home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 309 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 23742 gange)
pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Odense Boldklub
« : 26 Okt 2017, 21:13 »

Tråden bliver oprettet som hvert år  Smiley

I år hvor man virkelig har en spændende trup at gøre godt med. du har rigtig mange unge spillere med et potentiale der er til at spotte, derudover så har du nogle, i superliga sammenhæng, nogle prominente navne, som endnu har lidt at bevise i den stribede trøje.

Jeg har selv store forventninger til spillere som:
Thomasen, Eskesen, Buus og Molberg.
Af unge spillere, er der især den vildt talentfulde Søndergaard som, ihvertfald i virkeligheden går en rigtig spændende fremtid i møde.

Min forventede opstilling bliver en 4-2-3-1 eller en 4-4-2 afhængigt af spillermateriale og deres ingame vurdering.
Logged

MBO931
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 24 Nov 2017, 12:13 »

Så er jeg også hoppet med på vognen og startet et OB-save..

Bestyrelsen forventer som IRL en top-6 placering, hvilket bliver lidt af en udfordring.

Er det andre som er igang med OB og hvem har i købt? Personligt har jeg kun hentet Lescott på en fri transfer og udlejet nogle af de yngre spillere.
Logged

MBO931
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #2: 25 Nov 2017, 10:20 »

Det blev til en 4. plads og en 2. plads i pokalen efter nederlag til FCK, som er helt suveræne i dette save. Hold nu op hvor er de overlegene!
Jeg nåede Mesterskabspuljen og blev nr. 4, hvilket førte til en kamp på hjemmebane mod AaB om europæisk kval runde 3. Denne kamp vandt jeg og er godt nok spændt på udfordringen ift. at være tilbage i europa, hvilket også give nogle mønter i kassen Smiley

God lørdag! Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #3: 03 Dec 2017, 21:36 »

Så er jeg også kommet igang med FM18, og selvfølgelig er det med OB.

Status pt. er at jeg ligger nr. 2 med 10 point efter de første 4 runder. Så 3 sejre og et enkelt uafgjort resultat. Brøndby topper med 12 point og har været helt suveræne. Senest slog de FCK med 5-0 hjemme, og netop FCK virker skrøbelige som IRL med bare 4 point for 4 kampe.

Rent taktisk operere jeg med 2 formationer: En alm. 4-4-2 i de kampe hvor jeg er favoritter og en flad 4-5-1 som den primære taktik, som anvendes i de jævnbyrdige kampe og i de kampe hvor jeg er underdog. Formålet er at styrke midtbanen, og specielt sikre flere folk på midtbanen, da OB har mange små kreative typer, men mangler de mere fysiske spillere som kan sætte sig igennem.

Da jeg kun spiller med 1 angriber og OB rent faktisk er rigtig godt besat på toppen med 5(6 angribere), er jeg begyndt at træne Rasmus Jönsson til at spille højre kant og Edmundsson til at spille venstre kant. Det giver mig en masse kreativitet på midtbanen som lidt skal kompensere for kun at spille med en enkelt på toppen.

Den eneste spiller som er hentet til klubben, er stortalentet Jacob Bruun Larsen, som er lejet i de kommende 2 sæsoner fra Dortmund - Håber at han kan blive en enorm gevinst for holdet.



Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #4: 03 Jan 2018, 18:34 »

Langt om længe er jeg også kommet igang med OB, men det har virkelig holdt hårdt at komme hertil.

Status er ved årsskiftet, at jeg ligger nummer 7 med 28 point; Ét point fra 6. pladsen. Det lyder i sig selv ganske fint, men sæsonstarten var svært og først efter 11 kampe kunne jeg gå fra banen med 3 point efter 6 uafgjorte og 4 nederlag og en 13. plads. Et systemskifte og lidt opløftende præstationer har givet bedre spil og spillerne er ved at komme efter det, men det har virkelig været en blandet landhandel at være manager - Igennem hele november og december havde jeg kniven på struben fra bestyrelsen (Og spillernes) side, men de har manet til ro igen.

Den selvsamme bestyrelse (Som er ligeså uduelige i virkeligheden) har også her i vinterpausen valgt at sælge Sten Grytebust til Inter for små 8 millioner kroner. De sidste 2 millioner tikker ind, når han har spillet 50 ligakampe ( ticked off ticked off ) så dem kan jeg godt skyde en hvid pil efter. I det hele taget synes jeg prisen var utrolig lav, men den kære Niels Thorborg var ikke til at ændre på. Også Helenius ser ud til at smutte til det halve af Grytebust, men ham har jeg selv bedt om at smutte, så det tager jeg ganske roligt.

