home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2018
| | | | |-+  Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top  (Læst 16293 gange)
Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« : 01 Apr 2018, 08:49 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


Lad mig starte ud med at sige, at jeg ikke er nogen storyteller, ej heller rollespiller. Ikke en gang dengang jeg spillede WoW satte jeg mine fødder på en RP-server. Det er bare ikke rigtig mig. Så det er ikke det I finder her. Jeg vil bare gerne fortælle om mit save og forhåbentlig få nogle diskussioner om taktik, filosofi og transfers.
Jeg har kun blogget en gang før om FM og det var så vidt jeg husker tilbage i FM12, hvor jeg også spillede et save med Wolves. Dengang startede de blot i League One og ikke i the Championship. Så hvorfor ikke prøve lykken endnu en gang med denne gamle traditionsklub?
Jeg er ingen journeyman, og den måde at spille FM på, tror jeg faktisk aldrig jeg har prøvet. Jeg kan lide at bygge en klub op og sætte mig stenhårdt på den hjemlige liga for derefter at erobre Europa. Om det tager 5 sæsoner eller 10 sæsoner, det er lidt forskelligt, men det er målet.

Mål:
Sæson 1: Oprykning
Sæson 2-3: Midterplacering, eventuelt en EL plads
Sæson 4-5: Top 4, gruppespil i CL
Sæson 6->: Mesterskab

Når det er sagt, så lad os komme i gang med det, det handler om.

1: Taktikken
Taktikken er alpha omega i FM-verdenen, så hvorfor ikke starte der. Jeg har altid spillet  en standard 4-5-1 med offensive kanter og en defensiv midt, men i FM17 og FM18 skiftede jeg over til at spille en 4-3-1-2 uden kanter med maximum boldbesiddelse, men dog med en vis begrænsning. Så jeg havde egentlig regnet med at skulle prøve noget HELT nyt. En asymmetrisk 4-4-2
Tanken bagved taktikken var, at have en offensiv som lignede en 4-2-3-1, men en defensiv som stod mere kompakt, da den ofte efterlader meget plads bagved de to centrale midtbanefolk. Men efterhånden som jeg fik spillet min pre-season igennem og stille og roligt justerede taktikken til endte jeg alligevel ud med denne taktik.... Good Old 4-5-1...

Som I kan se udfra Team Instructions så kan jeg godt lide at have totalt kontrol over, hvad mine spillere laver og lad det ikke være en hemmelighed, at jeg savner de gamle sliders...("Når jeg fortæller dig, du skal aflevere kort, så MENER JEG RITTI KORT!)
Taktikken går kort fortalt ud på at spille kort, tålmodigt og sikkert i fase 1 og 2, hvorefter de 3 forreste + den offensive centrale midt slipper kreativiteten løs i fase 3. Kanterne skal udfordre og komme til baglinjen og de to centrale midt og den modsatte kant skal søge området i og omkring feltet. Defensivt hjælper alle til og de to kanter har instruktioner om at følge modstanderens backs, når der forsvares.

2: Truppen

Wolves havde et bedre hold end jeg lige havde regnet med og egentlig bryder mig om... Det må jeg blankt erkende og alt andet end direkte oprykning må siges at være både en katastrofe og ringe. Spillere som Afobe, Costa og Cavaleiro, som I nok skal møde senere, har bare klasse som rækker til langt mere end blot Championship og sågar også bunden af PL. Derudover er der bare generelt rigtig meget kvalitet hele vejen rundt.
De to spillere som jeg i første omgang har valgt som nøglespillere er dog valgt ud fra den oprindelige taktik og er to centrale spillere: Et gammelt FM-talent og en oplagt shadow-striker.

Ruben Neves
Jeg tror alle der har spillet FM i længere tid kender Neves, på samme måde som de kender Kennedy bakircioglu, Carlos Fierro etc. Et kæmpe talent, som nu åbenbart render rundt i den anden bedste engelske række (lidt endnu). Noget af et scoop for en Championshipklub og helt klart første mand på holdkortet til enten den defensive midt eller lidt længere fremme.
En kreativ spiller med blik for spillet, som også kan tage fra i det defensive. Skal dog have lagt på sit fysiske, især sin styrke.

