home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 411 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen  (Læst 57172 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #60: 19 Nov 2017, 14:59 »

Der skal nok lidt flere store præstationer til, men det er klart en skridt op i min bog ! Godt arbejde Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #61: 19 Nov 2017, 16:54 »

Stort! Spændende spring, Roche.

Dog synes jeg lønnen virker lidt urealistisk lav, mon ikke en Dortmund-træner ville være væsentligt bedre betalt? Tidligere lønninger/omdømme ligegyldigt?

Virker lidt som en fejl i FM IMO, kan se at mangere i klubber som Bologna, Köln og Burnley tjener mere end du kommer til i mit save.

Dertil kan jeg se at Steve Bruce tjener 42.000 £ om ugen i Aston Villa, mens Luis Enrique i Bayern München kun tjener 38.000 £ om ugen  Rullende Øjne



Synes det er en skam for dit koncept om at være den bedst lønnede i verden, da du burde tjene væsentligt mere som manager i Dortmund!

Jeg kan godt følge dig, og jeg oplever også lidt det samme. Måske bare ikke i lige så udpræget grad.

Hvis vi sammenligner lidt med andre managers i mit save, er jeg den 19. bedst betalte manager i verden. Størstedelen af de 18, som tjener mere, er også i større eller økonomisk stærkere klubber. De eneste klubber, som har en bedre betalt manager, og som jeg ville vurdere til at være på samme niveau eller lavere end Dortmund, er Inter, Sevilla, West Ham, Gladbach og Fiorentina. Så jeg synes ikke, at det er helt lige så slemt, som det er i dit save.

Omvendt er mange andre managers efter min mening også underbetalte. Eksempelvis tjener jeg mere end Carlo Ancelotti, som får £23.500 i AC Milan. Derudover tjener Antonio Conte blot £29.500 i Monaco, mens Zinedine Zidane, lidt ligesom Luis Enrique i dit save, tjener bare £38.500. Sammenligner man med dem, er lønnen jo sådan set fair nok. Der er bare ekstremt langt op til Mourinho, Allegri og Guardiola, og ja, du har ret i, at det er lidt ødelæggende for konceptet. Forhåbentlig bliver de bare ikke hos deres klubber alt for længe, for det virker til, at mange managers accepterer en stor lønnedgang hver gang, de skifter klub.

Der skal nok lidt flere store præstationer til, men det er klart en skridt op i min bog ! Godt arbejde Opstemt

Ja, det er ikke noget kæmpe skridt opad rent lønmæssigt, men nu bliver der langt bedre muligheder for at vinde noget, og så følger lønnen forhåbentlig med. Tak Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #62: 19 Nov 2017, 19:03 »



Fra et underpræsterende mandskab til et andet.

Efter en god hos Malaga er det tid til nye udfordringer, og det er lige, hvad Borussia Dortmund kan tilbyde mig - og endda med en større løncheck oveni. Jeg rejser et godt stykke nordpå og skal for første gang i karrieren prøve kræfter med den tyske Bundesliga.

Tyskerne skal nok blive glade for John Ravn.



Jeg er ikke helt oppe at ringe endnu, men det er et godt skridt på vejen. £27.500 er nok til at blive den 19. bedst betalte manager i verden. Det lyder udmærket i mine ører.

Især for et hold, som ligger nummer 12 i Bundesligaen. Okay, klubben burde slet ikke ligge helt dernede, men det er trods alt realiteterne lige nu.




I det mindste er Dortmund ikke det eneste tyske hold, som har underpræsteret. Gladbach ligger lidt tilbage, og hverken Schalke 04 eller Leipzig har gjort det meget bedre.

Men det er en forholdsvis tæt liga, og med bare ti point op til Wolfsburg på fjerdepladsen er europæisk fodbold bestemt ikke uden for rækkevidde. Kun Leverkusen, Bayern München og Stuttgart har skilt sig ud med henholdsvis 42, 39 og 35 point.

Vi kunne selvfølgelig også bare vinde Europa League. Holdet legede sig igennem gruppespillet, men har fået svær modstand i form af Inter i 1/16-finalen. Det er dog ikke noget, der skræmmer mig. Jeg skal nok få Dortmund tilbage på et niveau, som gør os gode nok til at slå italienerne.

Lad os komme i gang med det tyske eventyr!
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #63: 20 Nov 2017, 15:19 »

Spændende at se hvordan det kommer til at gå i den tyske liga.

Jeg har altid betragtet europæisk fodbold som essentielt i tyskland, da der ingen reserveliga er, og udvikling af breddespillere bliver meget svær, hvis man kun har 34 kampe om året + cupkampe og ingen reservekampe. Så det er bare med at klatre opad.

