home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 715 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager  (Læst 196270 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #525: 30 Maj 2017, 16:15 »

Lækkert med alle de updates Roche! Og ikke mindst spændende hvad der sker til sommer mht transfers (både spillere OG stab  Hævet Øjenbryn )
Jeg har mere eller mindre fået ferie nu, så I kan godt forvente, at der kommer flere updates, end tilfældet har været de sidste par måneder Wink

Transfers har jeg ikke helt færdiggjort endnu, så jeg ved endnu ikke helt, hvor meget der kommer til at ske. Men der er sket et hav af udskiftninger på managerposten i de største klubber. Det skal I nok høre mere om i næste update.

Og tak for kommentaren, Robberman Thumbs Up
Logged

hoyen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #526: 31 Maj 2017, 14:52 »

Super blog - Jeg ser frem til næste update ! Det er den bedste blog jeg har læst på fmfreaks siden at jeg begyndte at benytte FMfreaks for mange år siden  Thumbs Up
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #527: 31 Maj 2017, 22:07 »

Super blog - Jeg ser frem til næste update ! Det er den bedste blog jeg har læst på fmfreaks siden at jeg begyndte at benytte FMfreaks for mange år siden  Thumbs Up

Det er jeg virkelig glad for at høre Thumbs Up Jeg når nok ikke en update i morgen, så den næste bliver fredag
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #528: 01 Jun 2017, 11:15 »

Efter at have fulgt bloggen og John Ravns flotte karriere siden starten mangler det bare, at næste opdatering bliver "Min ærlighed", hvor Roche fortæller hvordan han har brugt "Quit game - Load game" til at snyde sig til resultaterne, efter han blev afhængig af de mange rosende kommentarer Opstemt
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #529: 01 Jun 2017, 14:40 »

Fantastisk at komme retur til såa mange opdatering af denne helt igennem fantastiske blog. tak for det Smiley

Til selve resultaterne, flot at blive nr.3, og det er jo flot når man tænker på antal point fra Real Madrig og Att. Madrid, tror det er sjældent at 92.point ikke giver mesterskab i Spanien Smiley
Glæder mig meget til næste update!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #530: 01 Jun 2017, 21:51 »

Efter at have fulgt bloggen og John Ravns flotte karriere siden starten mangler det bare, at næste opdatering bliver "Min ærlighed", hvor Roche fortæller hvordan han har brugt "Quit game - Load game" til at snyde sig til resultaterne, efter han blev afhængig af de mange rosende kommentarer Opstemt

Jeg håber da ikke at folk kun følger med pga. de fine resultater - og så ærgrer det mig da også, at du tror, jeg snyder.

Fantastisk at komme retur til såa mange opdatering af denne helt igennem fantastiske blog. tak for det Smiley

Til selve resultaterne, flot at blive nr.3, og det er jo flot når man tænker på antal point fra Real Madrig og Att. Madrid, tror det er sjældent at 92.point ikke giver mesterskab i Spanien Smiley
Glæder mig meget til næste update!

Mange tak  Thumbs Up
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #531: 02 Jun 2017, 11:15 »

Jeg håber da ikke at folk kun følger med pga. de fine resultater - og så ærgrer det mig da også, at du tror, jeg snyder.

Jeg beklager, at min (dårlige) joke ikke var tydelig nok Wink Det var blot et lille humørfuldt hint til et andet socialt mediefænomen, hvilket man i FMF-kredse jo efterhånden også kan kalde din blog Smiley

Lad mig understrege, at jeg ikke tror at du snyder, og at jeg har læst din blog med stor fornøjelse. Havde resultaterne været mindre succesfulde, havde jeg stadig læst med. Det havde måske endda gjort den mere "realistisk". Så keep up the good work  Thumbs Up
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #532: 02 Jun 2017, 12:15 »

Jeg beklager, at min (dårlige) joke ikke var tydelig nok Wink Det var blot et lille humørfuldt hint til et andet socialt mediefænomen, hvilket man i FMF-kredse jo efterhånden også kan kalde din blog Smiley

Lad mig understrege, at jeg ikke tror at du snyder, og at jeg har læst din blog med stor fornøjelse. Havde resultaterne været mindre succesfulde, havde jeg stadig læst med. Det havde måske endda gjort den mere "realistisk". Så keep up the good work  Thumbs Up

