home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen  (Læst 56994 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #45: 10 Nov 2017, 12:58 »

Jeg lugter CL Smiley Dejligt! Kom så Malaga!

Vi må se Smiley Næste update oppe om lidt!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #46: 10 Nov 2017, 15:01 »



APRIL
Der var ikke meget positivt at sige om april. Faktisk var den flotte sejr over Eibar og min nye kontrakt det eneste, som var værd at nævne. Kontrakten blev underskrevet allerede den 2. april. Jobbet indbringer mig nu £22.000 om ugen indtil sommeren 2022.

Det fortsætter bare med at være en fornøjelse at møde Eibar. Jeg kan godt lide at vinde, og det gør vi altid mod baskerne. Recio, En Nesyri og Locadia stod denne gang for målene, da vi tog en 3-1-sejr og den 12. kamp i træk uden nederlag.

Mod Granada var stimen tæt på at blive brudt. Vi var bagud med 0-2 indtil det 88. minut, men på mirakuløs vis fik Rolón og Kuki vendt kampen, og nederlaget måtte vente en enkelt kamp mere på sig. For tre dage senere fik vi nemlig besøg af suveræne Atletico Madrid, og så gik den ikke længere. Vi tabte 1-2, og stimen blev brudt.

Ovenpå nederlaget afløste den ene skuffelse den anden. Vi var kommet tidligt foran mod Feyenoord på De Kuip, men endte med at tabe 1-2. Tre dage senere fik vi på et hængende hård taget et point mod Las Palmas, og i månedens sidste kamp sluttede vores europæiske eventyr endegyldigt. Vi kunne intet skabe, og så slog Nicolai Jørgensen det sidste søm i vores kiste. Jeg var skuffet, da jeg virkelig havde troet, at vi kunne slå hollænderne ud efter sejren over Chelsea.



MAJ
Spillerne skal dog have ros for at komme tilbage i de allersidste kampe og udfordre Villarreal i kampen om den sidste Champions League-plads til det allersidste.

Vi sluttede nemlig rigtig godt af - i hvert fald rent resultatmæssigt. Uheldigvis var det ikke nok til at blive nummer fire, for vi tabte opgøret på Estadio de la Cerámica, der i sidste ende viste sig at blive det afgørende i kampen om fjerdepladsen. Villarreal var simpelthen bare bedre end os og vandt fortjent.

Sejren over Betis var virkelig flot, men mod Getafe og Espanyol havde vi brug for Batshuayi, der efter lidt startvanskeligheder endte med at spille en ganske god sæson. Han scorede det enlige mål i begge kampe og sikrede os på egen hånd seks point.

Femtepladsen var sikret allerede inden sidste spillerunde, og det var jeg sådan set godt tilfreds med. Nu slipper vi for kvalifikationskampe ne til Europa League, og vi tog endnu et skridt mod toppen af spansk fodbold. Vi levede op til forventningerne og mere til, og vores sæson var langt bedre end Real Madrids og Barcelona ud fra de forudsætninger, vi har. Det betød også, at Atletico Madrid var helt suveræne, med Real Sociedad som nærmeste forfølger, mens Girona, Espanyol og Vallodolid rykkede ned.

« Seneste Redigering: 10 Nov 2017, 15:04 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #47: 11 Nov 2017, 15:07 »

Nogle gange sker der store rokader på den europæiske managerscene, men Jose Mourinho bliver altid, hvor han er. Ja, det har jeg da til fælles med den karakteristiske portugiser. Trods lidt interesse er jeg stadigvæk i Malaga.

Interessen var fra England. Fra Premier League. Crystal Palace og Everton havde henholdsvis mistet og fyret deres manager, og jeg blev inviteret til jobsamtale i de to klubber. Hvad jeg havde fået, hvis jeg var blevet tilbudt et af jobbene, ved jeg ikke, men det ærgrer mig lidt, at det forblev ved samtalerne.



Den store trænerrokade startede, da Real Madrid fyrede Carlo Ancelotti efter den ringe sæson... og hvor skulle afløseren så findes? Ja, det helt oplagte valg var Massimiliano Allegri, som havde skabt forrygende gode resultater de seneste to år. Igen i 2018/19-sæsonen vandt Juventus Serie A helt suverænt, og for andet år i træk var der Champions League-finale på programmet for Den Gamle Dame. Denne gang blev man dog besejret af Liverpool.

