home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Journeyman
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Journeyman  (Læst 81616 gange)
Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #30: 29 Maj 2019, 15:17 »

Lækkert job i en fornuftig liga! Opstemt Nu går det fremad, og Lille er et ret godt hold i den liga, på trods af den dårlige placering i den seneste sæson. Men Europa..? Har de vundet ligacuppen..? Smiley
FM er i hvert fald gavmild med sådan en chance  Tunge Ja, de slog OM (som havde slået Lyon, PSG & Monaco ud funny ), desuden gik de i semifinalen i pokalen, hvor de tabte til Rennes (Som blev slået af PSG).

Hele ligaen har købt spillere for 5,6 mia, hvor disse tre klubber udgør 4,4 mia:
PSG Har hentet spillere for 2,4 mia.
Monaco har hentet spille for 1,5 mia.
Lyon "nøjes" med 500 mio, men har solgt for 1,9 mia.

Jeg har hentet hele 20 (unge) spillere for 200 mio. (som dog kan stige til op i mod 500 mio), solgt for lidt over 200 mio.
Det betyder også jeg har en vild samling af unge talenter, som jeg satser på kan udvikle sig over de næste par sæsoner.



U19 holdet
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #31: 30 Maj 2019, 12:47 »

Pga. Gilly og Asrea har jeg lige sat mit Servette-save på hold og er startet op i et journeyman-save også. Smiley

Jeg har valgt følgende lande i databasen (lille) - min PC kan ikke håndtere alle lande, og jeg gider ikke til Danmark, da jeg bare er mig selv som manager uden erfaring selvfølgelig:

Argentina, Australien, Brasilien, England, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kina, Kroatien, Mexico, Norge, Polen, Portugal, Rusland, Skotland, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyrkiet, Tyskland og Ukraine.

Jeg er startet med det senest mulige tidspunkt (1. april 2019) som ligaerne tillod, for at komme ud over de "almindelige" jobtilbud, man altid kan få fra starten af savet. Jeg fik fire svenske tilbud - alle på samme niveau og jeg valgte så følgende:











Holdet er overtaget på en niendeplads, og prognosen siger 7'er, så der er lidt at arbejde med, men heldigvis er der positiv likviditet, så der er mulighed for at få et trænerkursus efter sæsonen (de ville ikke give et da jeg ankom idet sæsonen var startet).
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #32: 31 Maj 2019, 09:04 »

Velkommen til livet som journeyman, glæder mig til at følge med hos dig også!
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #33: 31 Maj 2019, 15:46 »

Videre fra EL gruppespil som 2'er.

Måske ikke den bedst lodtrækning, med tanke der er andre hold, jeg heller ville have have trukket.


Bestyrelsen har været så glade for min start i klubben, jeg allerede har underskrevet en ny kontrakt med lønforhøjelse på ca. 25%.


Samtidig har vi hentet Hugo hjem til Frankrig.


I skal ikke snydes for stillingen i Ligue One:
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #34: 31 Maj 2019, 16:38 »

Godt at se, du gør det godt Arsrea. Der er ikke langt til CHL, og med sådan en talentfuld trup, så må der virkelig ligge succes og vendte i fremtiden - Enten økonomisk eller på banen!

Fedt du er med broen! Regner med du hurtigt kommer videre til noget større og bedre!

I Dortmund kan jeg simpelthen ikke lave gode resultater på udebane, om det så galt mit liv.. Indtil videre er jeg 6-1-0 på hjemmebane og 1-2-3 på udebane, hvilket kun giver en 7. plads i Bundesligaen efter 10 kampe og en 2. plads i CHL Gruppe D (Efter Feyenoord). Og det endda selvom jeg har droppet min nonchalante holdning på udebane..
Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #35: 31 Maj 2019, 18:26 »

Nu har jeg fulgt med her noget tid, og tænkte nu giver jeg det et skud. Jeg har ikke før givet det et ordentligt forsøg, men nu skal det være mit save jeg giver 100% fokus.