Det har selvfølgelig sat mig i en situation at en afløser skal findes. Jeg overvejer om unge Oliver Christensen skal have chancen i et halvt års tid, men den beslutning skal træffes hurtigt. Og det er ikke just fordi holdet har spillet så godt, at jeg ubekymret smider en 18-årig gut ind på banens vigtigste position. Hvis jeg kigger på hele truppen, så er der heller ikke mange jeg ser en fremtid i, da jeg har et meget specifikt ønske til valg af taktik, så på den baggrund heller jeg mest til at lade Oliver stå det halve år og så ellers bruge pengene på den store rotation der skal ske i løbet af de kommende sæsoner. På stående fod er det kun Desler, JJT og Eskesen (Og Gryte hvis han var blevet) jeg har plads til i truppen, så der kommer meget udskiftning de kommende sæsoner. Ambitionen er at etablere mig omkring top 6, primært med spillere fra Baltikum og Skandinavien samt egen avl Smiley

EDIT: Og apropos elendig bestyrelse.....

« Seneste Redigering: 03 Jan 2018, 18:43 af Gilly » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #5: 05 Jan 2018, 22:00 »

Samme tid næste år er det lidt sjovere at være manager i OB. Spillet er bedre og resultaterne er bedre og i det hele taget begynder det at lugte lidt af 2010 og tiden deromkring.

Som bekendt røg Grytebust til Inter og som alle andre håbløse FM-transfers så gik der et halvt år før han røg til salg, uden en eneste kamp på CV'et. Jeg fik dog nogle af klausulerne i land, så handlen ikke var komplet håbløs. Jeg handlede ikke i vintervinduet og overlod buret til Oliver Christensen som gjorde det okay - Ikke godt nok til at jeg turde give ham en fast tjans, men fint nok for det halve år. I stedet er Bledar Hajdini kommet til klubben hen over sommeren for 800.000Kr. Han har gjort det ligeså fint som Gryte, så bestemt en handel jeg var fint tilfreds med på målmandsposten.

Foråret 2018 var lidt fesent, men jeg klarede mig dog op på en 6. plads inden den afgørende kamp mod Randers (7) i sidste runde. Her førte jeg 2-0 efter et kvarter, men tabte pusten og Mesterslutspillet med et 4-2 nederlag. Bestyrelsen kom med et ultimatum om 9 point i 5 kampe, hvilket var relativt let mod Lyngby, SønderjyskE og Hobro, så jeg blev på posten og kom let til 1. runde i Playoff. Her mødte jeg af mærkelige årsager igen Lyngby som jeg slog inden også AGF blev slået ud. FCK var dog for stærke i 3. runde, så ingen Europa til mig. I Pokalen røg jeg ud i kvartfinalen til AaB der senere vandt turneringen. OB-Topscorer og ligatopscorer blev AK Jacobsen med 27 kasser, hvilket var svært tilfredsstillende, samtidig med at JJT havde ligaens 5. højeste gennemsnit. Det varmer mit hjerte i en kold vintertid.

Den nye sæson bød på få men stærke indkøb udover Hajdini. Martin Ellingsen blev fundet i Molde for 405.000Kr. mens jeg betalte et noget større beløb (3,75 millioner) for Rasmus Lindkvist. Penge jeg dog gerne ville kaste efter en venstreback, da OB ingen har til den position. Mine talentspejdere fandt en ung gut i Frem - Lasse Larsen - som har massere af potentiale til at blive fremtidens skraldemand på midten.

Apropos potentiale så var mit Youth Intake rigtig stærkt med flere spillere der siges at have et stor potentiale. Desværre er statsene ikke helt med dem, men forhåbentligt kommer det hen af vejen. Mest spændende er Finn Duus og Jacob Rejnhold med flere kampe og mål i denne halvsæson, mens også folk som Jacob Hansen, Kasper Christensen og Frederik Lund siges at have potentialet til at blive stærke folk. OB vrimler dog ikke ligefrem med positive forbilleder, så talentdriften lever lige nu på spillernes egne evner. Klubben havde også kort fornøjelse af Martin Lund som Everton dog gaflede for 4,5 millioner - Pengene det var svært at sige nej til, når han ikke var naturlig på den højre midtbane og ikke var et KÆMPE talent.

