home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:32:17 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 642 Gæster Online.

Indlæg: 1132880 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ungdomshuset
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 30 Udprint
Forfatter Emne: Ungdomshuset  (Læst 64965 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #345: 04 Mar 2007, 13:36 »

Jeg kan ikke helt se hvorfro debatten skal gå over i om hvorvidt Faderhuset havde ret i ikke at sælge det eller ej, og hvad deres motiver var. Sagen er at Faderhuset ikke ville sælge det, møgungerne ville ikke tage imod en skole som ellers skulle være til handikappede børn, på trods af at de havde en fond til at betale for det. Nej, de ville have de millioner som fonden havde selv, og så ville de have huset til 1kr. Det var selvfølgelig ikke et rimeligt tilbud, så huset blev ryddet så Faderhuset nu har det som retsligt er deres. Imens føler ungerne sig "uretfærdigt behandlet" og så prøver de at få deres vilje ved at sætte ild til biler, gaderne, daginstitutioner, rasere skoler og kaste med molotovcocktails, brosten, maling osv. Sympati får de ikke just nogen af, jeg venter spændt på at københavnerne nosser sig sammen og får lavet en ordentlig moddemonstration, så de kan se at de ikke vinder en skid på at smadre alting. Det er desuden fedt at dommerne de ligger en hård linje og sender de små unger i fængslet sammen med gemene forbrydere, så kan det jo være at de lærer på den hårde måde at de ikke er for smarte.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #346: 04 Mar 2007, 13:38 »

Det er skuda godt at vi har folk som dig så, hva Gaylord???

Ellers havde jorden jo gået under??

Forbandede snobber...

Det har absolut intet med at være snobber at gøre, men det jo igen den typiske holdning også fra de brugere og venstrefløjen, er man imod dem ka man ik se noget udover egen næsetip og man er en snob, fascist eller nazist.. i mit tilfælde ka det ik være langt mere fra sandheden jeg er bestemt hverken snobbet eller nazist, jeg tager pænt meget afstand fra de typer, men og nu blir jeg sikkert skudt ned, jeg vil hellere se på en i DK lovlig forsamling af tossenazister rende rundt og demonstrere, men det får de jo heller ikke lov til af venstrefløjs aktivister der ser det som deres job at stoppe lovligt anmeldte demonstrationer men stortuder selv hvis deres egen ikkelovlige demo blir stoppet.
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #347: 04 Mar 2007, 14:59 »

Ja, for satan! Gran er så dødsens farligt.. Opstemt Grin funny

Tjek lige dette:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6275546.html?forside

Ham Henrik Dahl rammer plet!

Den fortjener at vises i hele sin udstrækning:

Da politiet ryddede Ungdomshuset i København, blev det starten på slutningen for fællesskabet blandt husets brugere.

Det vurderer samfundsforsker Johannes Andersen, Aalborg Universitet, over for Nyhedsavisen.

"Der vil stadig være nogle, der dyrker det anarkistiske og fandenivoldske rundt omkring. Men kulturen om Ungdomshuset, som vi kendte den før, vil forsvinde helt. En institution som Ungdomshuset er enormt vigtig for en ungdomskultur," siger Johannes Andersen, der er ekspert i ungdomskulturer.

Volden overskygger kvaliteterne
Han peger på, at aktivisterne med hærværk og vold mod politiet har fået befolkningen til at vende dem ryggen.

"Når aktivisterne opfører sig så voldsomt for at fremme deres egne meget snævre interesser, kan ingen forstå dem. De er som små lande, der opruster atomvåben. Det overskygger fuldstændig for de kvaliteter - musik og frisind - som Ungdomshuset før stod for," siger Johannes Andersen.

Ikke forfulgt, men forkælet subkultur
Brugerne af Ungdomshuset begår vold og hærværk med den undskyldning, at de er en forfulgt subkultur. Intet kunne være længere fra virkeligheden, mener kultursociolog Henrik Dahl, chefanalytiker i analysefirmaet Explora.

"Det er nogle mennesker, som har en interesse i at konstruere en fortælling om, at de er ofre for et meget undertrykkende samfund. Det er naturligvis noget vås. Der er ingen andre steder - måske Sverige - hvor det er federe at være afviger," siger Henrik Dahl.
Han betegner uromagerne som en modkultur, snarere end en rigtig subkultur. Mens en subkultur har en kultur at kæmpe for, så har Ungdomshuset kun en kultur at kæmpe mod - nemlig mainstreamkulturen. Nutidens aktivister har intet til fælles med ungdomsoprøret i 60'erne, mener Henrik Dahl.

"Dengang gjorde man op med et stift og autoritært system, der havde overlevet Anden Verdenskrig. Alt det fik ungdomsoprøret afviklet på fem år, og det var der behov for. Sådan et behov er der ikke nu," siger Henrik Dahl.

Når aktivisterne konstant kalder politi og dem, de er uenige med, for fascister og nazister, betyder det reelt ingenting, mener Dahl.

