home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 444 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.  (Læst 7718 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« : 01 Dec 2006, 13:15 »



Det er opsætningen til min kommende blog...
Det vil være en jounalist der følge klubben, og så kommer med en update hver måned (i spillet)..

Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 03 Dec 2006, 00:08 af Berendt » Logged


Guldbrand
Gæst
 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #1: 01 Dec 2006, 13:44 »

Ser da spændende ud.. Men hvilken klub er du?  og hvorfor starter du ikke med at skrive lidt mere ?   Huh
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #2: 01 Dec 2006, 13:55 »



Det er opsætningen til min kommende blog...
Det vil være en jounalist der følge klubben, og så kommer med en update hver måned (i spillet)..

Rullende Øjne

Kan din computer klare så mange ligaer?

Og kan du ikke poste nogle af de billeder du har med F.C.'s cheerleaders?
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #3: 02 Dec 2006, 17:28 »

Ser da spændende ud.. Men hvilken klub er du?  og hvorfor starter du ikke med at skrive lidt mere ?   Huh
Joh, skal nok skrive mere, ville bare lige hører om der var stemning for en blog fra min side...

Kan din computer klare så mange ligaer?

Og kan du ikke poste nogle af de billeder du har med F.C.'s cheerleaders?

jeg har desværre ikke sådanne billeder Wink

Journalistens navn bliver Carlos Lopéz, og han er fra Spanien. Hans favorithold er Sevilla, som bloggen også vil handle om.
Logged


Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #4: 02 Dec 2006, 17:33 »

Held og lykke med bloggen, jeg forstår bare ikke, hvorfor du bliver ved med disse tråde?

Man kommer desværre til at tænke på "ulven kommer" ift. din gode blog om den umulige drøm.

Håber at du kan følge den form for kvalitet op.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #5: 02 Dec 2006, 21:02 »

Held og lykke med bloggen, jeg forstår bare ikke, hvorfor du bliver ved med disse tråde?

Man kommer desværre til at tænke på "ulven kommer" ift. din gode blog om den umulige drøm.

Håber at du kan følge den form for kvalitet op.

ved godt der er lidt "peter og ulven" over det, men tror bare jeg har været for hurtigt ude de andre gange... desværre... håber denne kommer til at holde Wink
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #6: 02 Dec 2006, 21:27 »

Hvornår kommer bloggen op ?? Opstemt
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog på vej...
« Svar #7: 02 Dec 2006, 23:21 »

Kunne da godt ske der kommer noget senere idag Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #8: 02 Dec 2006, 23:57 »

Juni 2006 - Ny træner

Torsdag den 29. juni 2006


SMS'ene kom mens jeg sad ved mit skrivebord på redaktionen.

"Pressemøde idag kl. 9.00 på Ramón Sánchez Pizjuán."

Jeg så på mit ur, 8.23, med lidt held kunne jeg lige nå at være der kvart i, og som alle de andre gange lige nå at hilse på min, efterhånden gode, ven Victor Orta (sportschef i klubben, red.). Jeg forlod redaktionen og tog en taxa til stadion.

Ny træner til Sevilla F.C., S.A.D.

Får pressemødet hilste jeg på Victor, som dog ikke havde han noget at fortælle. Han sagde at han denne gang ikke måtte fortælle noget.

Victor Orta

Da pressemødet gik igang var det kun Victor Orta og en ukendt mand der sad på podiet. Hvor var Juande Ramos? Og hvem var ham den fremmed?

"Først, velkommen til," kom det fra Victor Orta, "som i nok kan se, er Juande Ramos her ikke. Grunden til dette er at han ikke længere er en del af klubben. Han blev i starten af ugen uvenner med José Maria Del Nido, hvilket endte i at han blev blev opsagt med øjeblikkelig virkning."
Det var et chok for alle de frem mødte jounalister, også for mig. Jeg har holdt med Sevilla i al den tid jeg kan huske, og efter de kilder jeg havde, og de folk jeg kendte i og omkring klubben, var Juande Ramos en vellidt mand, så fyringen kom også som et chok for mig.
"Ny træner er i stedet manden her ved min side, Juan Pernía. Han har en fortid som professionel i Chile, hvor han også har haft nogle mindre trænerjobs. Ledelsen i klubben er sikre på at han er den rette mand, og at han kan fører klubben frem til succes. Ved godt at i alle sammen godt vil have et interview med Juan, og at I alle sammen har nogle spørgsmål vi vil stille nu og her, men det kommer i ikke til, da vi har aftalt at han ikke skal udtale sig til pressen endnu... Tak for idag."

