home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:24:48 Ninja777 November c... Næsby Boldklub - Novem...
I dag kl. 09:41:37 Broen13 Træningsbanen Hjælp til taktik
I dag kl. 02:38:28 Nephilim Omklædning... Se realiteten i øjnene!
I går kl. 22:55:19 andreasmorch Skadestuen Sæsonen i Superliga bl...
I går kl. 22:00:12 jakob95kp Blogs Hull da helt fast!
I går kl. 20:48:26 JKJ Klubsøgnin... Liverpool FC
I går kl. 20:12:45 ulle2408 Klubsøgnin... Juventus FC
Antal Registrerede Brugere: 20886
  6 Brugere, 163 Gæster Online.

Nyeste Bruger: erikboye
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 1357 gange)
pati924
Førsteholdsspiller

Odense Boldklub
« : 26 Okt 2017, 21:13 »

Tråden bliver oprettet som hvert år  Smiley

I år hvor man virkelig har en spændende trup at gøre godt med. du har rigtig mange unge spillere med et potentiale der er til at spotte, derudover så har du nogle, i superliga sammenhæng, nogle prominente navne, som endnu har lidt at bevise i den stribede trøje.

Jeg har selv store forventninger til spillere som:
Thomasen, Eskesen, Buus og Molberg.
Af unge spillere, er der især den vildt talentfulde Søndergaard som, ihvertfald i virkeligheden går en rigtig spændende fremtid i møde.

Min forventede opstilling bliver en 4-2-3-1 eller en 4-4-2 afhængigt af spillermateriale og deres ingame vurdering.

MBO931
Lilleputspiller
*

Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 24 Nov 2017, 12:13 »

Så er jeg også hoppet med på vognen og startet et OB-save..

Bestyrelsen forventer som IRL en top-6 placering, hvilket bliver lidt af en udfordring.

Er det andre som er igang med OB og hvem har i købt? Personligt har jeg kun hentet Lescott på en fri transfer og udlejet nogle af de yngre spillere.

MBO931
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 25 Nov 2017, 10:20 »

Det blev til en 4. plads og en 2. plads i pokalen efter nederlag til FCK, som er helt suveræne i dette save. Hold nu op hvor er de overlegene!
Jeg nåede Mesterskabspuljen og blev nr. 4, hvilket førte til en kamp på hjemmebane mod AaB om europæisk kval runde 3. Denne kamp vandt jeg og er godt nok spændt på udfordringen ift. at være tilbage i europa, hvilket også give nogle mønter i kassen Smiley

God lørdag! Opstemt

Guldbrand
Blogmester

« Svar #3: 03 Dec 2017, 21:36 »

Så er jeg også kommet igang med FM18, og selvfølgelig er det med OB.

Status pt. er at jeg ligger nr. 2 med 10 point efter de første 4 runder. Så 3 sejre og et enkelt uafgjort resultat. Brøndby topper med 12 point og har været helt suveræne. Senest slog de FCK med 5-0 hjemme, og netop FCK virker skrøbelige som IRL med bare 4 point for 4 kampe.

Rent taktisk operere jeg med 2 formationer: En alm. 4-4-2 i de kampe hvor jeg er favoritter og en flad 4-5-1 som den primære taktik, som anvendes i de jævnbyrdige kampe og i de kampe hvor jeg er underdog. Formålet er at styrke midtbanen, og specielt sikre flere folk på midtbanen, da OB har mange små kreative typer, men mangler de mere fysiske spillere som kan sætte sig igennem.

Da jeg kun spiller med 1 angriber og OB rent faktisk er rigtig godt besat på toppen med 5(6 angribere), er jeg begyndt at træne Rasmus Jönsson til at spille højre kant og Edmundsson til at spille venstre kant. Det giver mig en masse kreativitet på midtbanen som lidt skal kompensere for kun at spille med en enkelt på toppen.

Den eneste spiller som er hentet til klubben, er stortalentet Jacob Bruun Larsen, som er lejet i de kommende 2 sæsoner fra Dortmund - Håber at han kan blive en enorm gevinst for holdet.

Gilly
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 03 Jan 2018, 18:34 »

Langt om længe er jeg også kommet igang med OB, men det har virkelig holdt hårdt at komme hertil.

Status er ved årsskiftet, at jeg ligger nummer 7 med 28 point; Ét point fra 6. pladsen. Det lyder i sig selv ganske fint, men sæsonstarten var svært og først efter 11 kampe kunne jeg gå fra banen med 3 point efter 6 uafgjorte og 4 nederlag og en 13. plads. Et systemskifte og lidt opløftende præstationer har givet bedre spil og spillerne er ved at komme efter det, men det har virkelig været en blandet landhandel at være manager - Igennem hele november og december havde jeg kniven på struben fra bestyrelsen (Og spillernes) side, men de har manet til ro igen.

Den selvsamme bestyrelse (Som er ligeså uduelige i virkeligheden) har også her i vinterpausen valgt at sælge Sten Grytebust til Inter for små 8 millioner kroner. De sidste 2 millioner tikker ind, når han har spillet 50 ligakampe ( ticked off ticked off ) så dem kan jeg godt skyde en hvid pil efter. I det hele taget synes jeg prisen var utrolig lav, men den kære Niels Thorborg var ikke til at ændre på. Også Helenius ser ud til at smutte til det halve af Grytebust, men ham har jeg selv bedt om at smutte, så det tager jeg ganske roligt.