Dette efterår har budt på fornuftigt fodbold og i øjeblikket ligger jeg nummer 4 (34 point for 19 kampe) - 10 point bag FCK på 1. pladsen og 9 point foran FCN på 7. pladsen. Klubben skruede forventningerne ned til Top 10, hvilket også var mine egne, men jeg har faktisk spillet godt nok til at fortjene en plads i Top 6, om end den primært er sikret ved sejre over bundholdene og nederlag samt enkelte X mod topholdene. Top 4 (5 afhængigt af Pokalvinderne) giver Europa-bold, så det er det jeg sigter efter lige nu, hvis jeg kan skrabe nok point sammen mod de bedste.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #6: 14 Maj 2018, 10:05 »

Divaer, dårlige præstationer og så alligevel en 5. plads
Det er en meget rammende overskrift på min første sæson i mit OB-Save (Som ikke har noget at gøre med dét jeg tidligere har skrevet om).. Største diva var helt klart AK Jacobsen der 3 gange brokkede sig over manglende holdånd, manglende tiltro til min ledelse og hvad han ellers havde af dårlige undskyldning. Nej; Det var ikke altid lige kønt, men brokkeriet hjalp heller ikke. Specielt ikke når han lavede sølle 6 mål i 31 kampe. Havde han været topscore kunne jeg til dels acceptere utilfredsheden, men med så ringe præstationer så havde jeg ærlig talt ikke overskud til ham. Også den uduelige anfører KEP manglede at spise snickers, da han brokkede sig over salget af Sten Gryteburst (Om end det først var i sommeren 18). Men når man får et tilbud på næsten 1/8 af klubbens omsætning på en spiller med ét år tilbage af sin kontrakt; Så sælger man. Han var uenig, men nåede så at droppe attituden inden jeg satte ham på 2. holdet - Det samme galt desuden Mathias Greve som blindt bakkede sin holdkammerat op.

Snakken om dårlige præstationer galt sådan set alle. Forsvaret fejlede, midtbanen var ustabil og angriberne var uskarpe. Det var kun Desler med 7 assists og Helenius med 15 mål som for alvor gjorde det godt, og den duo var den helt store årsag til vores noget overraskende 5. plads. Vi sluttede med 41 point efter grundspillet (Også på en 5. plads) og hentede sølle 7 point i slutspillet, hvilket var nok til 5. pladsen med 48 point - 18 point fra bronzen og 29 fra guldet. Ligaen var meget opdelt, og FCK, FCN og AaB var markant bedre end alle andre, så vi endte med at være the best of the rest hvilket egentligt er ganske acceptabelt.

Til den nye sæson har jeg taget Jesper Hansen/Kent Nielsen brillerne på og kigger efter middelmådige danske spillere. Desværre er der ikke så mange af dem der har fortid i AaB, men ellers passer de meget fint på den manual jeg tror de to tosser bruger, når de agerer på transfermarked. Men først har det handlet om at tjene penge til Odense Sport & Event, som bløder rødt (Vi tabte 7 millioner for sæsonen, hvilket trods alt er bedre end virkeligheden)..

Transfers Ud:
AK Jacobsen (3.25 millioner)
Lønkongen hentede næsten 10% af vores samlede lønudgifter og med så ringe præstationer, så var jeg næsten villig til at give penge for at komme af med ham. Skotske Hearts pungede dog ud med et mindre beløb, som jeg med glæde tog til takke med. Farvel!
Nicklas Helenius(11 (Potentielt 13) millioner)
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at skille mig af med Helenius, da han stadig har flere gode år og gjorde det glimrende. Men et så flot tilbud fra russiske Arsenal Tula var for godt at sige nej til.
Sten Gryteburst (12 millioner)
Han havde ét år tilbage af sin kontrakt og ville ikke forlænge. 12 millioner var mange penge for OB (Også selvom det gav postyr med KEP) så selvfølgelig slog jeg til. Derudover var hans snit på 6.79 ikke fuldstændig urealistisk at erstatte, så jeg takkede West Brom pengene
Derudover forlod Rasmus Jönsson, Joan Simun Edmundsson, Mathias Thrane, Nana Welbeck, Jacob Buus og Joao Pereira holdet på fri transfer. Molberg fik heller ikke forlænget kontrakten efter sit italienske eventyr, men er i stedet taget til Sparta Prag. 