Måske var det kun mig, som ikke kunne opfatte den Wink

Jeg ved også godt selv, at resultaterne er bedre, end hvad realistisk er. Jeg synes også selv, at det er fedest med realistiske resultater, men jeg har ikke fundet en taktik, som giver mig det endnu. Enten er taktikken rigtig god, eller også er taktikken mindre god - og så vil jeg trods alt helst have gode resultater. Jeg er også stoppet lidt med at prøve nye taktikker, for jeg tror ikke, at de bliver klar inden slutningen på denne blog, men jeg kan vidst godt love allerede nu, at jeg vender tilbage med et eller andet i FM18, og så skal det nok blive mere realistisk Smiley
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #533: 02 Jun 2017, 13:23 »

men jeg kan vidst godt love allerede nu, at jeg vender tilbage med et eller andet i FM18

Bordet fanger!
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #534: 02 Jun 2017, 13:43 »

Måske var det kun mig, som ikke kunne opfatte den Wink

Jeg ved også godt selv, at resultaterne er bedre, end hvad realistisk er. Jeg synes også selv, at det er fedest med realistiske resultater, men jeg har ikke fundet en taktik, som giver mig det endnu. Enten er taktikken rigtig god, eller også er taktikken mindre god - og så vil jeg trods alt helst have gode resultater. Jeg er også stoppet lidt med at prøve nye taktikker, for jeg tror ikke, at de bliver klar inden slutningen på denne blog, men jeg kan vidst godt love allerede nu, at jeg vender tilbage med et eller andet i FM18, og så skal det nok blive mere realistisk Smiley


Det er jo kun flot, at du har opnået gode resultater Opstemt Det er vist sjældent man sætter taktikken efter, at man ikke skal vinde for mange kampe Opstemt

Jeg ser også frem til '18-bloggen, men få nu lavet en god afslutning på denne først Wink
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #535: 02 Jun 2017, 16:49 »

Øv, jeg har aldrig været tættere på en af de allerstørste klubber. Jeg var virkelig langt fra, men jeg har alligevel aldrig været tættere på...

Men det var ikke fordi, at jeg ikke prøvede. Jeg gjorde, hvad jeg kunne.



For første gang i jeg ved ikke hvor lang tid, er der sket ændringer i top 3. Det hele startede nogle få dage efter Copa del Rey-skuffelsen mod Atletico Madrid. Massimiliano Allegri blev fyret af Manchester City til trods for, at man sluttede som nummer 4, nåede semifinalen i Champions League og vandt klub VM, og det satte gang i en voldsom kædereaktion hos Europas største klubber.

Første skifte var Thomas Tuchel, som erstattede Allegri i City og på dette tidspunkt blev den fjerdebedst betalte manager i verden. Den tyske manager blev hentet hos Real Madrid, som han havde ført til et suverænt mesterskab. Managerposten i Spaniens efterhånden klart bedste klub var ledig, og afløseren blev Rui Vitória. Han kom til fra Bayern München, og så var endnu et topjob pludselig ledigt.

De tyske giganter valgte at hente en gammel kending ind. Carlo Ancelotti vendte tilbage efter en årrække hos West Ham, som han havde udviklet til at være en af Englands og Europas bedste klubber. Det var derfor knap så overraskende, at Leonardo Jardim takkede ja til jobbet og forlod Arsenal. Portugiseren fik samtidig en lille lønstigning, men han var fortsat bag Diego Simeone i Chelsea.

Det skulle dog ændre sig, for Arsenal afløste Jardim med PSG's Ernesto Valverde, og så kan I nok gætte, hvem der blev ny manager for den franske hovedstadsklub... Ja, det gjorde Diego Simeone. Men det var til en langt lavere løn. Leonardo Jardim overtog andenpladsen, og Thomas Tuchel rykkede op som nummer tre på listen over de bedste betalte.

Chelsea hentede afløseren ind fra Monaco, hvor Nuno Espírito Santo kom til, og så sluttede det hele med, at franskmændene ansatte Massimiliano Allegri, som var blevet fyret nogle måneder tidligere. Topklubberne var færdige med at bytte managere, og jeg stod tomhændet tilbage...