Diego Jota
En hurtig, driblestærk spiller, som var udset til rollen som shadowstriker, men i den nye taktik blev trukket længere tilbage som Advanced Playmaker. Ikke en åbenlys spiller til en sådan position, da han mangler både pasningsstyrke og vision for spillet, men med lidt mere kreativ frihed til at løbe med bolden, så kan han forhåbentlig åbne rummet midt på banen med sin fart.

3: Transfers
En anden af de vigtigste elementer i FM for at skabe et langtidsholdbart hold er selvfølgelig ens transfers og  planen var ikke at bruge penge i starten af sæsonen, da der gerne skulle være rum til slut i sæsonen til at hente nogle af de mange lejede spillere Wolves har til klubben. Fra start havde jeg allerede udset mig Boly, Afobe, N'diaye som de tre der som minimum skulle hentes ind, da Jota allerede var sikret. Derudover er truppen stærk nok til at kunne klare en oprykning uden at blive forstærket.
Derfor heller ikke den mest spændende transferhistorie her til at starte med. Batth er egentlig en udemærket forsvarsspiller, men med Miranda, Boly, Coady i truppen, så var der egentlig ikke behov for at have ham i truppen også. Til gengæld kunne jeg så bruge nogle penge på at opdatere staben omkring truppen. Altid en nødvendighed for at få bedre træning og færre og kortere skader. Og selvom jeg altid i ansættelsesintervie wet hurtigt klikker mig videre og forsikrer alle at de har en chance for at bevise deres værd, så kommer det efterfølgende blodbad altid.

Budgettet har dog rum til at kunne hente en spiller, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt, hvilket det også skulle vise sig at blive, men af helt anderledes årsager end jeg har prøvet før....


4: Pre-season
En meget skuffende pre-season, som bar meget præg af, at jeg ikke kunne få taktikken til at virke. Godt nok var det næsten udelukkende sejre, men det var mod meget dårlige hold, og præstationen var så langt fra dominerende. Nederlaget i kamp to til FCSM skabte også en del panik og gjorde, at jeg så småt allerede der begyndte at ændre det taktiske oplæg. Der skulle i hvert fald ske noget med henblik på det svære startprogram i ligaen, og allerede i de sidste træningskampe var systemskiftet på plads omend taktikken skulle finjusteres. Normalt når jeg starter et nyt save er taktikken allerede lavet før spillets start, og pre-season går på at spille systemet ind under huden på truppen, så det er noget uvant at skulle bruge de første kampe i ligaen på stadig at skulle tweake systemet. Ikke noget der passer mig særligt godt...
August lægger ud med nogle hårde modstandere og en ligegyldig ligacup-kamp, hvor reserverne vil få spilletid.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:36 af Chul » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #1: 01 Apr 2018, 08:54 »

Du skal have et mellemrum efter [img ] - Så tilpasser den - Men hvis dine billeder er for store, ser det ikke så godt ud Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #2: 01 Apr 2018, 09:14 »

Tænker du skal sætte det ind som link i tekst. altså [url =LINK her] Tekst Her[/url]
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #3: 01 Apr 2018, 09:15 »

Så vil du få et link der ser således ud og samtidig bevare billedets størrelse: Ruben Neves
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #4: 01 Apr 2018, 09:17 »

Og så kun bruge billeder i bloggen der har et grafisk formål. Alle de billeder med spillerprofiler osv. sætter du ind som tekst i stedet. Det giver altså en pænere blog. og så kunne du med fordel læse:

https://fmfreaks.dk/index.php?action=guides;group_id=15
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #5: 01 Apr 2018, 14:08 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
De første to måneder af sæsonen er gået og taktikken er blevet tweaket, så meget at jeg efterhånden er tilfreds med den måde vi spiller på. De første tre kampe i ligaen var ellers en noget blandet fornøjelse med en sejr, en uafgjort og en tabt. Ikke ligefrem den start jeg havde håbet på, men samtidig var det forventeligt med det program der lå og en taktik, som ikke var færdig. Efterfølgende fulgte 8 kampe uden nederlag, hvilket skød Wolves snævert i front af Sky Bet Championship..
Sæsonen bød også på to kampe i Carabao-cuppen. En turnering der absolut intet betyder for mig, og aldrig nogensinde kommer til det. Det er en turnering, hvor reserverne får lov at spille og nogle af de helt unge talenter kan prøve sig af. Første kamp bød på en overtidssejr over Portsmouth, hvorefter vi røg ud på straffe til the Saints. Selvom det altid er træls at ryge på straffe, så var det egentlig den kamp i perioden, som jeg var mest tilfreds med. På trods af at kampen blev spillet med reserverne, var det egentlig den første kamp i sæsonen, hvor jeg mente, at kunne se en udførelse af det taktiske oplæg.

2: Et par nye transfers
Nå... Jeg løb ind i nogle uforudsete problemer, som jeg aldrig har været ude for før. Nemlig, at jeg lige pludselig ikke kunne stille hold, da Wolves-truppen ikke kunne overholde Championship-reglerne om ikke at have mere end 5 lejede spillere og minimum 7 spillere trænet i England i kamptruppen. What...? Derfor måtte jeg ud og købe et par ekstra spillere og valget faldt på to spillere, som jeg har ejet før og sikkert kommer til at eje igen: nemlig Andreas Poulsen fra FCM og Kristoffer Ajer fra Celtic. Endnu et gammelt FM talent fra Start.

3: Klubudvikling
Til sidst må man bare sige, at det er godt at klubben er helt på linje med min strategi om at udvikle klubbens struktur. Forhåbentlig er de med på at rive det gamle lort ned, vi spiller på pt, og bygge et moderne stadion. Men den tid, den glæde.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:37 af Chul » Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #6: 01 Apr 2018, 15:03 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
3 måneder mere er gået og det har desværre vist sig, at jeg havde ret i mine bange anelser. Modstanderne bliver simpelthen tromlet ned, og på nær en mærkelig 1-1 stime omkring november og et håbløst 0-1 nederlag hjemme til Sunderland, har Wolves sat sig tungt på ligaen. Det er efterhånden gået hen og blevet en sæson, der bare skal overstås.

2: Top performers
Ikke så overraskende er det, at de fire offensive kort har været de fire bedste spillere i første halvdel af sæsonen. Jota, Afobe, Caveleiro og Costa har været helt suveræne. Fire spillere, som alle har niveau til den øvre del af PL.

Ikke så meget at sige. Videre mod PL!
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:37 af Chul » Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #7: 01 Apr 2018, 15:26 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
Ja, hvad er der næsten at sige. Endnu en update med en masse tæsk til en masse Championshipmodstan dere. 2 nederlag i 34 kampe må siges at være godkendt. Det eneste bump på vejen kom mod Preston i FA-cuppen. Havde valgt at stille med stærkeste opstilling, da jeg ikke forudså nogen nævneværdig modstand i ligaen lige foreløbig. Forspringet ned til nr. 3 er nu på 19 points med 12 kampe tilbage og en pointrekord i Championship må være på vej. En kamp der blev tabt 2-3 i en rigtig "FM-kamp" hvor Preston formåede 4 skud på mål og score 3 mål. Ja, sådan er det. Der røg næsten en mus(igen?)..

2: Youth intake
Yep, denne update bringer også en update af en af mine favorittidspunkter på sæsonen. Nemlig det nye kuld af stjerneskud. Eller, denne gang blev det vidst mest til et nyt kuld af Free agents. Men meget mere end det kan vel heller ikke forventes af en klub som Wolves. Arbejder på højtryk for at spytte flere penge i ungdomsarbejdet, når bestyrelsen ellers tillader det.
Et par spillere kan dog gå hen og slå sig fast. En angriber og en forsvarsspiller.
Mark Knowles kan vel bedst beskrives som en hurtig afslutter, hvor der skal arbejdes på mange af de tekniske færdigheder, som det kræver for at kunne spille som ene angriber i min 4-5-1. Især pasningsspillet og dribleevnerne skal forbedres, hvis han skal have chancen.
Richard Lonergan har også potentialet til at kunne blive en fin spiller. Nogen playmaker bliver han aldrig, men en kompakt midtstopper i mit system skal også "bare" kunne lægge en blød inderside til en medspiller over korte afstande. Det første der skal gøres er at finde en tutor til drengen, så han kan forbedre sin determination. Mon ikke det bliver kaptajn Coady.