Det har selvfølgelig sat mig i en situation at en afløser skal findes. Jeg overvejer om unge Oliver Christensen skal have chancen i et halvt års tid, men den beslutning skal træffes hurtigt. Og det er ikke just fordi holdet har spillet så godt, at jeg ubekymret smider en 18-årig gut ind på banens vigtigste position. Hvis jeg kigger på hele truppen, så er der heller ikke mange jeg ser en fremtid i, da jeg har et meget specifikt ønske til valg af taktik, så på den baggrund heller jeg mest til at lade Oliver stå det halve år og så ellers bruge pengene på den store rotation der skal ske i løbet af de kommende sæsoner. På stående fod er det kun Desler, JJT og Eskesen (Og Gryte hvis han var blevet) jeg har plads til i truppen, så der kommer meget udskiftning de kommende sæsoner. Ambitionen er at etablere mig omkring top 6, primært med spillere fra Baltikum og Skandinavien samt egen avl Smiley

EDIT: Og apropos elendig bestyrelse.....

« Seneste Redigering: 03 Jan 2018, 18:43 af Gilly » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 05 Jan 2018, 22:00 »

Samme tid næste år er det lidt sjovere at være manager i OB. Spillet er bedre og resultaterne er bedre og i det hele taget begynder det at lugte lidt af 2010 og tiden deromkring.

Som bekendt røg Grytebust til Inter og som alle andre håbløse FM-transfers så gik der et halvt år før han røg til salg, uden en eneste kamp på CV'et. Jeg fik dog nogle af klausulerne i land, så handlen ikke var komplet håbløs. Jeg handlede ikke i vintervinduet og overlod buret til Oliver Christensen som gjorde det okay - Ikke godt nok til at jeg turde give ham en fast tjans, men fint nok for det halve år. I stedet er Bledar Hajdini kommet til klubben hen over sommeren for 800.000Kr. Han har gjort det ligeså fint som Gryte, så bestemt en handel jeg var fint tilfreds med på målmandsposten.

Foråret 2018 var lidt fesent, men jeg klarede mig dog op på en 6. plads inden den afgørende kamp mod Randers (7) i sidste runde. Her førte jeg 2-0 efter et kvarter, men tabte pusten og Mesterslutspillet med et 4-2 nederlag. Bestyrelsen kom med et ultimatum om 9 point i 5 kampe, hvilket var relativt let mod Lyngby, SønderjyskE og Hobro, så jeg blev på posten og kom let til 1. runde i Playoff. Her mødte jeg af mærkelige årsager igen Lyngby som jeg slog inden også AGF blev slået ud. FCK var dog for stærke i 3. runde, så ingen Europa til mig. I Pokalen røg jeg ud i kvartfinalen til AaB der senere vandt turneringen. OB-Topscorer og ligatopscorer blev AK Jacobsen med 27 kasser, hvilket var svært tilfredsstillende, samtidig med at JJT havde ligaens 5. højeste gennemsnit. Det varmer mit hjerte i en kold vintertid.

Den nye sæson bød på få men stærke indkøb udover Hajdini. Martin Ellingsen blev fundet i Molde for 405.000Kr. mens jeg betalte et noget større beløb (3,75 millioner) for Rasmus Lindkvist. Penge jeg dog gerne ville kaste efter en venstreback, da OB ingen har til den position. Mine talentspejdere fandt en ung gut i Frem - Lasse Larsen - som har massere af potentiale til at blive fremtidens skraldemand på midten.

Apropos potentiale så var mit Youth Intake rigtig stærkt med flere spillere der siges at have et stor potentiale. Desværre er statsene ikke helt med dem, men forhåbentligt kommer det hen af vejen. Mest spændende er Finn Duus og Jacob Rejnhold med flere kampe og mål i denne halvsæson, mens også folk som Jacob Hansen, Kasper Christensen og Frederik Lund siges at have potentialet til at blive stærke folk. OB vrimler dog ikke ligefrem med positive forbilleder, så talentdriften lever lige nu på spillernes egne evner. Klubben havde også kort fornøjelse af Martin Lund som Everton dog gaflede for 4,5 millioner - Pengene det var svært at sige nej til, når han ikke var naturlig på den højre midtbane og ikke var et KÆMPE talent.

Dette efterår har budt på fornuftigt fodbold og i øjeblikket ligger jeg nummer 4 (34 point for 19 kampe) - 10 point bag FCK på 1. pladsen og 9 point foran FCN på 7. pladsen. Klubben skruede forventningerne ned til Top 10, hvilket også var mine egne, men jeg har faktisk spillet godt nok til at fortjene en plads i Top 6, om end den primært er sikret ved sejre over bundholdene og nederlag samt enkelte X mod topholdene. Top 4 (5 afhængigt af Pokalvinderne) giver Europa-bold, så det er det jeg sigter efter lige nu, hvis jeg kan skrabe nok point sammen mod de bedste.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2014, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010