home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  FM Nørden #98
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: FM Nørden #98  (Læst 29255 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #26
« Svar #45: 27 Jun 2022, 09:35 »

Stærk afslutning Wester.. Usselt at tabe 4 pladsen med 1 mål.. Vildt i øvrigt efter 38 kampe.  Pøj pøj i finalerne

Ja den var lidt tung  Skuffet Græder
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #26
« Svar #46: 27 Jun 2022, 09:41 »




#27 – Dansk triumf

Brentford har aldrig vundet en pokal af betydning, så det var kæmpestort, at holdet nu stod foran to finaler. Den første var på Wembley i FA Cuppen, hvor Middlesbrough var modstanderen. På vejen mod Wembley havde jeg slået giganter som Liverpool, Man Utd og Chelsea ud. Så jeg var kæmpe favorit til at løfte trofæet. Og jeg levede op til favoritværdigheden. Det var ikke nogen fantastisk opvisning men jeg dominerede kampen og vandt fortjent med 1-0 på mål af, ja selvfølgelig, Eriksen.


UEFA Conference League finalen bød på tre danskere i Brentfords start 11er. Eriksen var selvfølgelig selvskrevet men Christian Nørgaard og Mads Bech Sørensen fandt også vej til starten. Andrew Omobamidele og Kristoffer Ajer var helt nede i det røde felt og jeg turde ikke satse på slidte spillere. Der var brug for ny energi og den kunne danskerne komme med. Den beslutning er jeg glad for jeg tog, for danskerne havde stor andel i en flot 2-0 sejr. Mads Bech hjalp defensiven med at holde 0’et, Nørgaard leverede en assist til 2-0 målet og Eriksen nettede til 1-0 på straffe. Dermed nappede jeg endnu en pokal.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #27
« Svar #47: 29 Jun 2022, 06:01 »




#28 – Det jeg helt sikker på

Jeg er ikke et sekund i tvivl. I denne sæson slutter jeg top-4 og positionen som top-4 hold vil forsætte fremover. Jeg kan ikke love mesterskaber hver sæson men jeg vil være med i kampen, det jeg helt sikker på. Min tro på holdet og selvtillid beror på, at jeg gennem de seneste tre sæsoner har bygget det fundament, som jeg mener skal til for at fastholde en plads blandt ligaens top-4.

Klubbens faciliteter har efterhånden Premier League standard og der er i gang i yderlige forbedringer både på trænings og ungdomsfacilitetern e. Så har jeg en meget kompetent stab både hvad angår den medicinske, spejdere, trænere mm. hele vejen rundt er der kvalitet. Så alt omkring holdet er efterhånden gearet til at være med helt fremme.

Sidst men ikke mindst så mener jeg, at jeg har truppen til at være med helt fremme og forsætte den kurs de næste mange sæsoner frem. For jeg står med et ungt og meget talentfuldt hold. Der er stort potentiale i start 11eren og som hele tiden bare udvikler sig og bliver bedre og bedre. En fornuftig B-kæde med flere etableret spillere som kan hjælpe de unge spillere mod toppen. Og så der spændene unge talenter på vej fra u23 truppen.

Den skarpe iagttager har måske bemærket, at der kun er sket en enkel ændring i førsteholdstruppen op til den nye sæson. Josh Tymon skulle vise sig at være et utroligt brokkehoved hele sidste sæson. Først var han utilfreds med sin spilletid, på trods af at aftalen var, at han var rotationsspiller og fik hele 19 kampe fra start. Så var det hans kontrakt han brokkede sig over. Derefter brok over at jeg ikke ville sælge ham til udsalgspris osv. Så ham valgte jeg at sælge igen. Det magtede jeg simpelthen ikke.

Så jeg skulle ud at finde en ny venstre back. Valget faldt på Rayan Ait-Nouri som jeg hentede i Wolves for 49 mio. £. Nok en smule for dyrt set i bagspejdet men markedet for venstre backs var svært. Priserne var enormt høje på flere af dem jeg gik efter også langt over det jeg ville betale. Så var der også flere, som slet ikke ville forhandle eller forlangte helt uhørt høj løn og status. Altså flere unge spillere som ville have status om Star Player på trods af, at deres nuværende evner slet ikke var til det. Så Ait-Nouri blev til sidst mit bedste bud på en ny mand i klubben og på trods af den lidt høje pris.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #28
« Svar #48: 29 Jun 2022, 22:40 »




#29 – En god start

5 point i de første tre kampe i sæsonen. Hvordan kan det betegnes som en god start? Ja altså jeg har mødt Chelsea hjemme og vandt, mødt West Ham og Liverpool ude og fik uafgjort i begge, hvilket er super i forhold til hvor svær modstand det er. Ja og så vandt jeg endnu en pokal i årets første kamp, da jeg slog Man City i Community Shield kampen. Så det har været en god start.