Vi nærmer os med hastige skridt en sæsonafslutning-update, hvor mestrene i de fem største ligaer skal findes (og DK selvfølgelig).
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:37 af Chul » Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #8: 01 Apr 2018, 23:09 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
De sidste tre måneder af første sæson er endelig overstået og endnu en gang med en nærmest fejlfri resultatliste. Wolves er simpelthen bare vokset fra the Championship. Med blot to tabte kampe og hele 30 points ned til nummer 2 var der aldrig reel spænding om, hvem der skulle tage den første oprykkerplads og 7 spillere på årets hold siger noget om holdets dominans. Hull snuppede anden pladsen på bedre målscorer og Brentford tog den sidste oprykningsplads via play-off.

2: På kanalrundfart i de europæiske topligaer
Premier League blev for første gang i nogle af mine FM18 saves vundet af Manchester City. Normalt ligger de altid og sejler nede omkring 4-6. pladsen. En vinterupdate ser ud til at have gjort dem godt. Ned måtte Everton, Swansea og Watford. Er det kun hos mig, hvor Everton ALTID rykker ned? Jeg mener, de har da en superfin trup. Mon man skulle prøve dem engang?
I La Liga var der heller ikke spænding om udfaldet, hvor Barcelona sikkert distancerede de to Madrid-hold.
Serie A blev vundet af Juventus, foran AC Milan og Napoli. Endnu en meget sikker titel, og åbenbart noget der gik igen i alle de store europæiske ligaer i denne sæson.
I Tyskland finder vi den klart største margin og med 25 points ned til Leipzig er det ikke helt forkert, at påstå at der kun er et hold i Tyskland. Vanvittig flot sæson af Bayern, som også nåede semifinalen i CL.
Et smut forbi Superligaen skal vi da også. FCK blev knebent mester foran BIF og FCM. Lad os ikke håbe det sker i virkeligheden Wink
Champions League blev en lang paradekørsel for Barcelona, som uden den helt store slinger i valsen tog pokalen med en stensikker 5-1 sejr over Monaco i finalen efter at have slået Bayern ud 6-3 samlet i semifinalen.

3: Sæson 2
Jeg har i skrivende stund lige afsluttet sæson 2 og jeg kan godt afsløre, at det har været en decideret magisk sæson for oprykkerklubben. Jeg tror faktisk ALDRIG nogensinde, at jeg har formået at klare en debut-sæson i PL så godt i nogle af mine FM spil. Det lover godt for mine opsatte mål og hvem ved, mon mesterskabet kommer før end ventet? Sæsonen er i hvert fald afsluttet med noget af en drømmetransfer, som lover godt for fremtiden.
Jeg glæder mig til at fortælle om den. Det er nu det for alvor bliver sjovt Wink
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:37 af Chul » Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #9: 02 Apr 2018, 14:54 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Transfers
Sæson 2 er netop skudt i gang og derfor starter vi selvfølgelig også med det vigtigste der foregår i sommerpausen. Nemlig klubbens transfers.
Som man kan se var transfervinduets første prioritet at sikre aftalerne med de lejede spillere, som jeg så med en fremtid i klubben. Heldigvis var det efter en oprykning ikke noget problem at hente N'Diaye(26mil), Afobe(82,5mil), Boly(45mil) og Jota(107mil), som allerede var sikret fra spillets start.
Derudover blev der handlet rigtig fornuftigt ind, hvis jeg selv skal sige det. Emerson var tidligere på året kommet i overskud i Chelsea og venstrebacken kunne hentes for sølle 75 millioner. En super venstre back til prisen. Derudover blev Solanke og Joel Campbell hentet til bredden og der troede jeg egentlig vinduet var lukket i for min side, indtil muligheden for at hente Geubbels(62,5mil) og Alexandre(770k!) opstod. Geubbels er et kæmpe angrebstalent, som jeg regner med skal have en masse kampe fra bænken i denne sæson. Han kan dække de tre forreste pladser, men er bedst som forreste mand eller på højrekanten. Alexandre ser jeg som et kæmpe scoop. 770.000 kroner for en keeper, som allerede nu er vurderet som bedre end John Ruddy min første keeper. Desværre er det tæt på umuligt at få arbejdstilladelse til talenter uden landsholdskampe og derfor skal han udlejes indtil dette sker. Allersidst blev Gazzaniga hentet en som backup-keeper, da Will Norris pludselig ville prøve sig selv af som førstekeeper...
Ud røg en masse reserve og backupspillere, som jeg ikke så nogen nævneværdig fremtid i at gemme. Andreas Poulsen røg derudover på lån i MK Dons, da han har brug for lidt mere spilletid for at udvikle sig end jeg tænker han vil få i år. Emerson sidder stensikkert på backpladsen og med en Barry Dougles som reserve er jeg egentlig godt dækket ind.

