home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 328 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!  (Læst 13270 gange)
chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #30: 25 Nov 2006, 22:22 »

Afgørelsen

Afgørelsens time er kommet. Kan Atletico vinde mesterskabet. Det ville være ikke mindre end fantastisk. Både for holdet, men også for manager Estaria, som kom til klubben til starten af denne sæson. Atletico har kun 5 kampe tilbage og fører ligaen med 1 point ned til Valencia. Den første af de 5 kampe skulle spilles mod R. Sociedad. Det bød på en sikker 2-0 sejr til Atletico. Den næste var en kamp mod Espanyol, det endte med en 1-0 sejr, med et mål 3 minutter før slutfløjt. Lidt heldigt, men trods alt en sejr.
Efter kampen skulle årets spiller i Spanien kåres. Prisen gik til D. Villa fra Valencia, men mere vigtig var, at F. Torres fra Atletico fik 2. pladsen. Spilleren var meget glad, og takkede alle. Men der var ikke så meget tid til fest. Der var et mesterskab som skulle vindes. Torres samlede derfor drengene for at snakke. De snakkede om at nu var det virkelig nu de skulle slå til, og vise de skulle være mestre. Den første kamp de skulle koncentrere sig om, var kampen mod Betis. Det var ikke nogen smuk kamp, men Atletico vandt 1-0. En vigtig sejr.
Så til en knald eller fald kamp, kan man vel næsten sige. Kampen var mod selveste Real Madrid, og den skulle helst vindes, da Valencia så sikre ud til at vinde deres 2 sidste kampe. Men det gik nærmest katastrofalt for Atletico. Real vandt hele 3-0, og Atletico var rystede da Valencia samtidig vandt. Ikke bedre var det, at Atletico måtte konstatere at de måtte spille den sidste liga kamp uden topscorer Torres, som blev skadet og vil være ude i 3 måneder.
Atletico skulle vinde, og Valencia tabe, før det kunne lade sig gøre at blive mestre. Men da man måtte nøjes med 1-1 mod Getafe og Valencia vandt deres kamp, blev det ikke til noget mesterskab i år. Valencia som havde vundet UEFA cupén, snuppede også det spanske mesterskab for næsen af Atletico. Ærgeligt, men sådan går det, når man ikke er stærk nok til at slå de store hold. Det måtte Estaria konstatere efter at have set Valencia løfte pokalen.
Det blev til 26 sejre, 4 uafgjorte og 8 nederlag for Atletico i denne sæson. Egentlig meget tilfredsstillende, men også lidt skuffende efter at have ligget i front i lang tid. Fernando Torres blev holdets topscorer med 30 mål i 41 kampe. Det blev til en anden plads på ligaens topscorer liste efter D. Villa, som var en surveræn topscorer i denne sæson. Torres blev da også kåret til årets spiller af supporterne. Han har spillet fantastisk, og krydret sit gode spil med mange flotte mål.

Atletico har også lavet årets indkøb. Det er købet af den nu 15-årige Nicolas Millan, fra Chile. Han blev købt til klubben for 2,75 mio., og er nu vurderet til 20 mio. Han har ikke spillet for holdets førstehold, men har gennem hele sæsonen spillet på B-holdet og gjort det flot. Det er blevet til 23 kampe, og 10 mål. En spændende mand for fremtiden, hvia Atletico formår at holde på ham. Men det skal der da være gode chancer for.
Millan var Atletico´s eneste indkøb, da klubben ikke kunne tilbyde så mange transferpenge. Det se det heller ikke ud til de kan i næste sæson. Derfor kan Atletico være nød til at sælge, for at kunne købe. Det kunne være Maxi Rodriguez som røg videre. Manden har spillet godt i denne sæson, og flere storklubber har meldt sig på banen. Indtil videre er det dog ikke blevet til noget, men det er stadig uvist hvor Maxi spiller i næste sæson. Chelsea, Milan, Barca, Real Madrid, Man. Utd og Lyon er alle klubber som har været ude at lufte interresse for den stærke spiller. Maxi selv, har dog intet sagt til pressen, andet end at alt er muligt...
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #31: 25 Nov 2006, 22:32 »

godt og cool.. det er trist du ikke vandt
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #32: 25 Nov 2006, 23:29 »

