home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen  (Læst 57038 gange)
b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #90: 04 Dec 2017, 08:20 »

Tillykke med den flotte 3.plads! Mega godt gået! Jeg sagde det jo.
Er sikker på du kommer til at kæmpe med om guldet i næste sæson!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #91: 04 Dec 2017, 14:17 »

Tillykke med den flotte 3.plads! Mega godt gået! Jeg sagde det jo.
Er sikker på du kommer til at kæmpe med om guldet i næste sæson!

Det gjorde du nemlig - og tak! Smiley

Jeg er lidt presset for tiden, så næste update ligger nok et par dage eller tre ude i fremtiden, men derefter bliver det helt klart spændende at se, om vi er gode nok over en hel sæson.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #92: 06 Dec 2017, 16:22 »

NU skal du til at vise dit værd i Bundesligaen og i CHL.

Jeg gætter på top to i Bundesligaen og semi'en i CHL.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #93: 08 Dec 2017, 15:17 »

NU skal du til at vise dit værd i Bundesligaen og i CHL.

Jeg gætter på top to i Bundesligaen og semi'en i CHL.

Lige nøjagtig Wink Jeg ville købe din forudsigelse uden at tøve, hvis jeg kunne!
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #94: 13 Dec 2017, 19:53 »

Jeg skal vist have læst denne blog også. Din blog i FM17 er den bedste, jeg hidtil har læst på fmfreaks! Jeg har først for nyligt købt FM18, så nu skal vi vist se, om vi kan opretholde den gode aktivitet på fmf også Smiley Godt at se, du fortsætter din blog.
« Seneste Redigering: 13 Dec 2017, 19:57 af whapz » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #95: 16 Dec 2017, 09:59 »

Jeg skal vist have læst denne blog også. Din blog i FM17 er den bedste, jeg hidtil har læst på fmfreaks! Jeg har først for nyligt købt FM18, så nu skal vi vist se, om vi kan opretholde den gode aktivitet på fmf også Smiley Godt at se, du fortsætter din blog.
Tak, whapz! Det er jeg virkelig glad for at høre. Der skal nok komme mange flere updates her, men tiden bliver først for alvor til det igen efter nytår. Indtil videre må du og jer andre væbne jer med tålmodighed Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #96: 31 Dec 2017, 10:57 »

Champions League? Det betyder vel, at du skal have købt en masse spillere og forstærket bredden, så holdet kan være med i alle turneringer, John? Nej, nej, det er ikke nødvendigt. Det er truppen allerede bred nok til.




Rent faktisk blev der i stedet skåret en smule i truppen, hvor Christoph Kramer, Dominik Reimann, Gonzalo Escalante og Nuri Sahin forlod klubben. Jacob Bruun Larsen blev igen udlejet, nu til Gladbach, for jeg er blevet usikker på, om han har niveauet til at kunne gøre sig gældende i Dortmund.

Det skabte lidt røre i truppen, at rutinerede og respekterede kræfter som Kramer og Sahin blev solgt, men duoen er bare ikke god nok - i hvert fald ikke længere. Desuden har truppen allerede rigeligt med erfarne spillere, hvorfor jeg fokuserede på at købe ungt ind.



Fra: Hajduk Split
Pris: £7.5 millioner


Jeg fik fingrene i sommerens første indkøb, Vedran Popovic, på det helt rigtige tidspunkt. Jeg spottede den unge kroat kort efter, at vinterens transfervindue var lukket, og øjeblikkeligt gik jeg efter ham. Vi endte med at slippe bare £7.5 millioner, og det var et scoop, for senere på sommeren funklede Popovic på Kroatiens landshold, hvor han både blev turneringens unge spiller og turneringens spiller ved EM. Imponerende af en 19-årig herre, som havde fået sin landsholdsdebut bare få måneder forinden. Han kan blive en af verdens allerbedste.



Fra: Hoffenheim
Pris: £3.7 millioner


Krzysztof Cabaj blev hentet af lederen for ungdomsudviklingen. Cabaj er en meget ung wingback, og det kan gå begge veje med tyskeren, men potentialet er helt sikkert stort. Han får tid til at udvikle sig på klubbens U/19-hold, og så kan vi forhåbentlig se ham på førsteholdet om nogle år.



