home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Kunstneren & Håndværkeren
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Kunstneren & Håndværkeren  (Læst 23118 gange)
Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #30: 18 Jul 2020, 17:39 »

OFFICIELT: ALMERÍA KØBER JACOB DEHN

Jacob Dehn forlader domkirkebyen til fordel for et eventyr i det sydlige Spanien.

Både Viborg og Almería bekræfter på deres respektive twitterprofiler, at Viborg har solgt forsvarsspilleren til den spanske 2. divisionsklub.
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #31: 20 Jul 2020, 04:28 »

OFFICIELT: IK SIRIUS LEJER MADS LAURITSEN

Den 26-årige forsvarsspiller er udlejet til Allsvenskanklubben i resten af året.

I en meddelelse fra Vejle Boldklub fremgår det, at klubben har udlejet Mads Lauritsen til IK Sirus i en aftale, der løber resten af året. Aftale må være en torn i øjet på Vejletræner Magnus Simonsen, der har gjort flittigt brug af Lauritsen her i opstartsfasen.
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #32: 21 Jul 2020, 12:55 »

INTERVIEW MED MAGNUS SIMONSEN

Som optakt til den kommende NordicBet-liga-sæson, har Kuglen.dk talt med samtlige NordicBet-liga-trænere, og i dag er turen kommet til Vejles Magnus Simonsen.

Den første tid
- Nu har du stået i spidsen for Vejle Boldklub i en måned. Hvordan har du oplevet den første tid?

- Jamen, det er klart, at det har været en stor omvæltning. Jeg tror ikke, at det er ret mange jobs, man kan sammenligne med dét, at være professionel fodboldtræner. Derudover er der selvfølgelig en ekstra opmærksomhed, når man så er det i en klub som Vejle. Den første uge var meget turbulent, hvilket giver sig selv, når en stor og stolt klub som Vejle ansætter en fyr som mig, der har et meget begrænset CV. Jeg er dog gået ind til opgaven med åbne øjne, så jeg var godt klar over, at der ville blive lidt uro her og der. Heldigvis har alle i klubben taget imod mig med åbne arme, hvilket har været helt afgørende i forhold til at falde hurtigt til her.

Transferaktivitet
- Klubben har været aktive på transfermarkedet her i opstarten, hvor 2 spillere, Arbnor Mucolli, Mads Laurtisen, har forladt klubben, mens 3 spillere, Mads Roerslev, Karl Appelt og Sad’eeq Yusuf Ahmat, er kommet til. Hvad tænker du om Jeres transfervindue indtil nu?

- Jamen, jeg er glad på vegne af de spillere, som har forladt os og fået muligheden for at prøve sig af på et højere niveau. Når det er sagt, så ærgrer det mig da selvfølgelig, ud fra mit perspektiv som træner, da de begge er meget dygtige fodboldspillere med nogle kvaliteter, som vi helt bestemt godt kunne have brugt. Omvendt glæder jeg mig over de spillere, som er kommet hertil. De skal jo på ingen måde betragtes som erstatninger for "Muc" (Mucolli, red.) og "Mads" (Lauritsen, red.), for det er de ikke, men som … ja, tilføjelser, som alle kan bidrage med nogle forskellige kvaliteter. Samlet set synes jeg, at vi er blevet styrket i dette transfervindue. Nu skal jeg selvfølgelig passe på, hvad jeg siger, da vinduet endnu ikke er lukket, men indtil nu ser det fornuftigt ud.

- Du har brugt Mads Lauritsen flittigt i opstarten, så det er vel rimeligt at formode, at han var tiltænkt en rolle i den kommende sæson. Hvor stort et slag er det at miste ham så tæt på sæsonstarten?

- Det er selvfølgelig aldrig optimalt at miste gode spillere, men det er en del af gamet. Mads er en dygtig fodboldspiller, så selvfølgelig skulle han have spillet en rolle. Heldigvis har vi Juhani Ojala, Mads Greve, Nicolas Dantas og Simon Søndergaard, som også er dygtige fodboldspillere.

- Er I så færdige på transfermarkedet for nu?

