home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 535 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Spanien - En stolt fodboldnation
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange stjerner giver du denne blog.?  (Afstemning slut: 14 Feb 2007, 23:03)
*
- 1 (6,7%)
**
- 1 (6,7%)
***
- 5 (33,3%)
****
- 3 (20%)
*****
- 5 (33,3%)
Antal Stemmer: 15

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Spanien - En stolt fodboldnation  (Læst 10460 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #15: 22 Dec 2006, 12:52 »

C-4e jeg søger billeder Smiley ellers fin blog
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #16: 22 Dec 2006, 12:54 »

C-4e jeg søger billeder Smiley ellers fin blog
Okay tak.. Var egentlig også meningen jeg ville have sat et par billeder ind, men havde lidt problemer, så har ikke lige fået gjort det.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #17: 22 Dec 2006, 18:57 »




Nordirland

VS

Spanien




Windsor Park, Belfast

20.234


Forventningerne til denne kamp var store. Det eneste der talte var en sejr fra Spaniens side. Modstanderen hed Nordirland, og de fleste forventede en overbevisende sejr, fra de spanske stjerner.
Bestyrelsen måtte derfor igen lige minde Estaria om, at Nordirland bestemt ikke skulle undervurderes, men bestemt heller ikke frygtes. Estaria virker klar til opgaven, selvom det blot er anden kamp i spidsen for Spanien.
Han havde denne kommentar til kampen:

“Jeg ved vi har et hold som kan slå Nordirland. Men det er et hold som kan overraske, og skabe en sensation. Men  skal jeg være helt ærlig, så tror jeg vi vinder.”


1. Halvleg.

Kampen er dårligt sat i gang, inden Spanien har den første chance. David Villa bryder igennem, men kikser fuldstændig ved afslutningen. Ikke noget der plejer at ligne ham, men skal vi ikke bare kalde det nervøsitet.?
Lidt senere, et godt opspil af Spanien, men Torres må se sin afslutning prelle af på stolpen.
Spanien presser Nordirerne helt i bund, og efter 36 min. gør Villa det til 1-0. Godt indlæg fra Fernando Torres, lige ind i fødderne på David Villa, som ikke kan undgå at score.
I slutningen af halvlegen får Nordirland at par gode chancer, dog ikke så store til at Nordirland kan få bolden i mål.
1-0 ved pausen. Fint nok, men Spanien burde have været foran med mindst et enkelt mål mere.

2. Halvleg.

Fra anden halvlegs start, bliver Guti ude, og Reyes kommer ind.
Det starter stille ud, og der er ikke rigtig de store chancer til nogen af holdene. Først efter 56 min. Sker der noget. Det er dog ikke på den positive side, især ikke for Spanien. Iker Casillas må udgå med en skade, og Jose Reina må ind og afløse ham.
Spanien presser nu igen på. Et godt skud af Zapater, som målmanden lige får reddet ud til hjørne.
Spanien bevarer presset flot, og efter 71 min. Kan Vicente spille Indskiftede Raul fri til scoring. 2-0.
Der scores ikke mere i denne kamp, og Spanien vinder sikkert. Det kunne godt være blevet til en lidt større sejr, men kampen blev vundet, og Spanien har maksimum point efter de to første kampe i EM - Kvalifikationen.   
 


Nordirland 0-2 Spanien
« Seneste Redigering: 22 Dec 2006, 20:42 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #18: 22 Dec 2006, 23:09 »



Sverige

VS

Spanien





Råsunda, Stockholm



Spanien er startet godt ud i denne kvalifikation. To kampe er spiller, og de har givet fuldt udbytte. Det har dog heller ikke været nogle af de skrappeste hold Spanien har mødt indtil videre, men det kan vel også være lige meget, en sejr er en sejr, og Spanien har seks point på kontoen.
Det samme antal point har Sverige også, og det var netop holdet, Spanien skulle møde. Det var ligesom sidste kamp på udebane, altså i Sverige. Flere tvivlede på Spaniens muligheder, men spillerne var fulde af optimisme. Manager Estaria var da også klar i sin udmelding til pressen.

“Jeg er sikker på vi har kvaliteterne til at slå Sverige. Vi har spillerne, og viljen til at vinde. Jeg tror på det, spillerne tror på det, hvad mere kan jeg forlange.?”



