home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 290 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [55]Boldklubben af 1893
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: [55]Boldklubben af 1893  (Læst 38393 gange)
Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[21]Boldklubben af 1893
« Svar #45: 12 Apr 2020, 12:51 »




Nyt stadion planlagt

Oprykningen betød også at holdet blev fuldtidsprofessione lle.
Derudover fulgte også planerne om et nyt stadion. Et stadion med plads til 10.000 tilskuere og varme i banen frem for de nuværende 4.000. Udgifter til det nye stadion ville være 98.000.000 kr., og det ville stå klart om 2 år. Klubben havde lånt 65.000.000 kr. til finansiering, samt fået et stadionsponsorat på 30.000.000 kr. og en bevilling fra myndighederne på 33.000.000 kr. også fandt sted. Der skulle et nyt stadion til, da Østerbro Stadion ikke levede op til kravene i 3F Superligaen. Hvilket også ville sige, at i den kommende sæson havde holdet hjemmebane på det lejede stadion Kæmpernes Arena, også kendt som Hvidovre Stadion, med plads til 12.000 tilskuere. Første kamp i sæsonen var i mod OB, der kom på besøg på den nye hjemmebane.

Om hvordan det nye stadion skulle se ud, var endnu ikke helt besluttet endnu, men et par forslag var der da kommet.



Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[22]Boldklubben af 1893
« Svar #46: 12 Apr 2020, 15:21 »



Kampe

✔4-3 vs OB
✔3-0 vs SønderjyskE

÷ 0-3 vs Brøndby IF
✔1-0 vs Aab
✔4-1 vs FC Midtjylland


Første kamp i Superligaen

Første kamp i 3F Superligaen for B93s vedkommende, blev en målrig affære. B93 formåede at komme foran både 1-0 og 2-0, hvorefter at OB kom på 2-1. Meget kort efter, blev det til 3-1. Efter pausen, var det OB der stod for det hele, og de fik også scoret yderligere 2 mål, til stillingen 3-3. Alexander Hjælmhof gjorde det onde ved OB, da han scorede til 4-3 i det 90. minut. Dermed blev det til en sejr på 4-3 i B93s første kamp i Superligaen.

”Vi kæmper en hvis del ud af bukserne i dag, og viser at vi ikke bare giver op selvom det ser sort ud. Det er fightervilje der giver os sejren i dag.” udtalte Cirillo til journalisten efter kampen.

Efterfølgende gik det bedre end ventet, 4 sejre ud af de første fem kampe, var sådan set en helt okay høst for en oprykker. Kunne man bare forsætte med det, ville holdet klart være med om de sjove pladser.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[23]Boldklubben af 1893
« Svar #47: 12 Apr 2020, 19:06 »



Kampe

÷ 0-3 vs Lyngby
✔3-0 vs Hvidovre (2. runde pokal)
÷ 1-2 vs FC Nordsjælland
÷ 1-2 vs FC København
✔1-0 vs Middelfart (3. runde pokal)
✔4-1 vs Hobro IK

÷ 1-4 vs AGF

De første ti

Efter 4 nederlag i de fem seneste kampe, var holdet røget ned fra tredjeplads til nu at ligge nummer fem. FCK var helt suveræne på førstepladsen og havde vundet samtlige 10 kampe indtil videre. Gennemsnit scorede de 3 mål pr. kamp, og havde kun lukket 4 ind i de 10 kampe.

Der var 6 point som adskilte FC Midtjylland på en delt 10. plads fra AGF på tredjepladsen med 17 point. FCM havde dog spillet en kamp mere, hvor de fik 1 point, så teknisk set var der 7 point mellem nummer 10 og 3.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[24]Boldklubben af 1893
« Svar #48: 12 Apr 2020, 23:59 »



Kampe

÷ 2-3 vs Esbjerg fB
÷ 2-4 vs OB
✔2-0 vs Brøndby IF (4. runde pokal)
÷ 3-4 vs Brøndby IF
÷ 1-2 vs SønderjyskE
÷ 1-2 vs AaB

Mesterskabsgruppen langt væk

Intet gik B93s vej i disse tider. 5 nederlag i træk i Superligaen betød at, holdet der for fem kampe siden lå på femtepladsen, nu var at finde på en delt tiendeplads. Stadig med 15 point ligesom FC Midtjylland. Under dem var Lyngby og Hobro IK med hhv. 9 og 4 point. Der skulle noget stort til at komme tilbage herfra. Der var 6 point op til 6. pladsen som gav adgang til gruppespillet.