Efter et halvt års tid som søgende, og en masse jobinterview, så kom der et hold til fornuft. Et finsk hold ved navn Kuopion Palloseura også kendt som KuPS, havde netop afsluttet deres sæson, hvor det bliv til en lidt skuffende 5. plads, da de selv har forventninger om at spille om medaljer. De tog chancen og ansatte en 28 årige dansk manager, som kun havde en National C-licens. Økonomisk ser det rigtig skidt ud, og lønningerne starter også i minus. Samtidig med det, er der heller ikke penge nok til en licens til mig lige nu. Der skal arbejdes lidt..

Nu er det så mit job, og får dem op på toppen af finsk fodbold!  Cool

Jeg kører desværre på en mac, og med alle de ligaer går det lidt langsomt, men det skal ikke stoppe mig!!  Wink

Klubben:


Medieprognosen:
« Seneste Redigering: 31 Maj 2019, 21:01 af NHL19 » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #36: 31 Maj 2019, 20:15 »

Jeg tror (ud fra dit opslag og hvis jeg ser hvordan du har lavet det) at du når du er på imgur, lige skal højreklikke på dit billede og åbne billede på ny fane inden du linker - jeg ved ikke om det fungerer anderledes på Mac...

Men ellers skal du være meget velkommen til at deltage! Opstemt Jeg glæder mig til at følge med i dit save! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #37: 31 Maj 2019, 21:02 »

Jeg tror (ud fra dit opslag og hvis jeg ser hvordan du har lavet det) at du når du er på imgur, lige skal højreklikke på dit billede og åbne billede på ny fane inden du linker - jeg ved ikke om det fungerer anderledes på Mac...

Men ellers skal du være meget velkommen til at deltage! Opstemt Jeg glæder mig til at følge med i dit save! Opstemt
Takker  Thumbs Up Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #38: 01 Jun 2019, 12:26 »

Sæsonen er slut og jeg bringer derfor en lille opdatering på situationen, som desværre aldrig blev rigtig god.

Bestyrelsen ville ikke risikere at mit fokus var andre steder end på banen, så kurser blev det ikke til i denne omgang. Og da sæsonen så var slut, var de så skuffede over resultatet at de ikke ville smide midler efter mig, hverken kursusmæssigt, eller kontraktmæssigt, så jeg er nu jobsøgende igen.

Holdet rykkede ikke ned, og var færdige med sæsonen allerede efter 26 kampe, hvor vi endte 11'er ud af 14 hold - lige over nedrykningsstregen. Det var aldrig noget eventyr for mig, så nu håber jeg at finde noget mere spændende - meget gerne væk fra Skandinavien!



Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #39: 01 Jun 2019, 12:59 »

Sæsonen er slut og jeg bringer derfor en lille opdatering på situationen, som desværre aldrig blev rigtig god.

Bestyrelsen ville ikke risikere at mit fokus var andre steder end på banen, så kurser blev det ikke til i denne omgang. Og da sæsonen så var slut, var de så skuffede over resultatet at de ikke ville smide midler efter mig, hverken kursusmæssigt, eller kontraktmæssigt, så jeg er nu jobsøgende igen.

Holdet rykkede ikke ned, og var færdige med sæsonen allerede efter 26 kampe, hvor vi endte 11'er ud af 14 hold - lige over nedrykningsstregen. Det var aldrig noget eventyr for mig, så nu håber jeg at finde noget mere spændende - meget gerne væk fra Skandinavien!




Blev dy fyret eller løb kontrakten bare ud? Eller gik du selv? Ellers ærgerligt, at det ikke fungerede. Jeg synes dog ofte, at de små "ukendte" ligaer bliver afgjort, af talentspejdernes evner til at finde et par nøglespillere. Det er næsten umuligt at finde noget selv, hvis man ikke lige kender ligaerne og spillerne eller har været i de lavere rækker før.

