Juli 2006 - Træningskampe og handler
Lørdag den 8. juli 2006
Igår modtog jeg en SMS, fra en kollega i Milano, som havde hørt at både
Sevilla og AC Milan havde budt på Antonio López, en talentfuld ventreback fra
Atlético Madrid. Jeg måtte fortælle at jeg intet havde hørt om dette, men at jeg ville undersøge sagen nærmere.
"Ja, den er god nok. Jeg ved at vi selv er kommet med et tilbud, og rygterne siger at Milan har gjort det samme," jeg havde ringet til Victor Octa for at hører hvad der skete.
"Den er god nok", skrev jeg tilbage til min italienske kollega.
I dag kunne man så læse følgende i avisen.
Sevilla F.C. i kamp mod A.C. Milan
Kilder i både Sevilla og Milan, fortæller at begge spillere er ude efter det spanske stor talent
Antonio López, 24 år. Antonio López, fra Atlético, har de sidste 4 sæsoner spillet Primera Division, først for Osasuna, og nu for Atlético. Derudover er han noteret for 11 landsholdskampe og 1 landsholdsmål.
![](http://www.worldcup365.com/Images/59077.jpg)
Antonio López
Onsdag den 12. juli 2006
I dag skulle Sevilla spille deres første kamp under Juan Pernía, en træningskamp mod græske SFK Pierikos, i Grækenland. Jeg tog igår, tirsdag, til Katerini, for at se holdet i kamp.
Pierikos (2) - (5) Sevilla
Kampen i tal0-1 F. Kanouté , 9. min
0-2 F. Kanouté , 41. min
1-2 V. Charalabidis , 45. min
1-3 J. Navas , 50. min
2-3 K. Zouboulidis , 61. min
2-4 L. Fabiano , 62. min
2-5 Duda , 84. min
![](http://sports.nouvelobs.com/fr/images/20065/kanoute_reut.jpg)
Frédéric Kanouté scorede kampens to første mål
Den nye 4-4-2-taktik, med en diamant-midtbane så ud til at virke. Sevilla spillede en flot og målrig kamp. Og vandt sikkert og fortjent kampen.
"Det er skønt at se at drenge så småt har forstået min filosofi," sagde Juan Pernía om Sevillas første kamp med ny taktik.
Det er altid dejligt at vende hjem til Sevilla, når holdet har vundet. Efter kampen havde jeg rejst hjem med det samme, og jeg var kun lige landet i lufthavnen før jeg fik en SMS fra klubben.
"Pressemøde i morgen kl. 11.00 på Ramón Sánchez Pizjuán."
Torsdag den 13. juli 2006
I dag var jeg lidt sent på ude af døren, og nåede derfor ikke at få en snak med Victor Octa, der kun en time før mødet var landet med flyet.
Endnu engang var det Victor der skulle fører ordet til pressemødet:
"Velkommen. Jeg er stolt over at kunne præsenterer to nye spillere i dag. Begge spillere er spillere som Juan Pernía har ønsket at se i klubben, og jeg er derfor meget glad for det er lykkes os at få dem begge til klubben....."Efter pressemødet fik jeg, ligesom de fleste andre af de frem mødte journalister et kort interview med begge indkøb, samt træner Juan Pernía.
To talenter til Sevilla F.C.
Det er fem dage siden vi kunne fortælle at Sevilla, sammen med den italianske storklub A.C. Milan, jagtede det 24'årige spanske stor talent Antonio López. Idag kunne klubben så præsenterer ham som ny spiller.
"Jeg er utrolig glad for at klubben har indfriet mit ønske om at hente Antonio til klubben. Han er i mine øjne den helt rette til venstreback-pladsen her i klubben," lød det fra træner Juan Pernía.
![](http://www.marca.com/ficheros/marca/imagenes/antonio_lopez030606_ES.jpg)
Antonio López viser noget af hans talent
Antonio López var også glad for at forlade Madrid for at forsætte i Sevilla.
"Det var selvfølgelig stort at spille i Atlético, men efter et skænderi med en holdkammerat, og derefter træneren, ønskede jeg ikke at forsætte i klubben. Derfor kom tilbudet fra Sevilla på et godt tidspunkt," kom det fra Antonio López, der menes at havde kostet cirka 43mio kroner.
Men det var ikke kun Antonio López, der kom til klubben. Også det argentinske angrebstalent Matías Quintana, 16 år.
"Det er en kanon stor chance for mig at komme til Sevilla. Det kan bruges som min adgang til en stor karrierer i Europa," sagde den unge argentiner, som er hentet gratis i Quilmes.
Fredag den 14. juli 2006
Endnu engang skulle der spilles træningskamp i Grækenland, denne gang var det mod GS Kallithea. Igen et mindre græsk hold, som Sevilla meget gerne skulle slå. Da kampen skulle spilles kl. 20, valgte jeg først at tage til Grækenland på kampdagen.