I pokalturneringen var holdet nået til kvartfinalen, efter at have slået Brøndby IF ud. De skulle i næste runde møde AGF. Men først et bundbrag i Superligaen mod Lyngby.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[25]Boldklubben af 1893
« Svar #49: 13 Apr 2020, 09:46 »



Kampe

✔ 2-1 vs Lyngby
÷ 0-4 vs FC Nordsjælland
✔ 4-2 vs FC Midtjylland


Vinterpause

Holdet havde med 2 sejre i de 3 sidste kampe i efteråret formået at snige sig op på en 7. plads i Superligaen, med 21 point. Samme point som OB, der dog havde dårligere målscorer med 2 mindre. Der var 6 point op til femtepladsen og Esbjerg fB, mens der var 3 point op til Brøndby IF på sjettepladsen. Der var nu efterårspause og et transfervindue der skulle overstås, før man igen i marts spillede de 4 sidste kampe i den indledende runde. De fire sidste kampe for B93 var Hobro IK, FCK, AGF og Esbjerg.

Holdets topscorer i Superligaen var Axel Ahlander, der havde lavet 8 mål i 14 kampe, med 11 fra start. Alexander Hjælmhof havde 6 mål i 12 kampe.

Alexander Hjælmhof, Aral Simsir og Lorenzo Simonetti havde alle lavet 4 assists i Superligaen, og var B93s ”assistkonger”.

I pokalturneringen havde Aral Simsir scoret 2 gange.

Efteråret havde været præget af skader. Førstemålmanden Anton Fagerström havde været ude siden 1. oktober med en hofteskade, og havde altså ikke stået mere end 9 kampe. Oliver Rimmen var blevet skadet i slutningen af november og var ude i 3 uger. Kamal Deen Sulemana havde overrevet hasesenen den 1. september, hvilket havde holdt ham ude i 2 måneder. Han havde derfor kun spillet 9 kampe indtil videre. Oliver Villadsen var først blevet sit skadede korsbånd kvit, efter 8 måneders skade. Han var derfor kun noteret for 2 kampe. Aral Simsir havde været ude fra 1. september og 2 uger frem, med en forstuvet ankel.
På den økonomiske side så det indtil starten af september ikke ret godt ud, men da der kom TV-penge ind, og placerings penge, stod der nu over 9.000.000 kr. på saldoen. Der blev betalt ret heftigt af på det 65.000.000 kr. store lån. Der blev betalt 590.000 kr. pr. måned i afdrag – holdet havde stadig 58.000.000 kr. i gæld.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[26]Boldklubben af 1893
« Svar #50: 13 Apr 2020, 10:42 »




Vinterens transfervindue 2022

I vinterens transfervindue skete der lidt ting. Af folk der forlod holdet var blandt andet Fransesco Forte da han ikke ville forlænge sin kontrakt, fordi han mente at holdet ikke levede op til hans standarder. På transfervinduets sidste dag, blev der budt på Nicolaj Christoffersen, med et bud der var for godt at sige nej til. AGF og B93 fik forhandlet og han skulle dermed en tur til det Aarhusianske for den nette sum af 810.000 kr. – en sum der kunne stige til 1.150.000 kr. – og endda endnu mere, da B93 havde sikret sig en 50% transferklausul.

Ludvig Henriksen, der pt. var på leje fra FCK, og havde været det siden sommeren 2020, blev nu permanent til B93-spiller, da hans kontrakt med FCK udløb. 28.000 kr. pr. måned fik han nu de næste 2½ år.

Danijel Djuric, med både serbiske og islandske rødder, var blevet fritstillet af FCM, og kunne nu kalde sig B93-spiller. Han havde tidligere været udlejet til EFB, men havde udover det haft sin gang hos FCM. Den 19-årige spiller fik en 4½-årig kontrakt til 36.000 kr. pr. måned.

Endnu en ung spiller, hvis kontrakt udløb til sommer, var Per Foged, som der var blevet holdt øje med i et stykke tid, men nu slog B93 til. Per blev hentet på en forhåndskontrakt, men Silkeborg var dog villig til at lade ham gå allerede nu for 15.000 kr. Den 17-årige fik en kontrakt på 3½ år og 31.000 kr. pr. måned.