Fra: Trabzonspor
Pris: £18.5 millioner


Aytac Manav var sommerens sidste indkøb og en spiller, som fangede min interesse under EM-slutrunden. Der var hård kamp om den unge, tyrkiske angriber ovenpå hans flotte spil ved turneringen, men Trabzonspor-profilen endte i sidste ende med at vælge os, og det er jeg virkelig tilfreds med. Han er den perfekte spiller til at kunne aflaste Timo Werner, og som andenangriber kommer han til at få masser af muligheder for at udvikle sig yderligere i kampene.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #97: 31 Dec 2017, 10:58 »

Værsgo, en transferupdate til at slutte året af på. Godt nytår til jer alle! Smiley
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #98: 31 Dec 2017, 11:58 »

længe venter update Wink godt nytår
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #99: 01 Jan 2018, 21:21 »

Jeg har længe fulgt med på bloggen og synes den er super interessant! Jeg har bidt mærke i, at du laver nogle meget spændende handler i løbet af transfervinduerne. Kan du fortælle lidt om hvordan du bruger scoutingsystemet til at finde spillerne? Det er en af de ting, som jeg endnu ikke har fundet nøglen til i dette års FM.
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #100: 02 Jan 2018, 12:51 »

længe venter update Wink godt nytår

Jeg har længe fulgt med på bloggen og synes den er super interessant! Jeg har bidt mærke i, at du laver nogle meget spændende handler i løbet af transfervinduerne. Kan du fortælle lidt om hvordan du bruger scoutingsystemet til at finde spillerne? Det er en af de ting, som jeg endnu ikke har fundet nøglen til i dette års FM.

Tak for det, gutter.

I forhold til dit spørgsmål, snaever, så gør jeg faktisk ikke særlig meget. Indtil videre har jeg bare ansat den med bedst mulige stats som chefspejder og så ladet ham stå for spejdningen. I den talentspejderrappor t, der kommer engang imellem, kommer der ganske vist nogle rapporter på spillere, som slet ikke er interessante, men der kommer samtidig rapporter på en masse, som netop er interessante - blandt andet Popovic og Manav, som jeg lige har købt. Hvis du hellere selv vil stå for det, så ansat så mange af de bedst mulige talentspejdere som muligt og fordel dem ud over de ligaer, som du nu engang har lyst til at spejde Smiley
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #101: 02 Jan 2018, 20:37 »

Tak for svar! Det er også nogenlunde det samme jeg har gjort, men har endnu ikke fundet nogle talenter, som springer i øjnene og jeg er nogenlunde lige så langt som dig. Jeg må vel bare væbne mig med tålmodighed  Thumbs Up
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #102: 03 Jan 2018, 14:27 »

Tak for svar! Det er også nogenlunde det samme jeg har gjort, men har endnu ikke fundet nogle talenter, som springer i øjnene og jeg er nogenlunde lige så langt som dig. Jeg må vel bare væbne mig med tålmodighed  Thumbs Up

Jeg tror ikke, der er andet for! Det kan også sagtens være, at jeg bare har været heldig indtil videre Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #103: 03 Jan 2018, 19:18 »



AUGUST
Starten på sæsonen var resultatmæssig helt perfekt. Lavere rangerede SC Victoria var en walkover, mens vi havde noget større problemer med Leipzig, der dog blev besejret til sidst.

Jeg kunne bruge en masse af unge spillere mod SC Victoria, og det var en fornøjelse at se de opportunistiske talenter folde sig ud. Sancho scorede sit første mål under mig, og Manav var på pletten efter bare fire minutter af sin Dortmund-debut. Pulisic, Passlack og Riedewald kom desuden på tavlen, inden rutinerede Schürrle lukkede opgøret af med to straffesparksscorin ger.

Mod Leipzig var de rutinerede kræfter tilbage, og Werner endte med at gøre det af med sit tidligere hold. Han scorede allerede efter to minutter, men Giovanni Simeone fik udlignet inden pausen, og så måtte der en straffesparksscorin g i to minutters overtid til for at sikre alle tre point. Det var heldigt, men glæden ved sejren var ikke mindre af den grund - tværtimod.

August var desuden måneden, hvor vi fandt vores modstandere i årets Champions League-gruppespil - og her bliver det til et gensyn med Inter, ligesom der venter kampe mod russiske Spartak Moskva og portugisiske FC Porto.



SEPTEMBER
September startede ikke godt, men det blev bedre og bedre, efterhånden som måneden skred frem. Vi startede med 0-0 mod Köln, men sluttede af med at rundbarbere Inter, der kørte os over i Europa League i sidste sæson.

Udover de uafgjorte kampe mod Köln og Spartak Moskva var det også en fornøjelse at se, hvordan samtlige kampe blev vundet mere eller mindre sikkert. Sejren mod Hoffenheim var vel nok månedens mindst sikre sejr, og der var vi alligevel aldrig helt i fare for at miste point.

Werner har været noget svingende indtil nu. Han scorede to gange mod Augsburg, men nettede så først igen mod Inter, hvor det så også blev til et hattrick. Indimellem har der dog været rigtig mange svingende præstationer, og jeg er så småt begyndt at så tvivl om, hvorvidt han kan gøre forskellen, når der virkelig er brug for ham. Når det kører, er han suveræn, men han skal også kunne bidrage, når det ikke gør - om det så er med mål eller assists.

Måske er jeg for hård, men vi skal være med helt i toppen, og det kræver de allerbedste spillere. På dette tidspunkt var det dog også nok til en førsteplads i både Bundesligaen og Champions League-gruppen - et point foran henholdsvis Leverkusen og Inter.