Som altid var jeg en af de sidste der skulle til at forlade presselokalet. Da jeg nåede hen til døren kaldte Victor på mig...

Fredag den 30. juni 2006


Jeg var stolt da jeg læste avisens forside. Vi var den eneste avis i Spanien, ja faktisk hele verden, som havde et interview med Juan Pernía.
Victor havde kaldt mig ind i et lokale, hvor Juan havde siddet, og jeg havde kunne lave mit interview i fred og uden tidspres.

Spg: Velkommen til vores klub Juan, hvad har du lavet før du kom hertil?
J. Pernía: "Som Victor sagde, har jeg været træner i Chile før, blandt andet O'Higgins hvor jeg var cheftræner i en sæson. Før det havde jeg været ungdoms- og reservetræner i Colo Colo, som jo er landets største klub, det var jeg i næsten 5 år."
Spg: Okay, så du har ingen erfaring fra et trænerjob på dette niveau?
J. Pernía: "Nej, det har jeg ikke må jeg nok indrømme."
Spg: Men alligevel følger du at du er klar?
J. Pernía: "Ja, det gør jeg, ellers havde jeg ikke sagt ja til jobbet."
Spg: Nej, okay. Men hvad har du så af erfaring fra din egen karrier?
J. Pernía: "Altså jeg har spillet næsten 10 år i den bedste række i Chile. Og før det fik spillede jeg her i Spanien, hvor jeg er født og opvokset."
Spg: Du spillede vel ikke for Betis?
J. Pernía: "Hehe, nej dog ikke. Jeg spillede for Écija Balompié. Faktisk siden jeg var 5..."
Spg: Nårh, okay, troede lige. Men nu har du altså fået ansvaret for Sevilla, har du nogen spillere du gerne ser i klubben?
J. Pernía: "Jah, det har jeg selvfølgelig, hvem det er, vil jeg ikke indpå. Men jeg har jo heller ikke fået set holdt træne mere end et par gange, så kan ikke udtale mig om at udskiftninger er nødvendigt."
Spg: Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Hvilke forventninger har du så til din første sæson?
J. Pernía: "I første omgang vil jeg gerne lære holdet at spillet et nyt system, og her efter skal vi selvfølgelig klare os godt i den hjemlige liga. Ude i Europa skal vi også vise en god figur. Sidste år vandt vi jo UEFA Cuppen, og jeg forventer da også vi gør det godt, helst lige så godt."
Spg: Godt at hører, dejligt at du har samme forventninger som klubbens fans. Men det var alt for denne gang. Takker for interviewet.

Efter inteviewet, fik jeg mig en hyggelig snak med Juan, og fik da også ud af ham, at han blandet andet ønsker at hente stortalentet Nicolás Millán, som er fra Chile, og spiller for Colo Colo.

Nicolás Millán


Senere på dagen fik jeg et opkald fra Juan Pernía. Han havde fået ansat en ny talent spejder, portugiseren Pedro Caixinha, og ønskede at jeg nævnte til i lørdagens avis, mens det ville kunne ud på hjemmesiden lørdag morgen. Pedro Caixinha har en fortid som spejder for Sporting CP i Portugal.

« Seneste Redigering: 03 Dec 2006, 01:20 af Berendt » Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #9: 03 Dec 2006, 00:10 »

Spændende ... Glæder mig til mere

KUTGW
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #10: 03 Dec 2006, 00:26 »

Spændende ... Glæder mig til mere

KUTGW

Takker, og der skal nok komme mere ,, skal bare lige komme igennem Juli .. Wink
Logged


ZhotLog
Gæst
 
Sv: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #11: 03 Dec 2006, 00:28 »

Kommer der mere i aften? Rullende Øjne
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #12: 03 Dec 2006, 00:29 »

Kommer der mere i aften? Rullende Øjne

hehe, kan da godt ske, da Juli ikke er en særlig travl måned... Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #13: 03 Dec 2006, 11:13 »

Juli 2006 - Træningskampe og handler

Lørdag den 8. juli 2006


Igår modtog jeg en SMS, fra en kollega i Milano, som havde hørt at både Sevilla og AC Milan havde budt på Antonio López, en talentfuld ventreback fra Atlético Madrid. Jeg måtte fortælle at jeg intet havde hørt om dette, men at jeg ville undersøge sagen nærmere.

"Ja, den er god nok. Jeg ved at vi selv er kommet med et tilbud, og rygterne siger at Milan har gjort det samme,"
jeg havde ringet til Victor Octa for at hører hvad der skete.
"Den er god nok", skrev jeg tilbage til min italienske kollega.