Transfers Ind:
I bedste Jesper Hansen stil og OB's stil fra 2014 (Som jeg altid ender med at spille efter), så er det blevet til flere indlandske handler..
Marcus Mølvadgaard (1.1 (Potentielt 1.6) millioner
Den nye angrebsspids. 19 år og tvivl om hans egentlig Superliganiveau. Passer perfekt ind ligesom Thomas Mikkelsen gjorde i sin tid ( Huh ). Han har fået frem til slutningen af august (Vi er i starten) til at bevise hvorvidt jeg skal kigge efter en backup eller en førsteholdsspiller. Hertil kan det tilføjes at Nicki Bille er på tegnebrættet (Fortid i både Frem, FCN og Esbjerg - Kent Nielsen ville være stolt)
Jesper Hansen (2.75 millioner)
Vi sparede ligegodt 10 millioner på målmandsposten og fik endnu en vandringsmand i danske fodbold. Jesper Hansen er dog en kvalitetsmålmand, så her er jeg ganske rolig. I hvert fald i FM..
Jesper Lauridsen (1.1 (Potentielt 1.45) millioner)
Vi manglede en venstre back, idet Barrett både var skadet, men heller ikke er en naturlig back ifølge FM. Lauridsen har fortid i hele to danske klubber og så spillede han tilmed på et lavere niveau, hvilket er et perfekt match.
Hachim Mastour (Fri transfer)
Som Jesper Hansen så klogt sagde det selv: "Vi bliver aldrig et dansk ”Bilbao” med udelukkende fynske spillere. OB skal fortsat hente profiler udefra, der skal supplere fundamentet og styrke holdet markant" (Her passer spillere som Jönsson og Welbeck jo perfekt). Idet jeg skifter system fra en kedelig 4-4-2 til en 4-2-3-1, så manglede jeg en venstre kant og her får jeg så en teknisk stærk kreatør (Var der nogen der sagde Rasmus Falk?)
Derudover så arbejder jeg som nævnt på at få Nicki Bille til holdet, ligesom Søren Reese også ville passe som fod i hose ind på et middelmådigt fynsk hold.. Og så håber jeg at Kadrii vil hjem til Fyn, når hans kontrakt udløber til jul.
Foretrukket holdopstilling i den nye 4-2-3-1:
Jesper Hansen
Ryan Johnson - Marco Lund - KEP - Jesper Lauridsen
Jens Jakob Thomasen - Kalilou Traore
Troels Kløve - Julius Eskesen - Hachim Mastour
Marcus Møldvadgaard
Udskiftere:
Oliver Christensen
Jeppe Tverskov
Andre Rømer
Jacob Barret Laursen
Mikkel Desler
Casper Nielsen
Mathias Greve
Yao Dieudonné

Bestyrelsens forventning er Top Half (Modsat sidste år hvor vi skulle i grundspillet; Kan I beslutte Jer?).. Det er nok meget godt, for vi skal først vende os til systemet, få det finpudset og så håbe at middelmådigheden kan sejre. Men okay; Hvis Kent Nielsen kan blive siddende efter at have fejlet to år i træk, så kan jeg vel også?


Og Ja, jeg er stadig sur over vi tabte til AGF!!!!
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #7: 14 Maj 2018, 13:38 »

Haha! Hvor er den en fed gennemgang! Syret af hadet til Jesper Hansen og Kent Nielsen, det er så lækkert! De har så også været en katastrofe. Min gamle far bliver også sur, hver gang vi snakker OB(Som er hans klub) Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #8: 15 Maj 2018, 07:19 »

Spiller du med touch eller full version og med eller uden maskering? Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #9: 15 Maj 2018, 11:01 »

Haha! Hvor er den en fed gennemgang! Syret af hadet til Jesper Hansen og Kent Nielsen, det er så lækkert! De har så også været en katastrofe. Min gamle far bliver også sur, hver gang vi snakker OB(Som er hans klub) Smiley
Jeg bliver så træt, når jeg hører på Kent Nielsen sige vi spiller god fodbold, men sæsonen har været skuffende.. SÅ TRÆT! Vi misser slutspillet og bliver nummer 10; Og vi spiller alibifodbold ticked off ticked off ticked off Det er hverken flot fodbold eller skuffende resultater.. Det er lort med lort på!

Spiller du med touch eller full version og med eller uden maskering? Smiley
Jeg spillede touch en enkel gang i 15 eller 16, men brød mig ikke særlig om det, så jeg spiller altid den fulde version, når jeg spiller FM. I dette save er maskering slået fra - Ikke at det gør den store forskel med alle de gang jeg har spillet i Danmark. Generelt set har jeg altid slået maskering fra, medmindre jeg laver en decideret challenge til mig selv (eller deltager i en her på siden).
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #10: 15 Maj 2018, 16:59 »

Jeg bliver så træt, når jeg hører på Kent Nielsen sige vi spiller god fodbold, men sæsonen har været skuffende.. SÅ TRÆT! Vi misser slutspillet og bliver nummer 10; Og vi spiller alibifodbold ticked off ticked off ticked off Det er hverken flot fodbold eller skuffende resultater.. Det er lort med lort på!
Jeg spillede touch en enkel gang i 15 eller 16, men brød mig ikke særlig om det, så jeg spiller altid den fulde version, når jeg spiller FM. I dette save er maskering slået fra - Ikke at det gør den store forskel med alle de gang jeg har spillet i Danmark. Generelt set har jeg altid slået maskering fra, medmindre jeg laver en decideret challenge til mig selv (eller deltager i en her på siden).