Pierikos (0) - (3) Sevilla
Kampen i tal0-1 J. Navas , 20. min
0-2 F. Kanouté , 40. min
0-3 F. Kanouté , 58. min
![](http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/lequipe/20060623/17/2235288249.jpg)
Antonio López fik debut
Den nye spillestil har sat sig endnu mere fast i spillerne, hvilket kampen viser. Der bliver ikke lavet nogen betydelige fejl, og det offensive spil er til tider i verdensklasse.
"Selvom jeg er lidt træt, efter jeg har flyttet fra Madrid, var det selvfølgelig skønt at få debut," sagde Antonio Lopez om hans debut.
Denne gang valgte jeg at blive i Grækenland til klubben havde spillet deres sidste træningskampe i landet. Kampen skal spilles den 16. juli.
Søndag den 16. juli 2006
Jeg blev vækket af en SMS.
"Find lige ud af om Antonio Puerto er på vej her til Milano", beskeden kom fra min kollega i Milano.
Heldigvis boede jeg på spillerhotellet, hvilke gjorde at jeg kunne finde Victor Orta i løbet af kort tid.
Han måtte selvfølgelig ikke sige noget, til blokken. Dog kunne han fortælle mig, som hans ven, at både Milan og Arsenal havde vist interesse for Antonio Puerto.
"Milan har vist interesse, men ved ikke om der er et konkret bud på bordet," skrev jeg tilbage til Italien.
Efter frokost på en lille café i byen fandt jeg vej til stadion, og var klar til dagens kamp.
Aris (2) - (3) Sevilla
0-1 M. Quintana , 4. min
1-1 P. Politis , 8. min (straffe)
1-2 F. Kanouté , 11. min
1-3 Duda , 17. min
2-3 K. Papakostas , 90. min
![](http://www.sport.es/vivo/recursos/fotos/foto_167404_CAS.jpg)
Duda der scorede til 1-3
"Det var helt fantatiske. Jeg fik lov til at starte inde igen, og denne gang scorer jeg. Det er en drøm!" Disse ord stammer fra målscoreren til 1-0 Matías Quintana.
Jeg må nok være ærlig og sige at jeg var lidt skeptis da Juan Pernía ville indfører nyt spilsystem, men jeg må nok også indrømme at jeg ikke er i tvivl om at de med dette spil kan klare sig godt i år.
Tirsdag den 18. juli 2006
Følgende pressemeddelse satte jeg i avisen:
Sevilla offenliggør samarbejde med italiensk klub
Sevilla's formand, José Mariá Del Nido og Piacenza's formand Fabrizio Garilli var stolte over at de sammen kunne annoncerer et nyt sammarbejde mellem de to klubber.
Aftalen betyder at Sevilla kan leje sine spillere ud til Piacenza, som så ikke er forpligtet til at bruge de udlejet spillere. Sevilla kan så også til hver en tid tilbage kalde en spiller.
Samtidig har Sevilla også førsteret til at købe spillere fra Piacenza, hvilket betyder at hvis et bud på en Piacenza spiller bliver accepteret, skal et lignende bud fra Sevilla også accepteres.
Onssdag den 19. juli 2006
Så kom dagen for den sidste træningskamp i Grækenland. Denne gang ventede GS Diethnis Enosis Ergotelis, og endnu en chance for at finpudse taktikken før sæsonen snart skal igang.
Ergotelis (0) - (2) Sevilla
0-1 Kepa , 90. min
0-2 A. Lópz , 90. mio
![](http://www.marca.com/ficheros/marca/imagenes/kepa270906_ES.jpg)
Kepa sendte Sevilla på sejrskurs
"Jeg synes selv at jeg med mit mål viser, at jeg burde være fast mand på holdet," lød det fra Kepa.
Sevilla viser, at selvom deres spil ikke fungerer optimalt i løbet af kampen, formår de at blive ved med at spille deres spil og presse modstanderen, hvilket idag sikrede sejren.
Fredag den 21. juli 2006
Som altid når der sker noget i Sevilla modtog jeg en SMS om det. Denne gang var det bare fra Victor Octa.
"Carlos, vi har hentet en ung colombianer til klubben, har sendt dig en mail med yderligere informationer til dig. Du er det eneste medier der ved det!"Følgende artikel blev sat i avisen:
Kæmpe talent til Sevilla
Det colombianske midtbane talent Sherman Cárdenas, er netop blevet hentet til Sevilla, hvor han skal spille frem til 2011. 16'årige Sherman Cárdenas har trods sin unge alder allerede spillet 29 kampe for Bucaramanga i Colombia.
[i]"Jeg er utrolig glad for at vi har kunne hente Sherman. Han er af alle i Colombia betegnet for at være det største talent i Colombia i lang tid,"['/i] lød det fra sportschef Victor Octa.
![](http://img327.imageshack.us/img327/7320/shermancardenascol190920051ut.jpg)
Sherman Cárdenas for Becaramanga