home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 320 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen  (Læst 57035 gange)
QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #30: 31 Okt 2017, 10:11 »

Spændende med den næste sæson.

Tillykke med Europa pladsen.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #31: 31 Okt 2017, 22:19 »

Du for vild! Smiley

Tillykke med EL-pladsen og den flotte syvendeplads Opstemt
Stort tillykke med Europæisk, jeg sagde det jo Smiley

Glæder mig til at se hvordan truppen bliver bygget op til næste sæson.
Spændende med den næste sæson.

Tillykke med Europa pladsen.

Mange tak, drenge Smiley Næste sæson skal nok blive rigtig spændende, og jeg kan afsløre, at der kommer til at ske store ændringer i truppen i transfervinduet Grin
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #32: 01 Nov 2017, 17:50 »

Det er alt for tidligt at kigge efter Guardiola, Mourinho og Allegri. De beholdt alle deres job, og de gjorde det med stil. Manchester City blev 3'er i Premier League, men nåede hele vejen til finalen i både FA Cuppen og Champions League. Sidstnævnte blev endda tabt til Allegris Juventus, der vandt finalen med 2-0.

Den Gamle Dame havde også slået United ud i semifinalen og fuldendte dermed en fantastisk sæson, som også bød på endnu en Serie A-titel og endda med 17 point ned til andenpladsen. Mourinho blev ligeledes vinder af den hjemlige liga med hele 90 point efter 38 kampe, så det var naturligvis svært at sige noget til, at deres løn er så meget højere end min.

Nå, så er det jo meget godt, at jeg ikke keder mig her endnu. Slet ikke. Det var en utrolig sommer, både på den gode og den dårlige måde, og jeg krydser fingre for, at jeg har taget de rigtige beslutninger...



... For der måtte siges farvel til rigtig mange spillere - og rigtig mange profiler. Det er altid en skam, men vi tjente masser af penge på dem, så helt værst var det ikke. Det føltes godt at have en masse penge.

De helt store navne var Juankar, Roberto Rosales, Keko og Luis Hernández. Alle undtagen sidstnævnte var ikke så svære at sige farvel til. Juankar og Keko havde begge en mindst ligeså god spiller til deres position, og Rosales er blevet 29 år. Det var ved at være tid, hvis vi skulle tjene penge på ham.

Salget af Hernández kom som noget af en overraskelse for mig, men PSG var tilsyneladende desperate efter en reservestopper på vinduets sidste dag. Fast mand tvivler jeg nemlig på, at han bliver. De udløste hans frikøbsklausul, og vi hentede en billigere erstatning hos Las Palmas.




Fra: AC Milan
Pris: £6.5 millioner


Første indkøb blev dog til den højre wingback, som pludselig blev af høj prioritet efter salget af Rosales. Det tog en måneds tid af transfervinduet at finde den helt rigtige, men Andrea Conti er en interessant spiller, som var rigtig god i Atalanta. I Milan kunne italieneren ikke slå sit navn fast, og for en ganske fornuftig pris fandt jeg dermed vores nye højre wingback.



Fra: OGC Nice
Pris: £3 millioner


Dernæst var det tid til at finde en ny keeper. Roberto fik ikke forlænget sin lejeaftale, men vendte derimod tilbage til Espanyol, og Gönen beviste ikke, at han har kvaliteten til at være førstemålmand. Det er jeg derimod overbevist om, at Yoan Cardinale har, og den nu forhenværende Nice-keeper blev hentet til La Rosaleda for bare £3 millioner. Det eneste minus ved Cardinale er, at han nåede at spille Europa League-kvalifikation med den franske klub inden skiftet, hvorfor Gönen får kvalifikationskampe ne til at bevise sit værd.



Fra: Chelsea
Pris: £8.25 millioner


Endelig var det tid til at finde vores nye topangriber, og det lykkedes i den grad. Vi kan ikke hente hvem som helst, men med vores forudsætninger er Michy Batshuayi et exceptionelt indkøb. £8.25 millioner er billigt, selvom han ikke spillede fast i Chelsea. Han har bevist, at han kan score mål, når han får chancen, og belgieren bliver forhåbentlig løsningen på vores scoringsproblemer.



