home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1013 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager  (Læst 241965 gange)
Forlan
Ynglingespiller

Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #255: 22 Dec 2016, 09:30 »

Hvor er mit fix her til morgen....?

Vi skal fandme ha AaB i gruppespillet... Så tror jeg de store ligaer dukker op... Med en 500% lønstigning...

Odds 3,30 på næste klub er Mainz..

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #256: 22 Dec 2016, 09:34 »

Roche, hvad er dine tanker omkring de kommende spillere? - hvordan vil du handle? bargains? profiler fra udlandet? - "ukendte" stjerner?
personligt elsker jeg transfer vinduerne, og bruger MEGET tid på at finde de rigtige spillere.
Helt enig, glæder mig også altid til transfervinduerne. Mine tanker er, at jeg gerne vil finde de bedste spillere fra Skandinavien. Jeg vil helst ikke have en trup fyldt med brasilianere, spaniere e.a. Det kan betyde, at jeg kommer til at betale overpris for nogle spillere, men det tager jeg så med.

Samtidig vil, i hvert fald her i AaB, gerne have fokus på en sund økonomi, så jeg vil helst ikke bruge mere, end jeg sælger for. De fleste af indkøbene henover sommeren bliver nok spillere, der skal erstatte en, jeg har solgt... men hvis jeg ser en klassespiller til en god pris, slår jeg nok også til Wink

Hvor er mit fix her til morgen....?

Vi skal fandme ha AaB i gruppespillet... Så tror jeg de store ligaer dukker op... Med en 500% lønstigning...

Odds 3,30 på næste klub er Mainz..
Næste update kommer først sent på eftermiddagen, desværre...

Mainz ville ikke være en dårlig klub at komme til næste gang!

turbo
Juniorspiller
**

« Svar #257: 22 Dec 2016, 16:49 »

Fantastisk blog, simpelthen noget af det bedste!!!. Følger lidt med i The Football Managing Mercenary på FM Base, men du slår den med flere længder!. Glæder mig til at se hvor langt du når med Aab inden næste klub kalder. Hvor mange lande samt ligaer har du med ?

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #258: 22 Dec 2016, 17:30 »

Fantastisk blog, simpelthen noget af det bedste!!!. Følger lidt med i The Football Managing Mercenary på FM Base, men du slår den med flere længder!. Glæder mig til at se hvor langt du når med Aab inden næste klub kalder. Hvor mange lande samt ligaer har du med ?
Det er store ord! Mange tak! Smiley

Jeg har fjernet nogle af de mindre ligaer, efterhånden som mit omdømme er steget, så lige nu har jeg 27 ligaer fordelt over 22 nationer.

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #259: 22 Dec 2016, 18:06 »

Visioner om en sund økonomi kom for alvor til udtryk henover min første fulde opstart som AaB-manager. Først og fremmest fik Daniel Seiffert dog ikke forlænget sin kontrakt, mens der heller ikke kunne findes plads til den aldrende Casper Sloth, som tog til østrigske SC Wiener Neustadt. Det vigtige bindeled på midtbanen, Michael Madsen, måtte jeg også se forlade klubben, da ledelsen fandt Arsenal Tulas tilbud for godt. Jeg kunne ikke gøre noget, og Madsen skal nu til Rusland.

Dér, hvor jeg for alvor fik gjort mig nogle tanker rent økonomisk, var, da jeg stod ved en skillevej med Idrisa Sambú. Stjernens kontrakt indeholdt en frikøbsklausul på 26 millioner kroner, og den stod herudover til at udløbe om 12 måneder. Jeg kunne forlænge med Sambú og fjerne klausulen, men han ville have en enorm månedsløn, knap en million kroner, og det ville jeg ikke gå med til. Jeg forsøgte derfor at tilbyde Sambú til andre klubber, så jeg i det mindste kunne få nogle penge for ham, og russiske Anji bød på krogen. Han forlader klubben sammen med Aki Schüller, der havde skuffet mig siden hans ankomst i vinter. Da Córdoba kom med et potentielt bud på 12 millioner kroner, kunne jeg ikke sige nej.