- Det er jo aldrig til at sige. Vejle er en sælgende klub, så hvis det rigtige bud kommer, så er vi jo nød til at forholde os til det, men umiddelbart er både Jacob (Krüger, sportsdirektør, red.) og jeg tilfredse med truppen.

- Kjartan Finnbogason har ikke fået så meget spilletid her i opstarten, og er samtidig en af de mere løntunge spillere. Har I råd til at have sådan en dyr spiller til at sidde ude?

- Angående ”Finns” (Finnbogason, red.) kontrakt og klubbens økonomi er det ikke noget, jeg ved noget om. Det må du tale med Jacob om. Finn har jo allerede bevist sig som en stabil målscorer, såvel som en fysisk presence i modstanderens felt, så det er klart, at en mand med de kvaliteter vil spille en rolle i enhver klub i NordicBet Ligaen. Og nej, det er korrekt, at vi ikke har brugt ham så meget her i opstarten, men det bunder alene i, at vi allerede ved, hvad det er Finn kan og kan bidrage med. Vi i trænerteamet har prioriteret at bruge testkampene til at se nogle af de andre spillere an.

Forsæsonen
- Hvordan synes du, at Jeres forsæson er forløbet?

- Jeg synes, at drenge har arbejdet forbilledligt. De har været meget åbne og modtagelige overfor de idéer, som vi er kommet med.

- Det har været tydeligt for alle, at I er blevet et hold med ekstremt meget fokus på boldbesiddende og højt pres. Derudover lagde jeg mærke til at efter første eller anden kamp, begyndte I at spille med såkaldte indvendige backs og deciderede wings, hvor I før spillede med offensive backs og kantspillere, der trak ind i banen. Var det en idé, der opstod pludseligt eller hvordan?

- Det er rigtigt, at vi gerne vil have bolden og fokusere på at score mål. Når vi har bolden, er det os, der bestemmer, hvad der skal ske. At vi ændrede strukturen, skete som en konsekvens af flere observationer i de første kampe. Vi følte, at Vores angrebspil blev meget låst, fordi der simpelthen var alt for mange folk inde på midten af banen. Som en konsekvens heraf kom Vores to 8’ere til at ligge lidt for langt tilbage på banen, fordi der ikke var plads til dér, hvor vi gerne ville have dem til at være. Ydermere var det Vores opfattelse, at vi var alt for sårbare overfor kontraangreb, da Vores restforsvar reelt set kun bestod af tre mand.

- Har Jeres ændringer så fungeret efter hensigten?

- Ja, det synes jeg. Nu føler vi, at vi har bedre muligheder for at strække modstandernes forsvar, både i bredde-, såvel som i længderetningen, ligesom vi er langt bedre garderet imod kontraangreb, da vi nu har 4-5 mand i restforsvaret. Derudover synes vi, at især Vores to 8’ere har fået langt bedre muligheder for at komme tættere på modstandernes felt, hvor de bliver rigtigt farlige. Før var det nærmest kun Vores kanter, der blev en trussel omkring modstandernes felt. Nu kan både Vores to backs, Vores 6’er, Vores to 8’ere og Vores kanter blive reelle trusler i dét område.

Forventninger til sæsonen
- Nu er opstartsperioden overstået og lige om lidt går det løs med kampe, hvor der er point på spil. Hvad siger din mavefornemmelse dig?

- Mavefornemmelsen? Ha ha, den er skam ganske udmærket. Som jeg sagde, så synes jeg, at drengene har arbejdet forbilledligt, så jeg ser frem til sæsonen med en god mavefornemmelse.

- Og det helt store mål er vel direkte oprykning?

