home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 263 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Journeyman
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Journeyman  (Læst 81650 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #45: 01 Jun 2019, 17:17 »

Hehe.. Smiley Jah, men nu er vi ihvertfald opdateret, så kan du poste når det passer dig! Smiley

Fiorentina er en fed klub, så jeg håber du får stor succes i Firenze en kommende tid! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #46: 01 Jun 2019, 20:46 »





Vi nåede ikke de ønskede point, hvor jeg dog håbede langt hen af vejen, men de to sidste kampe jeg nåede blev tabt, og så var der ikke noget at gøre - jeg er derfor jobsøgende igen...

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #47: 02 Jun 2019, 11:09 »

Dejlig at se, at folk er med på Journeyman-eventyret. Og sjovt så mange forskellige steder vi ender - Frankrig, Italien og Tyskland Smiley
Mit første år i Tyskland, Dortmund, har været en blandet fornøjelse. Jeg startede med at bruge i omegnen af 150 millioner euro, på at hente Braian Paez, Jason Martina og Mario Palacios med til Tyskland fra Feyenoord, og solgte så to spillere den anden vej for godt 80 millioner euro. Der blev brugt flere penge på unge talenter som var en mangelvare i Dortmund, ligesom jeg måtte punge 36 millioner ud for Daniel Braganca, 50 millioner for Sebastian Laskowski (Regen) og i januar efter et svingende efterår hentede jeg Christian Pulisic hjem fra Chelsea for 60 millioner. Det samlede beløb står til 266 millioner (Giver ikke helt mening), men det er ikke desto mindre en fordobling af det totale beløb jeg har brugt på spillere i løbet af min trænerkarriere.

Sæsonen var et stort rod. Min hjemmebanestatistik var rækkens bedste (Leipzig á point, men med dårligere målscore), mens min udebanestatistik kun rakte til en 7. plads. Derfor sluttede jeg samlet på 4. pladsen, 8 point efter Bayern som vinder og 4 point foran Werder Bremen på Europa League pladsen. Så bestået med 02!

Mit eneste nederlag på hjemmebane fandt sted i Pokalturneringen, da Gladbach scorede til 0-1 6 minutter inde i overtiden i kvartfinalen og slog mig ud (Samlet hjemmebanestatistik var: 20-4-1 | 46-4). Endestationen i Champions League blev også kvartfinalen, hvor jeg tabte med 1-0 i England til Chelsea og spillede 0-0 i egen hule. Forinden havde jeg slået de italienske mestre, AC Milan, ud med 2-0 samlet (2x 1-0), mens jeg gik videre fra Gruppespillet foran Feyenoord, Roma og Lokomotiv Moskva.

Jeg tillader mig, at være svært skuffet over sæsonen, men er velvidende om, at Dortmund havde en virkelig tynd trup at arbejde med i denne sæson. Jeg kan dog simpelthen ikke finde undskyldninger for de mange dårlige pointtab på udebane, som kulminerende med at få en lussing i sidste runde af Leverkusen med 5-0; i det gav spillerne dog tilskuerne pengene tilbage. Samtidig har jeg også erkendt, at vores 64 mål fordelt over 48 kampe ganske enkelt er for lidt. En flot defensiv, hvor vi kun lukkede 28 mål ind trækker op, men jeg er ikke tilfreds og det kommer til at koste her til sommer. Jeg har dog stadig 206 millioner euro at handle for og yderligere 100 millioner på kontoen, så pengene er her!

Rent taktisk overvejer jeg, hvad der skal ske den kommende sæson. Jeg lavede massere af mål i Feyenoord med præcis samme opskrift, men har da taget problemerne i denne sæson op til overvejelse. Jeg er dog håbløst forelsker i Martina på den defensive midtbane, ligesom de store beløb på sæsonens topscorer Palacios og hjemvendte Pulisic på kanterne er sikker på en startplads. Så må jeg kaste rundt med de resterende syv markspillere, indtil det virker Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #48: 04 Jun 2019, 14:00 »

En spændende første sæson med Lille er nu overstået, og jeg er meget tilfreds med hvordan de unge spillere har klaret det!
Som det kan ses, røg vi dog tidligt ud af begge pokaler, da jeg valgte og stille med B holdet begge gange, hvilket desværre gik galt. Vi er desuden det hold der har brugt klart, flest spillere i løbet af sæsonen, det er en tendens hos mig efterhånden..

Her kan i se hvordan Ligue One endte, vi ender på en solid 4 plads. Dog med langt til top 3, og et stykke ned til feltet udenfor top 4.

Europa eventyret sluttede desværre mod Inter, som siden han tabte finalen til Chelsea.

Bestyrelsen gør alt hvad de kan, for at hjælpe klubben med at blive en fast del af truppen, det er klasse.