Cool nok. Jeg spiller selv med OB, dog i Touch versionen. Smiley Og med maskering slået fra. Synes selv jeg har fået et ret stabilt hold  Rullende Øjne
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #11: 21 Maj 2018, 12:19 »

Jeg tænkte at jeg lige ville dele min FM-historie om OB også.  Wink

2017/18


Startede selvfølgelig som manager for OB. I første transfervindue blev der ikke købt nogle, men der blevet lejet et par spillere ud, Buus og Eksesen til Fredericia.

Da vinterenstransfervi ndue kom blev der skrevet kontrakt med to spillere på fri transfer. Det var Markus Solbakken (søn af Ståle) og Joachim Edvardsen.

Stillingen i ligaen blev en 4. plads, mens højdepunktet var i pokalturneringen som blev vundet 2-1 over Brøndby.

Og så var der ellers dømt Europa til OB for første gang i mange mange år.




2018/19


Der skulle hentes lidt forstærkninger ind til at kunne lege lidt med om 1. pladsen.
Ind i sommeren kom: Andreas Olsen (FCN - Fri), Nicolai Boilesen (FCK - 1,8 mio), Babucarr Sanneh (ACH - Fri)
Ud i sommer: Molberg (Leje), Yao (Salg 330 t.kr.), Bonde (Leje), Mikkelsen (Leje), Welbeck (Leje), Thrane (Leje), Greve (Leje), Solbakken (Leje), Pereira (Salg 750 t.kr.)

I vinterens transfervindue, kom yderligere to til i form af et par regens Jorge Fernandez (MM fra Uraguay for 1,9 mio.) og Andre (CM fra Brasilien for 1,3 mio.)
Ud røg: Peter Clement (Leje), Sten Grytebust (Salg 4 mio.), Jacob Buus (Salg 112 t.kr.), Weber (Leje), Thrane (Leje), Stolberg (regen, Leje), Andreas Olsen (Leje)

Sæsonen blev en lige til glemmebogen.
En 5. plads i Superligaen. Et nederlag i 4. runde i pokalen. Årets europa-eventyr sluttede i 3. kvalrunde til Everton samlet 1-7.





2019/20


Denne sæson blev det i sommeren købt en spiller. Even Andreasen (42 t.kr.)
Ud i sommeren røg: Mikkelsen (Salg 31 t.kr.), Molberg (Salg 750 t.kr.), Eskesen (Leje), Stolberg (Leje), Welbeck (Leje), Clement (Leje), Greve (Leje)

I vinteren kom der en del nye talenter til klubben alle fra Afrika. Otte nye spændende spilere. I alt 1.75 mio.
I vinteren røg der følgende spillere ud: Bernat (Salg 13 t.kr.), Frøkjær (Salg 6,75 t.kr.), Even Andreasen (Leje), Eksesen (Leje 8,5 t.kr.), Andreas Søndergaard (Salg 1,8 t.kr.), Andreas Olsen (Leje 20 t.kr.), Bonde (Leje), Weber (Leje) samt lidt af de afrikanske talenter blev lejet ud.

Superligaen forløb ganske fint. Der var dog intet at gøre mod FCK, Vi kom på en 2. plads á point med FCM og med 17 point op til FCK. Højdepunktet en vunden pokalturnering mod FCM med 3-0 i finalen.





2020/21


Transfervinduer
Ind: Jakob Blåbjerg (Fri), Nkosi (Regen fra Afrika - 2,75 mio.), Kayode (Regen fra Afrika 730 t.kr.), samt to regens fra Afrika på fri.
Ud: Et par regens (Leje), Andre (60 mio./80 mio. +40% af salg i fremtiden), Barett (Leje 85 t.kr.), Casper Nielsen (Leje 85 t.kr.), Clement (Leje), Jønsson (Leje 700 t.kr.), Koné (Regen Leje 85 t.kr.), en del af afrikanske regens (Leje), Eskesen (Leje), Bonde (Leje), Weber (Leje), Edvardsen (Leje), Andreasen (Leje), Greve (Leje), Tingager (Leje 200 t.kr.)

