home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [22] - L'Imperatore di Roma - Transfer på vej? – Flere navne kan være i spil
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: [22] - L'Imperatore di Roma - Transfer på vej? – Flere navne kan være i spil  (Læst 21581 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [5] - L'Imperatore di Roma - AS Roma indkalder til pressemøde
« Svar #15: 21 Nov 2021, 15:43 »


AS Roma indkalder til pressemøde


AS Roma indkalder til pressemøde hos Terrazza Caffarelli mandag d. 28/6-2021 kl. 10.00 for at adressere de tiltagne rygter omkring klubbens manager.

På pressemødet vil være følgende personer tilstede:

Præsident Dan Friedkin - Bestyrelsesmedlem Bruno Conti - Sportsdirektør Tiago Pinto

Det er værd at bemærke, der ikke nævnes noget om José Mourinho...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [6] - L'Imperatore di Roma - Midlertidig manager i Roma
« Svar #16: 22 Nov 2021, 19:04 »


Midlertidig manager i Roma, Mourinho tager orlov på ubestemt tid del 1!


Pressemødet hos Terrazza Caffarelli blev på mange måder mere følelsesladet, end de fleste havde haft fantasi til at forestille sig på forhånd!

Præsident Dan Friedkin annoncerede, at José Mourinho havde bedt om orlov på ubestemt tid, da hans nærmeste familie er blevet ramt af akut livstruende sygdom. Det nævnes ikke hvem i hans familie, som er blevet ramt. José Mourinho var ikke selv til stede på pressemødet, der indeholdt et statement fra den portugisiske manager:

"Først og fremmest er jeg enorm rørt over den ubetingede støtte, jeg har modtaget fra klubben siden det stod klart, jeg havde behov for at tage en pause væk fra fodbolden. Tit bliver der sagt, man i en klub er en stor familie, hos Roma er man mere end det. Det forstår jeg nu. Jeg er stolt over jeg skulle være jeres træner, stolt over nogle af de allermest passionerede fans i verden ville kalde os på i svære tider og hylde os ved store sejre.

Når det er sagt, er jeg nødt til at slå en ting fast. Jeg er først og fremmest familiemand, og selvom Roma på denne korte tid allerede er blevet en del af min familie, er der andre og mere personlige familier, der har brug for mig i den svære kommende tid! Jeg ved at klubben vil stå stærkt uden mig, I har før vist, hvilket særligt stof man er gjort af her i denne store klub!

Til alle medierne, der måtte have spørgsmål, beder jeg dem respektere familiens ønske om at få ro til at komme stærkest muligt igennem dette! Al kommunikation vil ske igennem klubben, der har lovet at varetage denne.

Stå fast! Vær stærke! Kæmp som romerske gladiatorer! Kæmp for jer selv, kæmp for hinanden! Kæmp for det logo I bærer med stolthed på brystet!"


José Mário dos Santos Mourinho Félix


I samme ombæring blev den nye midlertidige træner præsenteret. Valget er faldet på…
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] - L'Imperatore di Roma - Midlertidig manager i Roma del 2
« Svar #17: 25 Nov 2021, 23:35 »


Midlertidig manager i Roma – Mourinho tager orlov på ubestemt tid del 2!


Som midlertidig manager har den nye bestyrelse kigget mod en af de helt store i ikke bare Romas historie, men også italiensk fodbolds historie.

Der er, naturligvis, tale om den tidligere angriber Francesco Totti. Efter hans karrirre stop i 2017 blev han ansat som teknisk direktør, men stigende utilfredshed med den nu tidligere ledelse førte til hans opsigelse i juni 2019.

-   619 kampe i Serie A med 250 mål scoret
-   Yngste kaptajn nogensinde i Serie A
-   Verdensmester i 2006
-   Bliver i folkemundekaldt for ”Kejseren af Rom”
-   Respekteret af ærkerivalernes S.S. Lazio fans


Siden da har han været flittig, ja vel ret beset fast mand på Stadio Olimpico, og hans skygge har hvilet tungt over klubben, ja over spillerne. Selvom mange fans var enige om hans stop på banen måske kom et år eller to for sent, var de samme fans enige om, at lederen Totti stadig havde noget at tilbyde udenfor banen.