Og så sluttede sæsonen af med denne her  invitation....
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #49: 04 Jun 2019, 14:57 »

Lækkert tilbud til sidst allerede efter kort tid i Lille.. Det kan man vel ikke rigtig feje af vejen..? Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #50: 04 Jun 2019, 16:49 »

Et fin finsk eventyr blev det desværre aldrig..
16 kampe skulle der kun gå, inden de smed mig på det første fly til Danmark. Fyringen kom dog ikke bag på mig. Jeg kæmpede med spillernes tillid, og 2 kampe inden fyringen fik jeg besked på at skaffe 11 point de næste 5 kampe. Det lykkedes ikke, da jeg tabte begge kampe og så var det ud med mig.. På de sociale medier var der forskelige holdninger, men temaet om min behandling af klubben gik igen. Behandlingen fra klub og spiller var jeg heller ikke selv tilfreds med, men resultaterne kan jeg heller ikke selv være tilfreds med. Taktikken fik jeg aldrig helt igang, og prøvede at skifte, men følte desværre intet lykkedes.. 


Lige så lang tid jeg var i Finland, lige så lang tid var jeg arbejdesløs.. Jeg skyndte mig ud og søge med det samme, og fik også forskellige tilbud. Dog alle fra klubber og ligaer dårligere end den finske. Jeg kunne ikke være særlig kritisk, da starten på min trænerekarriere ikke startet super godt.

Jeg endte med at blive i Danmark, og overtage nyoprykket i 2. division Kolding BK. Et stort skridt ned, men bliver nødt til det, hvis jeg vil tage et stort skridt frem. Forventningerne er lidt anderledes her i Kolding, hvor vi skal kæmpe alt hvad vi kan, for ikke at rykke ned igen.

Det bliver spænende om det bliver endnu en fyring eller en positiv oplevelse  Cool
« Seneste Redigering: 08 Jun 2019, 17:08 af NHL19 » Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Journeyman
« Svar #51: 04 Jun 2019, 19:42 »

Aldrig prøvet et decideret Journeyman save, men at starte uden job hvor man så ender et random sted i Europas top ligaer, hvilket jo ikke er svært Opstemt. Jeg aner ikke om det er noget der dur for mig, men vil da give det et skud og det kan også være at jeg gør det helt forkert når jeg begrænser det indenfor Europa og ikke hele Europa. Jeg har en PC der bør kunne klare det, men frygter at dø ud på loading tider.

Er det helt forkert må man råbe op hehe Opstemt.

Danmark, England, Frankrig, Italien, Tyskland, Norge, Sverige, Tyrkiet, Portugal, Skotland, Holland, Spanien, Rusland og Grækenland.

Opsætning

- Dansk manager med Engelsk sekundær Nationalitet (Random navn)
- Sprog (Dansk/Engelsk)
- Ingen Editor (Naturligvis)
- Ingen Licens
- Ingen Erfaring
- Alle de laveste divisioner er med i ligaerne.
- Start ved de første kampe i Champions League i Danmark (Dansk manager).


Er det helt ved siden af? Opstemt.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #52: 04 Jun 2019, 21:05 »

Der er mange steder hvor der er regler for journey-saves - jeg tror jeg taler for de andre i denne tråd også, når jeg skriver at det er der ikke her. Vi har ikke det samme udgangspunkt for vores spil nogen af os, og derfor er dit udgangspunkt lige så godt som vores. Hvor du har lyst til at spille er helt op til dig - jeg har heller ikke alle lande med. Om du vælger at starte uden erfaring eller hvilken nationalitet du har, det er i bund og grund op til dig selv. Det rigtige journeyman-save er med alle ligaer, og du har ingen erfaring eller licens nogen steder - blot til orientering.

Fedt du er med, og jeg håber det fanger dig! Opstemt Vi glæder os til at høre nærmere om dit save!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Journeyman
« Svar #53: 04 Jun 2019, 21:51 »

Der er mange steder hvor der er regler for journey-saves - jeg tror jeg taler for de andre i denne tråd også, når jeg skriver at det er der ikke her. Vi har ikke det samme udgangspunkt for vores spil nogen af os, og derfor er dit udgangspunkt lige så godt som vores. Hvor du har lyst til at spille er helt op til dig - jeg har heller ikke alle lande med. Om du vælger at starte uden erfaring eller hvilken nationalitet du har, det er i bund og grund op til dig selv. Det rigtige journeyman-save er med alle ligaer, og du har ingen erfaring eller licens nogen steder - blot til orientering.

Fedt du er med, og jeg håber det fanger dig! Opstemt Vi glæder os til at høre nærmere om dit save!

Fair enough  Smiley.