- Jamen, hvis jeg fortalte dig, at vi ikke gik efter oprykning, kunne jeg ligeså godt sige op med det samme, for selvfølgelig gør vi det. Når det er sagt, så er det vigtigt at huske, at vi er meget tidligt i en meget lang proces, og selvom det har set godt ud ind til videre, så forventer jeg tilbagefald nu og da. Ikke at det skal fungere som en undskyldning for ikke at nå Vores sportslige mål, for det skal det absolut ikke, men i medierne bliver det ofte fremlagt som om at dét, at vi sikrer os oprykning, er lige så sikkert som … ja, amen i kirken, og sådan ser jeg det altså ikke. NordicBet Ligaen er uhyre tæt, så der skal ikke mange fejltrin til, før man befinder sig tættere på nedrykning end oprykning Jeg forventer skam, at vi rykker op, ingen tvivl om det, men jeg forventer ikke, at det bliver ”a walk in the park”.

- Et af punkterne i ”Et Bæredygtigt Vejle” er, at I skal være spilstyrende og spille flot fodbold. Er det så ensbetydende med, at det er vigtigere for Jer at spille godt fremfor at vinde fodboldkampe?

- Undskyld, men det er … ja, noget værre sludder. Vores fornemmeste opgave er at vinde fodboldkampe; det er vores mål. At spille godt er i sig selv ikke et mål, men et middel til at nå målet. Her i Vejle har man besluttet, at man gerne vil nå sine mål ved at spille god fodbold.

- Det danske vejr taget i betragtning, er det så et realistisk mål?

- Jamen, det er klart, at banerne, til tider, vil være en udfordring, men fordi noget kan se svært ud, er det så grund nok til ikke at gøre det?

- En klog mand har engang sagt, at der ikke er nogen skam i at ”hoppe over hvor gærdet er lavest”, og hvis man absolut vil nyde udsigten, så kan man altid kravle op fra den anden side.

- Netop! Og det er jo også dét, vi synes, at vi gør. Uanset hvilken strategi vi vælger, vil det se svært ud, fordi niveauet er så højt, som det er, og fordi ligaen er så tæt, som den er. Vi har valgt dén strategi, der, ud fra Vores perspektiv, så mindst svær ud.

Det har, til tider, set rigtigt godt ud for Vejle, men én ting er træningskampe, en anden ting er kampe om point. Om 2 dage for vi for alvor mulighed for at se, hvor svært det ser ud for Vejle, når de åbner deres NordicBet Liga-sæson ude imod Hvidovre.
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #33: 22 Jul 2020, 09:36 »

NTERVIEW MED MICHAEL SCHULZ

Som optakt til den kommende NordicBet-liga-sæson, har Kuglen.dk talt med samtlige NordicBet-liga-trænere, og i dag er turen kommet til Viborgs Michael Schultz.

Den første tid
- Jobbet som cheftræner i Viborg er også dit første job som cheftræner på seniorniveau. Hvordan har den første måned været?

- Det har ikke været anderledes end at være ungdomstræner. Uanset om det er ungdomsspillere eller seniorer, så er de alle konkurrencemenneske r til fingerspidserne; de brænder alle for at vinde og for at blive bedre fodboldspillere.

- Men presset er vel større?

- Hvilket pres? Meget af det ”pres”, du omtaler, er noget, som I, medierne, skaber og beskæftiger Jer med. Igen, uanset om det er et ungdomshold eller et seniorhold, er der nogle forventninger som jeg og holdet skal leve op til. Så er det muligt, at der er flere journalister til Viborgs seniorkampe, men det ændrer sådan set ikke på de interne forventninger, og det er dem, jeg forholder mig til.

Transferaktivitet
- I løbet af opstarten har I sagt farvel til Jacob Dehn, mens I har fået tilgang af Gregers Arndal-Lauritzen, Aksel Smith-Petersen, Emil Damgaard og Andreas Klynge. Det er hele tre backs. Var de backs, der allerede var i truppen virkelig så dårlige, at du var nød til at hente hele tre styks?

- Det handler ikke om, hvorvidt Vores backs var dårlige, men om hvilke muligheder vi havde med dem. Som jeg har sagt tidligere, så skal vi være taktisk agile, og når man ikke har budget til en førsteholdstrup på +25 spillere, så må man have spillere, der kan spille flere positioner.

- Og det har ikke skabt utilfredshed hos Alexander Fischer og Mikkel Knudsen, som tidligere har dækket backpladserne?