Nu var det interessante Juve-job så ledigt, og italienerne valgte at kigge Pep Guardiolas vej. Spanieren har tydeligvis ikke forstand på, hvad der er vigtigst, for nu er han kun den tredje bedst betalte manager efter Mourinho og Allegri. Klopp blev senere udnævnt som ny City-manager, men tyskerens løn er ikke nok til en plads i top 3.

Jeg er også lidt derfra. Det kan man undre sig lidt over. Jeg gør i hvert fald... men nu er interessen der. Der er vigtige fodboldfolk, som er begyndt at skrive mig på deres liste over mulige emner, når de skal finde en ny manager til deres klub. Det er i den grad et skridt i den rigtige retning.



Jeg tjener £22.000 om ugen eller ca. 185.000 danske kroner. Det havde nok været mere i Crystal Palace eller Everton, men jeg har efterhånden lært, at jeg ikke altid kan få det, som jeg vil have det. Jeg klør på.

Jeg har været meget længere fra toppen end nu, men der er masser af penge at tjene endnu - og netop det bliver jeg aldrig træt af. Jeg vil næsten kalde det en eventyrlig fornemmelse.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2017, 15:09 af Roche » Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #48: 12 Nov 2017, 12:03 »

Det var ellers et floppende Barcelona, for at sige det mildt. I det mindste fik de lige skrabet sig til Europa til sidst.
« Seneste Redigering: 12 Nov 2017, 12:05 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #49: 12 Nov 2017, 15:52 »

Det var ellers et floppende Barcelona, for at sige det mildt. I det mindste fik de lige skrabet sig til Europa til sidst.

De har slet ikke været gode, nej, men jeg har oplevet det samme i andre spil, jeg har haft lidt gang i ved siden af. Barcelona og Real er slet ikke så suveræne, og et af holdene ender næsten altid uden for top 3. Jeg ved ikke helt, hvorfor det er sådan...
Logged

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #50: 12 Nov 2017, 19:36 »

Fedt Roche - rigtig fedt!

Hvordan spiller du egentlig med Malaga, altså hvilken taktik? Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #51: 13 Nov 2017, 16:59 »

Fedt Roche - rigtig fedt!

Hvordan spiller du egentlig med Malaga, altså hvilken taktik? Smiley

Tak Toby Thumbs Up Jeg spiller 3-5-2 med wingbacks
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #52: 13 Nov 2017, 17:15 »

Har fulgt med fra starten, og kunne ikke være passiv længere: Pisse fed blog Wink

Forresten, et lidt off-topic spørgsmål: Er reglerne stadig sådan i Spanien, at man kun må registrere 25 spillere, der skal have rygnummer 1 til 25?
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #53: 14 Nov 2017, 17:13 »

Har fulgt med fra starten, og kunne ikke være passiv længere: Pisse fed blog Wink

Forresten, et lidt off-topic spørgsmål: Er reglerne stadig sådan i Spanien, at man kun må registrere 25 spillere, der skal have rygnummer 1 til 25?

Fedt! Tak skal du have Nephilim Thumbs Up

Og ja, så vidt jeg husker, er reglerne stadig sådan der
Logged

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #54: 14 Nov 2017, 20:16 »

Hallo! Skyd nu lige en opdatering afsted, det er en rigtig god blog du har gang i Opstemt
Logged

Waaah

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #55: 15 Nov 2017, 16:55 »

Jeg tror virkelig, at det er gået op for mine spillere, hvad det er, jeg har gang i her. Jeg kan godt få lidt dårlig samvittighed over, at jeg nok snart forlader dem for at tjene flere penge et andet sted, men det behøver de jo ikke at vide.

Jeg har nemlig haft succes med at holde på samtlige spillere fra sidste sæsons foretrukne startellever. Det har krævet lidt løfter om Champions League hist og pist, men hvad fanden? Hvis alt går efter planen, er jeg ikke end i Malaga, når spillerne kan se, om klubben lykkes med at kvalificere sig til den fornemme turnering eller ej.