”Det var ikke en nem beslutning. Da jeg først blev kontaktet afviste jeg det fuldstændigt. Jeg var færdig med fodbolden, i hvert fald i Roma. Jeg har sagt farvel engang for meget til den her klub, og jeg ønskede ikke at gøre igen. Men Dan var insisterende. Og da José selv ringende til mig og fortalte jeg havde hans fulde opbakning… Det vækkede noget i mig.

Smilet var tilbage hos Totti!


Selvfølgelig vil jeg tilbage til den klub, der har givet mig så meget, og selvfølgelig vil jeg hjælpe dem, når de har brug for mig. AS Roma er min klub, den eneste klub for mig! Jeg er stolt over, jeg får lov til at stå i spidsen for denne klub, også selvom det sker på et tragisk grundlag.

Vi skal arbejde, vi skal ville det. Vi skal turde dø for den her trøje! Og José er enig. Alt hvad der kommer til at ske vil være i tråd med de planer som José har lagt! Jeg skal blot holde samling på trådene, forhåbentligt blot i en kort tid! ”

Vil den tidligere kaptajn kunne lede sit hold, og agere indpisker fra sidelinjen? Det må tiden vise…
« Seneste Redigering: 13 Dec 2021, 17:19 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [7] - L'Imperatore di Roma - Midlertidig manager i Roma, Mourinho tager orlov
« Svar #18: 26 Nov 2021, 09:48 »

<3 T O T T I <3

Tænkte nok det var den vej du gik. Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [7] - L'Imperatore di Roma - Midlertidig manager i Roma, Mourinho tager orlov
« Svar #19: 28 Nov 2021, 18:23 »

Det kunne jo næsten ikke være andre vel? Opstemt
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [8] - L'Imperatore di Roma - Pandemien har kostet Roma dyrt
« Svar #20: 28 Nov 2021, 18:28 »


Pandemien har kostet Roma dyrt – kan være tvunget til brandudsalg!


Pandemien ramte fodboldverdenen hårdt. Flere klubber kom pludselig i økonomisk stormvejr, og en stor del af disse så afgrunden åbne sig foran dem. Især de italienske klubber har det svært. En samlet klubberne imellem der inden forrige sæson var på over 22 mia. kr. Heraf tegner Roma sig for ligegodt under de 20%, altså små 4,1 mia. kr.

Målsætning for klubben:
-   Sælge/udleje spillere for at
nedbringe udgifter til løn
-   Købe unge spillere med henblik på videresalg
-   Udvikle lokale talenter
-   Sikre en økonomisk bærerdygtig forretning

Efter klubben blev købt af The Friedkin Group i august 2020 har klubben halveret sin gæld således den nu er på godt og vel 2,1 mia. kr. Der er stadig lang vej til målstregen, og klubben kigger derfor på dens muligheder for at nedbringe gælden yderligere.

Den hurtigste vej vil jo være ved spillersalg, så der kan komme penge på kontoen, samt reduction af udgifterne.

Potentielle Salgsemner:
-   Henrikh Mkhitaryan (høj løn, udløb næste sommer)
-   Chris Smalling (Høj løn, kontrakt udløb om 2 år)
-   Frederico Fazio (høj løn, udløb næste sommer)
-   Jordan Vertout (profil, kan indbringe et stor beløb)
-   Davide Santon (udløb næste sommer)


Spørgsmålet er nok ikke hvem der vil købe, men i stedet hvem der har råd. Klubber som bl.a. Real Madrid, Chelsea og Manchester United har allerede handlet stort. Klubber som Manchester City, PSG og så stenrige Newcastle har penge som skidt, men det er måske kun sidstenævnte der reelt har interesse for nogle af profiler der sparker til bold i den italienske hovedstad.

Klubben har afvist alle påstande om man er presset på økonomien. Anonyme kilder melder noget andet. Forsættelse følger…
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] - L'Imperatore di Roma - Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!
« Svar #21: 05 Dec 2021, 16:56 »


Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!