- Næ. Heldigvis har jeg en meget professionel og meget konkurrenceminded trup.

- Tidligere i opstarten havde I Nicolai Dohn på prøve, men han fik ikke en kontrakt. Hvorfor ikke?

- Det må du spørge Jesper Fredberg (sportsdirektør, red.) om.

- Så det var ikke fordi, du ikke ville have ham?

- Jeg kan altid bruge gode fodboldspillere, og derfor jeg er glad for, at jeg har Jeppe Grønning, Frederik Brandhof, Andreas Klynge, Jeff Mensah og Casper Gandrup, der alle kan dække de centrale midtbanepladser.

- Så du var aldrig reelt interesseret i at tilknytte Nicolai Dohn?

- Som jeg sagde, så er jeg altid interesseret i gode fodboldspillere.

Optakten
- Resultatmæssigt har det set godt ud i Jeres træningskampe. Er du også tilfreds?

- Jeg har set en masse gode ting og enkelte knapt så gode ting.

- Hvad er det for gode ting, du har set?

- Vi har, til tider, vist meget effektivt og kynisk forsvarspil, hvor vi har stået godt og formået at lukke dygtige modstandere helt ned. Derudover har vi vist, at vi kan finde vej til nettet. Den eneste kamp, hvor vi ikke scorede, var imod Hannover, og det var ikke fordi vi ikke havde chancerne til det.

- Hvad er så de knapt så gode ting, du har set?

- Hvor vi til tider har set rigtigt stærke ud i Vores defensiv, har vi andre gange lignet en flok damespillere med alt for mange huller i forsvaret. Rent offensivt har vi ofte mangle den sidste skarphed, for vi er sådan set kommet frem til de chancer, vi skulle.

- ”Damespillere med alt for mange huller i forsvaret”? Det er da ikke just politisk korrekt?

- Det er muligt, at det ikke er politisk korrekt, men nu er jeg heller ikke politiker men fodboldtræner, og det ændrer sådan set ikke på, at jeg har ret.

Forventninger
- Lad os tale lidt om dine forventninger til den forstående sæson. Hele sæsonoptakten med en masse intern uro har vel ikke gjort noget godt for Jer?

- Næ, men sket er sket.

- Så du tillægger det ikke nogen videre værdi, hverken positivt eller negativt?

- Hvad vil du have, at jeg skal svare? Sket er sket, og nu er vi her. Havde det været bedre, at det aldrig var sket? Helt bestemt, men jeg kan ikke rejse tilbage i tiden og ændre det. Dét, jeg kan gøre, er at kigge fremad, så det gør jeg, og det gør spillerne.

- Så uro eller ej, Jeres helt store sæsonmål er oprykning til 3F Superligaen?

- Ja

I morgen får vi den første indikation på, hvorvidt uroen tidligere på året har påvirket Viborgspillerne og dermed også deres chance for at indfri sæsonens mål, når Viborg indleder NordicBet Liga-sæsonen hjemme imod Næstved.
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #34: 23 Jul 2020, 14:17 »

HVIDOVRE IF – VEJLE BOLDKLUB 0-2

I en kamp, der aldrig blev rigtigt spændende, sikrede Vejle sig en perfekt start på den nye sæson.

Allerede fra kampens begyndelse var det tydligt, at Vejle var kommet for at have bolden og skabe spillet. Desværre for de, i dagens anledning, sortklædte Vejlespillere, lod effektiviteten meget tilbage at ønske sig. Samtidig var det tydeligt, at Vejles presspil ikke sad helt på rygraden af spillerne, hvorfor Hvidovre havde flere sekvenser på bolden, hvor de fik mulighed for at få pusten. Vi skulle helt hen til det 76. minut før Vejle endelig fik hul på bylden. Diego Montiel opfangede en løs bold uden for Hvidovrefeltet, som han uden videre betænkningstid placerede udenfor Hvidovrekeeperens rækkevidde. 4 minutter senere fandt den indskiftede anfører Jacob Schoop Brenner i dybden med en smuk pasning. Angriberen svigtede ikke og scorede til slutresultatet 2-0.