I dag kunne man så læse følgende i avisen.

Sevilla F.C. i kamp mod A.C. Milan


Kilder i både Sevilla og Milan, fortæller at begge spillere er ude efter det spanske stor talent Antonio López, 24 år. Antonio López, fra Atlético, har de sidste 4 sæsoner spillet Primera Division, først for Osasuna, og nu for Atlético. Derudover er han noteret for 11 landsholdskampe og 1 landsholdsmål.

Antonio López





Onsdag den 12. juli 2006


I dag skulle Sevilla spille deres første kamp under Juan Pernía, en træningskamp mod græske SFK Pierikos, i Grækenland. Jeg tog igår, tirsdag, til Katerini, for at se holdet i kamp.

Pierikos (2) - (5) Sevilla

Kampen i tal
0-1 F. Kanouté , 9. min
0-2 F. Kanouté , 41. min
1-2 V. Charalabidis , 45. min
1-3 J. Navas , 50. min
2-3 K. Zouboulidis , 61. min
2-4 L. Fabiano , 62. min
2-5 Duda , 84. min

Frédéric Kanouté scorede kampens to første mål


Den nye 4-4-2-taktik, med en diamant-midtbane så ud til at virke. Sevilla spillede en flot og målrig kamp. Og vandt sikkert og fortjent kampen.

"Det er skønt at se at drenge så småt har forstået min filosofi," sagde Juan Pernía om Sevillas første kamp med ny taktik.

Det er altid dejligt at vende hjem til Sevilla, når holdet har vundet. Efter kampen havde jeg rejst hjem med det samme, og jeg var kun lige landet i lufthavnen før jeg fik en SMS fra klubben.

"Pressemøde i morgen kl. 11.00 på Ramón Sánchez Pizjuán."




Torsdag den 13. juli 2006


I dag var jeg lidt sent på ude af døren, og nåede derfor ikke at få en snak med Victor Octa, der kun en time før mødet var landet med flyet.

Endnu engang var det Victor der skulle fører ordet til pressemødet:
"Velkommen. Jeg er stolt over at kunne præsenterer to nye spillere i dag. Begge spillere er spillere som Juan Pernía har ønsket at se i klubben, og jeg er derfor meget glad for det er lykkes os at få dem begge til klubben....."

Efter pressemødet fik jeg, ligesom de fleste andre af de frem mødte journalister et kort interview med begge indkøb, samt træner Juan Pernía.

To talenter til Sevilla F.C.


Det er fem dage siden vi kunne fortælle at Sevilla, sammen med den italianske storklub A.C. Milan, jagtede det 24'årige spanske stor talent Antonio López. Idag kunne klubben så præsenterer ham som ny spiller.

"Jeg er utrolig glad for at klubben har indfriet mit ønske om at hente Antonio til klubben. Han er i mine øjne den helt rette til venstreback-pladsen her i klubben," lød det fra træner Juan Pernía.

Antonio López viser noget af hans talent

Antonio López var også glad for at forlade Madrid for at forsætte i Sevilla.
"Det var selvfølgelig stort at spille i Atlético, men efter et skænderi med en holdkammerat, og derefter træneren, ønskede jeg ikke at forsætte i klubben. Derfor kom tilbudet fra Sevilla på et godt tidspunkt," kom det fra Antonio López, der menes at havde kostet cirka 43mio kroner.

Men det var ikke kun Antonio López, der kom til klubben. Også det argentinske angrebstalent Matías Quintana, 16 år.
"Det er en kanon stor chance for mig at komme til Sevilla. Det kan bruges som min adgang til en stor karrierer i Europa," sagde den unge argentiner, som er hentet gratis i Quilmes.




Fredag den 14. juli 2006


Endnu engang skulle der spilles træningskamp i Grækenland, denne gang var det mod GS Kallithea. Igen et mindre græsk hold, som Sevilla meget gerne skulle slå. Da kampen skulle spilles kl. 20, valgte jeg først at tage til Grækenland på kampdagen.

Pierikos (0) - (3) Sevilla

Kampen i tal
0-1 J. Navas , 20. min
0-2 F. Kanouté , 40. min
0-3 F. Kanouté , 58. min

Antonio López fik debut


Den nye spillestil har sat sig endnu mere fast i spillerne, hvilket kampen viser. Der bliver ikke lavet nogen betydelige fejl, og det offensive spil er til tider i verdensklasse.