Cenk Gönen, Diego González og Michael Santos var de største navne, som fandt nye græsgange denne sommer. Gönen ville gerne tilbage til Tyrkiet og slutte sin karriere, González var ikke tilfreds med sin reserverolle, og det samme gjorde sig gældende for Santos, som røg til den næstbedste række.



Fra: Uden klub
Pris: Fri transfer


Første position på ønskelisten var pladsen mellem stængerne, og jeg var fra begyndelsen klar over, at jeg ikke ville spendere for meget på en ny reservemålmand. Da listen over mulige kandidater var på plads, stod det klart, at niveauforskellen på keeperne ikke var synderligt stor, og så tænkte jeg: hvorfor ikke tage en dansker? Og sådan blev det... Jonas Lössl fik ikke forlænget sin kontrakt med Mainz og skal nu være klar, hvis Cardinale bliver skadet eller underpræsterer.



Fra: Schalke 04
Pris: £3.5 millioner


Jeg ville gerne have en spanier som erstatning for Diego González, og han skulle måske lidt overraskende findes i Tyskland. Det lykkedes ikke Pablo Insua at få det endelige gennembrud hos Schalke 04, og nu er stopperen tilbage i Spanien. Insua starter i første omgang på bænken, men Paul Baysse bliver ikke yngre og kan snart ikke holde til at spille hver gang.



Fra: Uden klub
Pris: Fri transfer


Det helt store indkøb. Det helt store scoop. Hold nu op, hvor er jeg glad for at have fået fingrene i Ángel Correa. Vi har allerede flere dygtige spillere til hans position, men Correa er bare endnu bedre, og det undrer mig, at Atletico end ikke ville holde på ham, selvom han ganske vist ikke var fast mand. Correa er bare 24 år, og lykkes det mig at få ham i omdrejninger, kan vi komme til at tjene rigtig mange penge på argentineren.



Fra: Uden klub
Pris: Fri transfer


Købet af Adrian Fein var lidt et sats. Jeg havde absolut intet set til ham, men klubbens leder for ungdomsudviklingen anbefalede ham, og da jeg så, at Dortmund havde midtbanespilleren til prøvetræning, slog jeg hurtigt til. Fein er siden blevet udelejet til Cadiz i den næstbedste række, og håbet er, at den unge tysker her kan udvikle sig til en kommende førsteholdsspiller for Malaga.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2017, 16:58 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #56: 15 Nov 2017, 16:55 »

Hallo! Skyd nu lige en opdatering afsted, det er en rigtig god blog du har gang i Opstemt

Som du ønsker ^  Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #57: 18 Nov 2017, 23:22 »



AUGUST
Med de forventninger jeg havde til denne sæson, var det en enorm skuffelse at blive besejret med hele 0-3 af Celta Vigo i sæsonåbneren. Vi var skræmmende dårlige og gjorde det let for dem.

Luis Alberto gjorde det til 1-0, Felipe Anderson til 2-0, og Iago Aspas hamrede det sidste søm i kisten med sin straffesparksscorin g efter pausen. Nemanja Radoja blev udvist kort efter, men vi måtte alligevel tage fra opgøret uden scoringer og med nul point på kontoen.

Derfor var det også en stor lettelse, at Villarreal fem dage senere blev besejret hjemme på La Rosaleda. Det var ikke nogen prangende præstation, langt fra, men tre point var det eneste, jeg forlangte efter nederlaget til Celta. Andrea Conti blev kampens enlige målscorer.

August blev også måneden, hvor der blev trukket lod til Europa Leagues gruppespil - og lodtrækningen bød for vores vedkommende på et gensyn fra sidste sæson. Udover serbiske Partizan og tyrkiske Bursaspor er vi nemlig havnet i gruppe med Chelsea, som vi slog ud af 1/8-finalerne. Det bliver uden tvivl to interessante opgør.



SEPTEMBER
September har været en lidt underlig måned. Vi har spillet en fornuftig omgang fodbold, men har ikke kunne score mål - udover mod Partizan. Batshuayi og Locadia scorede henholdsvis to og tre gange mod serberne, men jeg havde gerne set, at de havde fordelt scoringerne lidt ud over kampene.

