home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 363 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM Nørden #98
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FM Nørden #98  (Læst 29249 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #56
« Svar #90: 11 Jul 2022, 23:12 »




#57 – Stor Champions League aften i Brentford

Jeg havde slået Barcelona 1-0 på hjemmebane. Jeg vidste det ville blive svært i returkampen og det blev det. 19 mod 5 skud på mål i Barcelonas favør lød statistikken på efter kampen. På måltavlen stod der dog 1-1 og dermed gik jeg videre til kvartfinalen, hvor jeg skulle møde Juventus.

Første kamp mod Juventus var på udebane og noget overraskende dominerede jeg kampen og vandt 1-0. Hjemmekampen blev en kamp til historiebøgerne. Det blev en stor Champions League aften i Brentford. Juventus blev kørt ud på røv og albuer med 4-1. Dermed er jeg i semifinalen, hvor Milan venter. Den anden semifinale er et opgør mellem Roma og Newcastle. Jeg øjner altså chancen for at lave en overraskelse og nappe pokalen med de store øre.

Det er nok også min eneste mulighed for en pokal i denne sæson. Man Utd er desværre nok for langt foran i Premier League. Jeg har spillet alt for mange uafgjorte kampe desværre.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #57
« Svar #91: 12 Jul 2022, 01:31 »




#58 – Mesterskabskampen helt åben


Således så det ud, da jeg med effektive dødbolde slog Man Utd med 2-0 på hjemmebane.
Med tre runder igen, så er mesterskabskampen helt åben igen.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #58
« Svar #92: 12 Jul 2022, 08:26 »

Spændende... Pøj pøj.. er sikker på du napser min. 1 pokal
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #58
« Svar #93: 12 Jul 2022, 09:09 »

Spændende... Pøj pøj.. er sikker på du napser min. 1 pokal

 Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #58
« Svar #94: 12 Jul 2022, 09:09 »




#59 – Uafgjort

Man Utd er engelske mestre. Fortjent. Når man spiller 12 uafgjorte kampe på en sæson, så kan man ikke tage mesterskabet. Jeg har smidt alt for mange kampe væk i denne sæson. Ja så fortjener man heller ikke mesterskabet. Så tillykke til Man Utd. Skulle nogen blive mestre foran mig, så var det United.

Som forudsagt så ville pokalen med de store øre være min eneste mulighed for at nappe en titel. Semifinalen mod Milan gik over alt forventning. De blev kørt over på min hjemmebane, hvor jeg vandt 3-0. På udebane kørte jeg bare kontra og stod dybt, så fik jeg en 2-2 hjem. Så dermed er jeg i finalen, hvor Newcastle venter. Jeg går faktisk ind til den Champions League finale som favorit.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #59
« Svar #95: 12 Jul 2022, 10:42 »




#60 – We are the Champions

Sæsonens sidste Premier League var ligegyldig. Man Utd havde nappet mesterskabet. Så jeg valgte at stille med B-kæden mod Southampton, da jeg ikke ville risikere skader i start 11eren inden den vigtige Champions League finale mod Newcastle. Jeg tabte da også kampen med 3-1 men pyt, for målet var at spare A-kæden.

Jeg gik også ind til finalen på Old Trafford med en næsten skades fri trup. Der var kun en enkel spiller, som ikke var til rådighed. Rayan Ait-Nouri var skadet, så Michael Murray måtte nappe venstre back i Start 11eren. En 11er der var svær at sætte. Det var blandt andet en start 11er uden Alfie Devine og Dario Curio. Der valgte jeg rutinen i stedet i form af Eriksen og Højbjerg.