... og jeg synes, at de havde taget fejl. Det kunne i det mindste have taget mig ind til en jobsamtale. Det var ikke engang tilfældet. Jeg ansøgte om hvert eneste af de ledige jobs, men hver gang blev jeg mødt med beskeden: "Vi må desværre meddele, at du er blevet fravalgt på grund af de andre kandidaters styrke." Hvad fanden skal det betyde?

Nå, de skal nok komme til at fortryde det. Før eller siden bliver de nødt til at hente mig. Jeg kan heller ikke leve med at tjene lidt over en million kroner om måneden meget længere endnu.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #536: 04 Jun 2017, 10:08 »

Jeg måtte gang på gang bearbejde skuffelsen over at være blevet afvist af en af de store klubber, men sådan noget slår mig ikke ud. Hvorfor skulle gøre det? Jeg ved, at de har taget fejl...

... og en ny sæson står for døren. Vi har ændret lidt på truppen, og det ser alt sammen meget spændende ud. Nu er det glemt, hvad det kunne være blevet til.



Den helt store udrensning startede allerede i midten af juni, da Alexander Isak blev solgt til Ajax. Jeg havde et godt øje til en ung angriber fra den hollandske klub. Isak havde været en fin angriber for mig, men det var måske den sidste mulighed for at tjene en skilling på ham, og med pengene fra salget af en aldrende svensker ville der lige nøjagtigt blive penge til Ajax-angriberen. Vi fik også vores bud accepteret, men spilleren valgte at tage til Liverpool.

Salget af Isak skulle dog vise sig at blive det største, om end det ikke var specielt stort. En lang række spillere forlod klubben ved kontraktudløb, og gode gamle David Costas stoppede karrieren. Vores reservemålmand, Federico Burguez, forlod også klubben til fordel for Freiburg på en fri transfer, men det var ikke fordi, vi ikke ville forlænge hans kontrakt.

Luis Alejandro Martin røg til Numancia, Manu Morlanes til Saint-Etienne, Bubo Bassangue til Karabükspor, Felipe Burgos til Las Palmas, og Marek Mucha, som i sidste sæson var udlejet til russiske Ural, skiftede til Oviedo. Sidst, men ikke mindst, blev Julian Brandt igen udlejet, og denne gang til hjemlandets Hoffenheim.



Fra: Uden klub
Pris: Fri transfer


En af få tilgange denne sommer var den offensive midtbanespiller, Oskar Ickert. I øjeblikket, jeg fik at vide, at Ickert ikke ville forlænge sin kontrakt med Freiburg, begyndte jeg at gå efter ham. Han er en fremragende fodboldspiller og tysk landsholdsspiller - og så er han ung. Kun 22 år. At hente ham på en fri transfer er et af de bedste indkøb, jeg nogensinde har lavet.



Fra: Newcastle
Pris: 130 millioner DKK


Jeg stod mellem valget at skulle forstærke angrebet eller den centrale midtbane, og da det mislykkedes med Ajax-angriberen, faldt valget på den færøske midtbanespiller, Martin Johansen. Ja, det er ikke så tit, man ser en færøsk spiller på det niveau. Johansen skal aflaste en aldrende Carlos Aleñá, og selvom han ikke afslutter lige så godt, er han en ung spiller, som stadig kan blive meget bedre.



Fra: Sporting Lissabon
Pris: Leje - 225.000 DKK pr. måned


Størstedelen af vores transferbudget blev brugt på Johansen, men selvom vi har en talentfuld, 16-årig angriber, som jeg har hevet op i førsteholdstruppen, ville jeg gerne have mere backup til Souloganis og Kone. Valget faldt på Mario Moura fra Sporting Lissabon, som tilsyneladende ikke kunne bruge portugiseren. Jeg synes nu, at han er en udmærket angriber og en fin backup, og jeg er sikker på, at han kommer til at score et mål eller fem.
« Seneste Redigering: 04 Jun 2017, 10:10 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #537: 04 Jun 2017, 11:25 »

August 2030


24. august 2030
La Liga


Så kom vi i gang... men det tog også 40 minutter af opgøret mod Girona. Gonzalo Norniella bragte hjemmeholdet foran, og først kort inden pausen kunne Kone udligne. Efter pausen var vi ikke lang tid om at lukke kampen, da Ickert præsenterede sig selv i La Liga med en scoring i sin debut, mens også Aleñá og Souloganis kom på tavlen. En suveræn start.