Jeg har nok heller ikke lyst til at samtlige lande skal med, da tiden ved loading så vil være ubærligt og aner ikke om jeg kan motivere mig i lande som Argentina, Brasilien, USA og diverse ikke europæiske nationer. Så vi tager en Journeyman light version dog med laveste licens (none) og erfaring (none) hehe  Grin.

Så må man se hvad det bringer Smiley.
Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Journeyman
« Svar #54: 04 Jun 2019, 22:33 »



Efter rimelig kort tid endte det med en reel samtale og et job tilbud fra IFK Uddevalla, som spiller i den svenske anden division øst. Der var nogle tilbud fra hold længere nede i suppedasen end Uddevall og dem har jeg pænt veget fra, da de havde urealistiske krav og dårlige budgetter.

Uddevalla har 447.000 om året at gøre godt med, hvor alle de andre i samme divisionslag ligger i omegnen af 250.000 om året og ingen transferpenge. Uddevall har oveni 17.000 til indkøb, så alt i alt en klub der er noget bedre stillet end de andre der har tilbudt sig og samtidig er de heller ikke under stregen fra start og i dybe problemer.

Klubben var ydermere spået en position som nr. 5 og ligger pt. på 8. pladsen, så der må have været noget potentiale for den vurdering. Så må vi se om jeg kan løfte holdet eller ej, men nu er kridtstregerne sat op og jeg må begynde at tænke i hvilken taktik jeg ønsker at anvende.



Sæsonen er vist overstået i forhold til oprykning, så det handler om at blive i midten og komme videre til næste sæson og så håbe at jeg ikke bliver fyret trods forventningerne der siger Playoff.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #55: 04 Jun 2019, 23:14 »



Efter rimelig kort tid endte det med en reel samtale og et job tilbud fra IFK Uddevalla, som spiller i den svenske anden division øst. Der var nogle tilbud fra hold længere nede i suppedasen end Uddevall og dem har jeg pænt veget fra, da de havde urealistiske krav og dårlige budgetter.

Uddevalla har 447.000 om året at gøre godt med, hvor alle de andre i samme divisionslag ligger i omegnen af 250.000 om året og ingen transferpenge. Uddevall har oveni 17.000 til indkøb, så alt i alt en klub der er noget bedre stillet end de andre der har tilbudt sig og samtidig er de heller ikke under stregen fra start og i dybe problemer.

Klubben var ydermere spået en position som nr. 5 og ligger pt. på 8. pladsen, så der må have været noget potentiale for den vurdering. Så må vi se om jeg kan løfte holdet eller ej, men nu er kridtstregerne sat op og jeg må begynde at tænke i hvilken taktik jeg ønsker at anvende.



Sæsonen er vist overstået i forhold til oprykning, så det handler om at blive i midten og komme videre til næste sæson og så håbe at jeg ikke bliver fyret trods forventningerne der siger Playoff.

Godt du kom i gang, held og lykke! Det er super hyggeligt og kunne dele sine saves på den her måde med hinanden, så glæder mig til at følge din vej mod toppen!
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #56: 05 Jun 2019, 13:31 »

Lækkert tilbud til sidst allerede efter kort tid i Lille.. Det kan man vel ikke rigtig feje af vejen..? Opstemt
Jeg sagde nej til samtalen, da jeg ikke synes Lyon ligefrem har en bedre trup til at true PSG, og i med jeg er ved at bygge Lille op til at kæmpe med i top 3, synes jeg faktisk Lyon var lige så meget et skridt til siden, eller højst et lille skridt op. Jeg vil se om jeg ikke kan komme i top 3 med min talentfulde Lille hold og se hvor langt vi kan tage det i CL!
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #57: 06 Jun 2019, 09:25 »

Jeg sagde nej til samtalen, da jeg ikke synes Lyon ligefrem har en bedre trup til at true PSG, og i med jeg er ved at bygge Lille op til at kæmpe med i top 3, synes jeg faktisk Lyon var lige så meget et skridt til siden, eller højst et lille skridt op. Jeg vil se om jeg ikke kan komme i top 3 med min talentfulde Lille hold og se hvor langt vi kan tage det i CL!

Også forståeligt - troede måske lønnen var en del højere og potentialet for klubben som helhed. Smiley

Blot til orientering så er jeg ikke gået død, det har bare været lidt travlt i den seneste uge (og bliver det også fredag til søndag), så har ikke fået spillet så meget - har dog fundet et nyt job, men mere om det når jeg får fri! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #58: 06 Jun 2019, 13:37 »

Ny kontrakt hos Lille efter jeg afviste OL.

Jeg har igen været aktiv på markedet, men vil lige vise jer de bedste spillere jeg har hentet.
David fra Brasilien fik jeg for næsten af alle de store klubber i Europa.

Cisse var rigtig god sidste sæson i Ligue One for Strausburg, han var utilfreds, så jeg slog til og fik ham billigt.


