home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 474 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM Nørden #98
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FM Nørden #98  (Læst 29291 gange)
Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #46
« Svar #75: 07 Jul 2022, 10:09 »

 Hvor er det fedt at læse om Smiley  Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #46
« Svar #76: 07 Jul 2022, 10:18 »

Hvor er det fedt at læse om Smiley  Thumbs Up

Tak  Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #46
« Svar #77: 07 Jul 2022, 10:22 »




#47 – Gammel vin på nye flasker

Det er vist ikke noget hemmelighed, at jeg har ævlet derudaf, hvilket ofte sker når jeg mister overblikket. Nok derfor jeg normalt er så struktureret, når det angår FM. Der har jeg bestemte systemer og måder at gøre tingene på, som er tillært igennem over 25 år med spillet. Så i jagten på noget nyt mistede jeg overblikket og da det skete, hvad gjorde jeg så? Gik i panik og genvandt kontrollen ved at finde noget gammelt frem og kalde det nyt funny Så gammel vin på nye flasker. Men det er lækker vin. Den har modnet godt med alderen. 10 år på hylden har gjort den godt, endda med smag af den lækre årgang CM03/04. Jeg er tilfreds. Wester’s Diablo anna 2022


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #47
« Svar #78: 07 Jul 2022, 17:14 »




#48 – Det må ikke gå galt

Jeg er slået ud af både UEFA og FA Cuppen, så nu er der kun Premier League tilbage. Så programmet er til at overskue og jeg har et ok hul ned til 5. pladsen. Det må ikke gå galt. CHL-billetterne skal i hus i denne sæson.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #48
« Svar #79: 07 Jul 2022, 19:44 »

Så er det nu! Opstemt Direkte i CL-gruppespil?!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #48
« Svar #80: 07 Jul 2022, 20:10 »

Så er det nu! Opstemt Direkte i CL-gruppespil?!

Det ville være så lækkert  Opstemt
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #48
« Svar #81: 07 Jul 2022, 20:11 »




#49 – Hold jer F’ing væk

Det ser bedre og bedre ud i forhold til CHL-billetterne. Min eneste bekymring lige nu er, at det halve af min start 11 er jagtet vildt. Og vi snakker ikke interesse fra mindre eller middel klubber men de store og de helt store. Dortmund, Milan, Arsenal, PSG, Real Madrid, Man Utd, Chelsea star i kø for nappe mine bedste spillere. Hold jer F’ing væk. Heldigvis har jeg ikke længere spillere med frikøbsklausuler. Så de skal op med den helt store pung. Vi skal over 80-100 mio. £. I Moukoko tilfælde skal vi over 120 mio. £.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #48
« Svar #82: 07 Jul 2022, 20:30 »




#50 – Now that’s Football

Jeg har lige slået Leeds med 3-1 på hjemmebane og med 6 kampe tilbage af sæsonen har jeg et forspring på 11 point ned til 5. pladsen. Det kan og må ikke gå galt. Jeg er heller ikke bekymret, for mit hold spiller drømme bold pt. Tjek lige dette mål ud, det er præcis, det jeg søger. I det opspil skifter der forreste mand hele 4 gange, først Moukoko så Curio dernæst Gallagher og til sidst Gardiner som sætter bolden i mål. Now That’s Football.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #50
« Svar #83: 08 Jul 2022, 00:01 »




#51 – Drømmenes teater

Det er vist nogen hemmelighed, at jeg er Man Utd fan. Jeg har haft mange gode oplevelser med det hold både irl og i FM. Der er blevet fejret mange triumfer på Old Trafford igennem tiden. Så hvorfor ikke fejre endnu en triumf på The Theatre of Dreams. Det perfekte sted at opfylde min drøm om Champions League billetterne. I 35. spillerunde skulle jeg en tur til Manchester og med et enkelt point, så ville billetterne være sikret.


Kampen endte 3-3 og billetterne var hjemme. Jeg var enormt lettet efter kampen. Endelig, endelig, endelig efter 2 sæsoner hvor de blev misset på målscoren. Nu kunne jeg bare hygge mig de sidste tre kampe og begynde at gøre truppen klar til næste sæson. Hvor jagten på mesterskabet går ind. Fra nu af tæller kun pokaler.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #51
« Svar #84: 08 Jul 2022, 08:02 »




#52 – Stor tiltro til truppen

Sæsonen er slut og jeg endte på en flot 2. plads i Premier League. Så nu står den på Champions League. Jeg har stor tiltro til, at den trup jeg råder over, at den er stærkt nok til at klare opgaven. Målet er at jagte Premier League titlen og komme videre fra gruppespillet i Champions League. Så sommerens transfervindue handler om at fastholde truppen og undgå at de større hold kommer og ”stjæler” mine spillere. Og hvis de kommer, så skal de op med den helt store pung.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #52
« Svar #85: 08 Jul 2022, 08:54 »

Stæææærkt!! Opstemt Jeg forudser minimum tre pokaler inden for de næste tre år (Sådan plejer det gerne at gå når Wester spiller FM! Wink )
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #52
« Svar #86: 08 Jul 2022, 09:20 »




#53 – Farvel

Der er sket en del med truppen, som jeg ikke har fået jer opdateret på den seneste sæson. Der gik fokus lige på Diablo taktikken og kampen om CHL-billetterne. Så det er vist på tide, lige at gennemgå truppen som den ser ud. Det også vigtigt, lige at sige ordentligt farvel til et par spillere, som virkelig har været vigtige i mine første fem sæsoner i Brentford.