Alle tre indkøb er købt ind som direkte afløsere for én af de spillere, der har forladt os. Success Nwosu skal afløse Michael Madsen, og Florian Prirsch skal tage over for Schüller. Sidst, men ikke mindst, overtager Fadel Gobitaka for Wessam Abou Ali, som jeg ikke fik erstattet i vinter. Jeg fandt det ikke nødvendigt at erstatte Sambú, da vi allerede har Oliver Klitten og unge Joseph Birikwalira, som jeg glæder mig meget til at se.

Fra: GIF Sundsvall
Pris: 15 millioner DKK

Første indkøb blev svenske Success Nwosu. Prisen på Nwosu irriterede mig en smule, og han er langt fra den bedste spiller, men en erstatning for Michael Madsen var nødvendig, og jeg ville gerne have en fra Skandinavien. Nwosu hentes hos GIF Sundsvall, hvor midtbanespilleren har optrådt siden 2017.

Fra: Standard Liege
Pris: 15 millioner DKK

Næste mand i AaB blev Fadel Gobitaka. Kantspilleren fra Togo blev hentet ind som erstatning for Abou Ali, og jeg har store forventninger til, at han kan klare opgaven. Gobitaka er fast mand på Togos landshold, ligesom han også har været det på Standard Lieges hold de sidste tre år. Jeg glæder mig meget til at se Gobitaka udfolde sit talent.

Fra: Molde
Pris: 10 millioner DKK

Østrigske Florian Prirsch blev sidste tilføjelse til truppen, da han blev hentet ind som afløseren for Aki Schüller. Prirsch hentes i norske Molde og kostede 10 millioner kroner. Prirsch har spillet hos den norske klub de seneste to sæsoner, men har forinden været lidt rundt omkring. Han har blandt andet været på kontrakt i hjemlandets Rapid Wien og SKN St. Pölten.

Med indkøbene er vi klar til den nye sæson. Jeg har stor tiltro til min trup. Første kamp er kvalifikationsopgør et til Europa League mod Buducnost fra Montenegro!

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #260: 26 Dec 2016, 20:42 »

Juli 2024

18. juli 2024
Europa League 2. kvalrunde

Så kom sæsonen i gang! Sejren blev grundlagt efter en super første halvleg, hvor vi kom foran med 4-0. Christian Bassogog fik forkælet fansene lidt ekstra efter pausen. Vi vinder 5-0 og går med al sandsynlighed videre til næste runde.

22. juli 2024
Superligaen

En god start på ligaen fik vi også. Det var en ganske middelmådig indsats mod Lyngby, men Oliver Klitten gjorde forskellen efter pausen, og så er en god holdindsats knap så vigtig. Tre vigtige point tikker ind på kontoen.

25. juli 2024
Europa League 2. kvalrunde

Heller ikke i Montenegro kunne Buducnost yde modstand. Christian Bassogog kom endnu en gang på tavlen efter pausen, og så kunne vi tage en samlet sejr på 9-0. I næste runde venter den svenske storklub, AIK.

28. juli 2024
Superligaen

Masser af forskellige målscorere og en masse vigtige folk at få i gang. Thomas Jacobsen var en del af Danmarks EM-bruttotrup og blev dog sorteret fra til sidst, men hos os er han en nøglespiller. John Boye får ligeledes en større rolle i denne sæson, mens også Fadel Gobitaka gerne skulle leve op til sit prisskilt.

Juli 2024
Superligaen

Man må bare sige, at vi har fortsat fra, hvor vi slap i sidste sæson. Der har på ingen måde været nogen slinger i valsen, og vi har taget Superligaens førsteplads efter de første to runder. August bliver en afgørende måned og meget travl, hvis vi formår at slå AIK Stockholm ud af Europa League. Vi møder samtidig FCK, og det bliver spændende at se, om vi kan være med på deres niveau i år.

culaz
Ynglingespiller

« Svar #261: 27 Dec 2016, 01:38 »

Fantastisk blog!
Jeg er blevet så fanget, at jeg har startet et lignende spil. Første job blev også Fana i Norge.

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #262: 27 Dec 2016, 11:07 »

Fantastisk blog!
Jeg er blevet så fanget, at jeg har startet et lignende spil. Første job blev også Fana i Norge.
Mange tak, culaz - og fedt, krydser fingre for at det går dig bedre end mig i Fana Wink

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #263: 27 Dec 2016, 19:35 »

August 2024

1. august 2024
Europa League 3. kvalrunde

Et fornuftigt udgangspunkt. AIK har udviklet sig til at være et hold på niveau med FC København, så et smalt nederlag på udebane er til at leve med. Vi fik det vigtige udebanemål og har fine muligheder inden returopgøret.

