home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 263 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Palermo
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Palermo  (Læst 22533 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Palermo
« : 12 Nov 2017, 19:37 »

U.S. Città di Palermo

En sovende kæmpe i årets udgave af FM. Gode ungdomsfaciliteter, et par store talenter, men en placering i Serie B.

Palermo bliver mit næste spil, de starter som favoritter til oprykning i Serie B, men den skal selvfølgelig sikres alligevel. Når oprykningen er sikret, handler det om først at overleve, derefter konsolidere sig, og til sidste nå de europæiske pladser i Serie A.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #1: 12 Nov 2017, 19:43 »

Spændende klub. Italien har mange af disse sleeping giants man kan prøve kræfter med. Er du kommet godt i gang, og hvad siger økonomien? Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #2: 12 Nov 2017, 20:04 »

Jeg skal lige til at spille den første venskabskamp, så det må blive et nej Smiley

Man har 22m at købe ind for, og kan frigøre en smule lønkroner ved at annullere nogle lån.

Har lige opdaget at begge klubbens to største talenter, har optioner i deres lånekontrakter, dvs. de to kommende verdensstjerner kan blive solgt når sæsonen er slut, for en samlet sum af 25 millioner kr.... -.-
« Seneste Redigering: 12 Nov 2017, 20:11 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #3: 13 Nov 2017, 22:57 »

Jeg er nu nået 32 kampe ind i sæsonen. en 14 points føring til 2. pladsen betyder at oprykning nok er sikret, og gudskelov for det. For på trods af at jeg ikke har rørt transferbudgettet og selv hivet 10m ind i transfers den anden vej, siger balancen pt -29 mio. Rykker man ikke op tror jeg klubben nærmer sig konkurs.

Mine mange talenter udvikler sig for de flestes vedkommende fint. Jeg har ydermere fået et fornuftigt talent ind fra akademiet, så alt i alt ser det ok ud. De to kæmpetalenter jeg har udlejet med købsklausul ved jeg stadig ikke med, min plan er at tilbyde dem så god en kontrakt som muligt når hhv. Fiorentina og Inter forsøger at købe dem fri, så må vi se om det kan gøre en forskel. Så længe jeg er i Serie B må jeg ikke have lønninger på over 42k om ugen, så det sætter også en dæmper på hvad jeg kan tilbyde.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

mads_madsen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #4: 14 Nov 2017, 10:07 »

Spændende klub med massere af talent! Jeg overvejer også selv at give mig i kast med et save med Palermo  Smiley
Hvad har du gjort dig af erfaringer med taktik, indkøb, talent vurderinger osv? Jeg har læst på flere FM forums at ham Felice D'Amico skulle blive ret vild  Opstemt
Logged

Eldar Hadzimehmedovic - den største!

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #5: 14 Nov 2017, 18:33 »

Jeg har vekslet mellem 4-2-3-1 og en offensiv skæv 4-1-1-2-2 (4-4-2 med offensive kanter og en DM).

Klubben har en del spillere i start 20'erne med potentiale til at forbedre sig, men et par af dem er nærmere gået tilbage. Af de spillere jeg har haft på holdet er målmanden Posavec og angriberen Antonino La Gumina de mest forbedrede. Især sidstnævnte er gået fra at være lidt middelmådig til at være en stor profil. Det er dog også kun sket fordi jeg har givet ham oceaner af spilletid.

Indkøb har jeg ikke foretaget nogen af. At vinde første sæson lader mest til at være en formalitet, og til Serie A kan jeg alligevel købe bedre spillere næste sommer. Samtidig er klubbens finanser elendige, så selvom bestyrelsen tillader det, har jeg ikke haft lyst til at købe spillere.

Jeg mangler 2 kampe, så det bliver spændende at se om jeg kan holde på talenterne og om der er noget at handle ind for næste sæson.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Palermo
« Svar #6: 14 Nov 2017, 19:01 »

Palermo har jeg næsten altid lige taget en sæson eller 2 med i hvert spil gennem tiderne Peace. For dengang de havde Kjær og tit pga. Goldaniga, som jeg stort set altid har haft på mine hold uanset hvad.