2: Premier League top transfers
Manchester City ser endnu en gang ud til at være holdet, der skal kigges efter i toppen af tabellen. Casemiro og Icardi må i hvert fald siges at være to klassetransfers. Manchester United synes jeg, virker til at have tabt sutten lidt i forhold til indkøb og selvom de har fire spillere på listen, så er det ikke ligefrem spillere, man ryster i bukserne over at skulle møde. Man kan især godt tvivle på om Daniel Wass og Pedro er United-materiale, hvis man skal hente City i denne sæson.

3: Pre-season og PL-opstart
Pre-seasonen bestod af en tur til Spanien og en tur til Frankrig før den blev afsluttet med en walkover-kamp mod Barrow for lige at få moralen op inden det går løs mod Hull i Premier League. En pre-season, som gav forhåbninger om en god sæson med flotte sejre over Nantes på 7-0 og Lyon på 3-0. To skuffende kampe mod Lille og Nimes giver kun meget små ridser i lakken.
Sæsonstarten i Premier League byder på en overkommeligt startprogram, hvor vi lægger ud hjemme mod oprykkerne Hull. Derudover venter en svær udekamp mod Chelsea og en ligegyldig pokalkamp mod Cardiff inden vi endnu en gang løber ind i hold, som alle må forventes at lægge i den nederste halvdel af tabellen. En god mulighed for en god sæsonstart, hvor nedrykningsstregen forhåbentlig kan blive distanceret.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:38 af Chul » Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #10: 02 Apr 2018, 17:39 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
Det er svært at få armene ned i Wolverhampton efter sæsonens første 10 PL-kampe. Selvom otte af kampene har været mod hold fra den nederste halvdel af Premier League har pointhøsten alligevel været over al forventning og det er svært ikke at være stolt af en målscore på 27-5. Derudover pryder 1-0 sejren over Chelsea på Stamford Bridge også. En kamp som både spillere og manager kan være stolte af.
Stillingen er da også en smugle surrealistisk at se på og med et noget svære program i de kommende måneder er det da også tvivlsomt, at vi kan holde positionen i toppen. Blandt andet tager vi i mod Manchester City hjemme, som endnu en gang har lagt hårdt fra land og sat sig tungt på mesterskabspladsen med 9 sejre og blot 1 nederlag ude til bysbørnene fra United.
Specielt en enkelt spiller har bidraget stort til den flotte placering. Ivan Cavaleiro har tryllet i de første ti kampe og scoret 8 mål og lavet 7 assists. Selvom det selvfølgelig er en flot holdpræstation, som har givet de flotte resultater, skal der ikke herske tvivl om, at Ivan Cavaleiro om nogen har fortjent at blive nævnt, som en nøglespiller.