Men fed måde at holde styr på karrieren.. Den må jeg huske til næste omgang!
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #40: 01 Jun 2019, 13:09 »

Kontrakten udløb bare, så ingen dramatik der, og ingen fyring på CV'et trods alt. Smiley

Jeg er helt enig i at det er talentspejderne der skal sørge for at finde en usleben diamant - der var desværre bare ingen penge at gøre med til den slags...

Jeg har fundet en blog på Sigames' community af en Makoto Nakamura, og det var egentlig der jeg fik inspirationen fra - jeg synes nemlig også det var en fin måde at få overblik på og en nemmere måde at holde styr på om det går den rigtige vej - og det tager ikke lang tid at udfylde. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #41: 01 Jun 2019, 13:15 »

Så er der igen nyt fra min side - denne gang med et job! Der gik godt en måned før der var en interessant klub der ville give mig kontrakt. Der var tale om en engelsk klub, der havde været nødsaget til at skifte manager i utide, idet de lå isoleret på en 22'ende plads ud af 22 mulige i Vanarama National League North.

Det betød altså at jeg måtte starte bilen fra det svenske og køre hele vejen til England.





Der venter nu et hårdt halvt år, hvor jeg skal gøre mig fortjent til at få forlænget min kontrakt yderligere.

Kontraktmæssigt er det bedre at være manager i England, hvor jeg får 30.000 kr. om måneden, samt er påbegyndt første licenskursus.







Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #42: 01 Jun 2019, 16:02 »

Syntes også lige jeg vil berette omkring mit Journeyman spil.

Det startede alt sammen tilbage i 2018 hvor jeg fik mit første manager job i Thisted. En klub med en del unge og talentfulde spiller, der med lidt held kunne rykke op inden for tre år. Men sådan skulle det ikke gå for den unge manager. I første sæson skabte Thisted da også en del overraskelser, ved at blive nr.3 og dermed skulle ud i to playoff kampe mod et bundhold fra Superligaen. Dette bundhold skulle dog vise sig at være af en anden kaliber, holdet hed nemmelig FC Midtjylland, vores samarbejdklub. Vi blev sendt tilbage til 1.Division med samlet 2-6.

Sæson 19/20 blev en sæson jeg satsede på oprykning, efter sidste sæsons store overraskelser, men de udeblev dog. På trods af 6 lejede spiller fra FC Midtjylland, og 5 andre indkøb, hvor alle skulle have forstærke holdet og sikret Thisted en uforglemmelig sæson. Det blev dog til en sæson hvor Thisted var tæt på nedrykning til 2.Division, da der var fire nedrykker. Thisted klarede dog den hårde kamp, og måtte tage til takke med syvende plads. På manager fronten fik jeg ikke min kontrakt forlænget, og pr. 30/6 2020 måtte jeg ud og søge efter en ny klub. Der skulle heldigvis ikke gå så længe før en ny klub kom med en kontrakt.

Svenske GAIS lå og rodede rundt nede i bunden af 1.Division, og med tratten kampe tilbage sæson skulle jeg bare redde klubben. Det værste skete dog i min første kamp, nemmelig et nederlag. Pressen var allerede af mig, om det nu var det rigtige manager valg for klubben. Jeg fik dog overbevist pressen om at klubben skulle satse på mig som deres fremtide manager. I de sidste tolv kampe i ligaen, faldt det således at GAIS vandt seks af disse kampe og tre nederlag, samt tre uafgjort. Det betød også at jeg fik rykket GAIS lidt op i tabellen og kunne slutte sæson 2020 i den svenske 1.Division af med en flot niende plads.

I 2021 sæsonen var bestyrelsen store mål at føre GAIS til oprykning. Det betød også til en hel del nye spiller i truppen. Fjorten nye spiller ankom, mens tolv spiller forlod klubben. Klubben tjente 1 mio. på spillersalg. GAIS fik dog en forfærdelig start på sæson, klubben røg ud af pokalturnering med et brag, mens de første fire kampe i ligaen forløb sig til to uafgjort og to nederlag. Det betød at der skulle ske noget hvis jeg ikke skulle modtage mine første fyring. Efterfølgende blev det til elve sejr og et nederlag i de næste tolv kampe. Det betød at GAIS spillede med helt i toppen og var en udfordring til oprykningen. Jeg blev i midten af September kontakten af en anden svensk klub, om jeg ikke havde lyst en job samtale ved dem. Og efter en del forhandling kunne jeg kalde mig manager for en af de større klubber i Allsvenskan, nemlig AIK.