Rygterne, der gik på at AS Romas økonomi var presset, har tilsyneladende været falske. Man kan i hvert fald konstatere, klubben har hentet intet mindre end 5 spillere til, heraf de 3 på fri transfers.

Indkøb:
-    Willy Caballero, fri transfer
-   Gastón Ramírez, fri transfer
-   Denis Zakaria, 65 mio (Borussia Mönchengladbach)
-   Blaise Matuidi, 3 mio (Inter Miami)
-   Mateo Musacchio, fri transfer

Salg:
-   Federico Fazio, 2 mio (Real Sociadad)

Der er tale om målmanden Willy Caballero, som kommer på fri transfer fra de nykårede champions league vindere Chelsea. Selvom han har tilbragt størstedelen af de sidste 8 år på bænken er han stadig en yderst rutineret herre, der kan indtage pladsen på bænken, men samtidig være klar skulle behovet opstå.

Næste spiller er den urugaynske højrekant Gastón Ramírez, en spiller, som ikke ligefrem havde en prangende sæson for Sampdoria sidste år, men med sin store erfaring og en alder på blot 30 år, kan der forsat være lidt magi i vente for de romerske fans!

3. mand bliver den Schweizke midtbane dynamo fra Borussia Mönchengladbach Denis Zakaria. Med tiltagende rygter om et salg af profilen Jordan Vertout, giver købet kun yderligere næring til disse. Denis har sin klare forcer i den defensive del af fodbolden, noget der jo må siges at kunne flugte fint med ”The Special Ones” tilgang til spillet. Der spekuleres i en pris på ca. 65 mio. for den 24-årige midtbanespiller

4. indkøb er en tidligere bekendt af italienske og fransk fodbold. For en kort årrække tilbage var han vel en af verdens bedste, og efter det der lignende en tidlig pension i USA er Blaise Matuidi nu tilbage i Italien, hvor han altså skal tørne ud for Roma. Trods en alder på 34 år er han stadig fit, og kun få spillere i den italienske hovedstad kan matche hans fysik og hans mentale niveau, der bliver fremhævet som værende ekstraordinært.

Rygtebørsen:
-   Jordan Vertout, 300 mio + (salg)
-   Samuel Umtiti, 200 mio (køb)
-   Paulinho, fri transfer (køb)
-   Giacomo Raspadori, 400 mio + (køb)


5. indkøb er det vel nok langt mest kontroversielle på denne liste. I Italien er det oftest set skifte mellem de store rivaler imellem, men der er bare visse skift der ikke ses. Torino til Juventus, Inter til Milan eller omvendt, og så mellem de to klubber i hovedstaden, Lazio og Roma. Alligevel har man her set Mateo Musacchio tage det forbudte skifte, om end det foregik på fri transfer.

Spørger man fansene er meldingerne ikke just positive, men fordi han primært har gjort sig i Milan i sin tid i Italien, vil man lade tvivlen komme ham til gode. Ingen tvivl om han kommer til at få sig noget af en dag, hvis han er i truppen mod Lazio i den kommende sæson!


AS Roma meddeler i samme forbindelse af den argentinske forsvarspiller Frederico Fazio har forladt klubben for et symbolsk beløb til spanske Real Sociadad.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [9] - L'Imperatore di Roma - Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!
« Svar #22: 06 Dec 2021, 19:53 »

Spændende - meget anderledes transfers end så mange andre - jeg glæder mig til at se hvad du kan få ud af sådan en flok pensionister i fodboldmæssig forstand! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] - L'Imperatore di Roma - Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!
« Svar #23: 06 Dec 2021, 20:47 »

Spændende - meget anderledes transfers end så mange andre - jeg glæder mig til at se hvad du kan få ud af sådan en flok pensionister i fodboldmæssig forstand! Smiley

Jeg synes nu ikke man behøver at gøre som alle andre for at have det hyggeligt. Egentlig er jeg ok tilfreds med truppen, der er bare nogle spillere der får ALT FOR MEGET I LØN! Og dem er jeg nok ikke helt færdig med at få peget på kan jeg afsløre...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [10] - L'Imperatore di Roma - Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!
« Svar #24: 07 Dec 2021, 13:48 »


Yderligere 4 spillere forlader Roma – stor transfer på vej?