Fra: Celta Vigo
Pris: £5.25 millioner


David Costas er slet ikke af samme kvalitet, og jeg forventer heller ikke, at han kommer til at spille nogen ekstraordinær rolle. Costas er en rotationsspiller til forsvaret, og han skal kæmpe for at vise sine kvaliteter. Måske bliver han fast mand allerede i denne sæson, måske gør han ikke. Costas skal levere fra dag et.



Fra: Las Palmas
Pris: £5 millioner


Mauricio Lemos er nemlig en utrolig dygtig forsvarsspiller, som Costas skal konkurrere med. Jeg havde ikke regnet med, at Las Palmas ville sælge en profil så billigt til en ligarival. Det var også den eneste årsag til, at jeg ikke forsøgte at hente uruguayaneren tidligere. Salget af Hernández var det, der skulle få mig til at tage chancen, og set i bakspejlet kunne det måske godt være sket før. Det betyder dog ikke så meget nu, og jeg kan blot glæde mig over, at vi har fået fingrene i en klassespiller.
« Seneste Redigering: 01 Nov 2017, 18:02 af Roche » Logged

TobyFCK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #33: 01 Nov 2017, 19:00 »

Michy og Lemos skal nok blive nogle røverkøb Opstemt

Fremragende indlæg igen!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #34: 01 Nov 2017, 22:04 »

Michy og Lemos skal nok blive nogle røverkøb Opstemt

Fremragende indlæg igen!

Tak, Toby. Jeg tror også nok, de skal blive gode!
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #35: 02 Nov 2017, 07:43 »

Gode salg, du er kommet af med alle de spillere som ikke havde en chance aligevel, og som sædvanlig har du fået handlet fornuftigt ind. Lækkert!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #36: 04 Nov 2017, 12:59 »

Gode salg, du er kommet af med alle de spillere som ikke havde en chance aligevel, og som sædvanlig har du fået handlet fornuftigt ind. Lækkert!

Tak skal du have, b0nb0n. Ny update senere i dag Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #37: 04 Nov 2017, 19:26 »



AUGUST
Vi skulle i gang lidt tidligere end flere af de andre hold, eftersom sidste sæsons syvendeplads sikrede os, at vi skulle indtræde i Europa League i tredje kvalifikationsrunde . Første modstander var belgiske Mechelen, som ikke kom til at yde den helt store modstand.

Opgøret var reelt lukket efter den første kamp i Belgien, og hjemme på La Rosaleda blev sejren kørt i hus. Jeg fik også sparet nogle spillere, og den unge Álex Robles, som er blevet hevet op fra reservetruppen, scorede sit første seniormål nogensinde. Han har en stor fremtid foran sig.

Kampene mod russiske Ufa var noget mere jævnbyrdige, men det blev langt mere spændende, end hvad nødvendigt var. Vi dominerede første opgør på alle parametre, men måtte vente helt indtil det 86. minut på 2-0-scoringen. Den skulle dog også vise sig at blive utrolig vigtig, for da vi skulle til Rusland, manglede skarpheden endnu engang, og Ufa vandt 2-0 efter den ordinære spilletid.

Da Juanpi så gjorde det til 1-2 kort inde i den forlængede spilletid, var det så godt som ovre for Ufa, som havde fået Shkurkin udvist efter 68 minutter. Vi havde med nød og næppe spillet os i gruppespillet.

Indimellem de to kampe havde vi mødt Levante i La Liga, og mens der heller ikke her blev leveret prangende spil, fik vi til slut, hvad vi kom efter. Ricca scorede det enlige mål, og sæsonens første tre point tikkede ind på kontoen.



SEPTEMBER
September var på alle måder en god måned for mig og holdet. Vi vandt fire kampe, og vi fik et point mod Athletic Bilbao, som voldte os store problemer i sidste sæson. Nederlaget til Sevilla var den eneste skuffelse.

Det er fair at sige, at vores kaptajn har vidst vejen. Recio har været fuldstændig forrygende, og han har krydret sine præstationer med tre scoringer. Ikke dårligt af en defensivt orienteret midtbanespiller. Han scorede begge mål, da vi overraskede og vandt 2-0 ude over CSKA Moskva. Jeg havde i hvert fald ikke set det komme ude mod et stærkt, russisk mandskab. Han scorede også mod Girona, som vi ikke kunne slå i sidste sæson.