Hvad har klubben lavet af bemærkelsesværdige handler før du kom til?
« Seneste Redigering: 20 Nov 2017, 15:50 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #64: 20 Nov 2017, 15:53 »




målmænd
13 // timo horn
20 // luca unbehaun

Det er næsten skræmmende, at Dortmund kan ligge, hvor de gør. Truppen er fantastisk og mangler blot en fuldblodsangriber samt en smule mere kvalitet i forsvaret. Det er det eneste. Ikke mere. Timo Horn er en fantastisk målmand, som den tidligere manager lavede lidt af et scoop ved at hente for bare £9.25 millioner i sommer.

Den unge Luca Unbehaun er andenmålmand, og skulle det gå helt galt, har jeg legendariske Roman Weidenfeller rendende rundt som spillende træner på U/23-holdet. Det ville måske være lidt såbart, hvis Horn bliver skadet, men Unbehaun er en talentfuld målmand, og han skal have spilletid før eller siden.



I forsvaret ser det slet ikke skidt ud, men jeg kunne godt tænke mig noget andet end Philipp Ochs, hvis vi skal kunne konkurrere med Bayern. Han er den eneste og bedste venstreback, vi har. Han er kun 22 år, men jeg har også min tvivl om, hvorvidt han på sigt kan blive god nok. Det er dog ikke en førsteprioritet til januar.

Til højre sidder Felix Passlack sikkert på pladsen. Han er en fænomenal back, og han kan blive meget bedre. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at holde på ham så lang tid som muligt. Lukas Klostermann er mere end tilfredsstillende som backup, og det er en duo, som jeg virkelig er lykkelig over at være i besiddelse af.

Mit stopperpar bliver i første omgang Sokratis og Stefan de Vrij. Det er de to bedste lige nu, og så kan Dan-Axel Zagadou og Jairo Riedewald langsomt blive kørt ind på holdet. Hverken Zagadou eller Riedewald har dog udviklet sig helt som håbet, og førstnævnte er blevet sendt på lån i Saint-Etienne. Riedewald skal nok få sine kampe, for Ömer Toprak forlader klubben til vinter, og jeg ville ikke være utryg ved at bruge hollænderen i stedet for en efterhånden aldrende Sokratis.



Vores helt store styrke ligger klart på midtbanen - især hvis man medregner vores kantspillere, der dog denne gang figurerer som angribere. Julian Weigl og N'Golo Kante danner en skræmmende god central midtbaneduo, der kan blive svær at holde sammen på, hvis vi ikke kvalificerer os til europæisk fodbold. Franskmanden blev hentet i Chelsea for £47 millioner sidste vinter, men tiltrækker sig allerede interesse fra andre klubber, og Weigl har været særdeles lun på et skifte til Bayer Leverkusen, der ligger på en foreløbig førsteplads i Bundesligaen. Christoph Kramer og Nuri Sahin er reserver.

Hvem pladsen foran de to på den offensive midtbane skal gå til ligger ikke helt fast. Ramadan Sobhi og ikoniske Mario Götze er blandt mulighederne, men Emil Forsberg og Christian Pulisic kan også spille den kreative position, så vi er helt sikkert dækket godt ind.

Mahmoud Dahoud kommer også til at konkurrere om spilletid hertil, når han vender hjem fra sin lejeaftale med Hertha Berlin. Han var blot marginalspiller, inden jeg kom til, og han har i denne sæson haft muligheden for at udvikle sig i hovedstadsklubben. Gonzalo Escalante er udlejet til mexicanske Toluca, talentfulde Jadon Sancho til Freiburg, og så er danske Jacob Bruun Larsen for anden sæson i træk hos FC København.



Det er min klart største prioritet for det forestående transfervindue, at jeg får hentet en angriber. En rigtig 9'er. Andre Schürrle kommer til at vikariere der, men han er bedst på kanten, ligesom det er tilfældet for både Marco Reus, Christian Pulisic og Emil Forsberg - og problemet er, at de alle er exceptionelle kantspillere. De skal ikke spille på toppen.

Jeg har allerede kig på enkelte navne. De skal være af øverste kaliber, og klubben har da også masser af penge efter tidligere salg af blandt andre Andriy Yarmolenko og Pierre-Emerick Aubameyang, der begge røg til Bayern München for henholdsvis £63 millioner og £80 millioner. Det er ikke det, der bliver et problem for mig. Det er ikke så dårligt og helt sikkert anderledes end i Malaga.
« Seneste Redigering: 20 Nov 2017, 15:57 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #65: 20 Nov 2017, 16:15 »

Spændende at se hvordan det kommer til at gå i den tyske liga.

Jeg har altid betragtet europæisk fodbold som essentielt i tyskland, da der ingen reserveliga er, og udvikling af breddespillere bliver meget svær, hvis man kun har 34 kampe om året + cupkampe og ingen reservekampe. Så det er bare med at klatre opad.

Hvad har klubben lavet af bemærkelsesværdige handler før du kom til?
Helt sikkert. Det er også tydeligt på truppen, at der bliver mange gode spillere, som slet ikke får den spilletid, som de egentlig har fortjent...