"Det er åbenbart vigtigt for deres kamp for et bedre samfund at smadre de tyrkiske grønthandlere på Nørrebrogade. Grønthandlerne er åbenbart også fascister, eller hvad. Det viser, at det ikke er andet end tomme skældsord," siger Henrik Dahl.

Ligner totalitære ideologier
Han trækker til gengæld paralleller mellem Ungdomshusets aktivister og folk med totalitære ideologier som nazisme, fascisme og islamisme, som har samme måde at legitimere deres ekstreme vold ved at iscenesætte sig selv som ofre.

"Sådan en offermytologi betyder, at de ofte opfinder nogle overgreb, som andre begår mod dem, ligesom nazisterne og islamisterne påstår, at de er forfulgt af jøderne," siger Henrik Dahl.

Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #348: 04 Mar 2007, 21:36 »

Se dr1. Det er humor og se nogle hjernedøde mennesker sidde og forsvare noget, som ike kan forsvares Opstemt
Logged

ZaZZal
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #349: 04 Mar 2007, 21:55 »

Det er skuda godt at vi har folk som dig så, hva Gaylord???

Ellers havde jorden jo gået under??

Forbandede snobber...
Hvorfor er man en snob fordi man er imod folk der brænder andre folks biler af og kaster brosten efter andre ? Du mener da forhåbelig ikke at det er godt det de gør?
Og ja, havde der kun været de typer mennesker havde det da ikke været værd at leve i denne verden. Man kaster da ikke brosten efter andre og brænder uskyldige menneskers biler af, bare fordi nogle vanvittige folk mener at man er blevet frataget et hus som slet ikke tilhørte en i starten, da de jo selv har "stjålet" huset. Man kan ikke bare gå ind og tage et hus som ikke tilhøre en selv, jeg går da heller ikke bare ind og erobrer min nabos hus fordi jeg vil have et hus at være i .. Jeg mener også godt at de kunne have et hus, hvor de ku mødes og der var der da flere der gjorde FØR de lavede ballade, men nu er der sku da ikke ret mange mennesker som har sympati for dem .. Jeg forstår ikke hvordan nogen kan gå så langt til at kaste f*cking brosten efter politiet, får et politibetjent sådan en i hovedet hjælper den hjelm sku ikke ret meget . det er jo direkte mordvåben de bruger.. Jeg kan virkelig ikke have ondt af de unge der nu sidder og tuder fordi de er blevet vartægtsfængslet, eller jo, selvfølgelig har jeg da ondt af, det er da skide synd at de bliver anholdt og varetægtsfængslet BARE fordi de kaster en uskyldig brosten i hovedet på en betjent eller BARE fordi de sætter ild til en uskyldig mand/dames bil, det kan jeg da godt se det er sku ikke fair .. jeg har ikke en skid ondt af dem, tværtimod.
Men jeg kan da godt se at typer som f.eks. Gaylord og mig er snobber bare fordi vi er imod dem, det er da rigtig jeg tror hellere jeg må stoppe nu, jeg skal ind og erobrer alle husene på min vej, og samtidig sætter jeg også lige ild til alle bilerne og når politiet så kommer kyler jeg lige en brosten efter det og kaster en molotov cocktail på deres forrude for det har jeg da lov til når de kommer og fjerner mig fra et hus som slet ikke tilhøre mig..
Bare kald mig snob, hellere være en snob eller en voldsmand som tuder når politiet anholder en !

Håber ikke jeg har gentaget mig selv ALT for mange gange  Wink
Logged

donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #350: 05 Mar 2007, 03:13 »

hey folkens Smiley  Peace
så måtte jeg sgu bidrage til fmf igen.... grundet overforbrug af travian, har jeg glemt jer søde børn crazy og faktisk også FM Shockeret, men frygt ej, jeg er tilbage Peace i hvert fald for en stund. Djævel.. i for ikke noget vildt seriøst fra mig( when do you ever funny, ej donut ta dig sammen) i nat men imorgen nat! jeg har faktisk overvejet "ungern" problematikken ret meget, og imorgen vil i blive fyldt med rigtig mange donut tanker og sikkert osse lidt humor, men vi snakkes imorgen (skal nok forsøge at skrive om aftenen og ikke kl.3 hvor i jo altid sover - kyllinger Opstemt)

mvh donut
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

donthomas
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #351: 05 Mar 2007, 08:41 »

Ja så er de da ved at rive huset ned nu.. Så kan man da håbe på at vi får lidt ro i gaderne nu Smiley
Logged


njandersen
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #352: 05 Mar 2007, 09:09 »

yehaaa
Logged

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #353: 05 Mar 2007, 09:35 »

jeg fatter stadig ik holdningen med at bare fordi de er kreative og har en livlig ungdomskultur ja så ska de have et hus gratis.. der er en flok meget kreative folk med en livlig ungdomskultur i Greve der har egen radio og udgiver plader, ska de ik også have et hus gratis af kommunen ?
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #354: 05 Mar 2007, 11:48 »

jeg fatter stadig ik holdningen med at bare fordi de er kreative og har en livlig ungdomskultur ja så ska de have et hus gratis.. der er en flok meget kreative folk med en livlig ungdomskultur i Greve der har egen radio og udgiver plader, ska de ik også have et hus gratis af kommunen ?