Efter kampen var det en forståeligt lettet og tilfreds Vejletræner, der talte med Kuglen.dk:

Hold kæft, hvor drengene gode i dag. Selvom det måske ikke kørte som smurt i smør, så bevarede de tålmodigheden og blev ved med at prøve. Stor cadeau til alle mand!”.

Vejles næste opgave er om 4 dage, hvor OKS venter i 1. runde af Sydbank Pokalen.


* Skærmbillede 2020-07-22 kl. 10.16.37.png (377,33 KB - hentet 38 gange.)
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #35: 24 Jul 2020, 12:48 »

VIBORG – NÆSTVED 0-2

Oprykning ser yderst usandsynligt ud for holdet fra domkirkebyen, efter de i dag blev spillet ud af Energi Viborg Arena af et middelmådigt Næstvedmandskab.

De Viborgfans, der havde håbet på at se et hold, der var ”rykket tættere sammen i bussen” som følge af ”Spinatgate”, blev slemt skuffede. Tre skud, heraf nul indenfor rammen, i løbet af 90 minutter. Det var hvad Viborg kunne præstere på denne fine augusteftermiddag, hvor de to hold åbnede deres respektive NordicBet Liga-sæsoner. Til Viborgs held evnede Næstvedspillerne ikke at omsætte et stort overtag i spil og chancer til en føring før pausen.

Anden halveg fortsatte som første sluttede, Næstved dominerede, mens Viborgspillerne mest af alt lignede nogle, der stadig var på sommerferie. For at gøre ondt værre for Viborg lykkedes holdet anfører Jeppe Grønning at tilrage sig et rødt kort efter 76 minutter. Det var tilsyneladende dét, som Næstved havde brug for, for bare to minutter senere lykkes det endelig Næstveds Kristoffer Munksgaard at score. 6 minutter senere var Munksgaard på spil igen, og cementerede en velfortjent Næstvedsejr.

Efter kampen talte Kuglen.dk med en rasende Michael Schultz:

Der er ikke så meget at sige. Det var bare pisseelendigt! Uacceptabelt!”.

Nu har Michael Schultz 4 dage til at hanke op i Viborgspillerne inden de igen skal i ilden. Denne gang i 1. runde af Sydbank Pokalen, hvor Bolbro venter.

* Billede1.png (370,67 KB - hentet 33 gange.)
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #36: 25 Jul 2020, 13:06 »

SYDBANK POKALEN: OKS – VEJLE 0-10

Odense Kammeraternes Sportsklub fik fodboldlektion og øretæve.

For Vejle blev det en opgave, der var præcis så overkommelig, som det så ud til på papiret. Efter 20 minutter havde Foday Trawally scoret hattrick, og ved kampens afslutning, der bød på 36(!) Vejleafslutninger, kunne Viljormur Davidsen og Jacob Schoop noteres for 3 assists hver.

Efterfølgende var det da også en meget tilfreds Vejletræner, der talte med Kuglen.dk:

Det var en meget fin kamp; vi fik en sejr, undgik skader, brugte ikke for meget energi og spillerne fik nogle succesoplevelser”.

På søndag må Vejlespillerne givetvis forvente en del mere modstand, når Viborg kommer på besøg.

* Skærmbillede 2020-07-25 kl. 13.05.27.png (391,5 KB - hentet 28 gange.)
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #37: 26 Jul 2020, 12:21 »

SYDBANK POKALEN
BOLBRO – VIBORG FF 0-5

Viborg rejste sig efter en skuffende sæsonpræmiere.

Serie 2-holdet Bolbro GIF fik i dag besøg af Viborg fra NordicBet Ligaen i Sydbank Pokalens 1. runder. Helt som forventet cruisede de grønne fra domkirkebyen videre uden de store problemer.

I løbet af kampen havde Viborg haft 40 skud mod fynboernes mål. Hvad der dog er mere bemærkelsesværdigt er, at serie 2 holdet havde hele 7 afslutninger imod Viborgmålet. Derfor var det også en mellemfornøjet Michael Schultz, der, efter kampen, talte med Kuglen.dk:

Vi fik, hvad vi kom efter, og det er positivt. Men vi er simpelthen nød til at stramme op rent defensivt! Det er jo helt uacceptabelt, at vi lader en flok amatører komme frem til en god håndfuld afslutninger!”.