Indimellem sejren over Girona og den forestående kamp mod Celta Vigo blev der foretaget lodtrækning til årets Champions League-gruppespil - og man må sige, at vi kommer til at afprøve os selv mod de bedste. Vi kunne næsten ikke have været mere uheldige. Fra første seedningslag fik vi Bayern München, fra andet seedningslag blev det AS Monaco. Vi var selv i tredje seedningslag, og så sluttede Besiktas gruppen af. Det er vel fair at kalde det dødens gruppe?

31. august 2030
La Liga


En stille og rolig sejr. To af vores store målscorere ser ud til at fortsætte målformen fra sidste sæson, og det er uden tvivl en af forudsætningerne for, at vi få endnu en god sæson. En så målscorende midtbanespiller som Aleñá kan nok blive svær at finde.

August 2030
La Liga


Sæsonstarten har været helt perfekt. Vi har vundet de første kampe overbevisende, og Real Madrid tabte deres første kamp i sæsonen med 0-1 mod Sevilla. Det eneste negative er, at Atletico Madrid har taget førstepladsen, men hvad kan man gøre, når de har en målscore på 11-0 efter to kampe? De ser skræmmende ud.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #538: 06 Jun 2017, 13:14 »

September 2030


14. september 2030
La Liga


Det er ikke let, når man er uden både Souloganis og Kone og samtidig får holdets bedste spiller udvist efter bare otte minutter. Fuldstændig åndssvagt af Edvaldo. Det var en kamp bare at holde Sporting væk fra chancer resten af opgøret, men til sidst måtte vi give fortabt. Andrew Viscaal scorede til 0-1, og vi tabte til et af ligaens dårligste hold.

17. september 2030
Champions League


Lasse Rasmussen var kommet for at tage hævn. Jeg solgte ham i sin tid fra Cardiff til Norwich. Det var den eneste kamp, vi bare skulle vinde i det her gruppespil, men selvfølgelig skulle vi være uden Souloganis og Kone igen. Det er ikke nogen undskyldning, men det gør det svært. Vi kan ikke sætte vores lid til en 16-årig spiller og en reserve fra Sporting Lissabon.

21. september 2030
La Liga


Så stor forskel gør det at have Souloganis på holdet. Han scorede selv, og han fik endda også Moura til at se god ud. Portugiseren fik scoret sit første mål for klubben, da vi vandt 2-1 over Real Sociedad.

25. september 2030
La Liga


Atletico Madrid var kommet helt utroligt fra start, men få dage forinden havde de spillet 0-0 hjemme mod oprykkerne fra Cadiz, og på La Rosaleda fortsatte deres nedtur. Vi leverede en af de bedste præstationer, jeg har set som Malaga-manager, og vores tyske duo sørgede for en overbevisende 4-1-sejr. Souloganis med et hattrick og Ickert med et mål og to assists.

28. september 2030
La Liga


Tænk, at vi kan levere en historisk god præstation mod Atletico den ene dag for derefter at levere en elendig præstation tre dage senere. Og tænk, at man skulle se Marcus Rashford i spansk fodbold. Han kan dog tilsyneladende score mål alligevel. Moura fik pyntet lidt på afklapsningen til sidst.

September 2030
La Liga


Sæsonstarten i La Liga har virkelig været speciel. Ingen af topklubberne har ramt deres topniveau endnu, og netop som man troede, at Atletico Madrid ville smadre al modstand, røg de ind i to skuffende pointtab. Det betyder også, at både Real Betis og Girona meget overraskende er med helt oppe, hvor det er sjovt.

September 2030
Champions League


For fanden. Det er virkelig en enorm opgave, vi står over for. Besiktas skulle vi simpelthen slå på hjemmebane. Nu byder oktober på kampe mod både Bayern München og Monaco, og så møder vi endda Real Madrid og Barcelona i ligaen indimellem. Føj, det kan blive en forfærdelig periode for os.
« Seneste Redigering: 06 Jun 2017, 13:16 af Roche » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #539: 07 Jun 2017, 09:37 »

Puha, en halv skidt sæson start Skuffet Men er sikker på du nok skal komme igang!

Gode indkøb Smiley Kan du ikke skrive deres plads, og sørge for at billedet kan blive stort når man klikker på det Smiley Fordi jeg kan ikke nær-studerer det Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010