Han er dog lige gået en tak for langt ned denne gang Skuffet. Men Palermo er altid sjove at spille.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #7: 14 Nov 2017, 19:47 »

En lille statusopdatering: Det lykkedes mig at holde på alle talenterne. Fiorentina bød på den ene, men med et voldsomt kontrakttilbud lykkedes det mig at holde fast på ham. Vil tro han er 200 mio værd inden for et par sæsoner, så jeg klarer nok at give ham en million eller tre for meget i løn hvert år.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #8: 15 Nov 2017, 18:35 »

Sæsonstart nærmer sig i Serie A.

Klubben sluttede med et minus på ca. 50m, så jeg har holdt lidt igen med spendérbukserne (transfer og lønbudget var mildt sagt begrænsede under alle omstændigheder).

Jeg har unge spillere med potentiale på en del pladser, om de er gode nok fra start af eller alternativt udvikler sig hurtigt nok er jeg dog ikke sikker på, det må tiden vise.

Jeg har gode erfaringer med offensivt spil i FM2018, men når jeg nu skal til at spille defensivt, tror jeg straks det hele bliver en tand mere udfordrende, tiden må vise hvordan det går.

Jeg har valgt at forstærke defensiven primært. Belluschi er fin fra start af, men herudover er hhv. Calabresi fra Roma og Rodrigo Ely fra Alaves blevet hentet ind, sidstnævnte på en lejeaftale med købsklausul. Ellers er holdet som fra start af, bortset fra at jeg nu har Lo Faso til højrekanten, og har solgt en hulens masse overflødige spillere for småbeløb.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #9: 15 Nov 2017, 22:26 »

Nu skal der ikke gå helt blog i den, kan være jeg samler mine indlæg senere, så tråden bliver mindre rodet.

Er nået 9 runder ind i sæsonen, og ligger på en imponernede 9. plads med 14 point. Det sågar på trods af at jeg har spillet mod alle de stærke hold bortset fra Inter og Lazio.

Min 4-2-3-1 fungerer glimrende, og de unge folk gør det godt.

De aldrende backs bliver snart et problem, jeg er på udkik efter en erstatning på højrebacken, hvor krumtappen Rispoli har brækket benet. På venstrebacken var jeg heldig at trække et ungt talent op, der er et stykke vej endnu med ham, men hans udvikling går hurtigt, så med lidt held er hans evner tilstrækkelige til sommer, og så bliver han smidt for løverne. Juve bød 30-40m på ham i sommers. Med gæld og en overlevelseskamp i vente var det fristende, men buddet var struktureret lidt skidt, så mange af pengene ville jeg først se om lang tid - Så ville jeg hellere træne ham op og sælge ham for mere til den tid.

*edit*
FM valgte så lige at crashe midt i at mit spil savede, så der røg lige 2 uger med 3 sejre i 3 kampe, herunder over Fiorentina og Juventus (!). Skyd mig.

Jeg har i øvrigt utroligt mange crashes i det hele taget.
« Seneste Redigering: 16 Nov 2017, 16:26 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #10: 15 Nov 2017, 23:22 »

Nu skal der ikke gå helt blog i den, kan være jeg samler mine indlæg senere, så tråden bliver mindre rodet.

FM valgte så lige at crashe midt i at mit spil savede, så der røg lige 2 uger med 3 sejre i 3 kampe, herunder over Fiorentina og Juventus (!). Skyd mig.

Jeg har i øvrigt utroligt mange crashes i det hele taget.

Det er derfor man gemmer inden og efter hver kamp  Grin

Det er skam ligemeget om du roder tråden til. Hvis der ikke er andre der gider skrive i en klubtråd, skal trådstarteren jo holde den i live... Se bare min Marseille tråd  Tunge
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #11: 16 Nov 2017, 02:00 »

Det er derfor man gemmer inden og efter hver kamp  Grin

Det er skam ligemeget om du roder tråden til. Hvis der ikke er andre der gider skrive i en klubtråd, skal trådstarteren jo holde den i live... Se bare min Marseille tråd  Tunge

Jeg er også mest fan af at gemme stortset inden hver kamp, men samtidig er jeg bange for at blive beskyldt for at bruge "save/load" metoden som jeg betragter som snyd hahaha. Så jeg forsøger at lade vær   Grin


Og ja, skriv alt det du vil i tråden. Hvis en finder klubben interessant, så skal personen nok tjekke samtlige "updates" i tråden! Opstemt
Logged

JaWocKa

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #12: 20 Nov 2017, 20:13 »

Efter lige at have sundet mig over det crashede save er jeg gået i gang igen.