1. Halvleg.

Sverige starter godt ud, og får hurtigt et par små chancer. Efter en god start af Sverige, er det dog Spanien som tager over. Fernando Torres og David Villa er begge tæt på scoring.
Så skifter spilovertaget lidt igen. Sverige og Zlatan Inbrahimovic tager over. Det giver et par gode chancer, men fortsat ingen mål.
Sent i halvlegen, nærmere i det 42. Minut kommer målet, som får sat kampen i gang. Det er Spanien som kommer foran, på et flot langskud af Villa. Godt tidspunkt at få scoret, kort inden pausefløjt.
1-0 føring ved pausen er vel udmærket. Det var en første halvleg hvor begge hold styrede kampen i perioder, og begge havde deres chancer til flere scoringer.


2. Halvleg.

Estaria foretager en enkelt udskiftning i pausen. Ud går Xavi, og ind kommer det unge håb Cesc Fabregas.
Spanien starter bedst ud, David Villa forsøger med et langskud, som dog går lige over mål.
Så er det ellers Sveriges tur, et par chancer til dem, men fortsat ikke noget mål.
Når Sveriga angriberne ikke kan, så må Villa jo lige vise hvordan det skal gøres. 52 min. Er gået, da han på et frispark på kanten af feltet, flot placerer bolden nede i det korte hjørne. Stolpe ind. Flot Villa.
Senere er han flere gange tæt på hattrick, men Sverige formår, at forhindre det sker.
Der sker ikke mere i den kamp, og Spanien kan kalde sig fortjente vindere, men også førerhold i EM-kval gruppen.



Sverige 0-2 Spanien
« Seneste Redigering: 22 Dec 2006, 23:28 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #19: 24 Dec 2006, 10:47 »

Det ser jo ud til I tror på mig og mit Spanien mandskab.. Kun 1 som ikke har stemt, at vi ikke får en sikker første plads.

Tak for opbakningen.. Og så skal det da også lige siges herfra: GLÆDELIG JUL TIL ALLE !
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #20: 24 Dec 2006, 10:47 »

Det ser jo ud til I tror på mig og mit Spanien mandskab.. Kun 1 som ikke har stemt, at vi ikke får en sikker første plads.

Tak for opbakningen.. Og så skal det da også lige siges herfra: GLÆDELIG JUL TIL ALLE !

TAK OG I LIGE MÅDE.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #21: 24 Dec 2006, 10:48 »

Rigtig flot blog. Godt skrevet, og selvfølgelig tager du førstepladsen!

Og i lige måde Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

hansen17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #22: 24 Dec 2006, 11:33 »

En rigtig god blog, du skriver godt og nogle gode billeder til hver kamp Smiley
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #23: 24 Dec 2006, 17:46 »

Takker for de flotte ord.! Håber I fremover vil følge med.?
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #24: 25 Dec 2006, 13:31 »

 


Spanien

VS

Argentina



Nueva Condoming, Murcia



Der var lagt op til et brag af en kamp, da to af fodboldens bedste nationer stødte sammen i en venskabskamp i Spanien.
Argentina kom på besøg, for at få testet formen, mod et andet stor hold, Spanien, som nok også lige skulle se hvordan de lå, i forhold til de store lande.
Spanien har jo fået en god start på EM - Kvalifikationen, men har heller ikke været udsat for de helt store fodboldlande, som Argentina må siges at være.
Det værste de har været ude for indtil videre er vel Sverige, og de blev slået 2-0 hjemme i Sverige, uden nogen rigtig modstand. Derfor skulle det blive spændende at se om Spanien virkelig har fundet formen, eller deres modstandere bare har været for svage, og Spanien derfor ikke har behøvet at spille på højeste niveau.
Kampen skulle i særdeleshed også bruges til, at få testes nogle spillere, prøvet nogle nye taktikker og formationer, altså en kamp der skulle eksperimenteres i.
På trods af det, var både manager og spillere klar til at vise Argentina flot fodbold, og dermed vinde kampen.
Manager Estaria blev fanget ude for træningsanlægget dagen inden mødet.

“Hvordan ser du på morgendagens kamp mod Argentina?”

“ Jeg tror det bliver en nervøs kamp, i hvert fald i starten. Så er det vigtigt det er os, som får smidt nervøsiteten først, og kommer i gang med det spil vi kan. Hvis vi ikke formår det, bliver det en kamp vi skal fighte os til sejr i. Kommer Argentina først foran, kan de blive svære at slå.”

“Du lyder ikke helt sikker på, dit hold kan slå Argentina?”

“Selvfølgelig kan vi det. Men der skal kæmpes for det, og spilles flot fodbold før det er realistisk.”

