria.
Kampen skulle spilles på hjemmebane, og modstanderen hed Liechenstein. En overkommelig modstander, og fans og spillere forventede en sikker sejr.
Bestyrrelsen havde mindet Estaria om, at ingen modstander skal undervurderes. Heller ikke dagens modstander Liechenstein. Selvom fansene forventede en sejr, var det vigtig Estaria ikke fik spillerne til at tro det bare var en kamp, som kunne vindes uden kamp. Der skulle forkuseres på kampen.

1. Halvleg
Det starter godt. Spanien presser på som forventet, og får hurtigt den første mulighed. Der skal dog gå 36 min. inden bolden er i mål. Det er Jesus Navas, som er på spil. Han afdribler hurtigt to mænd ude på kanten, og ligger den ind over. Der inde står Torres klar, og han kan sikkert score.
To min. senere er Navas på spil igen. Joaquin spiller bolden på tværs ind til Navas, som fra 30 m. flot scorer.

2-0 ved pausen. 17.425 er mødt op til dagens kamp. De har altså set et Spanien mandskab udspille Liechenstein, som ikke har haft et skud på mål endnu.

2. Halvleg
Ved anden halvlegs start, kommer Raul og David Villa på banen. Ud går Vicente og målscorer Fernando Torres.
Men det var Jesus Navas helt store kamp. Efter 66 min. er han igen på spil. Denne gang med et flot indlæg til Xabi Alonso i feltet, og han scorer sikkert.
Spanien fortsætter  presset, det betyder store chancer bl.a. til Raul Albiol, der dog ikke formår at score.
Liechenstein spillerne bliver frustrerede, og Xabi Alonco må udgå med en skade, efter en grim takling.
På trods af skaden af Alonso, formår Spanien at score endnu en gang. Denne gang er det måltyven David Villa, som er på pletten. Han scorer fra kanten af feltet, efter 92 min.

En sikker sejr, i en kamp som Spanien styrer fuldstændig. God debut for den nye manager, og for selve holdet i betræbelserne om at komme til EM i 2008.



Spanien 4-0 Liechenstein
« Seneste Redigering: 20 Dec 2006, 20:49 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #7: 20 Dec 2006, 17:35 »

kanon update
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #8: 22 Dec 2006, 09:35 »

glæder mig til opdate
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Niko
Gæst
 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #9: 22 Dec 2006, 10:05 »




Spanien


VS


Liechtenstein




Olimpico de Chapin, Jerez de la Frontera



Dagene går hurtigt, når man sådan er blevet manager for et stort landshold. Der skal indøves kombinationer, taktiker og meget mere. Men nu var tiden gået, og det var tid til den første kamp for Estaria.
Kampen skulle spilles på hjemmebane, og modstanderen hed Liechenstein. En overkommelig modstander, og fans og spillere forventede en sikker sejr.
Bestyrrelsen havde mindet Estaria om, at ingen modstander skal undervurderes. Heller ikke dagens modstander Liechenstein. Selvom fansene forventede en sejr, var det vigtig Estaria ikke fik spillerne til at tro det bare var en kamp, som kunne vindes uden kamp. Der skulle forkuseres på kampen.

1. Halvleg
Det starter godt. Spanien presser på som forventet, og får hurtigt den første mulighed. Der skal dog gå 36 min. inden bolden er i mål. Det er Jesus Navas, som er på spil. Han afdribler hurtigt to mænd ude på kanten, og ligger den ind over. Der inde står Torres klar, og han kan sikkert score.
To min. senere er Navas på spil igen. Joaquin spiller bolden på tværs ind til Navas, som fra 30 m. flot scorer.

2-0 ved pausen. 17.425 er mødt op til dagens kamp. De har altså set et Spanien mandskab udspille Liechenstein, som ikke har haft et skud på mål endnu.

2. Halvleg
Ved anden halvlegs start, kommer Raul og David Villa på banen. Ud går Vicente og målscorer Fernando Torres.
Men det var Jesus Navas helt store kamp. Efter 66 min. er han igen på spil. Denne gang med et flot indlæg til Xabi Alonso i feltet, og han scorer sikkert.
Spanien fortsætter  presset, det betyder store chancer bl.a. til Raul Albiol, der dog ikke formår at score.
Liechenstein spillerne bliver frustrerede, og Xabi Alonco må udgå med en skade, efter en grim takling.
På trods af skaden af Alonso, formår Spanien at score endnu en gang. Denne gang er det måltyven David Villa, som er på pletten. Han scorer fra kanten af feltet, efter 92 min.

En sikker sejr, i en kamp som Spanien styrer fuldstændig. God debut for den nye manager, og for selve holdet i betræbelserne om at komme til EM i 2008.



Spanien 4-0 Liechenstein


Det ligner virkelig meget min Chile blog ..   Skuffet
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #10: 22 Dec 2006, 10:24 »

Det ligner virkelig meget min Chile blog ..   Skuffet
Hm.. Ja, det kan jeg vist ikke helt løbe fra. Jeg havde i lidt tid tænkt på at lave en landsholds blog med Spanien.. Da jeg så så din, fik jeg jo automatisk ideer til min egen.. Kunne godt lide den måde du sætter kampene op på. Det der med at lave de to landes flag.. Derfor gjorde jeg det selv. Men ved ikke hvad jeg/vi skal gøre ved det. Jeg synes du skal tage det som et kompliment på en måde. Jeg laver det jo fordi jeg synes godt om det som du har lavet.. Hvis du forstår.? Man får jo ideer til sin egen blog, ved at læse de andres.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Niko
Gæst
 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #11: 22 Dec 2006, 10:47 »

Hm.. Ja, det kan jeg vist ikke helt løbe fra. Jeg havde i lidt tid tænkt på at lave en landsholds blog med Spanien.. Da jeg så så din, fik jeg jo automatisk ideer til min egen.. Kunne godt lide den måde du sætter kampene op på. Det der med at lave de to landes flag.. Derfor gjorde jeg det selv. Men ved ikke hvad jeg/vi skal gøre ved det. Jeg synes du skal tage det som et kompliment på en måde. Jeg laver det jo fordi jeg synes godt om det som du har lavet.. Hvis du forstår.? Man får jo ideer til sin egen blog, ved at læse de andres.

Tak, For Rosen.. Men altså det er helt iorden, af du gør det på den måde  Wink
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #12: 22 Dec 2006, 10:57 »

Tak, For Rosen.. Men altså det er helt iorden, af du gør det på den måde  Wink
Okay, det var da godt.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Severinsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #13: 22 Dec 2006, 11:19 »

syntes det er nice at du prøver at lave en blog med et landshold, ikke så mange der gør det Wink
Logged

(L) AC MILAN (L)

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #14: 22 Dec 2006, 11:29 »

syntes det er nice at du prøver at lave en blog med et landshold, ikke så mange der gør det Wink
Nej.. Præcis. Men jeg synes det er sjovt.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010