home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 330 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!  (Læst 13259 gange)
chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #15: 22 Nov 2006, 17:26 »

God start

Den nye Atletico manager, Fernando Estaria har fået en fin start i Madrid-klubben. Spillere og fans har taget godt i mod ham, og han glæder sig som et lille barn, til at få sin debutkamp. Det er da også klart, for Atletico er en klub med ambitioner. Ambitioner de ikke har kunnet opfylde de seneste år. Men det er en meget bestemt manager klubben har fået fat i. På et pressemøde dagen inden den første kamp sagde han følgende: "Jeg vil blive mester med Atletico. Ikke om 1 år, heller ikke om 2 år, men i år." Det er måske lidt optimistisk, men Estaria tror fuldtud på at det er muligt. Det samme gælder dog ikke helt pressen. De fylder avisen med artikler om hvor dumt det var at ansætte en så ukendt manager uden den store erfaring. Det er ikke lige hvad der skal til, for at vinde det spanske mesterskab.



Men det er Estaria ligeglad med. "Jeg er ligeglad med hvad pressen siger. Jeg tror på det, bestyrelsen tror på det og ikke desto mindre så tror hver og en spiller på at mesterskabet kan komme til klubben."
Klubbens stjerneangriber Fernando Torres var også mødt op. Han så meget koncentreret ud, og havde da heller ikke så meget at sige. "Jeg vil bare give min manager ret. Vi har en fantastisk trup, og vi har klart muligheden for at gå helt til tops. Torres er flere år sat i forbindelse med flere storklubber, men han har valgt at blive i Atletico, trods de store pengesumme fra storklubberne. "Selvfølgelig er det fristende med tilbuddene fra de store klubber, men Atletico er min klub, og jeg har tænkt mig at blive. 


Dagen kom, og Estaria stod foran sin debut kamp med Atletico. Kampen skulle spilles hjemme på Vicente Calderon, så fansene var klar. Modstanderen var Deportivo. Ikke nogen nem modstander i den aller første kamp. Det startede da heller ikke helt godt. Atletico kom bagud, efter en halv times spil. Fra anden halvlegs start, sendte Estaria, Mista på banen. Det skulle hurtigt vise sig at være en god ide. Han reducerede nemlig forholdsvis hurtigt i anden halvleg, og 88 minutter henne i kampen er han på pletten igen. Han scorer til slutresultat 2-1.
Efter en god debut, skulle Estaria og hans tropper en tur til Recreativo. Det var ikke nogen suces. Recreativo vandt 3-0. En meget tam indsats af holdet, der måske var kommet til at undervurdere Recreativo, som tog deres chance, og vandt en komfertabel sejr. I den næste kamp var der revanche til Atl. Madrid. De mødte på hjemmebane Gimnastic, og vandt sikkert  3-1.
Så gik turen til Valencia. Dog ikke for at møde Valencia´s fodbold hold, men derimod et andet hold fra Valencia. Levante var det, som fik æren af Atl. Madrid. Det kunne de nok godt have undværet, for Estaria og hans hold, hev en sikker 2-0 sejr hjem. Det var også resultatet af den næste kamp. 2-0 vandt et formstærkt Atletico hold over Athletic.

Så stod der ellers Barcelona på menu-kortet. Ugens spørgsmål i aviserne: Kan Atl. Madrid overvinde mægtige Barcelona. Nogle mente at de kunne andre tvivlede på deres chancer. Men et var sikkert. De havde spillet rigtig godt, men var Barcelona lige en tand for gode.?
Det var en meget lige kamp, men det var Barcelona som til sidst kunne hive en 1-0 sejr hjem. Begge hold spillede godt, men Barcelona viste at Atletico, trods de ellers flotte resultater, godt kunne slås. Det andet nederlag til Estaria var en relatet, men han var rolig efter kampen, sagde at det jo ikke er katatrofalt at tabe til verdens måske bedste fodboldhold. Derimod er det en ære at kunne spille lige op med dem.
Atletico har fået en rigtig god start på sæsonen. 2 nederlag og 4 sejre er det blevet til indtil videre. Bestyrelsen er tilfreds, og det samme er fansene. De har taget rigtig godt  imod den nye træner, og han har til gengæld givet holdet en god start på sæsonen.

Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #16: 22 Nov 2006, 17:32 »

den er rigtig god
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #17: 22 Nov 2006, 17:35 »

den er rigtig god
Hvaffor en  Huh
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #18: 22 Nov 2006, 17:36 »

Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #19: 22 Nov 2006, 17:37 »

updaten ticked off
Det kunne du da bare ha skrevet  Huh
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #20: 22 Nov 2006, 18:07 »

I skal endelig komme med ris og ros. Det ville være godt..!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #21: 22 Nov 2006, 18:19 »

God update  Thumbs Up

Og så er det så et ret godt hold. Cool

Det bedste ved din blog er vel opsætningen og historien.  Thumbs Up
Logged

MJ91
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #22: 22 Nov 2006, 19:06 »

Kan godt lide billedet til højre  Cool
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #23: 23 Nov 2006, 10:38 »

den er rigtig god

Måske skulle du prøve at komme med længere kommentarer Smiley Evt. skrive HVORFOR bloggen er god.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #24: 23 Nov 2006, 21:06 »

Godt spil fortsætter

Atletico er kommet rigtigt godt for start i denne sæson. Det er ikke mindst på grund af den nye manager, Fernando Estaria. Han var ellers hårdt udskældt i pressen, men han har vist, at han i hvert fald indtil videre, har det som skal til.
Vi er nu i september måned, og Atletico tager hjemme imod Sevilla. Et godt hold, men Estaria frygter ingen. Han var fuldstændig kold, da han stødte på pressen et par dage inden kampen. " Jeg tror på mit hold. Jeg frygter ingen hold, derimod elsker jeg de store kampe" Pressen er lidt målløse, og der går lidt tid inden det næste spørgsmål kommer. De spørger om Estaria ikke er lidt for selvsikker, det er trods alt ikke et dårligt hold de skal spille imod, og i sidst tabte de til Barcelona. Men Estaria er stadig helt "cool". " Det er rigtigt vi tabte til Barcelona, men vi spillede fuldstændig lige op med dem, så jeg frygter for tiden ikke nogle hold. Hvorfor skulle jeg gøre det.? Det værste der kan ske er at vi taber. Efter den kommentar havde pressen ikke mere at sige, og de gik efter den korte samtale med Estaria.


Kampen var ikke mange minutter gammel, da Fernando Torres var på pletten for Atletico, og bragte dem foran 1-0. Det var en hårdt spillet kamp, og først efter 25 min. og derefter 33 min. havde Sevilla set rødt 2 gange. Derefter gik der ikke andet end et par min. før Maxi Rodriguez havde bragt hjemmeholdet foran 2-0. Et par minutter efter fik Atletico et dumt og unødvendigt rødt kort til Martin Petrov. Men det ændrede ikke på slutresultatet som endte 2-0. En dejlig og vigtig sejr.
Derefter fik vi to nemme sejr på 3-0 og 2-1 over henholdsvis Racing og Mallorca.
Så en lidt mere usikker 3-2 sejr, over Usasuna, og så stod der ellers pokal-kamp på kortet. Modstanderen var Mallorca, som vi næsten lige havde slået 2-1. Det var 4. Runde i pokalen, og alle ventede en sejr. Det fik de også, Atletico vandt sikkert    2-0. Lige så sikkert var det i næste kamp, da Villarreal ligeledes blev slået 2-0. Vi havde nu vundet 6 kampe i træk. Men mod Zaragoza kom vi ned på jorden igen. Kampen endte nemlig 1-1.
Efter det resultat måtte vi op igen. Vi skulle spille den anden kamp i Pokalturneringen 4. Runde. Mallorca var slået 2-0 i det første opgør, og denne gang tabte de igen. Denne gang 2-1. Dermed var vi sikkert videre fra den turnering.
Efter at være gået videre fra Pokal turnereingen, var humøret højt hos spillerne. De spillede da også fantastisk i de næste 5 kampe, som de alle vandt. Celta, Valencia, R. Sociedad, Betis og Espanyol var de som fik Atletico´s fantastikske form og spillehumør at mærke. De blev slået med henholdsvis 3-1, 2-1, 3-0, 1-0 og 3-1.
 

Det var ikke mindre end fantastisk. Det er meget imponerende. Efter 17 liga kampe, er det blevet til 14 sejre, 1 uafgjort og blot 2 nederlag. Det betyder en sikker 1. plads i den bedste spanske liga. 43 point, mod Reak Madrid og Barcelona med henholdsvis 36 og 35 point. Det er især imponerende set i lyset af den nye manager Atletico ansatte. En ansættelse der er blevet mødt med forskellige meninger. Men manden har vist han kan. Han har mod, og kan holde hovedet koldt. Han er også allerede blevet pressevandt, og begyndt at lave lidt sjov ud af det nogle gange. Men, det er kan omkring halvvejs i sæsonen, og mange svære kampe og sitiuationer venter forude.
Atletico har i de 17 liga kampe formået at score 34 mål, og har kun lukket 13 ind. Det er ikke mindst på grund af en god præstation af Leo Franco i målet, og i den anden ende af banen er Torres, efter en lidt sløv start, begyndt at lave mange og meget flotte mål. 12 mål er det blevet til, mens den unge argentiner, Sergio Aguero har fået lavet 6.
Det er en meget tilfreds manager der ved årsskiftet, besidder den eftertraktede 1. plads i den pestiges fyldte tunering.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #25: 24 Nov 2006, 14:20 »

det går jo som smurt var... håber da dit hold forsætter sådan
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Chriz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #26: 24 Nov 2006, 14:47 »