En ”gammel” kending af holdet, var klar til at tørne ud for B93 igen. Clinton Antwi fra FCN, var et 182.000 kr. dyrt køb. Han fik 3½ år på 30.000 kr. pr. måned.

Oliver Møller på 17 år blev hentet som et talent. Han fik 3½ år og en kontrakt på 4.750 kr. pr. måned. Han kostede 1.800 kr.

Sidste men ikke mindste havde holdet jo brug for en ny målmand. Valget blev en afrikansk fyr på blot 18 år. Sékou Touré blev der i første omgang skrevet en forhåndskontrakt med, da hans kontrakt udløb om 6 måneder. Der blev dog forhandlet, og det endte med at han allerede kom til klubben nu da B93 indvilligede i at betale 160.000 kr. Han fik en 2½-årig kontrakt af 29.000 kr. pr. md.

Sékou Touré Africa Sports (160.000 kr.) B93
Per Foged Silkeborg IF (15.000 kr.) B93
Oliver Møller Hobro IK (1.800 kr.) B93
Clinton Antwi FCN (182.000 kr.) B93
Ludvig Henriksen FCK (Fri) B93
Danijel Djuric FCM (Fri) B93

Nicolaj Christoffersen B93 (810.000 kr.) AGF
Fransesco Forte B93 Fri



Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[27]Boldklubben af 1893
« Svar #51: 14 Apr 2020, 17:28 »




Ny klub i vente?

Midt i vinterpausen kom et bud fra en anden klub, ikke på en spiller, men på Cirillo. Livorno tilbød en kontrakt på 192.000 kr. pr. måned, et transferbudget på 4.500.000 kr. og et lønbudget på 4.670.000 kr.

Livorno spillede i Serie B, og det var forventet, at hvis Cirillo takkede ja, at de skulle slutte i øverste halvdel. Holdet var endt på femtepladsen i 2019/20 og niendepladsen i den seneste sæson 2020/21. Serie B havde de vundet 2 gange, men vi skulle tilbage til 1932/33 og 1936/37.

Pt. Lå Livorno på en niendeplads med 32 point, dog var der kun 5 point op til andenpladsen og Spezia med 37 point, mens der var 5 point ned til Salernitana på 18. og nedrykningspladsen. Af store spillere var
Agostino Rizzo, veteranen Matías Silvestre, Davide Marsura og kroaten Luka Bogdan.
Skulle Cirillo forlade projektet i B93, netop som han havde fået dem tilbage til Superligaen?

Et projekt om Livorno, om at få dem tilbage til Serie A igen, lød fristende og spændende. Skulle han sige ja tak, til et nyt projekt?


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[28]Boldklubben af 1893
« Svar #52: 15 Apr 2020, 16:48 »




Leaving for Livorno?

Cirillo vågnede med et sæt.

Han havde haft svært ved at sove lige siden kontrakttilbuddet var tikket ind. Lige siden var så meget sagt, der var kun gået tre dage. Hans kæreste kunne også mærke det på ham, selvom han ikke havde sagt noget som helst til hende. Han kiggede på uret. Den var kun 6:30 og det var jo weekend. Han lagde sig ned ved siden af hende igen.

Hun vækkede ham og sagde ”Skaaaat, nu skal du altså op, nu går den ikke at du ligger der længere. Klokken er mange og du har lovet….” Cirillo kiggede på uret og så, at klokken var 8:45. Han tog hurtigt puden op over ørene, så han ikke hørt hvad Andrea sagde.

Der gik ikke længe, som kom hun ind til ham og rev dynen væk. Sådan var hun. Hun gjorde det kun i sjov, og det vidste han godt. ”Så Kinder Maxi, så er det op” sagde hun med dril i stemmen. Så måtte han jo op. Men han vidste, at han måtte sige noget til hende i dag.

Da de sad ved bordet og fik morgenmad sagde han ”Der er noget vigtigt jeg skal fortælle dig, skat. Du ved mit arbejde kræver meget af mig, og meget af min tid bliver brugt på banen. Selv når jeg ikke er på banen, mener du at jeg bruger for meget tid på det. Men jeg ved også at du støtter mig i mit arbejde.” ”Du ved jeg støtter dig i alt” indskød hun. ”Jeg bliver nødt til at spørge dig om noget, og jeg ved du ville følge min beslutning, selv hvis jeg tog den uden at spørge dig først, men det kan jeg ikke.”