Højbjerg spillede en ok kamp med en afgørende aktion (6,9) og Eriksen en rigtig fin kamp (7,4). Det var en meget tæt kamp og det var kun gode målmands præstationer der gjorde, at det blev en målfattig kamp. Men i det 58. minut sendte Højbjerg en fin bold gennem kæderne og så skete dette:


Kampen blev vundet med 1-0 og nu står jeg som vinder af Champions League.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #60
« Svar #96: 12 Jul 2022, 11:16 »




#61 – Dansk wonderkid

Pierre-Emile Højbjerg og Christian Eriksen er ved at være oppe i alderen. Eriksen har rundet de 35 år og nærmer sig enden. Hans præstationer er dog fine og hans attributes er stadig rigtig gode. Så han kommer også til at spille en rolle i næste sæson, hvor jagten endnu engang går ind på Premier League titlen

Jeg er dog i gang med at forberede mig på en tid uden Eriksen og Højbjerg. Jeg ønsker stadig at holde den danske forbindelse men kvaliteten af danske spillere, er pt. ikke særlig høj og jeg er trods alt Champions League vinder og jagter Premier League titlen. Så jeg kan ikke nøjes med middelmådige spillere.

Jeg har gennem flere sæsoner jagten en helt bestemt dansker. Den eneste danske Wonderkid, jeg har kunne finde. Jeg har tidligere været tæt på at hente ham men en arbejdstilladelse gik ikke igennem og så nappede PSG ham. Nu fik jeg igen muligheden, og så slog jeg til men måtte op med den store pung. 45 mio. £ måtte jeg slippe men nu har jeg sikret en dansk fremtid i Brentford. Jan Rasmussen bliver min nye centrale midtbane spiller i start 11eren.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #61
« Svar #97: 12 Jul 2022, 17:00 »




#62 – Beginning of Pre-Season

Allerede på første dag af Pre-season havde jeg min trup på plads. Jeg havde handlet i god tid, og jeg vidste præcis hvilke spillere jeg ville have. Det lykkes mig at købe og sælge de spillere der var planlagt. Nu handlede det bare om at gøre truppen klar til jagten efter Premier League guldet og så undgå salg af spillere. Men som Champions League vinder, så frygtede jeg ikke længere de andre klubber på transfermarkedet. Jeg har pondus nok til at holde på mine spillere.

Som tidligere nævnt så købte jeg den danske Wonderkid Jan Rasmussen, som går direkte ind i start 11eren. Som den skarpe iagttager måske bemærker, så det en A-kæde uden Højbjerg og Eriksen. Højbjerg er faktisk blevet solgt til Newcastle for præcis samme beløb, som jeg købte ham for, 35 mio. £. Det var en svær beslutning men med ankomsten af Jan Rasmussen, så stod jeg med et luksusproblem på den centrale midtbane.

Valget stod mellem at sætte Højbjerg på bænken i B-kæden eller sælge ham. For Alfie Devine og Jan Rasmussen er dem jeg satser på. Det er fremtidens spillere. Jeg valgte at sælge ham, for Højbjerg fortjener ikke en bænkeplads i en alder af ”kun” 31 år. Eriksen derimod, som har rundet de 35 år, han var ok med at ændre på hans status som stjernespiller til rotationspiller. Han ved godt hvor pilen peger hen. Eriksen erstattes af Dario Curio start 11eren.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #62
« Svar #98: 13 Jul 2022, 08:31 »




#63 – Flot debut

Der var en pokal på spil i Jan Rasmussens debut i Brentford trøjen. Den stod på den europæiske super cup og modstanderen var Chelsea. Rasmussen fik en flot debut hvor han stod for to assist i 3-2 sejren. Dermed kunne jeg løfte den 4. pokal i min Brentford tid.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #62
« Svar #99: 13 Jul 2022, 08:39 »

Haha! Opstemt Det er ikke en Wester-blog, hvis ikke der bliver vundet titler relativt hurtigt! Stærkt arbejde, som altid!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #62
« Svar #100: 13 Jul 2022, 08:40 »

Haha! Opstemt Det er ikke en Wester-blog, hvis ikke der bliver vundet titler relativt hurtigt! Stærkt arbejde, som altid!