Rygterne svirrer kraftigt om Roma, der netop har offentliggjort Jordan Veretout og Chris Smalling er blevet solgt til nyrige Newcastle for et samlet beløb på 280 mio. Klubben er skuffet, men omvendt forstående for spillernes personlige planer og ambitioner ikke matcher klubbens egne, og derfor har man besluttet sig for ikke at stå i vejen for disse.

Daniel Fuzato og Davide Santon forlader ligeledes klubben til hhv. Fortaleza Esporte Clube i Brasilien og Olympiakos SFP i Grækenland.

”Med disse 4 afgange ser klubben ind i en sæson, hvor vi har sikret os økonomisk, samtidig med vi har forsat råderum til at kunne forstærke truppen, hvor vi ser behov.”

Kristijan Marina er set i den italienske hovedstad, hvor han har været flittigt besøgende hos AS Roma. Kristijan Marina har primært kroatiske spillere i sin stald med navne som Joško Gvardiol, Lovro Majer og  Dominik Livaković som dem der springer mest i øjnene!

Samtidig går rygterne også på man søger at hente en tidligere ungdomsspiller tilbage til klubben…
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [11] - L'Imperatore di Roma - Kroatisk megatalent binder sig til AS Roma
« Svar #25: 07 Dec 2021, 22:25 »


Kroatisk megatalent binder sig til AS Roma – en fortabt søn vender hjem!


Joško Gvardiol er netop blevet annonceret sammen med den nu tidligere Juventus spiller Luca Pellegrini. Kroaten kommer til på en 2-årig lejeaftale, hvor AS Roma har forkøbsret i hele perioden. Vælger klubben at købe kroaten fri, snakkes der om en samlet pris for lejeaftale + den aftale pris på ca. 400 mio. kroner.

Selvom han ser en smule forvirret ud på billedet,
skal man ikke lade sig narre!
Gvardiol kan meget vel blive styrmand for I Giallorossi

”Da det kom os for øre at Joško Gvardiol kunne være et emne, blev vi i den sportslige ledelse hurtige enige om, en spiller med et sådan talent ikke var en mulighed, vi kunne lade os få forbi.

Med aftalen sikrer vi os retten til et af de største forsvarstalenter, vi kan udvikle ham, som vi ser passende, og hvis han ikke slår til, så kan vi altid vælge ikke at indløse. Vi har dog stor tillid til Gvardiol kommer til at vise han på alle måder slår til og vi faktisk har lavet os noget at et røverkøb med denne handel!


Luca var voldsomt utilfreds efter ikke at have fået chancen de forgange to år hos Juventus, og han forstod nu, at hans plads ikke er hos Juventus, men her hos os.

Vores døre er naturligvis åbne, alle kan jo begå en fejl, men det kræver mandsmod at erkende man har lavet en fejl! Og mandsmod får vi brug for i denne sæson”


AS Roma meddeler samtidig, at medmindre der dukker et ekstraordinært tilbud op, så betragter man sig færdig på markedet for denne omgang, og man er yderst tilfreds med truppen, der har fået styrket bredden og fået reduceret lønomkostningerne.
« Seneste Redigering: 08 Dec 2021, 01:46 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [9] - L'Imperatore di Roma - Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!
« Svar #26: 08 Dec 2021, 08:15 »

Jeg synes nu ikke man behøver at gøre som alle andre for at have det hyggeligt. Egentlig er jeg ok tilfreds med truppen, der er bare nogle spillere der får ALT FOR MEGET I LØN! Og dem er jeg nok ikke helt færdig med at få peget på kan jeg afsløre...