”Jeg har fået et tilbud fra en anden klub end B93. En klub der ligger noget langt væk fra hvor vi er nu. En klub der ligger i Italien og hedder Livorno. Synes du, at jeg skal takke ja, og vil du flytte med mig?”

”Hvad vil du opnå med din trænerkarriere? Er det godt nok for dig, ”bare” at træne et hold i Danmark, eller vil du prøve noget andet? Du skal gøre lige som du synes er bedst for dig.” sagde hun og rejste sig og gik.

Det var ikke lige det svar han havde håbet på, og var stadig efterladt alene med tanken om at skulle fortsætte i B93 og se om han kunne dem tilbage til storhedstiden, eller om han skulle starte et helt nyt projekt i det italienske.


« Seneste Redigering: 26 Apr 2020, 11:30 af Ninja777 » Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[29]Boldklubben af 1893
« Svar #53: 16 Apr 2020, 16:48 »




Pressemødet

“Velkommen til dette pressemøde” startede Cirillo.

”Jeg har noget, jeg bliver nødt til at sige, og som I sikkert allerede har læst diverse steder på internettet. Jeg har fået tilbudt en kontrakt af Livorno. En stor kontrakt. En kontrakt, som jeg har skulle tænke meget over. Tænke over hvad der ville være bedst, hvad der ville være sjovest, hvor jeg skulle bruge mine kræfter, og ikke mindst, hvor jeg mente at jeg hørte hjemme lige pt.” sagde Cirillo.

”Mit valg er faldet på B93. Det er det fordi, at jeg allerede synes, at vi har gang i noget af det rigtige nu. Jeg kan ikke forlade denne klub allerede. Jeg vil mere med denne klub. Jeg bliver nødt til at se hvor langt vi sammen kan gå. Hvor langt vi kan tage denne klub.” sluttede han.

Cirillo besluttede sig derfor at takke pænt nej tak til Livorno, og sagde at hans projekt på Østerbro var først lige begyndt. Han kunne ikke forlade dem allerede nu, hvor tingene begyndte at blive spændende. Flere penge i kasse, nye stærke spillere og nyt stadion på vej.

Første kamp efter vinterpausen var mod Hobro IK, et hold som B 93 havde vundet over tidligere.  Sådan skulle de ikke gå denne gang. B93 var åbenbart ikke færdig med at holde pause, og holdet tabte 1-3.


Kampe

÷ 1-3 vs Hobro IK
✖1-1 vs FCK
✔2-1 vs AGF (Kvartfinale pokal)
✔3-2 vs AGF
✔2-0 vs Esbjerg FB


I Pokalturneringen skulle holdet møde AGF. Kvartfinalen blev spillet på med B93 på hjemmebane. 1.821 tilskuere var mødt op denne dag i marts og overværede en meget lige kamp, der kom ud i forlænget spilletid. Axel Ahlander scorede kampens mål, da han firsttimede den ind i det 113. minut, til resultatet 2-1, og der var jubel på stadion. End ikke Cirillo troede at de ville gå videre fra denne kamp, men som så mange gange før scorede Ahlander en kanonkugle af et mål. Nu var han på 9 mål i sæsonen og B93s topscorer. I semifinalen skulle de møde AC Horsens.

Efter to sejre over AGF, blev det til en sejr over EFB, og holdet sluttede egentlig ret godt af. Desværre rakte det ikke til en plads i oprykningsgruppen, hvor OB tog plads nummer 6 med 31 point. B93 sluttede på syvendepladsen med 28 point, mens EFB var på ottendepladsen med 27 point. I bunden var Hobro IK med 11 point og Lyngby lige over med 12 point. SønderjyskE var nærmeste klub over stregen med 21 point.

Da holdene blev splittet op, blev der desuden uddelt endnu en pose tv-penge. B93 fik 7.100.000 kr.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[30]Boldklubben af 1893
« Svar #54: 17 Apr 2020, 17:00 »



Kampe

✖1-1 vs Esbjerg FB
✖1-1 vs Hobro IK
✔3-1 vs SønderjyskE
✔5-4 vs AC Horsens (Semifinale pokal)

✖2-2 vs FCM
✔ 3-0 vs Lyngby

Pokalsemifinale

I pokalturneringens semifinale, skulle holdet møde AC Horsens. Kampen blev spillet på Kæmpernes Arena, og dermed var B93 på hjemmebane. Det var dog udeholdet, der kom foran efter 16 minutter, til trods for B93s dominans i antal skud. Per Foged gjorde det til 1-1 kort før pausen.