Pointet mod Bilbao og sejren over Girona er blot nogle af mange tegn på, at vi er blevet bedre end i sidste sæson. Vi er blevet bedre til at score mål, og selvom Batshuayi endnu har sin første scoring til gode, har han bidraget med meget andet. Han er sådan en spiller, der kan gøre modstanderen utryg bare ved at være tilstede, og han har været god til at sætte sine holdkammerater op.

Opgøret mod Celta Vigo var en super måde at slutte måneden af på. Vi spillede flot fodbold, og Kuki samt Lemos fik scoret deres første mål for klubben. Kuki var udlejet i sidste sæson, men han er et kæmpe talent, der allerede som 19-årig kommer til at spille en væsentlig rolle for os. Sejren bragte os op på 13 point og en tredjeplads i La Liga. I Europa League har vi desuden lagt os i spids og henvist Nice, Basaksehir og CSKA Moskva til de lavere placeringer. Det kan jeg kun være tilfreds med.

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #38: 06 Nov 2017, 16:09 »



OKTOBER
Jeg skal love for, at der er sket lidt af hvert her i oktober. Med kampe i både Europa League og Copa del Rey har fokus næsten været fjernet fra ligaen, hvor vi mødte både Real Madrid og FC Barcelona ude med bare otte dages mellemrum. Det blev også måneden, hvor Batshuayi fik scoret sit første mål for klubben.

Og når man endelig skal score, var det et meget godt tidspunkt at gøre det på. Han blev matchvinder mod oprykkerne fra Valladolid og sikrede os tre vigtige point inden de svære kampe mod Real og Barca. Faktisk scorede belgieren også mod Basaksehir og cementerede sejren over tyrkerne i Europa League.

På dette tidspunkt var vi allerede godt på vej videre fra gruppespillet efter syv point i de første tre kampe. Opgøret mod Nice var en udfordring, men franskmændene spillede også uafgjort med CSKA Moskva i deres indbyrdes opgør, hvorfor vi havde lagt os i spids efter halvdelen af gruppekampene.

Kampene mod Real Madrid og Barcelona gjorde ondt - især mod hovedstadsklubben, som virkelig foldede sig ud. Allerede efter mindre end et minut var værterne kommet foran, og derfra var det en umulig opgave at komme tilbage. Præcis det samme skete mod Barcelona, men heldigvis kom vi lidt bedre igennem opgøret, og Costas fik endda reduceret med sin første Malaga-scoring til sidst i kampen.

Vi sluttede dog måneden med en positiv oplevelse, da vi tog fra Logroñés med en 2-0-sejr i Copa del Rey, og En Nesyri var endelig på måltavlen igen efter en lang skadespause. Kuki blev også noteret for en scoring, og der var generelt masser af spilletid til spillere, som normalt ikke er en del af startopstillingen.



NOVEMBER
November var noget mere stille og rolig, men vi leverede nøjagtigt, som jeg havde ønsket det. Vi fik næsten fuldt udbytte af La Liga-kampene, og vi sikrede os førstepladsen i vores Europa League-gruppe med to flotte sejre.

I La Liga var vi måske lidt for ukoncentrerede mod slutningen af kampene. Vi var på vej mod en sikker sejr over Rayo Vallecano, men endte med at vinde bare 3-2. Vi var også på vej mod en sikker sejr over Eibar, men Álvaro Vázquez reducerede efter 89 minutter. Heldigvis blev det dog ikke i denne omgang, at vi skulle miste vores tag på Eibar.

Batshuayi scorede sine første mål i oktober, men november var måske måneden, hvor han virkelig fik meldt sig ind på scenen. Han scorede ikke mindre end tre gange mod CSKA Moskva og beviste, at når han er på toppen, er holdet på toppen. Det var måske sæsonens hidtil bedste kamp og den helt perfekte måde at sikre gruppens førsteplads på.

Vi skuffede kun en smule mod Valencia, hvor vi ellers var 11 mod 10 de sidste 25 minutter, men et point er et point, og ærgelsen var fuldkommen forsvundet, da vi fire kampe senere var noteret for fire sejre.



DECEMBER
Vi måtte efter december måed bare erkende, at vores præstationer trods alt er for svingende til, at vi kan kæmpe med om de helt sjove placeringer endnu. December var som en pose blandede bolsjer, men overordnet set en skuffelse.

Vi vandt både over Nice og Logroñés, men de sejre var som sådan ikke nogle, der fik mig helt op at køre. Vi var allerede sikre på førstepladsen i Europa League, og vi var så godt som videre i Copa del Rey. Turneringer, hvor vi i øvrigt løber ind i svær modstand i form af henholdsvis Benfica og Granada i næste runde.