OKTOBER
De gode takter fortsatte i oktober. Vi led sæsonens første nederlag mod Werder Bremen, og det blev til endnu en nulløsning, da vi gæstede Volkswagen Arena, men Leverkusen tabte samtidig til Stuttgart undervejs, og derfor er førstepladsen i Bundesligaen fortsat vores.

Werner har desværre også fortsat lidt i samme spor, hvorfor jeg hellere vil fokusere på Sancho, som var virkelig god i pokalkampen mod Bochum og derfor også fik chancen igen mod rivalerne fra Schalke. Her bidrog den 20-årige englænder også med både mål og assists, da vi var ved at miste point, og jeg glæder mig meget til at følge ham de kommende måneder.

Sanchos opblomstring har dog også gjort det endnu sværere at vælge mit hold. Både Schürrle, Sobhi, Pulisic, Forsberg, Götze, Sancho og Reus har nu formået at bidrage med scoringer, sidstnævnte endda med et hattrick, og det er svært at finde plads til bare tre af dem hver gang. En anden lille sidenote er derudover, at Popovic fik scoret sit første mål for klubben mod Porto, og kroaten har uden tvivl fortsat sin rigtig fine udvikling.

Det er tæt i både Bundesligaen og Champions League, hvor det dog begynder at se godt ud i forhold til at avancere for gruppen. I Bundesligaen ligner det atter en kamp mellem os selv, Leverkusen og Bayern, men en række klubber hænger på lidt endnu - og det skal blive spændende at se, hvordan ligaen former sig - i første omgang ved vinterpausen.

« Seneste Redigering: 03 Jan 2018, 19:22 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #104: 05 Jan 2018, 16:19 »



NOVEMBER
November var en svær måned, der desværre vil blive husket for nederlaget til Leverkusen. Vi ødelagde det for os selv og måtte tage fra udebanekampen mod mesterskabsrivalern e med et sviende 0-2-nederlag i bagagen.

Passlack fik sit andet gule kort allerede efter 33 minutter, og Horn droppede fælt, da Kevin Volland scorede kampens første mål bare to minutter senere. Derefter var det svært at rejse sig, og selvsamme Volland blev også dobbelt målscorer efter pausen... vi mistede et vigtigt skridt mod mesterskabet.

Vi kom heldigvis godt igen, og da et ellers godt spillende Hannover-mandskab blev besejret med 4-1, blev det blot til et enkelt uheldigt pointtab mod Hertha Berlin, hvor Werner ellers havde bragt os foran tidligt i opgøret.

I Champions League sikrede vi os videre avancement inden gruppens sidste kamp med to sejre, og førstepladsen kom endda også i hus, da Inter samtidig spillede uafgjort med Porto. Det lykkedes os dermed at opnå mit mål for gruppespillet, og der kunne derfor spares spillere i den sidste udekamp mod Inter, hvor der dermed ikke var noget på spil.

DECEMBER
Hvis november og december lærte mig én ting, så er det, at vi er for ustabile til at vinde mesterskabet. Den ene dag kan vi spille horribelt fodbold, og den næste dag kan vi være det bedste hold i Europa.

Kampen mod Kaiserslautern var det ultimative lavpunkt. Vi blev faktisk spillet ud af banen. Ja, vi blev spillet ud af banen af en oprykker. Det var pinligt at overvære, og spillerne fik at høre for det efter kampen... men bare en uge senere var det helt anderledes. Vores første halvleg mod Bayern München var noget af det bedste fodbold, jeg nogensinde har set. Lewandowski fik lov til at pynte på resultatet til sidst, men sejren var aldrig i fare, og vi fik rettet en smule op på nederlaget til Leverkusen.

Det er dog positivt at se, at Werner virkelig har leveret den sidste måned. Han har været afgørende og sikret os mange point med sene scoringer. Tre af slagsen mod Gladbach, et enkelt mod Kaiserslautern, og mod Stuttgart scorede han hattrick i en kamp, hvor vi først meget sent i kampen fik bragt os endegyldigt foran.

I Champions League blev gruppespillet afsluttet med en okay præstation af reserverne ude mod Inter, inden AS Monaco nu venter i 1/8-finalen. Vi får den fordel at starte på udebane, men det bliver en udfordring af de rigtig svære at besejre franskmændene, som blandt andet har danske Pione Sisto på holdet.

Året blev endegyldigt sluttet af med en flot sejr over Hertha Berlin i DFB Pokal, og vi er nu klar til kvartfinalen, hvor vi skal en tur til Bundesliga 2-klubben, Greuter Fürth. En ganske fornuftig lodtrækning og vi holder os samtidig inde i alle turneringer frem mod det nye år, hvor spillerne dog skal løfte sig det sidste skridt, hvis vi også skal gøre os forhåbninger om at vinde noget.

« Seneste Redigering: 05 Jan 2018, 16:25 af Roche » Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010