Eneste bøvl har været den fandens venstre back. Først bøvlet med Tymon. Så overpris for hans erstatning. Da jeg så troede der var ro på, så udløst Tottenham frikøbsklausulen på Rico Henry. Det var jeg ikke tilfreds med, for nu skulle jeg igen ud at finde en løsning. Derudover var han spiller med egen avl status. Priserne var helt latterlige endnu engang, så jeg valgte en alternativ løsning.

Mads Bech Sørensen som ellers har spillet i det central forsvar, har jeg rykket ud som back i B-kæden og købt et nyt ungt talent til det centrale forsvar. Francis Etim kunne jeg hente for 16,75 mio. £ i Man Utd, hvilket er en fair pris for et stort engelsk talent. Han er ikke helt førsteholdsklar, så tænker ikke det bliver til mange Premier League kampe men UEFA Cuppen, FA Cuppen og League Cuppen vil han spille fast.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

fckbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #29
« Svar #49: 30 Jun 2022, 10:49 »

Fantastisk læsning Opstemt
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #29
« Svar #50: 30 Jun 2022, 18:48 »

Fantastisk læsning Opstemt

tak  Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #29
« Svar #51: 01 Jul 2022, 08:15 »




#30 – State of The art

Efter tre sæsoner hvor klubben igen og igen har brugt penge på udvidelser af træningsfaciliteter ne, så er de endelig i mål. Klubbens faciliteter har rykket hele 4 niveauer på de år og er nu State of The art, hvilket er det højeste niveau. Ungdomsfacilitetern e er også blevet udvidet og er landet på Excellent og mangler dermed kun to niveauer mere for også at nå toppen. Så klubben er som tidligere nævnt ikke længere i bunden, hvor angår rammerne og har efterhånden noget Premier League niveau, de nærmer sig endda toppen af ligaen hvad angår gode faciliteter.




Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #30
« Svar #52: 02 Jul 2022, 09:31 »




#31 – Boxing Day update

Jeg har lige spillet Boxing Day opgør hjemme mod Burnley og det blev til en sejr på 3-1. Sejren betød at jeg pt. er på en 4.plads i Premier League. Hvilket er ok, da målsætningen er top-4 men jeg må indrømme, at tingene ikke er gået helt så glat som håbet. Jeg spiller simpelthen for mange uafgjort og har smidt flere kampe væk. Der har været flere kampe hvor jeg enten har smidt en sikker føring væk eller indkasseret mål i de dødende minutter.

Så efterårssæsonen har været en smule frustrerende. Og alle tanker om, at være med i mesterskabskampen, de er helt væk. Liverpool er stukket helt af. Der er sq nok lidt længere hen til mesterskab end jeg lige troede og håbede. Nu handler det om at fastholde en plads i top-4, så jeg kan nappe den CHL plads og få den økonomi der følger med. Jeg har brug for pengene, hvis jeg skal bygge videre på holdet og rent faktisk udfordre Liverpool i fremtiden.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #31
« Svar #53: 02 Jul 2022, 19:53 »




#32 - Godt for økonomien men…

Der var røde tal på bundlinjen. De mange investeringer i faciliteter, indkøb af spillere og et lønbudget der hele tiden stiger har sat økonomien en smule under pres. Underskuddet var på over 40 mio. £ så jeg følte, at jeg måtte gøre noget. Så jeg valgte at sælge Marcus Edwards til Ajax for 15 mio. £ nu og her plus 15 mio. £ fordelt over de næste to år. Det var et salg, at jeg egentlig havde planlagt skulle ske til sommer men nu gjorde jeg det lidt før. Jeg havde nemlig en ung kantspiller på u23 holdet, som jeg gerne ville have op på førsteholdet. Navnet er Stevie Brady og en spiller jeg forventer mig meget af i fremtiden.