"Selvom jeg er lidt træt, efter jeg har flyttet fra Madrid, var det selvfølgelig skønt at få debut," sagde Antonio Lopez om hans debut.

Denne gang valgte jeg at blive i Grækenland til klubben havde spillet deres sidste træningskampe i landet. Kampen skal spilles den 16. juli.




Søndag den 16. juli 2006


Jeg blev vækket af en SMS. "Find lige ud af om Antonio Puerto er på vej her til Milano", beskeden kom fra min kollega i Milano.

Heldigvis boede jeg på spillerhotellet, hvilke gjorde at jeg kunne finde Victor Orta i løbet af kort tid.
Han måtte selvfølgelig ikke sige noget, til blokken. Dog kunne han fortælle mig, som hans ven, at både Milan og Arsenal havde vist interesse for Antonio Puerto.

"Milan har vist interesse, men ved ikke om der er et konkret bud på bordet," skrev jeg tilbage til Italien.

Efter frokost på en lille café i byen fandt jeg vej til stadion, og var klar til dagens kamp.

Aris (2) - (3) Sevilla

0-1 M. Quintana , 4. min
1-1 P. Politis , 8. min (straffe)
1-2 F. Kanouté , 11. min
1-3 Duda , 17. min
2-3 K. Papakostas , 90. min

Duda der scorede til 1-3


"Det var helt fantatiske. Jeg fik lov til at starte inde igen, og denne gang scorer jeg. Det er en drøm!" Disse ord stammer fra målscoreren til 1-0 Matías Quintana.

Jeg må nok være ærlig og sige at jeg var lidt skeptis da Juan Pernía ville indfører nyt spilsystem, men jeg må nok også indrømme at jeg ikke er i tvivl om at de med dette spil kan klare sig godt i år.




Tirsdag den 18. juli 2006


Følgende pressemeddelse satte jeg i avisen:

Sevilla offenliggør samarbejde med italiensk klub

Sevilla's formand, José Mariá Del Nido og Piacenza's formand Fabrizio Garilli var stolte over at de sammen kunne annoncerer et nyt sammarbejde mellem de to klubber.
Aftalen betyder at Sevilla kan leje sine spillere ud til Piacenza, som så ikke er forpligtet til at bruge de udlejet spillere. Sevilla kan så også til hver en tid tilbage kalde en spiller.
Samtidig har Sevilla også førsteret til at købe spillere fra Piacenza, hvilket betyder at hvis et bud på en Piacenza spiller bliver accepteret, skal et lignende bud fra Sevilla også accepteres.





Onssdag den 19. juli 2006


Så kom dagen for den sidste træningskamp i Grækenland. Denne gang ventede GS Diethnis Enosis Ergotelis, og endnu en chance for at finpudse taktikken før sæsonen snart skal igang.

Ergotelis (0) - (2) Sevilla

0-1 Kepa , 90. min
0-2 A. Lópz , 90. mio

Kepa sendte Sevilla på sejrskurs


"Jeg synes selv at jeg med mit mål viser, at jeg burde være fast mand på holdet," lød det fra Kepa.

Sevilla viser, at selvom deres spil ikke fungerer optimalt i løbet af kampen, formår de at blive ved med at spille deres spil og presse modstanderen, hvilket idag sikrede sejren.




Fredag den 21. juli 2006


Som altid når der sker noget i Sevilla modtog jeg en SMS om det. Denne gang var det bare fra Victor Octa.

"Carlos, vi har hentet en ung colombianer til klubben, har sendt dig en mail med yderligere informationer til dig. Du er det eneste medier der ved det!"

Følgende artikel blev sat i avisen:

Kæmpe talent til Sevilla


Det colombianske midtbane talent Sherman Cárdenas, er netop blevet hentet til Sevilla, hvor han skal spille frem til 2011. 16'årige Sherman Cárdenas har trods sin unge alder allerede spillet 29 kampe for Bucaramanga i Colombia.

[i]"Jeg er utrolig glad for at vi har kunne hente Sherman. Han er af alle i Colombia betegnet for at være det største talent i Colombia i lang tid,"['/i] lød det fra sportschef Victor Octa.

Sherman Cárdenas for Becaramanga
« Seneste Redigering: 03 Dec 2006, 11:52 af Berendt » Logged


donut17
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juan Pernía - Sevilla F.C., S.A.D.
« Svar #14: 03 Dec 2006, 11:22 »

berendt, du er en gøgler... held og lykke med spillet
Logged

Succes is temporary - loyalty is forever

Forza FCK

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010