Vi leverede en flot præstation mod Barcelona. Man kan sagtens argumentere for, at vi skulle have haft et point, men skarpheden var forskellen. Luis Suarez scorede på sin chance, og det gjorde hverken Batshuayi eller Locadia.

Præstation mod Partizan var bare exceptionel. Scoringerne rullede ind allerede fra det femte minut, og vi var foran med 3-0 efter bare 16 minutter. Stillingen var 5-0 ved pausen, og sejren blev kørt sikkert hjem efter pausen. Vi var ikke på samme niveau som i første halvleg, men hvad kunne man også forvente?

Jeg havde håbet, at kampene mod Getafe og Levante skulle blive kampe, som for alvor satte gang i vores sæson. At det skulle blive kampe, hvor vi ville spille os længere op i tabellen med to sejre... men faktum er, at præcis det modsatte skete. Vi tabte på et sent straffespark mod Getafe og delte i porten mod Levante. Fælles for de to kampe var, at vi brændte alt for mange chancer.

Det er lidt underligt at se os ligge, hvor vi gør. Det er noget andet at forholde sig til end tidligere, men heldigvis er vi tidligt på sæsonen endnu. Når vi kommer i gang rent offensivt skal det nok blive en fornøjelse at følge dette hold igen.

« Seneste Redigering: 18 Nov 2017, 23:24 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #58: 19 Nov 2017, 11:28 »



OKTOBER
På papiret var oktober en ganske godkendt måned. Vi tabte ikke og fik blandt andet et rigtig flot resultat mod Chelsea... men det var stadig tydeligt at se, at vi endnu ikke havde ramt niveauet fra sidste sæson.

Starten på oktober var ellers helt fænomenal. Vi vandt med 3-0 over både Bursaspor og Las Palmas. Begge på udebane. Locadia og Batshuayi fik endelig scoret i La Liga, mens sejren over tyrkerne var de defensive spilleres fortjeneste. Inusa fik scoret sit første mål for klubben, mens Recio og Villanueva lukkede opgøret allerede inden pausen.

Mod Sporting Gijon var vi tilbage i de samme problemer, som vi havde haft tidligere på sæsonen. Vi kunne ikke score til trods for et utal af chancer, og jeg tog konsekvensen af det mod Chelsea. En Nesyri blev sendt på banen i stedet for Locadia, og marokkaneren takkede for tilliden. Han var endda tæt på at sikre os sejren og de tre point, men Álvaro Morata fik udlignet til sidst ovenpå udvisningen af Ricca.

Det er dog blevet klart for mig, at vores problemer primært kommer fra La Liga. Mod Eibar brændte vi igen et hav af chancer, og der måtte en straffesparksscorin g til at sikre et enkelt point ude mod det hold, vi normalt har så godt et tag på. Jeg var forvirret og irriteret, og mine problemer blev ikke mindre, selvom vi vandt 2-1 over U. Murcia. Jeg skulle finde ud af, hvordan jeg kunne få holdet til at udnytte chancerne i den hjemlige liga.



NOVEMBER
November var det ultimative lavpunkt for mig og dette Malaga-hold. Vi brændte ikke bare chancer. Vi spillede også mange skræmmende dårlige minutter, og nedrykning var begyndt at blive et tema her i det sydspanske.

Jeg tænker ikke så meget på kampen mod Atletico Madrid, når jeg hævder, at november var en af mine værste måneder som manager. Atletico er et godt hold, som kunne slå os på en god første halvleg. Juanpi gav os lidt håb inden pausen, og vi spillede en flot anden halvleg, men gæsterne endte med at tage alle tre point.

Jeg var derimod meget frustreret over vores kampe mod Real Sociedad og Valencia. Mod et Sociedad-mandskab, der har skuffet næsten lige så meget som os, var vi ekstremt heldige med ikke at tabe stort. Første halvleg mod Valencia var fornuftig, og Locadia scorede på sin første chance i opgøret, men vores anden halvleg var horribel fra det første minut, og vi endte med at tabe det hele på gulvet på en sen scoring af Álvaro Medran.