Europa-eventyren startede med kvalkampe om plads i CHL. Efter sejre over Austria Wien og Krasnodar, blev endestationen Benfica samlet 1-7. Vi kom dog så langt at vi røg i Europa Cup gruppespillet. Sammen med Valencia, Everton og Basaksehir. Vi endte på en 2. plads i gruppen, efter 4 sejre og 2 nederlag. Vi tabte til Valencia i første kamp og Everton i fjerde kamp, begge udebaneopgør. Valencia blev nummer 1. Næste runde skulle vi møde Den Gule Ubåd. Det blev til to sejre hhv. 2-1 og 1-3.
Feyenoord var næste modstander og med hele 11 mål over to kampe, blev det endestationen for os, med to nederlag.

Pokalturningen røg vi ud i 4. runde, og i ligane sluttede vi nummer 2., efter en meget tæt kamp med FCK. Vi sluttede på 85 point, mens FCK vandt med 88 point.
Desuden slog vi en masse rekorder f.eks. for flest mål scoret i ligaen, med hele 86 af slagsen.




Note: Alle lejeaftaler er som udgangspunkt med førsteholdskampe for øje. Løntunge spillere skal som udgangspunkt lejes ud til 100% af deres løn, således at vi ikke har udgiften til spilleren. Nogle løntunge spillere er blevet lejet ud, med fortjeneste f.eks. Jønsson tjente vi over 300 t.kr. på om måneden. Så kan det lade sig gøre at leje dem ud og tjene på dem, er det en bonus
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #12: 21 Maj 2018, 18:03 »

På sådan en fin 2. pinsedag, hvor solen skinner og Kent Nielsen er fyret, er det på plads at opdatere om den fynske middelmådighed endnu engang. Vi blev nummer 6; både i grundspillet og i slutspillet. Og som den opmærksomme læser vil bemærke, så er det dårligere end sidste år, men alligevel står jeg og er meget mere tilfreds, end jeg var sæsonen inden. Først og fremmest har vi rent faktisk spillet os til 6. pladsen - 8 point i 20 kampe mod Top 5 holdene (FCK, FCM, BIF, FCN, AaB) og 34 point i 16 kampe mod Top 7-14 holdene. Så 6. pladsen må siges at være vores position. Samtidig så tog Marcus Mølvadgaard topscorertitlen med 21 mål i hans 36 kampe - 2 flere end Santander og Onuachu. Så på den måde er der massere af succeshistorier fremfor tidligere, som bare var en omgang blandet bolsjer. Selvfølgelig er det skidt vi ikke får flere point mod topholdene, og vi var også 17 point fra AaB på 5. pladen, 23 fra bronzen og 37 fra mesterskabet, men det kommer - Det er jeg overbevist om. Middelmådighedens Højborg skal nok nå til tops på et tidspunkt. En anden succeshistorie var, at jeg ved årsskiftet hentet Baskhim Kadrii hjem, og selvom der er startvanskeligheder, så er han stadig en stor kapacitet på holdet! - Pokalturneringen blev til et nederlag til SønderjyskE i kvartfinalen, hvor jeg godt kunne have set os videre, men sådan skulle det ikke være
Kommende sæsons 3 hovedpunkter:
1) Vi skal et nøk op i tabellen. Danmark har fået 5 europæiske pladser (Tak FCK & FCM), og det skal vi være en del af. Champions League (Top 2) er at sætte baren for højt, men ambitionen hedder Top 4-5 afhængig af hvem der vinder pokalturneringen. Med europæisk fodbold på kortet i Ådalen bliver vi ikke blot mere attraktive, men også stærkere økonomisk. Det er ikke fordi vi skal vinde EL og gruppespillet er også langt væk med vores lave koefficient, men vi skal være med og opbygge erfaring, så vi kan komme tilbage til de gamle dyder.

2) De unge - Det vrimler med dem på Fyn, så de skal selvfølgelig integreres. Og der er mange som banker på til førsteholdet.
Morten Priske - Her snakker vi et stort talent. Allerede i en alder af 15 år var han god nok til førsteholdet og fik også sin debut kort efter hans 16-års fødselsdag. Ligesom hele holdet var det en skidt fornøjelse i slutspillet, så det bar præstationerne også præg af, men der er stadig massere af talent på knægten. Hans målrettethed og personlighed (Tidligere lav målrettethed) er også blevet forbedret takket være Jesper Lauridsen (Som dog på ingen måde er en god tutor). Der er krummer i ham!
Johan Brandenborg - Én af to højrekanter, som lider under, at det er en umådelig svær position at spille sig på holdkortet på, når både Troels Kløve, Mathias Greve og Mikkel Desler spiller her. Spændende spiller (På trods af pilene), som forhåbentlig kommer til at spille en rolle.
Akademiet tæller også folk som Ulrik Oxenvad, Niels Karsberg og Mads Thøgersen der alle har 5 stjerner i potentiale + Chris Kjær der er lidt en bobler taget hans personlighed og alder i betragtning. Han kan ude tvivl heade til en bold, hvilket er til stor gavn for taktikken, men han mangler på den mentale del (Og vil ikke arbejde sammen med nogen desværre).