Selvom B93 havde flest skud på mål, lykkedes det dem ikke at score, og kampen endte 1-1. I den forlængede spilletid blev heller ikke til mål, og Cirillos tropper skulle ud i en straffesparkskonkur rence. Det blev til fem spark for hvert hold, B93 formåede at brænde et enkelt, mens AC Horsens’ Rune Frantsen og Emil Riis brændte. Dermed sikrede B93 sig et stort resultat, og var dermed videre til pokalfinalen mod ærkerivalerne FCK.

Med sejren på 3-0 over Lyngby den 15. maj 2021 sikrede B93 sig overlevelse i Superligaen, da de ikke længere kunne nå at blive blandt de to sidste som var netop Lyngby med 17 point og Hobro IK med 13 point. B93 var at finde på førstepladsen i nedrykningsgruppen med 37 point med 5 kampe tilbage.

I interviewet efter kampen med den lokale presse sagde Cirillo ”Det er en stor dag, for ikke bare mig, men helt bestemt også de her gutter. De har gjort hvad ingen forventede. Jeg kan ikke tage æren for det. Hvis spillerne ikke præsterer, er der ikke meget jeg kan gøre. Spillerne har i den grad bevist hvad de er gjort af. Det var en lille personlig skuffelse, da vi lige nøjagtig ikke nåede at komme med i mesterskabsgruppen, men til trods for det, har vi gjort det godt, indtil videre her i nedrykningsgruppen. Vi har dog stadig fem kampe tilbage, hvor vi stadig skal hente point, hvis vi vil beholde vores flotte førsteplads, og det min og spillernes intention at gøre hvad vi kan for at slutte godt af. Men måske vi lige skal fejre, at vi har sikret overlevelse” sluttede han med et smil.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[31]Boldklubben af 1893
« Svar #55: 18 Apr 2020, 09:04 »



Kampe

✔2-0 vs Esbjerg FB
✔3-0 vs Hobro IK
✔2-1 vs Lyngby
÷ 0-2 vs FCK (Pokalfinalen)


Pokalfinalen

Efter kampen mod Hobro, blev alle lejede spiller tilbudt en forlængelse af deres lejeophold. Bisgaard Haarbo, takkede pænt ja som den første. Ligeså gjorde Hjælmhof. En par dage senere var det Kristiansen, der takkede ja. Rimme gjorde det samme.

Cirillo udbrød ”Åhh nej, ikke igen.” da han læste de underskrevne kontrakter mellem de tre overstående spillere og B93. Det viste sig, at man endnu engang havde glemt at få skrevet en ekstra linje ind i aftalen. ”Hvorfor har I nu glemt at skrive det ind igen? Jeg bad jer om at huske det sidste gang I lavede denne brøler.” Cirillo var mildest talt ikke tilfreds med hans personale der stod for kontrakter. Endnu gang havde de glemt at tilføje, at spillerne kunne spille imod deres eget hold, det vil så sige, at hverken Hjælmhof, Bisgaard Haarbo eller Kristiansen kunne spille imod FCK når de to hold mødtes.

De andre kontraktforlængelse der allerede var sendt ud til spillere fra FCM og FCN, blev hurtigt annulleret og der blev sendt nye afsted, der til Cirillos og ikke mindst holdets tilfredsstillelse indeholdte netop den linje.
Sulemana, Woledzi, Simsir, Villadsen takkede alle ja til forlængelse af lejeopholdet. Simsir var den eneste af de lejede spillere der kostede penge, han kostede 14.000 kr. pr. måned.

I pokalfinalen, var det FCK, der trak det længste strå, efter en brag kamp af B93. Ved halvleg stod der 0-0, men kort inde i 2. halvleg scorede Zeca et brag af et mål. B93 kæmpede for at få udligningen, men det lykkedes ikke, og i stedet var det Brajanac, der scorede til 0-2 dybt inde i dommerens overtid.