Lodtrækningsheld har vi ikke ligefrem...


En af grundene til jeg afviste Lyon er også fordi Lille er en klub i stor fremgang, senest har i set hvordan klubbens faciliteter snart er verdensklasse, men også træningen har nået det højeste niveau i verden:
« Seneste Redigering: 06 Jun 2019, 13:44 af Arsrea » Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #59: 06 Jun 2019, 16:31 »

Der er fremgang at spore i det tyske, og Dortmund begynder så småt at ligne sig selv igen. Ovenpå en blød sæsonstart, som bød på meget varierende resultater, så gik vi på vinterpause på en 4. plads, á point med nummer 3 og 5, men også kun seks point efter Schalke 04 på førstepladsen. I vinterpausen tilknyttede jeg brasilianske Maguila til holdet - en spiller som jeg tidligere arbejdede sammen med i Feyenoord, således at klubben nu tæller fire tidligere spillere fra mit forhenværende hold. Maguila var ikke en øjeblikkelig succes, om end 10 mål i 24 kampe er pænt, men istedet satte han igang i min anden angriber Fabio Billi, som lavede 16 mål efter købet af brasilianeren. Det betød så også, at Liverpool aktiverede hans frikøbsklausul på €104 millioner efter sæsonen.

Resultaterne var til gengæld med os efter julen, hvor vi spillede en asymmetrisk 3-3-1-3 (lavet lidt i panik) og vi tabte kun to opgør, begge til Real Madrid i Champions League kvartfinalen. Bundesligaen skulle afgøres i sidste spillerunde, hvor vi kun fik 1-1 på udebane mod Hertha Berlin, men Schalke 04 tabte på hjemmebane til Stuttgart - På de to eneste mål, som holdets argentinske lejesvend, Maximiliano Signorelli, scorede i sit ophold i Stuttgart. Det er næsten for godt til at være sandt.. Det blev også til en pokaltriumf med en samlet målscore på 18-1 over de seks kampe. Så to titler på CV'et i Tyskland efter et magert første år.

Der opstod lidt pudsige historier i løbet af sæsonen. I vinters prøvede jeg lykken og søgte jobbet i Arsenal, hvor jeg for to år siden blev spået som favorit til jobbet. Denne gang - En Champions League triumf rigere - var jeg end ikke i betragtning til en samtale. Det var jeg heller ikke i Barcelona, men efter sæsonen åbnede både Chelsea og Monaco op for samtaler, men begge valgte mig fra, på trods af en rolle som fanfavorit hos London-klubben. Istedet gik jeg tilbage til min bestyrelse, og ti dage før min kontrakt udløb, skrev jeg under på en 4-årig aftale som indbringer mig €3.95 millioner om året og placerer mig lige udenfor Top 10 over de bedst betalte managers. Jeg har dog ingen intentioner om at blive tiden ud og forventer at forlade klubben om senest to år - sommeren 2031. Jeg bryder mig simpelthen ikke om den måde som reserveholdet bliver drevet på i Tyskland, hvilket virkelig bremser udviklingen af, i hvert fald mine, talenter (Som man kan se nedenfor). - Det kan selvfølgelig også være, at jeg bare er for dårlig..

Selvom der ikke er mange kendte navne tilbage (Kun Braganca og Pulisic), så skal I ikke snydes for et billede af truppen. Jeg sætter naturligvis min lid til min tidligere Feyenoord-drenge; Martina, Paez, Palacios og Maguila, mens Pulisic forhåbentlig har færre skader, nu hvor han er stoppet på landsholdet. Truppen her er for den kommende sæson 29/30, hvor det faktisk kun er Billi, som nævnt tidligere der er forsvundet, mens jeg intet har købt ind. Jeg regner heller ikke med, at der sker noget på sidstedagen.
Lønningerne er et problem jeg er opmærksom på, hvor blandt andet Heek, Sanchez, Moritz og Falkenhain tjener mere end de fortjener, men de fleste af dem er spillere som var i klubben da jeg kom til, som langsomt er kommet i overskud, mens jeg var en anelse ramt på omdømmet, da jeg skulle sikre mig Martina og Köhler. Og så kan jeg simpelthen ikke finde en kvalitetsmålmand, som vil til klubben for en rimelig pris..

På falderebet så er Dortmund igen i top hvad angår faciliteter med State of the Art på både ungdom, træning og analyse. Til gengæld kan jeg ikke præsentere et ligeså flot træner-lineup som Arsrea, ligesom jeg har fyret min leder af ungdomsudvikling efter han to år i træk ikke præsterede bedre end enkelte spillere med potentielt 3 stjerner.  Istedet betalte jeg kassen for at få Wolfsburgs ditto, som har formået at fremdrive store talenter for Volkswagen-klubben, på trods af de har dårligere faciliteter.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010