3) Punkt 3 er forstærkninger til Fyn. På stående fod er det bekræftet at KEP, Barrett, Yao, Thomas Mikkelsen og Kalilou Traore forlader holdet og faktisk efterlader en god sjat på lønkontoen. De penge skal så bruges på en midterforsvar og en Box-To-Box midtbane. Resten erstattes som udgangspunkt af de yngre kræfter, mens jeg selvfølgelig leder efter direkte erstatninger, hvis nogen spillere bliver solgt - Og desværre er der rigtig mange som der er bud efter i Europa på rygtebørsen. Også vores alle sammens favorit, Jesper Hansen, har kontraktudløb. Og han får lov til at skride ad helvede til!
Holdet til den kommende sæson, ser dog ganske slagkraftigt ud, og vi er helt sikkert et Top 6 mandskab (Førstnævnte foretrukket i startopstillingen):
MM: Jesper Hansen, Oliver Christensen
LB: Jesper Lauridsen
CB: Jeppe Tverskov, Marco Lund, ?, Niels Karsberg
RB: Ryan Johnson Laursen, Morten Priske, Mikkel Desler
CM: Jens Jakob Thomasen, Casper Nielsen, Andre Rømer, ?
RW: Troels Kløve, Mathias Greve, Mikkel Desler, Johan Brandenborg, Mads Thøgersen
CAM: Julius Eskesen, Ulrik Oxenvad
LW: Baskhim Kadrii, Hachim Mastour
ST: Marcus Mølvadgaard

Middelmådigheden længe leve!


Og så blev pinsen bare ubeskriveligt meget bedre med Inters sejr og Kent Nielsens fyring. Du skal være velkoomen til at følge trop Jesper Hansen!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #13: 25 Maj 2018, 12:03 »

Fyn er fin, og OB er ikke længere til grin.. I hvert fald lige indtil 2. september 2019, hvor Niels Thorborg gjorde alt hvad han kunne for, at forringe mine chancer for Top 5. Lazio havde længe set sig lun på Julius Eskesen, men først et par dage inden transfervinduet lukkede begyndte de at byde; Det var for sent til at jeg gad finde en erstatning, så jeg afviste alt + Eskesen havde udviklet sig til en Superliga profil. Hovedpersonen selv blev sur og fik stjernenykker, men jeg var egentlig ligeglad, da jeg havde ham på kontrakt til 2023, ligesom at resten af truppen hurtigt fik af vide, hvem der var bossen. Thorborg var dog uenig, og 2. september kl. 13:15 accepterede han et bud fra Lazio, som efterlod mig med ganske små chancer for at gøre noget. Tilmed var buddet langt fra hvad det kunne have været, ligesom at jeg kun får en lille procentdel af indtægterne, hvilket bare gør det endnu mere træls.

6,5 millioner
3,25 millioner over 3 år
45.000 pr. kamp de næste 10 kampe (Han kommer nok aldrig til at se skyggen af førsteholdet i Italien)
2,25 millioner efter 10 kampe
2,25 millioner efter første landskamp (Hareide skal være skæv for at udtage ham foran Eriksen og co.)
30 % af profitten fra næste salg (Dvs. 0,- når hans kontrakt udløber i 2023)..

Erstatningen er bulgarsk og klinger i jyske ører, da jeg har lejet Bozhidar Kraev i FC Midtjylland, for resten af sæsonen. Det ødelagde lønbudgettet, men det har Thorborg ligesom også selv bedt om.