4. august 2024
Superligaen

Første test mod mesterskabskonkurre nterne fra FCK. Det var en vanvittig ærgerlig måde at tabe på. Jeg ville have haft det fint med et enkelt point, men Shani Tarashaj ville det anderledes, og det er et nederlag, som jeg er bange for kan komme til at tage tid at komme sig over. Jeg krydser fingre for, at spillerne modbeviser mig.

Den 4. august blev dog alligevel en mindeværdig en af slagsen. En dag, jeg aldrig vil glemme. Jeg blev tilbudt at være dansk landstræner, og jeg takkede selvfølgelig ja. Udover at det er en kæmpe ære at skulle være træner for sit land, kommer jeg til at tjene yderligere 97.500 kroner hver måned. Det giver mig en samlet månedsløn 162.500 kroner. Skønt!

8. august 2024
Europa League 3. kvalrunde

Nyheden gav mig virkelig lyst til at levere noget, og det smittede af på spillerne. Vi kom foran, men Vulicevic fik udlignet. Vi kom foran igen på et selvmål af AIK-helten fra første opgør, Martin Duda, og da det lignede, at opgøret skulle i forlænget spilletid, fandt Christian Bassogog vej til netmaskerne. Fantastisk for mig, holdet og ikke mindst for Bassogog selv.

11. august 2024
Superligaen

Opgøret tog ganske hårdt på spillerne, og Silkeborg var kommet fremragede fra land, men jeg havde ikke regnet med, at det skulle blive til en afklapsning af denne størrelse. Efter Klittens scoring havde vi ikke meget at komme med, og med en Zohore i hopla var der ikke meget at stille op. Et forfærdeligt nederlag.

14. august 2024
Superligaen

Se, det var straks bedre. Birikwalira er langsomt begyndt at blive sin skade kvit, og han fik nogle vigtige minutter i anden halvleg af kampen mod FC Nordsjælland, hvor det endda også blev til en scoring.

18. august 2024
Superligaen

Puha, vi har simpelthen bare nogle problemer for tiden. Vi kunne ikke score. Det kunne Randers dog heldigvis heller ikke, så vi tager et enkelt point med fra kampen. Det er en bekymrende mangel på stabilitet, vi oplever lige for tiden.

22. august 2024
Europa League Playoff

Hold da kæft, det var noget af en opvisning. Det var en fornøjelse at se Hamburgs stjerner udefolde sig, men vi gjorde dem gode. Det er lidt den omvendte situation ift. kampene mod Buducnost, denne gang har vi ingen chance for at gå videre efter første opgør.

26. august 2024
Superligaen

Vi havde svært ved at rejse os igen ovenpå den horrible oplevelse i Tyskland, og det lignede længe, at kampen skulle få samme udfald som mod Randers. Heldigvis fik vi lidt hjælp fra modstanderen, og vi tager tre livsvigtige point. Vi har ikke råd til at tabe mange flere point.

29. august 2024
Europa League Playoff

Der var naturligvis ikke den store spænding omkring det samlede resultat, men vi var på jagt efter lidt ære. Desværre synes jeg ikke rigtig, at det lykkedes. Det er flot at score tre mål mod Hamburg, men det er mindst lige så elendigt at indkassere ni mål over to kampe. Så gode er de ikke. Jeg er meget skuffet over, at vi ikke kunne yde mere modstand.

August 2024
Superligaen

Denne august måned har uden tvivl været en af de vildeste for mig som manager. Jeg vandt ikke et mesterskab eller nogen anden pokal, men der skete så meget andet. Jeg mindes ikke at have spillet ni kampe i samme måned tidligere. Det var hæsblæsende, og vi har været ekstremt ustabile. Det skal der laves om på. Vi er allerede otte point efter FCK, dog med en kamp i hånden, men det begynder allerede nu at blive svært at indhente københavnerne. Vi skal tilbage på sporet i september, hvor jeg også kommer til at få min debut som dansk landstræner. Det bliver uden tvivl interessant.
« Seneste Redigering: 27 Dec 2016, 19:41 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #264: 27 Dec 2016, 23:04 »

September 2024

1. september 2024
Superligaen

Hvor det vigtigt, at sådanne sejre kan komme hus i perioder som denne. Vi gør det ikke optimalt for tiden, og det var lige ved, at vi måttes nøjes med et point mod Viborg, men Gobitaka blev helten kort efter Hazbeis udligning. Vigtig sejr.