Forhåbentlig for Viborg når de at ”stramme op” inden på søndag, hvor Vejles angrebsmaskine tager imod i Nørreskoven.

* Skærmbillede 2020-07-25 kl. 13.07.54.png (408,19 KB - hentet 25 gange.)
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #38: 27 Jul 2020, 10:11 »

OFFICIELT: BK HÄCKEN HENTER YLBER RAMADANI

Midtbanestyrmanden skifter med omgående virkning til Allsvenskanklubben.

Vejle Boldklub meddeler, at man har solgt Ylber Ramadani til svenske BK Häcken, og selskabet bag Vejle Boldklub forventer at salget har en positiv indvirkning på årets regnskab med cirka 1,5 million kroner.
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #39: 27 Jul 2020, 20:47 »

OPTAKT: VEJLE – VIBORG

NordicBet Ligaens 2. runder byder på favoritbrag i Vejle, hvor de to forhåndsfavoritter, Vejle og Viborg, tørner sammen. Samtidig er det et møde mellem to unge og uprøvede cheftrænere og, ikke mindst, et møde imellem to vidt forskellige fodbold filosofier.

Vejle, der slog Hvidovre 2-0 i første runder, skal forsøge at få en stærk start på sæsonen, mens Viborg skal revanchere sidste weekends pinlige indsats imod Næstved, hvor det blev til et 0-2 nederlag.

Vejle må undvære midtbanegeneralen Ylber Ramadani, der netop er blevet solgt til Allsvenskanklubben BK Häcken, mens Viborg må undvære sin anfører Jeppe Grønning, som afsoner karantæne for dét røde kort, han fik i sidste runde.

Begge hold har i løbet af sommeren fået nyt og ungt blod på trænerbænken, og Kuglen.dk har talt med dem begge op til weekendens favoritbrag.

I Vejle er det den progressive Magnus Simonsen, der har overtaget tøjlerne:

Forhåbentligt kan vi levere endnu en stærk præstation, men vi ved, at det bliver svært imod Viborg, der, traditionelt, er meget stærke i begge felter”.

Om salget af Ylber Ramadani sagde Simonsen:

Som jeg har sagt tidligere, så er der aldrig et godt tidspunkt for at miste gode spillere, men Ylber er en ambitiøs fyr, der gerne ville prøve sig af på et højere niveau, og Jabob (Krüger, sportsdirektør, red.), har vurderet, at Häckens tilbud matchede Vores prissætning af Ylber. Det er en del af gamet. Heldigvis synes jeg, at vi er dækket godt ind, så selvom Ylber vil blive savnet, så er jeg sikker på, at vi nok skal klare os”.

Vejle Regionens Folkeavis’ sportsjournalist Anders Banke, der følger Vejle Boldklub, mener at salget af Ylber Ramadani er et hårdt slag for Vejlemandskabet:

Ylber Ramadani var rygraden på Vejleholdet. Det var ham med taktstokken, ham, der styrede opspillet, og ham, der styrede genpresset. Jeg tror, at Simonsen får sin sag for i forhold til at erstatte Ylber Ramadani. Vi har Jacob Schoop, som på mange måder vil være den naturlige afløser; han er en leder og holdets anfører og ligesom Ramadani kan han styre både opspil og pres. Til gengæld er hans niveau milevidt fra Ramadanis, når det kommer til det defensive arbejde. Alternativt har vi nyligt ankomne Yusuf Ahmat, men personligt tror jeg ikke på, at han har niveauet til at gå ind og løfte og lede det her Vejlehold”.

Hvor Vejle har fået en progressiv chef, er det den pragmatiske Michael Schultz har taget chefkasketten på i domkirkebyen:

Vejle er kendt for at ville spille teknisk fodbold, så det skal vi se, om vi kan slå i stykker, primært ved at bringe en masse fysik, som kan kyse de letbenede Vejlespillere”.