Du skal endelig ikke tro jeg synes det er negativt - er MEGET begejstret for at du ikke bare henter Arezo og de samme tre spillere som alle andre henter! Opstemt

Gvardiol ser spændende ud, så godt køb, og Pellegrini har været et habilt backtalent i flere år, så det er spændende om du kan forløse hans potentiale! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [9] - L'Imperatore di Roma - Gang i svingdøren – 5 nye spillere bekræftet!
« Svar #27: 08 Dec 2021, 09:12 »

Du skal endelig ikke tro jeg synes det er negativt - er MEGET begejstret for at du ikke bare henter Arezo og de samme tre spillere som alle andre henter! Opstemt

Gvardiol ser spændende ud, så godt køb, og Pellegrini har været et habilt backtalent i flere år, så det er spændende om du kan forløse hans potentiale! Opstemt

Jeg tog det bestemt heller ikke negativt Opstemt Jeg gør bare tingene på min egen måde, det er jo nu engang, det jeg har det sjovest med Smiley Jeg forsøger eks. at undgå at købe de samme spillere hvert save. Så får jeg lidt diff. i hvert enkelt!

Han ser meget spændende ud! Håber jeg har skudt papegøjen med ham!. Røverkøb at få pellegrini for 7 mio. når nu juventus købte ham for 150+ for 2 år siden. xD
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [11] - L'Imperatore di Roma - Kroatisk megatalent binder sig til AS Roma
« Svar #28: 08 Dec 2021, 09:19 »

Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [13] - L'Imperatore di Roma - Opstartskampene overstået
« Svar #29: 11 Dec 2021, 00:22 »


Opstartskampene overstået – er AS Roma klar til sæsonpremiere?


7 kampe har menuen stået på inden Francesco Totti skal have sin officielle debut som træner for AS Roma. Den 1. kamp, hvor hvor man spillede reelt 1. hold mod 2. holdet (h) endte med en smal 1-0 sejr. Et godt udgangspunkt må man sige, da det fortæller at niveauet mellem 1. og 2. kæde ikke er for stort.

Træningskampe:
Roma næstbedste (n) 1-0
Liverpool (h) 0-1
Juventus (n) 0-0
Ternana (u) 2-0
Sassuolo (n) 2-2
Inter (n) 0-0
Sevilla (h) 0-0

2. kamp mod Liverpool (h) endte med et smalt nederlag, det havde nok været mere fair med en uafgjort, men når man ikke formår at finde vej til modstanderens netmasker…

Juventus (n) bød op til dans i kamp nr. 3, her blev det til en uafgjort, et fair resultat og desværre en meget kedelig kamp.


Herefter fulgte kampe mod hhv. Ternana (u) ogSassuolo (n), hvor spillet i begge kamp er fremragende, alligevel bliver det kun til enkelt sejr, da Sassuolo var effektive som bare pokker på dagen.

Venskabskamp nr. 6 var mod Inter (n), der blev en taktisk affære, lidt ligesom kampen mod Juventus gjorde. Sidste kamp blev mod Sevilla (h), der også ender uafgjort. Roma havde muligheden for sejr, da de skabte klart flest chancer, men når man ikke kan score på et straffespark, fortjener man heller ikke at vinde.
Kommende kampe i august:
Serie A:
Milan (h)
Juventus (u)

Conference 4 kvalrunde
Ukendt (u)
Ukendt (h)

Dermed er status for AS Roma blot 2 sejre, heraf den ene internt, 4 uafgjorte og 1 nederlag inden sæsonen skal skydes i gang med indtræden imod et endnu ukendt hold i 4. kvalrunde til Conference League, hvor vinderen over to kampe kommer i gruppespillet.

Imellem disse kampe sparker man gang i den hjemlige liga, hvor genopstande AC Milan venter hjemme på Stadio Olimpico inden man i 2. spillerunde skal til Torino og møde Juventus.


Der venter med andre ord en hård opstart for AS Roma og Totti. Taktisk har AS Roma lignet en klassisk 4-2-3-1, hvor man har spillet konservativt og levet på omstillinger. Dermed ser det faktisk ud til Totti holder sit ord, og forsøger at spille fodbold, ligesom hvis det havde været ”The Special One” i spidsen.

Forventet start-11 mod AC Milan
Patrício
Karsdorp – Mancini – Gvardiol – Calafiori
Zakaria – Cristante
Zaniolo – Pellegrini - El Shaarawy
Abraham
« Seneste Redigering: 13 Dec 2021, 17:19 af warmon » Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010