Sådan skal det jo være.. Rigtig gode updates og god opstilling.. Håber at resultaterne forsætter i forårs sæsonen  Thumbs Up
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #27: 24 Nov 2006, 23:37 »

Op- og nedture

Vi kan starte lige på og hårdt. Atletico med den nye manager Estaria, har vist fornemt spil i den første halvdel af sæsonen. Nu stod de over for Real Madrid. De tog imod dem hjemme på Vicente Calderon, og publikum var opsatte. De håbede og troede på succes. Det startede da også rigtig godt. Fernando Torres giver Atletico en drømmestart, da han efter blot 1 minut, bringer Atletico foran 1-0. Den føring holder til der er spillet en halv time. Robinho udligner til 1-1. Atletico havde haft flere gode chancer for 2-0, men de var ikke skarpe nok, og Real kunne udligne.

Efter pausen i det store top-brag, laver Leo Franco en dum fejl, det udnytter Robinho ved at bringe Real Madrid foran med sit andet mål i kampen. Derefter havde Atletico mistet troen, og De dyre Madrid-drenge kan tage hjem med en sejr. Atletico fans er lidt skuffede. Sådan en god start, og så taber de det hele. Ikke nok med det, bliver Maniche også skadet, og han vil være ude i omkring en måned.
Efter Madrid kampen skulle der spilles Pokal-kamp. Vi er nu nået til 5. Runde, og Atletico tager på hjemmebane imod Sevilla i den første kamp ud af to. Det går rigtig godt, 3-0 står der på tavlen efter kampen. Bl.a. ved et flot frisparks mål af Gabi i overtiden.
Getafe - Atletio 1-2. En sikker sejr, Torres har fundet sin gode form, og scorer Atletico´s mål.
Så til noget af en kamp. Retur kampen i Pokal turneringen. Efter den flotte 3-0 sejr i den første kamp, forventede alle at Atletico let ville komme videre, på bekostning af Sevilla. Først 1-0, så 2-0 og til sidst 3-0 til Sevilla. Katastrofalt. Det måtte ikke ske. Kampen gik ud i forlængelse, men da der ikke blev scoret der, skulle kampen ud i straffesparks konkurrence.
Sevilla starter... Renato brænder. Maxi Rodriguez scorer. F. Inzaghi scorer. 1-1.. M. Petrov scorer. Franco redder Chevanton´s skud. 2-1.. Kanoute scorer. Luccin brænder. 2-2.. Escude scorer. Ze Castro brænder. Adriano scorer og Costinha brænder. Øv, sådan en møg kamp. "Virkelig den værste kamp vi har spillet" Udtalte Estaria kort efter kampen. Han var meget ophidset, og havde kun den ene kommentar, inden han hurtigt var gået.


Næste kamp når Atletico spillerne ikke helt at komme sig over den meget skuffende exit i Pokal turneringen, og holdet taber modløst til Deportivo, 2-0.
Var de nået grænsen. Var de nu kommet ind i en ond cirkel.? Det mente pressen i hvert fald. De har ikke haft meget godt at sige om den nye Madrid træner, og nu hvor han endelig løb ind i nogle dårlige resultater kunne de begynde at hakke ned på ham. Det skulle de dog aldrig have haft gjort, for hvad Estaria end har sagt til sine spillere derefter er ikke godt at vide, men den næste kamp mod Recreativo blev i hvert fald vundet noget stort. 7-0, og Atletico var ovenpå igen. Torres 3 mål, Maxi 2 mål, mens Aguero og Petrov hver scorede 1 mål i den fantastiske sejr.
Derefter fuldte to sejre mere, da Gimnastic og Levante blev slået med henholdsvis 1-0 og 3-2. Atletico var tilbage på rette spor. Efter at have været lidt nede, med en exit fra Pokal turneringen og et nederlag til Deportivo i ligaen.
Torres er nu oppe på 20 mål, og er klart klubbens topscorer. Det ser rigtig godt ud. Der er spillet 23 kampe. 18 sejre, 1 uafgjort og 4 nederlag er der blevet til. Det giver Atletico 55 point, og en 1. plads i ligaen. Nærmeste konkurrent er Real Madrid på 2. pladsen med 51 point. "Det er klart tilfredsstillende. Jeg er  en meget glad mand". Udtaler Fernando Estaria, som nu har været i klubben i omkring et halvt år, hvor han har overasket alle. Han har virkelig gjort det rigtig godt indtil videre.   
 

Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #28: 25 Nov 2006, 02:55 »

Hæhæ. Det går da noget bedre for dig, end det gør for mig Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Atletico Madrid - Kampen mod de store.!
« Svar #29: 25 Nov 2006, 16:14 »

Går efter La Liga

Efter noget skuffende at være røget ud af Pokal turneringen 5. Runde, må Estaria og hans tropper nu satse på ligaen. Det er ikke umuligt at de efter sæsonens sidste kamp, kan hædres som mestrer, men der skal bestemt kæmpes hårdt for det. Real Madrid, Valencia og Barcelona er de hold, som der skal kæmpes med. Netop Barcelona var dagens modstander. Kampen skulle spilles på Vicente Calderon, og tilskuerne var tændte.
Det startede bare rigtig dårligt, for kort inde i kampen kommer Barcelona foran. Den føring holder til en halv times spil, hvor Atletico får udlignet. Men lige inden pausen, gør Barcelona det til 2-1. Vi havde flere gode chancer, men kunne ikke få bolden ind. Til aller sidst i kampen rammer Barcelona Atletico på et kontrarangreb, og vinder 3-1. Lidt skuffende, men Barca var lige den tand bedre.
Efter nederlaget til Barcelona, løb Atletico ind i to uafgjorte kampe. 2-2 på udebane mod Athletic. En kamp hvor Atletico er foran 2 gange, men alligevel må nøjes med uafgjort. Derefter 1-1 mod Sevilla. Det var egentlig meget tilfredsstillende, da sidste kamp mod Sevilla bringer dårlige minder frem, som jeg ikke vil komme nærmere ind på.
Så fik vi endelig en sejr, efter et nederlag og to uafgjorte kampe. Det var Racing, der blev slået 2-1 på Vicente Calderon.
Efter denne kamp havde vi fået selvtilliden tilbage. Det gik ud over Osasuna og Villerreal som blev slået henholdsvis 5-0 og 4-1. To storsejre, og så var vi tilbage igen. Torres scorede bl.a. 4 af målene i vores 5-0 sejr. Han viser god form, og flot fodbold.

Ny kontrakt

Efter de to flotte sejre, kom Atletico bestyrrelse ud med en kontrakttilbud til Estaria. Buddet blev forhandlet lidt, og det endte ud med at Estaria underskrev en kontrakt forlængelse som løber frem til sommeren 2009. Bestyrrelse var meget glade for forlængelsen, og Estaria var da også ganske tilfreds. " Atletico er et fantastisk hold, med fantastiske spillere. Jeg har haft det rigtig godt i klubben, og er glad for de ville forlænge kontrakten med mig." Udtaler en glad Estaria. Han tilføjer. " Jeg er slet ikke færdig i den her klub. Næste sæson skal vi spille Europæisk, og jeg er overbevist om vi kommer til at klare det rigtig godt." Også spillerne var ganske tilfredse med forlængelsen. De synes de har haft rigtig godt af en ny manager.

Flere kampe, på vejen mod La liga triumf

Efter at have underskrevet ny kontrakt med Atletico, skulle Estaria og hans drenge op i mod Valencia. Det var et af de hold, som der skal kæmpes om liga titlen med. Det startede skidt. Aguero bliver udvist i det 3. minut, for at bruge albuen. Det var ikke lige det smarteste, og da slet ikke i sådan en vigtig kamp. Men det er desværre det der sker nogle gange. Spillerne mister besindelsen, og får lavet noget dumt. Det røde kort knækkede Atletico, og Valencia vandt 2-0.
Næste kamp skulle meget gerne vindes, for at bevare første pladsen. Fernando Torres får kampen igang, ved at score efter blot 20 sek. Der bliver udlignet i det 21. minut, men Atletico vinder kampen med sejrsmålet i det 63. minut på straffespark ved Maniche.
Der er nu spillet 33 kampe. Atletico har vundet 23 kampe, spillet 3 uafgjort og har tabt 7 kampe. Det giver dem en førsteplads i La Liga, med 5 kampe igen. Det bliver spændende at følge og de kan bevare den plads helt til ende. Men de har virkelig en god chance. Dog har de en svær kamp mod Real Madrid, men bliver den vundet ser det godt ud.
Det bliver spændende, men først i næste opdate. Imens kan I lige tage et kig på Ligaen som den ser ud efter 33 kampe.




 
 
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010