Efter kampen sagde Cirillo følgende ”Jeg er enormt stolt af mine drenge her til aften. Vi holder dem på 0-0 til halvleg, og så må jeg bare sige, at Zecas mål er der intet at gøre ved. Der fra, ved både de og vi, at det er os der skal fremtvinge et mål. Vi var også lige ved i et par forsøg, men desværre havde vi ikke lige det sidste i dag. Men når det så er sagt, så er jeg stadig stolt over at vi er nået så langt. Hvem havde troet det. Vi kan være stolte, og vores fans burde også være det.”

Selvom de tabte finalen, var det stadig et par glade spillere der nærmest fejrede det som en sejr. Hvornår ville sådan en præstation ske igen?

Til træning et par dage efter måtte Oliver Villadsen udgå med brækkede ribben, som ville holde ham ude i 2-3 måneder.

B93 skulle bruge alle mand til at kæmpe om førstepladsen i nedrykningsgruppen, der ville give avancement til kampen om europæiske pladser.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[32]Boldklubben af 1893
« Svar #56: 18 Apr 2020, 10:55 »



Kampe

÷ 1-2 vs SønderjyskE
✔6-0 vs FCM

Slut på sæsonen 2021/22

Første nederlag i 11 kampe i ligaen, kom da holdet tabte på udebane mod SønderjyskE, der scorede 5 minutter før tid. Desuden blev Lorenzo Simonetti skadet, og ville være ude i 5 uger. Ikke godt for de kommende kampe. Han havde spillet 33 kampe med 31 af dem fra start.

Et godt comeback efter sidste kamps nederlag, da holdet vandt overbevisende over FCM. Resultat betød at holdet endte på førstepladsen i nedrykningsgruppen, og sikrede sig dermed yderligere 7.100.000 kr. i præmiepenge.

B93 skulle nu kæmpe om europæiske pladser, og her skulle de nok engang møde AGF, der var endt som nummer 5 i mesterskabsgruppen.

Efter sejren over FCM fik Cirllo tilbudt en ny to-årig kontrakt, der gav hele 48.000 kr. pr. måned mod den nuværende 26.000 kr., et transferbudget på 450.000 kr. og lønbudget på 485.000 kr. Bestyrelsen forventede at holdet skulle forblive i Superligaen. Cirillo sagde ja tak.

Det blev desværre til et nederlag mod AGF på 1-2 og dermed sluttede sæsonen og B93s jagt på europæiske pladser for denne omgang.


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[33]Boldklubben af 1893
« Svar #57: 19 Apr 2020, 12:33 »




Youth intake og transfernyheder

Til trods for Cirillos knap så gode placering var han nomineret til årets træner, sammen med Ståle Solbakken (FCK), Jonas Dal (FCN) og Lars Olsen (EFB).

Af nye ungdomsspillere der kom ind, var der ikke nogle af speciel stjernestatus, i hvert fald ikke ifølge rapporterne fra talentspejderen.
Arif Köse, David Skov, Martin Skovgaard og Mathias Holm fik alle tilbudt en ungdomskontrakt.

Veteranen
Christian Stokholm fik ikke forlænget sin kontrakt, da parterne ikke kunne blive enige om lønnen, og forlod dermed klubben på en fri transfers, ligeså gjorde Mikkel Mouritz det og Adam Emme. Jeppe Erenbjerg fik også fri transfer.

B93 blev kåret til årets største overraskelse, holdet endte som nummer 7 til trods for den forventede 12. plads. Der kom 9.470.000 kr. ind i TV-rettigheder, så den samlede økonomi var nu helt oppe på over 25.000.000 kr. Bestyrelsens forventede mål var at kæmpe modigt mod nedrykning og nå fjerde runde af Pokalturneringen. Transferbudgettet var opjusteret til 2.500.000 kr., mens lønbudgettet var opjusteret til 695.000 kr.

Det første indkøb på sommerens transfermarked var
Nicolas Izzillo. Han var nu egentlig allerede sikker som B93 spiller for længe siden, da han havde skrevet under på en kontrakt, der ville sende ham til klubber når hans nuværende kontrakt udløb. Det var den så nu. Den 28-årige midtbanespiller kom til klubben på en 4-årig kontrakt til 24.000 kr. pr. måned.

Det var en våd klud i Cirillos ansigt, da Avram Grant kom ind og fortalte, at han var blevet tilbudt og havde accepteret et tilbud fra FCN om at blive deres nye manager. Det var et tilbud han simpelthen ikke kunne sige nej til, sagde han. Den Israelske managers nye løn var ikke mindre end 245.000 kr. pr. måned, mod de små 15.000 kr. han fik i B93. Cirillo mente, at der burde holdes et pressemøde for at få en god afslutning på sagen. Og en mulighed for at sige offentlig tak for det ene gode år.