Det ødelagde også et ellers noget nær perfekt transfervindue, som var forløbet lige efter mit hoved. Vi vidste allerede at KEP forlod holdet på fri transfer, og da russiske FC Yenisey Krasnoyarsk bød 2,45 millioner for Marco Lund, slog jeg også til. Det var ikke fordi det var noget stort, men det gav mig muligheden for at etablere et nyt forsvar, ligesom at Lund ikke var en stor profil i Superligaen, så at tjene lidt på ham var fint. Erstatningen hed Søren Reese og kostede 1,9 millioner i Viborg, hvilket gav mig en erfaren og billig (ca samme løn) midtstopper, som jeg havde kigget på over flere år. Hans makker er en gammel kending i OB, idet Daniel Høegh er blevet lejet i Heerenveen; Tilmed med en købsoption på 10 millioner, som dog er for høj til at blive brugt. Men det er godt at have en fynbo tilbage i klubben.

På midtbanen lavede Traore en kovending i sidste øjeblik, og skrev under på en kontrakt til 1 million mindre end hvad han først forlangte samt nogle noget mere overkommelige bonusser. Jeg følte mig alligevel nødsaget til at finde en ægte Box-To-Box midtbane, og valget faldt på svenske Anton Salétros, som kostede mig 850.000,- i AIK. 7,36 efter 5 kampe samt 2 mål og en assists; Pengene er givet godt ud indtil videre.

Sidste punkt på transfersedlen, var en kollega til Mølvadgaard. Her var jeg til gengæld i lidt af et dilemma. Som middelmådig dansk klub, så erstatter man ikke en Superligatopscorer, så jeg skulle ud og finde en reserve. Jeg ønskede ikke at hente en ung gut ind, da Mølvadgaard selv kun er 20 år, men jeg ønskede heller ikke at bruge store summer på en erfaren angriber, som primært skulle være indskifter. Løsningen blev en anden gammel kending i OB, norske Marcus Pedersen, som har været på leje et enkelt år i klubben i 12/13. Denne gang kommer han fra italienske Pescara, og jeg har sikret mig en købsoption på 3,25 millioner, som jeg uden tvivl overvejer. Nordmanden har banket 5 mål ind i 5 kampe og henvist Mølvaadgaard til bænken, selvom det egentlig var det jeg ville undgå. Men sådan kan det jo gå..

Trods de negative tanker om transfervinduet, så er der ikke meget tid til at hvile på laurbærene. Superliga løber af sted, og hvis jeg skal med i Top 5, så skal jeg stemme i, eftersom at Superligaen allerede efter 7 kampe er ved at blive delt op (Og pudsigt nok, er det de samme 6 hold i Top 6, som det har været de sidste to år. STILLING.
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #14: 03 Jun 2018, 09:24 »

2021/22

OB bliver overtaget af en svensker, som lovede forbedringer til klubben.
Navnet er Pierre Ekblad, der skal gøre det bedre end Hr. Thorborg, og hjælpe klubben til the-next-level.

En af klubbens egne talenter, og klubbens topscorer i sæsonen 2020/21 bliver solgt til Juventus. Manageren kunne intet gøre, da den nye bestyrelses åbenbart mente at tilbuddet var for godt. Prisen: 15 mio. Der kunne stige til 48 mio. + 40€ af fortjeneste ved næste salg.

Salget var allerede aftalt inden sæsonens udløb.

Ud var der ellers en masse lejeaftaler, hvor vi tjente en del penge på at leje ud. f.eks. Casper Nielsen tjente vi 5 mio. i lejeaftale
I alt 34 mio. ind fra lejeaftaler og 1 salg.

Der skulle derfor findes en erstatning for Stolberg. Det blev Jens Odgaard på fri transfer fra Inter, hvor han har været udlånt til Lyngby, Horsens og AGF, samt kun fået 1 kamp hos Inter.

Der blev købt afrikanske talenter m.m. for 2,3 mio. kr. i de to transfervinduer.

Ligaen:
Sæsonen forløb ganske fint i ligaen, og ikke mindst nyindkøbet Jens Odgaard viste hans talenter.
Topscorer i superligaen 29 mål af slagsen. Ny OB-rekord med 40 mål på én sæson. 12 assists. Og prisen = Gratis. Kun 250.000 kr./md. i løn! Et røverkøb!
Ligaen var igen meget tæt, og FCK er bare gode. De blev dog overgået af ét hold i denne sæson. OB!
For første gang 6 år, var det ikke FCK der vandt ligaen. De blev slået med 4 point.
OB ER MESTRE!

Pokalturningen:
Her var de igen FCK der skulle besejres, og det blev de. OB vinder The Double!

Europa:
Kom i gruppespillet, men blev nummer 3.


Det har på mærkeligvis været muligt at beholde gode spillere, selvom bestyrelsen egentlig allerede har accepteret et bud. Men i sidste ende har manageren altså muligheden for at afvise bud, og det er også blevet gjort. 

Kan OB levere igen?


Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010