Ny sæson

Det var lige ved og næsten for Atletico i sidste sæson. Så der er selvfølgelig store forventninger til dem i denne sæson. De har også fået gode odds for La Liga triumf, men kan de så leve op til det.? Hvis du spørger Estaria er der ingen tvivl. " Selvfølgelig kan vi bliver mestre. Vi var tæt på sidste sæson, og vi har lært af vores fejl. Så i denne sæson er vi klar. Vi kan slå alle, og vil gøre det." Selvtillid mangler han ikke, den gode mand Estaria. Men er det nu også realistisk.?
Transfer budgettet var ikke højt, så Atletico har været nødsaget til at sælge, for at kunne købe. Maxi Rodriguez har været et varmt emne blandt flere storklubber, og det var derfor naturligt nok at sælge ham. Milan endte med at købe ham for 120 mio. Så var der lidt penge i kassen, og Estaria gik igang med at finde en afløser for Maxi. Det skal ogaå siges at Torres var rimelig utilfreds med salget, men indrømmede til sidst at han var kommet til at overreagere lidt. Der gik ikke lang tid inden Maxi´s afløser var fundet. Den 19-årige Higuain fra River Plate, var spilleren Estaria valgte at satse på. Higuain skulle have at stort talent, og er udset til, hurtigt at kunne komme ind og overtage den plads Maxi havde på holdet i sidste sæson. Atletixo måtte slippe 80 mio. for den unge franskmænd.
I denne sæson skal vi også være med i Europæisk fodbold, og der er netop lige blevet trukket grupper til CL. Vi var seedet i 4. lag, og er endt i gruppe med: Milan, Porto og Rangers. Ikke en nem gruppe, men en gruppe jeg tror vi har en rimelig chance for at gå videre fra.

Lige et overblik over de venskabskampe jeg har spillet.
Rayo - Atletico 0-2
Huracan Z - Atletico 1-2
Extremadura - Atletico 0-2
Cadiz - Atletico 0-1
Albacete - Atletico 0-2
Amoros - Atletico 1-4
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #33: 25 Nov 2006, 23:33 »

Nu har jeg spillet en hel sæson, og er startet op på den nye. Så kunne jeg da godt tænke mig at høre hvad I synes om bloggen, og om der er noget jeg skal gøre anderledes i den nye sæson.?
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #34: 26 Nov 2006, 11:23 »

Har lige lavet en afstemning..

Giv lige din stemme..!  Wink Så jeg kan danne mig et overblik over situationen..
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #35: 26 Nov 2006, 11:38 »

Jeg har sagt hm, lidt. Ikke fordi bloggen ikke er god, men simpelthen fordi der er så mange gode blogs på sitet lige for tiden, at følge 100 % med i dem alle, er simpelthen umuligt Smiley
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #36: 26 Nov 2006, 11:45 »

Ja, det kan jeg godt se. Men det er da også helt okay. Jeg vil bare gerne vide hvor mange, som egentlig følger med.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

DelPiero
Gæst
 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #37: 26 Nov 2006, 12:38 »

Jeg har svaret at jeg ikke følger med i den her.
Når jeg endelig læser blog, vil jeg havde noget rigtig rigtig godt læsestof som jeg pt. kun mener at følgende kan leverer: Cube, Hafiz, United-Styre og sidst men helt sikkert ikke mindst Dusty.

Men der er også nogen små andre blog hvor jeg bare lige tuner ind og kigge over resultaterne, som jeg bl.a. gjorde idag ved din.

Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #38: 26 Nov 2006, 13:20 »

Jamen det er da også bare i orden. Det er også kun min anden blog, og jeg vil som sagt bare gerne vide om der er nogle som følger med.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #39: 26 Nov 2006, 21:05 »

Er lidt nysgerrig.. Hvem er det som har svaret "Ja, da" i min afstemning..?
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #40: 27 Nov 2006, 18:37 »

Første La Liga kamp

Atletico var tæt på sidste sæson, men snublede til sidst i kampen om mesterskabet. Det vil de lave om på i år, og den 1. liga kamp forløb da også helt som den skulle. 4-0 vandt et velspillende Ateltico mandskab, over Xerez. De fleste havde vel forventet denne sejr, men ingen kampe skal tages for let. De lærte de sidste sæson. Torres, Aguero, Galletti og Maniche var målscorene. Aguero´s mål var rigtig flot. Fra 20m sparkede han bolden i mål på et frispark. Et flot mål af den unge argentiner, som virkelig er ved at finde sig til rette i atletico.