Så havde jeg egentlig forventet, at der ikke skulle ske mere men på transfervinduets sidste dag, så slog Bayern til og ”stjal” min store stjerne Arsen Zakharyan for 60 mio. £. Det var det beløb hans frikøbsklausul lød på. Det var lidt et slag i forhold til kampen om CHL-pladserne men godt for økonomien. Han var heldigvis den sidste i truppen, der havde en frikøbsklausul. Jeg håber, at jeg kan undgå de klausuler i fremtiden, nu hvor klubben er vokset i statur både på og udenfor banen. For de salg gør ondt rent sportsligt.

På sidste dag af transfervinduet så kunne jeg ikke gøre meget, for jeg havde simpelthen ikke spillere på spring på u23 holdet og min shortliste havde ikke en højre wing som var brugbar nu og her. Så i stedet for et dyrt panik køb, så valgte jeg at leje en ung wing som back up til Jamie Bynoe-Gittens som bliver en del af start 11eren efter Zakharyan’s exit. Nu har jeg 6 måneder til at finde den rigtige løsning. Så er spørgsmålet om det bliver en ung spiller til B-kæden og Bynoe-Gittens forsætter som fast mand eller om jeg skal ud og finde en ny til start 11eren.


« Seneste Redigering: 03 Jul 2022, 15:07 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #32
« Svar #54: 03 Jul 2022, 15:14 »




#33 – Tæt før slutspurten

Jeg er ude af FA Cuppen og Euro League, så i denne sæson, så er programmet ikke lige så tæt før slutspurten. Det passer mig rigtig fint, for kampen om CHL-billetterne i Premier League er tæt. Jeg indtager lige præcis 4.pladsen pt. men det er altså hold som Arsenal og Man City der er lige i røven på mig. Så der er ikke plads til mange point tab i de sidste 7 kampen.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #33
« Svar #55: 03 Jul 2022, 17:23 »




#34 – Fy for  Djævel det er tæt





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #34
« Svar #56: 03 Jul 2022, 19:22 »




#35 – Så ufattelige træt

Jeg er så træt. Så ufattelige træt af FM lige nu. For helvede hvor er jeg træt af at sidde fast i sub-toppen og misse de CHL-pladser og endnu engang på målscoreren. Lige nu har jeg mistet modet fuldstændigt.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #35
« Svar #57: 03 Jul 2022, 21:02 »

Op på hesten igen - når det er så tæt er det jo kun marginaler der gør at du ikke er CL-hold næste sæson! En sæson mere og så er der CL bold i Brentford!! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #35
« Svar #58: 03 Jul 2022, 21:30 »

Op på hesten igen - når det er så tæt er det jo kun marginaler der gør at du ikke er CL-hold næste sæson! En sæson mere og så er der CL bold i Brentford!! Opstemt

Ahh men to sæsoner i streg hvor jeg taber på målscoren  ticked off Græder
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM Nørden #35
« Svar #59: 03 Jul 2022, 22:41 »




#36 – Der skal ske noget nyt

Frustrationerne er store og der skal ske noget nyt. Min tilgang er åbenbart ikke nok til at knække koden og tilkæmpe mig de CHL-billetter, som er alfa og omega hvis jeg skal blive ved at bygge videre på projektet. Jeg løber ind i en økonomisk mur, hvis jeg ikke får fat i de mange Champions League millioner. Så jeg har kigget på, hvad der mon går galt. Og jeg har fundet frem til to ting, som jeg vil forsøge at ændre på.

Jeg har igennem hele savegamet købt meget unge spillere og sæson for sæson er holdet bare blevet yngre og yngre. Potentialet er stort men rutinen er meget lav. Min konklusion er, at de unge spillere simpelthen knækker i løbet af den lange Premier League sæson især med de satans torsdagskampe oveni hatten. Så til den nye sæson, der vil jeg satse på at bringe noget rutine ind på holdet og jeg går efter etableret spillere i denne omgang.

Dertil kommer min taktik, som simpelthen er for statisk i sit udtryk og løbemønstre, så den skal også have en overhaling. Hvilket nok kommer til at kræve lidt andre spillertyper end dem jeg råder over. Så alt i alt, så kan jeg love, at der kommer til at ske store ændringer i truppen hen over sommeren.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010