AIK lå på en syvende plads da jeg overtog dem. Fem kampe tilbage af sæsonen, blev til to sejr, en uafgjort og to nederlag. Vi endte dog på en femte plads og kun tre point fra en Europa plads.

Sæson 2022 startede med ti nye spiller af en samlet indkøbs værdi på 11 mio. Ud skulle også en del overskuds spiller samt utilfredse spiller, fire spiller røg ud i vinter vinduet samt seks spiller i sommer vinduet. I alt blev der solgt spiller for 75 mio. Klubben var nu efter min mening klar til at spille med om det svenske mesterskab. Og hvilken sæson det blev. Først i aller sidste spillerunde kunne der findes en vinder af Allsvenskan. Den træk AIK sig stærkeste ud af om kunne fejre et mesterskab for første gang siden 2009.

2023 blev dog også året hvor jeg spillede min sidste kamp med AIK, da et mesterskab i Sverige var nok til at flere mindre klubber rundt i Sydeuropa fik øjnende op for den danske manager. Det startede dog første med at AIK skulle ud og forsvar deres mesterskab, det skulle ske med fem nye indkøb, købt for 30 mio. Fire sejr og to uafgjort blev til det i den nye sæson for AIK inden jeg havde forhandlet min kontrakt færdig med Palermo.

Palermo lå nr.16 og lige over nedrykningen, med fem kampe igen skulle klubben bare reddes. Det blev dog en alvorlig start for mig i en noget svære liga end den svenske, da det blev til tre nederlag og to uafgjort. Det var dog nok til at klubben blev reddet og vi endte på en 17. plads.

Sæson 23/24 stod nu for døren og der skulle ryddes op i klubben. Ud gik ni spiller til 130 mio, og ind kom fem spiller for 140 mio. Truppen var forstærket, men ingen angriber der var gode nok til Serie A ville til klubben. Det blev derfor en meget svær sæson for mig i Palermo. Det betød så også at d.3/12 2023 kom fyrsedlen, med begrundelse for at min media håndtering ikke var blevet bedre. Dog fik jeg i denne sæson også kun fire sejr, to uafgjort og hele syv nederlag. Det var åbenbart ikke nok for bestyrelsen i Palermo.

Tiden gik og jeg skulle ud og finde et nyt job, og i de 3½ måned jeg var uden job fik jeg afslag fra alt fra OB, AGF til Juventus, Real Madrid og Chelsea. Så jeg vidste det ville blive svært at finde et nyt job. Der skulle som sagt gå 3½ måned inden jeg havde forhandlet min kontrakt med en ny klub.

Fiorentian blev klubben der skulle gøres bedre for den danske manager. Elve kampe tilbage af sæsonen blev til fire sejr, fem uafgjort og kun to nederlag. Det betød at vi endte på en 11.plads.

Jeg er nu nået frem til starten på den nye sæson af 24/25 og der vil komme en update efter hver sæson, eller ved en fyring eller ny klub.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #43: 01 Jun 2019, 16:48 »

Fedt du også er med Fynbo! Opstemt En noget begivenhedsrig omgang, men du har selvfølgelig også flere sæsoner med i samme opslag. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Journeyman
« Svar #44: 01 Jun 2019, 17:08 »

Fedt du også er med Fynbo! Opstemt En noget begivenhedsrig omgang, men du har selvfølgelig også flere sæsoner med i samme opslag. Smiley

Det er et langt opslag, skulle bare have slået op da jeg så emnet, i stedet for at vente til sæson 7
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010