CL - Lodtrækning
Så er der også blevet trukket lod til CL, som Atletico jo skal deltage i. De var seedet i 4. lag, og det betyder jo tit man ender i en svær gruppe. Fra 1. seednings lag fik de Milan. Milan har jo netop hentet Maxi Rodriguez, og han kan se hen til at skulle møde sine tidligere holdkammerater og træner. Fra 2. seedningslag fik Aletico glæden af Porto. Det sidste hold i gruppen blev skotske Rangers.
Ikke nogen nem gruppe, men en gruppe med fine muligheder for at gå videre.

Sæsonen er i gang.

Estaria skulle nu have sin debutkamp i CL, i sin blot anden sæson som professionel træner. Atletico skulle op i mod et stærk Milan mandskab, som rigtig har fået handlet ind. Udover at have hentet Maxi Rodriguez har de også investeret i spillere som: Saviola, Baptista, Gerrard og Coloccini. I alt har de handlet for 890 mio. til denne sæson. Til sammenligning har Chelsea kun handlet for 230 mio. fordelt på to spillere.
Milans store handleglæde viste sig at være pengene hver, i hvert fald vandt de sten sikkert 4-0. Lidt skuffende. ”Jeg vidste det ville blive en svær kamp, men at vi skulle tabe så stort kom som lidt af et chok for mig.” Udtaler Estaria.

Så var der ellers dømt La Liga på programmet. Espanyol var modstanderen i en kedelig 0-0 kamp. Ingen af holdene kom rigtig frem til det store, og det er derfor et fair resultat.
Næste kamp var mod de netop nyoprykkede spillere fra Vecindario. Alle forventede en sejr, men det skulle ikke blive nogen nem kamp. Aguero og Martin Petrov var ude med småskader, og Torres var kun lige nået at blive klar, og startede derfor ude. Han blev skriftet ind til anden halvleg start, da Atletico var bagud og rent ud sagt havde spillet elendigt. Det skulle vise sig at være en god ide at få ham på banen. Han scorede nemlig 2 mål, i en Atletico sejr på 2-1. Ikke imponerende spil fra de rød og hvid stripede, men trods alt en sejr. Så ventede Valencia på udebane. Sidste års La Liga vindere var storspillede den dag, og vandt 3-0. Atletico havde slet ikke noget at byde på, og det er ikke godt når man møder at Valencia hold i storform.
Så stod den på Champions League fodbold. Porto tog på hjemmebane i mod Atletico. Madrid holdet kommer hurtigt foran, men på et sent straffesparks mål, får Porto udlignet og kampen ender 1-1. Ser man på mål chancer var det resultat slet ikke retfærdigt. Aletico styrede kampen, men får dummet sig til sidst.
En liga kamp mere. Det blev til et 2-0 nederlag til Betis, som er startet som lyn og torden i år. Ikke så meget at sige til kampen. Atletico er bare ikke kommet op i det gear, som gjorde de klarede sig så flot sidste år. Efter det nederlag skete der taktiske ændringer på Madrid holdet. Estaria valgte at ændre lidt på opstillingen og holdindstrukserne. Atletico spiller nu i en 4-2-3-1 opstilling. Det gav pote i den næste kamp. Rangers kom på besøg på Vicente Calderon, for at spille lidt CL fodbold. Det blev til en 3-2 sejr til Atletico. En spændende kamp, med mange mål.
Mange mål.? Nej, ikke i forhold til den næste kamp. Aletico tog imod Mallorca. En kamp som bød på 8 mål. Atletico vandt 5-3, og det med en Fernando Torres i topform. Inden pausefløjtet havde han lavet hattick. En god kamp, hvor sejren aldrig rigtig var i fare.
Inden jeg slutter herfra, skal vi lige have en Pokal kamp. Atletico skulle i 4. Runde møde Real Union. Det lignede en sikker sejr på forhånd, og Atletico kørte den da også sikkert hjem. 4-0. En flot kamp af Mista med 2 mål. Senere måtte han dog udgå med en skade. Nærmere undersøgelser har vist at han vil være ude i omkring 3 uger.
Det har altså været en foreløbelig succes med den nye taktik. Jeg kan da kun håbe at de seneste gode resultater bliver ved i fremtiden.
 