Jeg gik på ferie og reloadede et par gange, indtil jeg fik sejre i de første 2 af de "mistede kampe" igen. Herefter spillede jeg videre, vandt også den sidste af de kampe der gik tabt i crashet... og de to efterfølgende. Herefter har der været lidt flere pointtab, men 0 nederlag i Serie A (!!!) og resultatet er at jeg nu 3 måneder senere, 20 kampe inde i sæsonen er på en surrealistisk 4. plads. Tror ikke jeg har haft en så succesfuld sæson siden jeg i FM11 rykkede direkte fra Championship og videre ind i CL med Southampton.

Jeg er nu i vinterens transfervindue, og der bliver stadig ikke hentet det store ind. Jeg har stadig ingen penge, så det må vente til sommer, måske jeg henter en fri transfer ind.

Økonomisk ser det noget bedre ud nu. Man svømmer ikke i penge i Serie A, men med 270 mio ekstra i TV-penge, og en stigning på 30-50% i de fleste andre indtægter, er jeg alligevel gået fra et sæsonunderskud på næsten 100 mio, til et forventet sæsonoverskud på over 100 mio. Jeg håber der kommer endnu flere penge senere, for ellers bliver det noget svært at holde spillere på spillere med bare mellemhøje lønkrav.

Talenterne udvikler sig nogenlunde, der er et par stykker jeg ved har potentiale, som ikke rigtigt udvikler sig, og mine 2 nyindkøbte forsvarsspillere har også været lidt sløve med at forbedre sig. Offensivspillerne ser til gengæld gode ud, de forbedrer sig løbende, og er nok den primære årsag til min succes.

Jeg håber ikke på en CL-plads, da jeg ærligt talt ikke har holdet til på nogen måde at være med. selv EL har jeg dårligt nok bredde til at håndtere. Omvendt kan det være fint at få raget nogle koefficientpoint til sig hurtigst muligt, så jeg kan få nogle bedre seedninger når jeg forhåbentlig får etableret mig i toppen.
« Seneste Redigering: 20 Nov 2017, 20:18 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #13: 21 Nov 2017, 22:11 »

Anden sæson lakker mod enden. 37 kampe er spillet og mod alle forventninger ligger jeg på en 4. plads. Hvordan det er gået til forstår jeg stadig ikke helt. Eneste indkøb siden jeg startede i Serie B er Rodrigo Ely på lån og Calabresi. Jeg har dog udviklet vigtige spillere, og især La Gumina er på de to sæsoner udviklet sig til en ganske habil Serie A angriber, hvilket også afspejler sig i hans værdi på 90 mio kr. nu. Samtidig har Palermo-scouten for SI vist fået lidt for løse tøjler, og stort set samtlige spillere har gode muligheder for at udvikle sig forbi startniveauet (kombineret med de mange store talenter).

Der er 1 point op til 3. pladsen (og direkte CL-kval) og 1 point ned til 5. pladsen og EL. Jeg har egentlig på ingen måde holdet til CL, men med 2 fornuftige talenter på udlån og et par breddespillere der savner spilletid, kan det måske lade sig gøre. Jeg vil nok være fint tilfreds med EL, men 200+ mio vil nok alligevel pynte i en klub med en årlig omsætning på lidt over de 400m.

Sidste kamp er mod Napoli på hjemmebane. Den vil jeg spille nu. Følg med i morgen for at høre hvordan det gik. Smiley
« Seneste Redigering: 22 Nov 2017, 08:06 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Palermo
« Svar #14: 22 Nov 2017, 08:46 »

Med hensyn til økonomien i Italien, så spillede jeg med Reginia i FM2017, og der havde jeg kæmpe underskud i Serie C og Serie B, men efter 2 sæsoner i serie A, så havde jeg en bankbog på 175.000 kr., og havde udviklet trænings og ungdomsfaciliterne.
Så pengene er egentlig ok synes jeg Smiley

Med hensyn til din sæson, så er det super flot Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010