Rutinen  crazy Hævet Øjenbryn
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #63
« Svar #101: 13 Jul 2022, 10:56 »




#64 – Han kan stadig

Allerede i 3. runde skulle jeg møde de forsvarende mestre Man Utd. En vigtig hjemmekamp, for hvis jeg vil blive mester, så skal jeg også vinde over de store hold og så selvfølgelig ikke spille så mange uafgjorte kampe. Dario Curio var ude med en skade, så Eriksen skulle spille fra start. Den gamle mand kan stadig. En assist og et flot mål stod danskeren for i en flot 3-0 sejr. Jeg står med maksimum point efter sæsonens første tre kampe. Bemærk lige Moukoko lækre assist, aflevering bag støttebenet. Frækkert!




« Seneste Redigering: 13 Jul 2022, 10:59 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM Nørden #64
« Svar #102: 17 Jul 2022, 08:16 »

Læser med :-) Godt arbejde
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #64
« Svar #103: 17 Jul 2022, 08:17 »

Læser med :-) Godt arbejde

Tak  Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #64
« Svar #104: 18 Jul 2022, 09:00 »




#65 – Den sagnomspundne pølse

Wester jr. og undertegnet tog søndag på spejderopgave. Var der nogle gemte talenter i Superligaen, som vi havde overset i FM? Opgaven stod først på Lyngby mod Silkeborg og bagefter Brøndby mod AGF. Vejret var med os og stemningen på begge stadions var rigtig god. En dejlig åbning på sæsonen.


Det var vores første tur på Lyngby stadion og jeg må sige, at jeg er positiv overraskede. Det er dælme et hyggeligt stadion og den lille gruppe af ”hardcore” Lyngby fans gjorde det fornuftigt. Den lille fanzone bag det ene mål, det var ren familiehygge. Det emmer bare af fodbold og lokalt sammenhold på Lyngby stadion. Og så skal man ikke glemme den legendariske Lyngby pølse, som levede 100% op til dens hype.

I den første kamp var vores klare vurdering, at eneste mand der potentiale til mere end Lyngby stadion, det var Adam Sørensen. Den unge venstre back var her, der og alle vegne. Han havde fart, godt blik for spillet og turde udfordre. Han var uden sidestykke banens bedste spiller og blev da også kåret som MoM på stadion. I mit Brentford spil er han blevet 28 år og evnerne er nok ikke til et tophold i Premier League.




Så gik turen videre til Brøndby stadion. Der emmer det i hvert fald også af fodbold og lokalt sammenhold, det er bare på lidt en anden skala. Alt er bare større på vestegnen i forhold til Lyngby men værdierne er de samme. Lokale fodboldfællesskaber . Især sydsidens hyldest til de nye Masterclass spillere i Brøndby trøjen gav mig gåsehud. Det var sq smukt.

Og når vi nu snakker Masterclass, så fik kun 16-årige Oscar Schwartau debut, desværre er han ikke at finde i FM22. Mon ikke han er med i næste udgave af FM. Ham glæder jeg mig til at se vurderingen på.

Konklusionen blev, at vi fandt dog ikke nogen nye store talenter, eller så spillere vi ikke kendte til i forvejen og slet ikke nogen som kan jeg kan bruge i mit Brentford savegame. Der skal noget højere kvalitet til, for at kommer på Premier League’s tophold, end det vi så på stadion denne søndag.


Til gengæld fandt vi ud af, at rygterne om den sagnomspundne pølse på Lyngby stadion talte sandt. Hold nu kæft den er god. Så levede Brøndbys fans op til det, som allerede vidste i forvejen, de er bare passioneret og ren verdensklasse. Hvis jeg kunne overføre ting fra virkeligheden til mit Brentford savegame, så ville det være de passioneret Brøndby fans og så ville jeg servere gratis Lyngby pølser til dem alle til mine hjemmekampe.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010