Du kan læse lidt om tidligere handler i ovenstående update Wink
Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #66: 20 Nov 2017, 17:13 »

N'Golo er vanvittig at have i dortmund han er ekstremt vigtig. Et rimelig stabilt hold der med en klasse angriber sagtens kan spille med om mesterskabet.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #67: 20 Nov 2017, 18:06 »

med en eller 2 angribere, så er det sku et  habilt hold
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Cawersk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #68: 20 Nov 2017, 19:39 »

Spændende skifte og et hold med masser af kvalitet! Plejer du at bygge videre på din tidligere taktik når du skifter klub, eller bygger du en ny op fra bunden?
Logged

Waaah

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #69: 20 Nov 2017, 19:42 »

N'Golo er vanvittig at have i dortmund han er ekstremt vigtig. Et rimelig stabilt hold der med en klasse angriber sagtens kan spille med om mesterskabet.

Det vil jeg gerne tro. Det var også en jævnt god overraskelse at se ham være i klubben Wink

med en eller 2 angribere, så er det sku et  habilt hold

Det synes jeg også! Det bliver nok i morgen, at transferupdaten kommer

Spændende skifte og et hold med masser af kvalitet! Plejer du at bygge videre på din tidligere taktik når du skifter klub, eller bygger du en ny op fra bunden?

Det kommer lidt an på materialet. Hvis jeg har fundet en taktik, som også passer til den klub, jeg skifter til, forsætter jeg med den. I dette tilfælde er der så mange gode kantspillere, at det ikke ville give mening at fortsætte med den 3-5-2, jeg brugte i Malaga Smiley
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #70: 21 Nov 2017, 10:11 »

Spændende skifte, som kom på det helt rigtige tidspunkt.

En god klub Dortmund, og jeg er spændt på at følge sæsonen, det må være Euro League der kan nås.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #71: 21 Nov 2017, 16:22 »

Spændende skifte, som kom på det helt rigtige tidspunkt.

En god klub Dortmund, og jeg er spændt på at følge sæsonen, det må være Euro League der kan nås.

Præcis, synes også det var det helt rigtige tidspunkt!

Faktisk giver de fire øverste pladser adgang til Champions League, så det er sådan set også inden for rækkevidde Smiley
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #72: 23 Nov 2017, 11:32 »

Nu er det ikke fordi jeg vil hæve stemmen - MEEEN det er jo ikke for sjov at jeg kommer herind ca. en gang i timen.

Syns det ville være på sin plads at du eventuelt startede din weekend fx nu.. Og så vil vi andre måske gerne se om det lykkes Dortmund at hive en europæisk plads hjem...

Det var alt.. Chefen kalder...  crazy
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #73: 23 Nov 2017, 14:05 »

Det gør mig næsten stolt. Jeg har brugt £75 millioner på en spiller. Én spiller. Det er med længder rekord for, hvad jeg har brugt på nogen anden.

Men der var også brug for det. Han er lige det, vi har manglet. En dygtig angriber - og så kender han endda Bundesligaen. Det kunne ikke være bedre.



Afgangene har været på plads et stykke tid. Ömer Toprak forlader klubben til fordel for engelske Bournemouth, der betaler £7.5 millioner for tyrkeren og Dan-Axel Zagadou, der ville have fast spilletid, er blevet udlejet til hjemlandets Saint-Etienne.

Jeg føler ikke, at vi er underbemandede i det centrale forsvar af den grund. Sokratis, de Vrij og Riedewald er rigeligt, når Klostermann samtidig kan spille positionen ganske fornuftigt. Jeg er ikke bekymret.



Fra: RB Leipzig
Pris: £75 millioner


Her er han. £75 millioner er blevet brugt - nu er Timo Werner Dortmund-spiller. Han er en fantastisk angriber, intet mindre. Han har scoret mål på samlebånd for RB Leipzig, spiller på det tyske landshold og er nu klar til at tage endnu et skridt i den rigtige retning. Werner er kun 23 år og har evnerne og potentialet til at være vores spidsangriber de næste 8-10 år.



Fra: Stuttgart
Pris: £1.2 millioner


Ovenpå sådan et indkøb går Zvonimir Baric måske lidt i glemmebogen, men Baric er faktisk en utrolig spændende kantspiller, som sportschefen hentede i Stuttgart. Han er bare femten år, og muligheden for at blive førsteholdsspiller for Borussia Dortmund er bestemt tilstede, hvis han bliver udviklet ordentligt.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #74: 23 Nov 2017, 14:07 »

Nu er det ikke fordi jeg vil hæve stemmen - MEEEN det er jo ikke for sjov at jeg kommer herind ca. en gang i timen.

Syns det ville være på sin plads at du eventuelt startede din weekend fx nu.. Og så vil vi andre måske gerne se om det lykkes Dortmund at hive en europæisk plads hjem...

Det var alt.. Chefen kalder...  crazy

Puha, en tidlig weekend er måske lidt for meget at forlange, men du kan få en transferupdate (ovenover). Værsgo!
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010