Og lige nu må man også bare sige, at mange marginaler går mod os. Vi var på vej mod endnu et point mod Chelsea, men til sidst headede Marc Bartra et hjørnespark fra Eden Hazard ind bag Jonas Lössl, som har vogtet målet i Europa League. Sejren over Partizan var eneste højdepunkt og sendte os tilbage på andenpladsen i gruppen. Eller... det var i hvert fald det eneste spillemæssige højdepunkt, for jeg var til flere jobsamtaler i klubber rundt omkring i Europa. Stoke, FC Köln og Nice var blandt disse.



DECEMBER
Resultatmæssigt blev december ikke måneden, hvor vi fik rettet op på tingene, men jeg synes, at der var antydninger i vores spil, som fortalte mig, at vi var på vej tilbage. Jeg kommer dog aldrig til at finde ud af, om jeg kan føre Malaga ud af krisen...

Sædet brændte under mig hele måneden igennem, og havde vi tabt bare en af kampene, tror jeg, at jeg var blevet fyret. Men vi klarede skærene, og så lykkedes det mig at finde et nyt job, inden jeg fik stukket fyreseddelen i hånden.

Forinden havde vi spillet tre kampe uafgjort i La Liga. Min tro på at vi var på vej tilbage bundede således i, at vi var begyndt at score mål. Opgøret mod Betis var en undtagelse, men Riccas tidlige udvisning gjorde det svært, og et point var godkendt omstændighederne taget i betragtning.

Kampen mod Bilbao var ikke en, jeg kommer til at glemme lige foreløbigt. Vi begik to åndssvage straffespark, men vi kom tilbage fra både 0-1 og 1-3, og det er længe siden, at jeg har været så meget oppe at køre, som da Juanpi udlignede i fem minutters overtid.

Målene fløj også ind om ørerne på modstanderens keeper i de øvrige turneringer, hvor U. Murcia blev besejret med voldsomme 8-0, mens Bursaspor blev besejret med 3-1 i kampen om gruppens andenplads. Vi var dermed klar til turneringens 1/16-finaler, som for den nye managers vedkommende bliver to svære kampe mod Benfica. Han kan forhåbentlig gøre det lige så godt, som jeg gjorde det mod dem sidste år.

Kampen mod Rayo Vallecano blev nemlig min sidste kamp som manager for Malaga. Det var ikke helt den afsked, jeg havde håbet på, men jeg fik simpelthen et tilbud, som var for godt til at afvise. Jeg havde været til samtaler i Stoke, Köln og Nice, og det var på den hylde, jeg forventede at finde min næste klub. Jeg blev endda også tilbudt jobbet hos Köln, men jeg bad om en uge til at overveje mine muligheder og se, om nogle af de andre klubber skulle henvende sig med et bedre tilbud.

Og minsandten om det ikke var det, der skete. Muligheden for at blive manager i Dortmund var kommet lidt ind fra højre, og selvom jeg havde haft en god snak med klubben, så jeg det slet ikke som en mulighed at blive klubbens nye manager... men tyskerne handlede hurtigt, langt hurtigere end de andre, og pludselig stod de klar med en kontrakt. Jeg kunne nærmest ikke forstå, at så stor en klub kunne se bort fra vores elendige resultater i denne sæson. Det var et enormt skridt mod toppen.

« Seneste Redigering: 19 Nov 2017, 11:46 af Roche » Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #59: 19 Nov 2017, 14:31 »

Stort! Spændende spring, Roche.

Dog synes jeg lønnen virker lidt urealistisk lav, mon ikke en Dortmund-træner ville være væsentligt bedre betalt? Tidligere lønninger/omdømme ligegyldigt?

Virker lidt som en fejl i FM IMO, kan se at mangere i klubber som Bologna, Köln og Burnley tjener mere end du kommer til i mit save.

Dertil kan jeg se at Steve Bruce tjener 42.000 £ om ugen i Aston Villa, mens Luis Enrique i Bayern München kun tjener 38.000 £ om ugen  Rullende Øjne



Synes det er en skam for dit koncept om at være den bedst lønnede i verden, da du burde tjene væsentligt mere som manager i Dortmund!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010