Jeg har lige sagt farvel til min førstemålmand gennem de sidste fem år. Da Southampton kom at bød hele 42 mio. £ for David Raya, så kunne jeg ikke sige nej. Det var dog ikke så meget de mange penge der gjorde det men mere det faktum, at jeg egentlig havde planer om, at benytte min Wonderkid Justin Preston som ny førstemålmand i den kommende sæson. Så 42 mio. £ for min 2. målmand, det kunne jeg ikke takke nej til. Slet ikke når jeg samtidig kunne hente en anden Wonderkid til målmandsposten for kun 7,5 mio. £.

Jeg har hentet Christian Torres Nilo. Så nu står jeg med to unge målmænd op til den nye sæson. Min plan er, at de skal kæmpe på lige fod om pladsen. Så må vi se, om en af dem erobre pladsen i løbet af sæsonen eller om de skal kæmpe igennem flere sæsoner om pladsen som holdets første målmand. De har begge potentiale til at blive store stjerner på deres position.

Så skal der også siges farvel til Christian Nørgaard, som solgte i vinterens transfervindue. Han havde kontraktudløb til sommer og jeg havde ikke planer om at forlænge. Han har virkelig været en loyal spiller om en god back up til den defensiv midtbane. Tiden var dog løbet fra den hårdtarbejdende dansker og det var tid til nye eventyr for ham.

Der er igennem sidste sæson blev hentet en del spillere. Mest til B-kæden men også en enkel til start 11eren. Til den offensive midtbane hentede jeg den argentinske Wonderkid Darío Curio som virkelig har udviklet sig i løbet af sæsonen. Der er ikke længere nogen i Brentford der tænker på eller savner Arsen Zaharyan.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #53
« Svar #87: 10 Jul 2022, 10:10 »




#54 – Et skridt tilbage og to skridt frem

Jeg er med helt fremme i guldkampen. Pt. indtager jeg 1.pladsen i Premier League. Så kunne man tænke, hold da op den Diablo taktik ændrede alt. Ja det kunne mon tro men sandheden er en anden. Jeg er gået tilbage til min Gung-Ho/SAF taktik. Jeg kom simpelthen elendigt fra start og Diablo taktikken virkede slet ikke. Resultaterne var håbløse. Om det var chokeffekt den havde i sidste sæson, det skal være usagt. Det virkede slet ikke. Jeg blev total overspillet på kanterne og bag mit forsvar. Jeg tabte midtbanen fuldstændigt og jeg skabte intet offensivt.

Så jeg gik tilbage til min velkendte asymmetriske taktik. Jeg gennemgik den og forsøgte at forbedre det, som jeg tidligere var utilfreds med. Der var jeg slet ikke tilfreds med mine wings i support. Jeg fik ikke nok ud af dem. Hele samarbejdet mellem mine kanter og backs virkede ikke tidligere. Samtidig ville jeg rigtig gerne have en playmaker på midtbanen men da jeg ikke ville pille ved mit makkerpar i form af Boks til Boks og Den Boldvindene Midtbanespiller, som fungerede perfekt, så måtte jeg finde en anden løsning. Der valgte jeg så den Bredde Playmaker, hvilket også løste mit problem med Wing i højre side.

Jeg stod dog uden nogen Bredde Playmakere i truppen. Eriksen fik opgaven. Han er nogenlunde trænet i positionen, hans Attributes passer perfekt til rollen og han er god med begge ben. Så det skal nok gå. I ventre side valgte jeg en IF sammen med en WB. Den kombination havde jeg prøvet før og det virker ok. De små ændringer gjorde en kæmpe forskel og pludselig stormede jeg frem i tabellen. Resultaterne var rigtig flotte og det samme var spillet.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #54
« Svar #88: 10 Jul 2022, 17:16 »




#55 – Den vildeste kamp til dato

Jeg har ikke tal på, hvor mange CM og FM kampe jeg har spillet de seneste 30 år men det er fucking mange. Der har selvfølgelig været mange vilde kampe og skøre resultater imellem. Mange af dem i tidligere versioner af spillet, hvor det ofte var en bug i spillet, der leverede de skøre resultater. Så når den vildeste kamp skal kåres, så skal det med i betragtning, at de tidlige versioner af CM og FM var fyldt med fejl.

Så den kamp jeg lige har spillet mod Brighton, kommer altså tæt på at tage prisen. For det sker i et spil med ganske få fejl. Jeg var bagud 2-0 efter 49. minutter og fik lavet et comeback til 2-2 i det 84. minut. Det er der intet vildt i. Men da uret så rammer det 90. minut, så skal jeg ellers love for, at tingene tog fart. Tjek lige det her ud: 5 mål på 5 minutter - Det var fandme en vild afslutning. Om det er den vildeste kamp til dato, det kan jeg ikke huske. Det er i hvert fald den vildeste i de seneste mange udgaver af FM.


« Seneste Redigering: 10 Jul 2022, 17:19 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #55
« Svar #89: 11 Jul 2022, 09:49 »




#56 – Liverpool

Liverpool var det dominerende hold. De havde vundet mesterskabet de seneste to sæsoner og lå også i top i denne sæson. Det var dem jeg skulle slå, hvis jeg skulle vinde guldet. Jeg havde lige smidt 4 dumme point ved at spille to uafgjorte kampe på hjemmebane mod Everton og Leeds, så jeg var 6 point bagved Liverpool som indtog 1.pladsen. Så 25. spillerunde hvor jeg skulle møde Liverpool hjemme, den var altafgørende, et nederlag ville betyde at mine chancer for guldet var ude men med en sejr, så ville jeg være tilbage i mesterskabskampen. Det gik som håbet og jeg vandt kampen med 3-2. Så nu jeg tilbage i mesterskabskampen i Premier League. Dog med 6 point op til Man Utd, som har overtaget 1.pladsen. Det bliver svært men ikke umuligt. Det vigtige er, at jeg stadig har chancen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010