2: Bedste kamp. Chelsea - Wolves 0-1
Der var mange kampe at vælge imellem... Hull, Huddersfield, Crystal Palace. Alle flotte resultater, men denne kamp skal fremhæves, fordi det ikke er hver dag man tager til Stamford Bridge og vinder 0-1 med et oprykkerhold. Selvom skudstatestikken måske viser noget andet, så var vi rigtig godt med i en meget lige kamp. Med til historien hører det også, at Chelseas skud oftest var meget ufarlige langskud fra især Hazard. Med en possession på 52% kunne vi sagtens byde Chelseas noget bedre boldspillere op til dans, og der er ingen tvivl om at 4-5-1 taktikken står rigtig godt til Contes 5-4-1. Fabregas og Kante havde rigtig svært ved at stoppe vores tre mands midtbane og målet kom da også efter et flot raid af Diego Jota, som efter noget tvivlsomt målmandsspil bankede bolden i kassen fra kanten af feltet.

3: Skuffelsen. Arsenal - Wolves 2-1
Man må vel bare erkende, at man har haft en god sæsonstart, når man kan tillade sig, at være skuffet over et 2-1 nederlag til Arsenal på udebane. Jeg kunne også have valgt 2-1 nederlaget til Cardiff i Carabao cuppen, men resultatet bar præg af, at jeg havde valgt at rotere samtlige spillere, da Mickey Mouse titler ikke siger mig det store. Som regel er det unødvendige kræfter spildt i et forsøg på at nå en finale, hvor man bagefter sidder tilbage med en følelse af, at kræfterne kunne være brugt bedre et andet sted.
Ikke desto mindre er valget faldet på denne kamp og grunden til dette er egentlig også lige så meget at vi på trods af kun at have tabt med et mål simpelthen ikke på noget tidspunkt var i nærheden af at vinde kampen. Aubameyang, Lacazette og Sisto gjorde lidt, hvad der passede dem og farten fra de tre i front, så ud til at slå pusten helt ud af vores forsvar. Især vores to backs Doherty og Douglas var konstant rundtossede og lignede nogle der gerne ville tilbage og spille Championship. Så selvom en reducering i de døende minutter bragte en lille smugle håb tilbage for et enkelt point, så var de reelt udenfor rækkevidde.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2018, 20:38 af Chul » Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #11: 03 Apr 2018, 22:42 »

Sspændende start, du stiller store krav til dig selv fornemmer jeg, det er jo til tider skønt Smiley
Mon ikke du får sucess med et skab om en sæson eller 2
Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #12: 04 Apr 2018, 21:59 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1:Resultater
10 kampe spillet og datoen er nu 2019. Det nye år blev åbnet med en 2-0 sejr over Hull, hvilket bragte perioden op på 5 sejre, 2 uafgjorte og 3 nederlag. Alle 3 nederlag mod topholdene. En tendens der ser ud til at tegne sig i denne sæson. Mon der skal laves en mere konservativ version af taktikken med knapt så offensive backs til brug mod top4 ? Det må testes i næste sæsons pre-season, hvis behovet stadig er der med en bedre trup. Jeg er ikke så meget for at gå på kompromis med min egen taktik.  Vi spiller vores spil og så kan jeg reagere i kampen, hvis der er noget, der ikke fungerer som det skal. Stillingen i PL ser stadig fremragende ud. Vi er dumpet ned på tredje pladsen og top 7 er stadig ret tæt. Chancen for europæisk fodbold næste sæson er virkelig god, så må fremtiden vise om det bliver til CL eller EL. Begge dele er helt fint. Læg i øvrigt mærke til Uniteds monsterforsvar og at vi er det hold, som har scoret flest mål! Imponerende af en oprykkerklub. Og City? Ja, de er stukket af igen...

2: Bedste kamp. Wolves - Liverpool 5-2
En decideret vanvittig sejr, især med tanke på at vi manglede rigtig mange nøglespillere. Neves, Afobe, Cavaleiro og Costa var alle ude til dagens kamp. 4 spillere, som normalt er sikre kort i startopstillingen. Andre spillere måtte steppe op og især unge Gibbs-White, som i dagens anledning tog playmakerrollen, var yderst imponerende med 2 mål og en rating på 9.4. Derudover skal Jotas 3 assists selvfølgelig også nævnes, og det på trods af at han var flyttet fra sin sædvanlige plads centralt ud på venstre fløjen. Godt at se, at det også er en mulighed.
Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #13: 04 Apr 2018, 22:33 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
Januar og Februar skulle vise sig at blive to rigtigt gode måneder for Wolves. Pånær et ekstremt skuffende nederlag hjemme til ringe Crystal Palace, så bød månederne på 5 sejre og 1 uafgjort i ligaen og 3 sejre i FA-cuppen. Dette gjorde også at vi røg tilbage på 2. pladsen i stillingen og endnu vigtigere er der ved at blive slået et lille hul ned til 5. pladsen. Skal det virkelig blive til CL efter første sæson i PL? Og ja, jeg har sagt det før... City er stukket af. Som det fremgår af tabellen er vi stadig det mest scorende hold i ligaen og vi holder pt et imponerende snit på ca. 2.3 mål per kamp.