Jeg vil snarere kalde Jonni Hansen destruktiv end kreativ Wink
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #355: 05 Mar 2007, 11:52 »

  funny Cool

Jeg syns bare det er genialt at de er ved at rive det ned.. Endelig..
Peace
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #356: 05 Mar 2007, 12:37 »

Jeg vil snarere kalde Jonni Hansen destruktiv end kreativ Wink

Nu ka destruktion jo sagtens gøres lidt kreativt Opstemt men nej bryder mig bestemt ik om deres livssyn, egentlig en provokation men stadig mener jeg at de 2 yderfløje står rimelig tæt i deres væremåde når det gælder synet på sig selv og det resterende samfund.
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #357: 05 Mar 2007, 13:38 »

Nu ka destruktion jo sagtens gøres lidt kreativt Opstemt men nej bryder mig bestemt ik om deres livssyn, egentlig en provokation men stadig mener jeg at de 2 yderfløje står rimelig tæt i deres væremåde når det gælder synet på sig selv og det resterende samfund.

Det er fuldstændig korrekt. Nu ved jeg at vi står langt fra hinanden politisk set, men når begge fløje når ud på et fundamentalistisk niveau ender de for det meste med at ligne hinanden til forveksling.

Min gamle gym-lærer forklarede det bedst: Den politiske scene er som en cirkel. Om man er fanatisk venstre- eller højreorienteret ender man i bund og grund det samme sted, ligemeget hvilken vej man vælger at tage i cirklen. I yderste og mest ekstreme instans tager begge fløje vold i brug.
Logged


You know what &#039;FEAR&#039; stands for? It stands for &#039;False Evidence Appearing Real.&#039; It&#039;s the darkroom where Satan develops his negatives.

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #358: 05 Mar 2007, 14:49 »

Hvorfor er man en snob fordi man er imod folk der brænder andre folks biler af og kaster brosten efter andre ? Du mener da forhåbelig ikke at det er godt det de gør?
Og ja, havde der kun været de typer mennesker havde det da ikke været værd at leve i denne verden. Man kaster da ikke brosten efter andre og brænder uskyldige menneskers biler af, bare fordi nogle vanvittige folk mener at man er blevet frataget et hus som slet ikke tilhørte en i starten, da de jo selv har "stjålet" huset. Man kan ikke bare gå ind og tage et hus som ikke tilhøre en selv, jeg går da heller ikke bare ind og erobrer min nabos hus fordi jeg vil have et hus at være i .. Jeg mener også godt at de kunne have et hus, hvor de ku mødes og der var der da flere der gjorde FØR de lavede ballade, men nu er der sku da ikke ret mange mennesker som har sympati for dem .. Jeg forstår ikke hvordan nogen kan gå så langt til at kaste f*cking brosten efter politiet, får et politibetjent sådan en i hovedet hjælper den hjelm sku ikke ret meget . det er jo direkte mordvåben de bruger.. Jeg kan virkelig ikke have ondt af de unge der nu sidder og tuder fordi de er blevet vartægtsfængslet, eller jo, selvfølgelig har jeg da ondt af, det er da skide synd at de bliver anholdt og varetægtsfængslet BARE fordi de kaster en uskyldig brosten i hovedet på en betjent eller BARE fordi de sætter ild til en uskyldig mand/dames bil, det kan jeg da godt se det er sku ikke fair .. jeg har ikke en skid ondt af dem, tværtimod.
Men jeg kan da godt se at typer som f.eks. Gaylord og mig er snobber bare fordi vi er imod dem, det er da rigtig jeg tror hellere jeg må stoppe nu, jeg skal ind og erobrer alle husene på min vej, og samtidig sætter jeg også lige ild til alle bilerne og når politiet så kommer kyler jeg lige en brosten efter det og kaster en molotov cocktail på deres forrude for det har jeg da lov til når de kommer og fjerner mig fra et hus som slet ikke tilhøre mig..
Bare kald mig snob, hellere være en snob eller en voldsmand som tuder når politiet anholder en !

Håber ikke jeg har gentaget mig selv ALT for mange gange  Wink

Præcis os der ikke bakker om der er snobber. Nej det er tværtimod dem i ungdomshuset der er...
Der er jo en flok rige (eller rige forældre Wink), snobbede, forbandede møgunger, som som børn har fået alt hvad de pegede på. Derfor tror de at de ikke skal betale el, varme, vand og husleje, selvom de bor et af de dyreste steder i Danmark. Havde det nu været nogen der havde haft dranker forældre eller noget, så kunne jeg måske forstå det, men de fleste kommer jo for overklasse familier...
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Ungdomshuset
« Svar #359: 05 Mar 2007, 14:51 »

Ej der tror jeg du skyder helt forkert. Det er jo folk med alle slags opvækst der kommer i Ungdomshuset. Så det vil jeg gå så langt med at kalde en disideret LØGN! Smiley
Logged

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 30 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010