“Tak for det, og selvfølgelig held og lykke med kampen.”


Estaria sagde hurtigt tak, vendte sig, og gik ind mod træningsanlægget, for lige at få de sidste ting på plads inden kampen i morgen.




1. Halvelg.

Argentina starter godt ud, og kommer hurtigt frem til de første chancer. Især Aguero kommer frem til store chancer, dog uden det fornødne held til, at få bolden i mål.
Spanien manager Estaria havde som dagens overraskelse, valgt at stille med et tremandsforsvar, i stedet for det normale firemands. Det skal nok ses som et træk, hen i mod det offensive spil, som Estaria tidligere har været ude at sige, gør fodbolden mere interessant at se på. Det kan han jo sågar også have ret i. Det er da noget sjovere at se en 4-2 kamp, end en kamp, som ender 1-0.
Argentina holder presset, og Spanien formår ikke at bryde deres spil. Det er derfor fortjent Argentina efter 26 min. Kan bringe sig på 0-1. Det er Pablo Zabaleta, som fra kanten af feltet kommer med et skud, som stille lander i Spanien målet. Reina, Spanien målmanden, så ikke for sikker ud i denne situation.
Kort før pausen, en god mulighed til David Villa, som dog brænder på det skammeligste.
Fortjent føring til Argentina ved pausen.


2. Halvleg.

Fra anden halvlegs start, kommer Fabregas og Raul på banen. De erstatter Borja Oubina og Luis Garcia.
Spanien kommer ud som lyn og torden. Hvad Estaria end har sagt til dem, har i hvert fald hjulpet.
Efter 56 min. Ligger bolden nemlig bag Argentina målmanden. Det er Raul der skaber dette mål, med en flot aflevering op til Villa, som ligeledes flot ligger bolden ind i panden på Fernando Torres, som sikkert scorer. Et flot Spanien angreb, og et flot mål.
Kampen ligner længe en uafgjort, men kort før tid, er Torres på tavlen igen.
Han modtager bolden fra midten, trækker ud i højresiden, men tæt på kanten af feltet. Ha ligger an tid indlæg, men snyder forsvaret med et hurtigt træk til siden, og skyder så. MÅL. Et rigtig flot mål, men det kom sent i kampen. Mere præcist efter 88 min. Kampen er vendt til Spaniens fordel, og det grundet superangriberen Fernando Torres.
Kampen kører stille og roligt ud, og Spanien vinder.
Om det var fortjent eller ej kan diskuteres. De to lande spillede lige op med hinanden, og havde på sin vis en halvleg hver. At det så lige er Spanien som skal trække det længste strå, vil vel af nogle kaldes heldigt, af andre vil det være fortjent. Et er i hvert fald sikkert, Spanien vandt og Argentina må tage hjem med et nederlag i bagagen.



Spanien 2-1 Argentina
« Seneste Redigering: 25 Dec 2006, 13:33 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #25: 25 Dec 2006, 13:46 »

cool blog, men hvis evt din trup før hver kamp. Det jo et landshold, så du har  jo frit valg mellem alle spillere, så det kunne være cool at vide hvem du udtager
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #26: 25 Dec 2006, 14:23 »

ja den er rigtig cool
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #27: 25 Dec 2006, 15:21 »

cool blog, men hvis evt din trup før hver kamp. Det jo et landshold, så du har  jo frit valg mellem alle spillere, så det kunne være cool at vide hvem du udtager
Ja, tak for rådet. Må jeg prøve i næste opdate.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #28: 25 Dec 2006, 15:53 »

Verdenrangslisten - Spanien skal til tops


Da Fernando Estaria overtog manager jobbet for Spanien, lå de på en 7. plads på verdenrangslisten.

Efter den gode start i EM - Kvalen og en flot sejr over Argentina i en venskabskamp, er Spanien nu rykket op på 4. pladsen.
Estaria sagde i starten af hans managerkarriere, at hans mål med dette hold for det første var, at vinde de store trofærer, EM og VM. Samtidig var han også ude med, at han ikke forlader jobbet i Spanien af fri vilje, inden han har opnået en 1. plads på verdenrangslisten.
Det går altså fremad for ham og hans Spanien hold, i ambitionerne om, at pånå dette.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spanien - En stolt fodboldnation
« Svar #29: 25 Dec 2006, 18:04 »

Afstemning tilføjet..

Smid lige en stemme, og meget gerne en kommentar.!


På forhånd tak..
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010