2: Youth intake
Endnu en gang, et af årets højdepunkter. I år ser det ud til at vi har fået 3 spillere op med talent.
Marc Jobling scorer højest i potentiale, men jeg må indrømme, at jeg udover de fysiske egenskaber ikke ser den store fremtid i ham. En god finisher med en god composure kunne dog godt lugte lidt af en rigtig målræv, men det kræver hårdt arbejde, så en tutor med høj determination skal der vidst til....
James Obi er en lille 15 årig arbejdshest som på mange måder ligner sin navnebror, hvis niveau han meget gerne må nå. Indtil videre træner jeg ham, som en defensiv midtbanemand, men han kunne også blive en ganske fin boks til boks spiller i min 451. Jeg har store forventninger til denne unge gut!
Sidste mand hedder Warren Ward og en hurtig venstre wing, som måske kan gå hen og blive en god wing. Jeg vil dog sige, at han mangler en del tekniske stats. Især teknikken, pasningsspillet og afslutningsevnen halter godt efter.
Ud af de tre er det nok egentlig kun Obi jeg sådan for alvor tror på. Lidt skuffende ikke at få noget bedre op med alle de penge der er kastet i klubbens faciliteter , som nærmer sig top-niveau på alle parametre(undtagen det gamle lortestadion...). Nå... Bedre held næste år.

3: Sæsonafslutning
Sidste update fra sæson 2 vil byde på afslutningen af PL og et par monster signinger. Bla en spansk playmaker og en fransk wing!
Logged

Chul
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Wolverhampton Wanderers - The Road to the Top
« Svar #14: 05 Apr 2018, 23:32 »


Alle billeder er linket med kursiv og understreget.


1: Resultater
Sidste del af sæsonen bød på en tættere afslutning af PL ind forventet. I den samlede stilling endte vi, på en for mig, rekordflot 2. plads kun 1 point efter mestrene fra Manchester City. Jeg er før endt i de europæiske kvalifikationsplads er med et oprykkerhold, men aldrig så tæt på et mesterskab. Sandheden er, at vi faktisk var utroligt tæt på. Ikke mindst takket være en ELENDIG sæsonafslutning af City. Med 3 nederlag i streg til Stoke, Bournemouth og West Ham skulle City være ret glade for det store forspring, de gik indtil de sidste måneder med. Derudover, må vi bare erkende, at da vi stod med chancen for at afgøre det selv, floppede Wolves fuldstændig og blev sendt hjem fra Manchester med en syngende lussing på 5-0 . Ikke mindst takket være to røde kort til Saiss(18) og Jota(66). Vi holdte ellers godt stand efter det første røde kort, men da Jota også blev vist ud faldt korthuset fuldstændigt sammen og vi endte med at lukke 5 mål ind i de sidste 20 minutter. En decideret ydmygelse.
At vi tidligere have tabt til United og senere tabte til Liverpool kan vel næppe betegnes som en skuffelse, men at tænke på at der bare skulle være fundet et sølle points mere for at skabe en sensation er da ærgerligt for at sige det mildt.
Glædeligt var det dog at vi scorede hele 98 mål i 38 kampe, hvilket giver et målsnit på over 2,5 mål per kamp. Desværre lukkede vi også 48 mål ind, hvilket må siges at være alt for mange.
Som en side note blev jeg kåret som årets træner i Premier League. Det er altid fedt med lidt personlig hæder .