Der blev indkaldt til et pressemøde dagen efter.
”Velkommen til” sagde sportsdirektøren og Cirillo fortsatte ”Velkommen til de fremmødte. Vi har en nyhed at bringe jer her i dag. Nyheden er både god og dårlig, alt afhængigt af øjnene der ser. Vi har haft en enorm stor respekt for ham, og han har lært en masse fra sig. Han har på det ene år han har været her, haft stor indflydelse på dagligdagen her på Østerbro. Vi håber ham alt det bedste. Tak.” sluttede Cirillo.

”Tak for ordene.” startede Avram. ”Jeg har, som I sikker nok allerede har læst og gættet, fået et kontrakttilbud fra FC Nordsjælland om at blive deres nye manager. Dette tilbud, var simpelthen en ny mulighed for mig. Jeg blev nødt til at tage den. Jeg har været glad for min tid her, selvom den blev en smule kortere end forventet, føler jeg stadig at vi har nået meget. Jeg er ikke i tvivl om at Cirillo og personalet finder ud af hvad der skal gøres, og ikke i tvivl om, at de finder en ny til jobbet. Mange tak.” sluttede Avram.

Et kort og præcist pressemøde, der nu betød at Cirillo skulle lede efter en ny sportsdirektør. 


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[34]Boldklubben af 1893
« Svar #58: 19 Apr 2020, 14:40 »




Han er tilbage

En uge senere, og adskillige gennemgange af diverse forskellige personers CV, blev det besluttet at ringe til en gammel ven af klubben. Kunne det være, at han havde lyst til at tage endnu en tørn her?

”Hej du, det er Cirillo her. Nu skal du høre, jeg har lige noget jeg skal fortælle dig. Som du sikkert ved har vi mistet Avram som sportsdirektør i klubben. Det betyder jo også, at vi er på udkig efter en ny. Og jeg ved jo hvad du står for, og hvor godt dit arbejde egentlig er, til trods for at vi for blot et års tid siden skiltes ad. Hvis jeg nu spørger dig, om du kunne tænke dig en ansættelse som sportsdirektør her igen, hvad ville du så sige?” lød det fra Cirillo over telefonen.

”Ja, nu skal du høre.” startede Patrick. ”Jeg har egentlig gået her et helt år uden noget at lave, og har haft svært ved at finde ud af om jeg skulle være træner, assistenttræner, manager eller lignende. Så dit tilbud falder i god jord her hos mig. Jeg var jo egentlig glad nok for at være der sidst, men forstod også at du ville prøve noget nyt. Det er også helt fair. Og jeg er jo stadig stor supporter af dit arbejde. Så mon ikke vi godt kunne finde ud af noget.” sluttede Patrick.

En dag og en masse papirarbejde senere, var Patrick Mtiliga endnu engang en del af B93.



Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
[35]Boldklubben af 1893
« Svar #59: 19 Apr 2020, 19:54 »




Opsummering 2021/22

Holdet kæmpede med om pladserne til mesterskabsgruppen, men måtte se sig slået, og endte dermed i nedrykningsgruppen. Her blev det til en førsteplads, hvilket betød at holdet skulle kæmpe mod AGF om at få adgang til europæisk fodbold. Det blev desværre til et nederlag mod AGF og B93 måtte nøjes med en førsteplads i nedrykningsgruppen.

I pokalturneringen overraskede klubben alt og alle, da man fik slået Brøndby ud i fjerde runde, derefter fik man efter forlænget spilletid slået AGF ud i kvartfinalen. I semifinalen som var mod AC Horsens, gik det helt til straffesparkskonkur rencen, og her trak B93 det længste strå. I finalen, kunne holdet ikke gøre noget mod FCK, der vandt 2-0.

Alexander Hjælmhof var B93s stjerne i foråret, han fik en andenplads i afstemningen om forårets profil, 9 point bag Viktor Fischer. Alexander nåede 15 mål, 5 assists og en gennemsnitskarakter på 7,46 i ligaen. De 15 mål gav ham Topscorer prisen i ligaen. Derudover var han sammen med Maxwell Woledzi udnævnt til Årets hold.



Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010