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #41: 27 Nov 2006, 18:56 »

ja håber jeg også... dit hold må se og igang
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #42: 01 Dec 2006, 16:42 »

Atletico - Tilbage til toppen..?

Atletico har bestemt ikke fået den start på sæsonen, som de kunne have ønsket sig. Sidste år opnåede de en flot 2. plads, og var endda lige ved at have snuppet 1. pladsen.
Vi starter med to liga kampe. Atletico – Zaragoza. En noget kedelig 1-1 kamp, men til tider med flot kombinations spil fra begge hold. Atletico burde dog have vundet, da de havde det meste af spillet, og et par store chancer.
Villarreal – Atletico var den næste kamp på La Liga programmet. Det bød på endnu en kedelig 1-1 kamp. Modsat sidste kamp, var det ikke det flotteste fodbold der blev spillet i denne kamp. Villarreal kommer foran, og Torres formår til sidst, at få reddet Atletico, med sit mål til 1-1.

Så skulle der spilles Champions League. Atletico mødte det skotske hold Rangers, som ikke havde formået, at få et eneste point i denne gruppe. Det blev da også til Atletico sejr på 2-3. En vigtig sejr i forhåbningerne om at gå videre fra gruppen. Men det var bestemt ikke optimalt spil.
Så til en ren walk-over kamp. Atletico skulle spille retur kamp i Pokalturneringens 4. runde. Atletico tog på hjemmebane i mod Real Union. Sidste møde mellem de to hold endte 4-0 til Atletico, så det skulle ikke blive det store problem at gå videre. Det bliver en ren Atletico forestilling, kampen ender 4-0, ligesom første møde mellem de to hold. Ateltico er dermed videre med en samlet score på 8-0, og får samtidig tanket lidt selvtillid.
4-0.! Sådan lyder de rystende cifre fra Atletico´s sidste møde med Milan i CL. Et resultat der gjorde, at Estaria denne gang, har valgt at stille med en noget mere defensiv taktik til dagens kamp. På målmandsposten måtte der også lige ændres. Leo Franco var til landskamp, og den normale anden målmand var ikke udtaget til truppens CL hold. Dermed måtte Estaria ned og hente Angel Bernabe fra B-holdet. Ikke lige det mest optimale til en CL kamp mod Milan.
Men den nye taktik virker åbenbart, for Ateltico kommer foran 1-0 omkring midtvejs i første halvleg. Men Milan for reduceret i første halvlegs overtid, og kampen ender 1-1. Godt resultat i forhold til sidste kamps skuffende 4-0 nederlag.




Efter denne kamp, kom Atletico for alvor i gang. Først bliver det til en 4-1 sejr over Gimnastic. En stor kamp af Torres hvor han på en halvleg formår at lave et flot hattrick (17, 23, 29. minut). Desværre mister han af en eller anden grund, besindelsen, og må gå ud efter et rødt kort. Efter kampen bestemtes det, at Torres skulle sidde ude med karantæne i de næste 3 liga kampe. Ærgerligt for både Torres, men især også for selve holdet.
Næste kamp bliver også vundet. Atletico slår hjemme på Vicente Calderon, Getafe 4-1. Men Torres ude med karantæne, blev der plads til den nye mand, Higuain i startopstillingen. Det takker han for, med 2 mål. Aguero lavede 1, og det samme gjorde Mista.
Det ser ud til Ateltico er tilbage på rette spor, med to 4-1 sejre i de to seneste kampe.   
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #43: 01 Dec 2006, 16:58 »

Flot at du spiller uafgjort med milan og du så begynder at vinde igen
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #44: 01 Dec 2006, 17:21 »

Kan godt li' din blog, ikke mindst at du har så mange billeder med, hvilket gør den mere læsevenlig og giver ligesom lidt liv til det hele...
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010