2: Resultater fra Europa.
Rundt omkring i Europa blev ligaerne så småt også afsluttet. Vi starter i CL, hvor Barcelona endnu en gang tog trofæet, denne gang med en finalesejr over Juventus på 2-0. To gange i streg for den spanske traditionsklub.
I Serie A blev mesterskabet endnu en gang vundet af Juventus. Og endnu en gang med en fin margin ned til nummer to. Ærgerligt for den gamle dame, at de ikke kunne afslutte sæsonen med en finalesejr i CL.
I Tyskland slog Bayern endnu en gang fast, at de er det største hold. Denne gang knapt så overlegen som sidste år, men stadig uden spænding i toppen.
Spænding var der til gengæld i La Liga, hvor mesterskabet blev afgjort mellem de to Madrid-klubber på bedste målscore og med kun to points ned til Barcelona. Flot sæson af Atl Madrid med kun 2 nederlag gennem hele sæsonen.

3: Transfers
Et fantastisk transfervindue. Intet mindre. En masse gode signings blev klart overskygget af Anthony Martial. Jeg er sikker på denne 23 årige franske wing ikke behøver den store introduktion og at skaffe en sådan kapacitet til Wolves er intet mindre end fantastisk og en signing, som virkelig giver tro på mere. Martial passer perfekt ind i systemet; han er hurtig, dribblestærk og en fin afslutter. Jeg regner med, at lægge lidt på hans indlæg, men han skal selvfølgelig også have friheden til at trække ind i banen og skabe chancer for sig selv. 480 millioner en en fremragende pris for en så god, ung spiller.
Næste nye mand i Wolves er Carles Alena. En fantastisk 21 årig spanier fra Barcelonas ungdomsrækker. Dribblestærk, pasningssikker og med et godt blik for spillet. Han er perfekt, som playmaker på den centrale midt. Med en determination-rating på 20 muligvis også en kandidat til anførerbindet, hvis jeg kan få lagt lidt på hans lederegenskaber. I første omgang skal han dog bare koncentrere sig om at skabe chancer og score mål for os.
Tredje signing er en ung stopper, som jeg aldrig er stødt på før, Filip Benkovic. 21 årig kroat med en monster-fysik og en præsens i luftrummet, som vel kun kan matches af Van Dijk. Udover at kunne forsvare håber jeg da, at det også kan blive til et par mål på dødbolde for den tårnhøje kroat.
Sidste to signings er Oxlade-Chamberlain og danske Rasmus Nissen. Oxen er en gammel favorit og da chancen bød sig for at få ham til 112 mil så slog jeg til. Derudover er han trænet i England, hvilket er et stort plus med de spillere der pt er i truppen. Rasmus Nissen er også en spiller jeg meget ofte har købt, da han spillede i FCM. Dengang til noget billigere penge. 85 mil er stadig en god pris for en ung back, som har fået noget af et løft i vinterpatchen. Han er overall en god spiller og det er svært at se en svaghed i de stats, han render rundt med. Lidt bedre stats i tackling og positioning ville dog pynte i det defensive.
Ud er endnu en gang gået en masse reserver og rotationsspillere. Eneste spiller fra startopstillingen, som er solgt videre, er Helder Costa. En rigtig god spiller, som desværre har været alt for meget skadet og nok ikke skal regne med at slå Martial af. 140 millioner er desværre alt for billigt, men sådan går det nogle gange, når spillere kommer i overskud.

4: Sæson 3
Sæson 2 er afsluttet med en flot 2. plads i PL, hvilket betyder CL næste sæson. CL vil i den kommende sæson ikke blive prioriteret fra min side. Samtlige cupturneringer vil blive rotationsturneringe r, hvor reserverne og unge talenter får chancen. Bl.a. håber jeg at give nogle kampe til unge Obi, som du kan læse om i sidste update.
Transfervinduet er for Wolves vedkommende lukket i. Der er stadig lidt penge at gøre godt med, men jeg er ovenud tilfreds med truppen allerede.
Bloggen har nu også indhentet mit save, da jeg lige er gået i gang med pre-season. Derfor vil der nok også gå lidt tid før næste update, da baby og arbejde tager det meste af min tid. Forhåbentlig bliver der tid til at komme i gang med sæsonen her i weekenden.

Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010