Om hvorvidt holdet kommer til at savne Jeppe Grønning svarede Schultz:

Han er Vores anfører, så selvfølgelig vil han være savnet!”.

Der er kickoff på søndag kl. 13:45
Logged

Krabbe
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kunstneren & Håndværkeren
« Svar #40: 28 Jul 2020, 08:18 »

VEJLE – VIBORG 1-2

Hjemmeholdet dominerede, men kunne intet stille op imod et effektivt Viborgmandskab.

Allerede fra kampens start var det Vejle, der svingende taktstokken, hvilket lod til at passe Viborg ret godt, da de virkede tilfredse med at stå kompakt og leve på kontrastød og dødbolde. Det gav pote efter 20 minutter, hvor Aksel Smith-Petersen sendte et frispark ind i panden på Nikko Boxall, der scorede på Viborgs første chance. Scoringen ændrede ingenting rent spillemæssigt, Vejle pressede på og Viborg forsvarede. Med et kvarter til pausen fik Viborg endnu en dødbold, denne gang et hjørnespark, som Mikkel Knudsen serverede for Christian Moses og så kunne Viborgspillerne gå til pause med en, vil nogen side, ufortjent 2-0 føring.

Efter pausen var kampbilledet det samme, Allligevel skulle vi helt hen til det 85. minut, før det lykkedes Vejlespillerne at nedbryde den grønne mur. Diego Montiel sendte en lang bold afsted, som Brenner opfangede og omsatte til en reducering. Mere blev der ikke scoret, hvorfor Viborg kunne rejse hjem med en 2-1 sejr.

Efter kampen udtalte fodboldekspert Carsten Frimann:

- Det er jo næsten røveri ved højlys dag, men det er også dét, der er med til at gøre fodbold så fantastisk.

Han bakkes op af en anden fodboldekspert, Jan Kjær:

- Jeg synes ikke, at man nogensinde kan sige, at en sejr er ufortjent, men hvis man kunne … ja, så ville man nok sige det i dag. Jeg tror, at Viborg har to afslutninger indenfor rammen i hele kampen. Men når man er så dygtig og heldig, som Viborg var i dag, så er det også rigeligt.

Det var en tydeligt skuffet Magnus Simonsen, der, efter kampen, talte med Kuglen.dk:

- Først og fremmest tillykke til Viborg. De kendte deres besøgstid i dag, det gjorde vi ikke, og derfor er det også fuldt fortjent, at de vinder. Når det er sagt, så er vi sindssygt skuffede, for målt på spil og chancer, skulle vi havde vundet med 4-5 mål.

- Tror du, at I resultatet havde været anderledes, hvis I stadig havde haft Ylber Ramadani?

- Jeg synes ikke, at det giver så meget mening at tale om Ylber Ramadani. Ja, han er en fantastisk fodboldspiller, men han spiller ikke for os mere, så han er ikke længere relevant at tale om. Jeg synes til gengæld, at Sad’eeq gjorde det helt ekstraordinært i dag. Det er klart, vi ikke har haft meget tid til at arbejde med relationerne, men jeg er sikker på, at der er vis proportionalitet imellem relationernes robusthed og spillets kvalitet.
.
På den modsatte bænk talte Kuglen.dk med glad Viborgtræner:

- Jeg er meget tilfreds med dén reaktion, jeg så i dag, ovenpå præstationen sidste weekend.

- Vejles træner mente, at de burde have vundet med 4-5 mål. Er det også sådan, du ser det?

- Jeg synes, at VI burde have vundet med 4-5 mål. Der gives ikke point for hverken boldbesiddelse, antallet lige-ved-og-næsten-chancer eller antal afleveringer. Scorer man målene, får man pointene, og havde vi nu været en tand skarpere og lidt heldigere, kunne vi godt have scoret 3-4 stykker mere.

I næste runder står den på lokalbrag mellem Fredericia og Vejle, mens Viborg tager imod Roskilde.

* Skærmbillede 2020-07-25 kl. 13.11.05.png (406,35 KB - hentet 16 gange.)
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010