Skuffelserne var langt flere i La Liga, hvor vi tabte til både Granada og Las Palmas, som roder rundt i bunden. Granada-kampen var simpelthen bare en elendig præstation, og de første 25 minutter mod Las Palmas var de værste 25 minutter, jeg nogensinde har været med til som manager - og det kan jeg sige med sikkerhed. Vi var dominerende derfra og var tæt på at komme tilbage, men det var ikke nok til point.

Opgøret mod Betis var heller ikke imponerende, hvorimod præstationerne mod Atletico Madrid og Getafe var mere end tilfredsstillende. Atletico voldte os store problemer i sidste sæson, hvor vi aldrig var i nærheden af at tage noget med fra kampene, og mod Getafe tog vi en udebanesejr til trods for at have været i undertal næsten samtlige 90 minutter. Allerede efter ni minutter blev Recio udvist, men Cecchini og Locadias scoringer var nok.

De mange pointtab har desværre kostet vores tidligere så flotte placering i ligaen, hvor vi må erkende, at det igen kommer til at blive en nervepirrende sæson, hvor vores skæbne igen kan blive afgjort på sidste spilletid. Vi ligger lige nu nummer 8, men mellem Atletico Madrid på 1. pladsen og Granada på 11. pladsen er blot ni point. Det er næsten helt uhørt.

« Seneste Redigering: 09 Nov 2017, 15:17 af Roche » Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #39: 09 Nov 2017, 12:28 »

John Ravn for fanden...

Det er ikke første gang og nok heller ikke sidste gang jeg siger det her...

Kom igang... Mit liv går i slowmotion når der ikke er opdateringer....

Pep - Mou og de andre rødder skal vippes af pinden...
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #40: 09 Nov 2017, 14:07 »

John Ravn for fanden...

Det er ikke første gang og nok heller ikke sidste gang jeg siger det her...

Kom igang... Mit liv går i slowmotion når der ikke er opdateringer....

Pep - Mou og de andre rødder skal vippes af pinden...


For fanden, Forlan. Jeg har savnet en kommentar fra dig! Der kommer en update inden længe
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #41: 09 Nov 2017, 14:56 »

Overskuddet til at svine (og af og til rose) John Ravn har været på nulpunktet. Sådan nogle små børn de hiver sq tænder ud..

Har fundet FM frem igen efter en pause på over 6 mdr. (længste pause inden lød på ca. 16 timer)

Men vil dog indrømme at jeg har være silent reader hele tiden....

Men vi skal videre.. Jeg forventer et skifte til Fiorentina/Lyon/Schalke/Newcastle inden 2022.. Og så kommer der sq penge i kassen...
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #42: 09 Nov 2017, 15:16 »



JANUAR
Vi fik en på alle måder perfekt start på 2019. Vi formåede at holde sammen på truppen fra efteråret, og resultaterne flaskede sig lige, som jeg havde håbet på. Det var en fornøjelse at være manager for Malaga.

Der har været rigtig mange tætte kampe, men det var som om, at heldet bare var med os. Når kampene skulle afgøres, endte vi altid med at klare skærene - enten ved at sikre os videre avancement i Copa del Rey, hive en uafgjort hjem eller endda tage alle tre point i slutminutterne.

Det skete allerede mod Villarreal. Vi var bagud, men på fem gode minutter vendte vi 1-2 til 4-2. Det skete også mod Espanyol, hvor vi var bagud 0-1 indtil det 85. minut, men endte med at vinde med 2-1.

Mod Athletic Bilbao var vi bagude tre gange, men formåede alle gange at komme tilbage og dermed tage et point. Mod Granada var vi kommet bagud med 1-2 og var under pres i returopgøret, men vi holdt stand og fik i stedet afgjort opgøret med scoringen til 2-2.

Endnu tættere var det mod Barcelona, hvor vi tog en 2-0-sejr med til returopgøret. På Camp Nou havde catalonierne stillet med flere reserver, men på La Rosaleda blev hele kavaleriet rullet ud, og kampen måtte i forlænget spilletid, hvor vi dog igen trak det længste strå på en scoring af den velspillende Batshuayi.



FEBRUAR
Vi fik ikke den bedste start på februar, men derudover var formen fra januar fortsat, og siden 2-3-nederlaget til Villarreal havde vi nærmest kunne gå på vandet. Alt gik, som det skulle.

Vi startede med at tabte fortjent til Real Sociedad, som havde haft en fantastisk sæson og på daværende tidspunkt indtog rækkens andenplads efter Atletico Madrid. Senere slog Villarreal os ud af Copa del Reys semifinale, men med et tidligt rødt kort til Conti i første opgør og et dumt straffespark tidligt i andet opgør, var der kun os selv at takke for det.

Vi reagerede helt perfekt på det ærgerlige exit med en 6-1-sejr over Celta Vigo, hvor det blandt andet blev til et hattrick fra Locadias fod. Jeg havde endda tid til at nyde det undervejs, og man må bare sige, at storsejren satte gang i en speciel periode for mig og for Malaga Club de Fútbol.

Vi slog Benfica ud efter to skræmmende gode kampe, hvor især En Nesyri ramte plet i fraværet af Batshuayi, som havde pådraget sig en mindre skade. Vi tog også et point ude mod Sevilla med en disciplineret indsats, men det var på dette tidspunkt svært at forestille sig, hvad vi skulle udrette i marts, hvor der ventede ubarmhjertig modstand i form af både Real Madrid, FC Barcelona og Chelsea, som vi havde trukket i Europa Leagues 1/8-finaler.



MARTS
Vi gik nemlig ubesejret igennem marts, og noget overraskende var vi med længder bedre mod de store hold end mod de små hold. Barcelona og Chelsea blev besejret, men Valladolid og Rayo Vallecano kunne vi ikke knække.

Efter det uafgjorte resultat mod Sevilla og den efterfølgende pointdeling mod bundproppen fra Valladolid var jeg ikke synderligt optimistisk inden braget mod Real Madrid, selvom hovedstadsklubben langt fra havde haft nogen suveræn sæson. Ja, faktisk havde de haft en decideret dårlig sæson - og det vidste sig, at jeg ingen grund havde til at være pessimistisk. Vi spillede lige op med storklubben, og Juanpi sikrede os et point.

Herefter kom der flere store kampe på stribe, og det blev endnu bedre mod et kriseramt Barcelona-hold. Vi vandt overbevisende og kunne på alle måder være tilfredse, selvom gæsterne fik Lionel Messi skadet efter bare tre minutter efter et uheldigt sammenstød med Lemos.

Opgørene mod Chelsea var noget af det vildeste fodbold, jeg nogensinde har set. Vi var kommet foran 3-0 efter 70 minutter og havde spillet vidunderlig fodbold, men Tammy Abraham fik reduceret, og forsvaret dummede sig to gange på bare fire minutter. To straffesparksscorin ger blev det til for Eden Hazard, og så var returopgøret pludselig åbent igen.

Jeg frygtede, at dumhederne skulle koste os det videre avancement og et unikt resultat, men heldigvis var vi også i spillehumør i returopgøret, og hvis jeg skal være helt ærlig, var den samlede sejr aldrig helt i fare. Vi var videre til kvartfinalen, som byder på hollandske Feyenoord med Nicolai Jørgensen og Lasse Schöne på holdet.

Måneden blev sluttet af med en flot sejr ude over Valencia, og vi havde faktisk spillet os ind i kampen om kvalifikation til Champions League efter stimen, som nu talte 11 kampe i træk uden nederlag. Det var et nydeligt syn.

« Seneste Redigering: 09 Nov 2017, 15:21 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #43: 09 Nov 2017, 15:23 »

Overskuddet til at svine (og af og til rose) John Ravn har været på nulpunktet. Sådan nogle små børn de hiver sq tænder ud..

Har fundet FM frem igen efter en pause på over 6 mdr. (længste pause inden lød på ca. 16 timer)

Men vil dog indrømme at jeg har være silent reader hele tiden....

Men vi skal videre.. Jeg forventer et skifte til Fiorentina/Lyon/Schalke/Newcastle inden 2022.. Og så kommer der sq penge i kassen...
Det skal der også være tid til!

Man kan håbe på, at der sker noget til sommer, men nu må vi se. Det har ikke helt været muligt at starte med det omdømme, som jeg sluttede med i FM 17.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager - Fortsættelsen
« Svar #44: 10 Nov 2017, 08:38 »

Jeg lugter CL Smiley Dejligt! Kom så Malaga!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010