6. september 2024
European League Division C

Jeg har overtaget et dansk landshold i en mindre krise. Holdet rummer store navne som Andreas Christensen og Kasper Dolberg, men på mange positioner mangler der kvalitet. De unge drenge, der imponerede på U/21-landsholdet, da jeg startede min trænerkarriere, har ikke levet op til forventningerne. Vi befinder os på tredjeøverste hylde i Europa, hvor målsætningen dog er at rykke op på næstøverste hylde, Division B. Det blev til en fornuftig start mod gruppens vel nok sværeste modstander, Slovakiet. Dolberg blev dobbelt målscorer, og min egen AaB-knægt, Thomas Jacobsen, fik lukket opgøret til sidst.

10. september 2024
European League Division C

Jeg var tilbage i Nordirland for første gang i lang tid. Jeg ved ikke, om de kan huske mig derovre. Om ikke andet var mine tidligere stjerner, Paul Mooney og Jamie-Dean McDonagh, med på modstanderens hold. Det var sjovt at se dem igen. Ingen af dem kom på tavlen, men de leverede god modstand, og vi tog en smal, men fortjent, sejr.

13. september 2024
Superligaen

Tilbage i Danmark skulle vi bygge videre på vores to seneste sejre, og det blev til den tredje af slagsen i træk. Der var spænding i opgøret i samtlige 90 minutter, men til sidst faldt kampen ud til vores fordel.

22. september 2024
Superligaen

Oprykkerne fra Roskilde ydede ligeledes god modstand, selvom man kunne have troet, at det ville blive en walkover efter vores tidlige scoringer. Det var rart at se Birikwalira komme på tavlen, ligesom det var rart at se yderligere tre point tikke ind på kontoen.

25. september 2024
Superligaen

Efter en række smalle sejre var det rart at se spillerne dominere fra start til slut. Birikwalira ser ud til at have ramt formen, og hvis angriberen fastholder den, skal vi nok spille os tættere på FCK.

29. september 2024
Superligaen

Birikwalira havde en skidt dag på kontoret, så det er godt, at vores anden angriber kan komme ind fra bænken og være afgørende. Det er lidt af et luksusproblem, jeg har oppe foran. Jeg bliver nødt til at bruge dem begge, så den ene ikke bliver utilfreds.

September 2024

Sådan spiller man sig tilbage på sporet! Syv kampe gav syv sejre og 21 point. Meget tilfredsstillende. FCK tabte point en enkelt gang undervejs, så deres forspring er nu nede på tre point. Det samme er vores forspring til Slovakiet i European League, hvor kun førstepladsen rykker op i Division B.

Allstarxd
Lilleputspiller
*

« Svar #265: 28 Dec 2016, 08:16 »

Træner for landsholdet!! Stærkt. det lå ikke i kortene for 5 sæsoner siden Wink

Shockeret Kan man få lov til at se landsholdstruppen Opstemt

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #266: 28 Dec 2016, 11:41 »

Træner for landsholdet!! Stærkt. det lå ikke i kortene for 5 sæsoner siden Wink

Shockeret Kan man få lov til at se landsholdstruppen Opstemt
Nej, det gjorde det bestemt ikke! Men det er rart, det viser trods alt, at jeg er nået langt med den her challenge, hvis det helt overordnede mål om at blive den bedst betalte skulle glippe.

Truppen får du her:

Forlan
Ynglingespiller

« Svar #267: 28 Dec 2016, 11:45 »

Weltklasse....

Er en 32-årig Christian Eriksen allerede for dårlig til landsholdet...?

Allstarxd
Lilleputspiller
*

« Svar #268: 28 Dec 2016, 11:59 »

Nej, det gjorde det bestemt ikke! Men det er rart, det viser trods alt, at jeg er nået langt med den her challenge, hvis det helt overordnede mål om at blive den bedst betalte skulle glippe.

Truppen får du her:

Tak  Thumbs Up
Meget sjovt at se Opstemt
Det er en imponerende challenge, du har gang, selv hvis du ikke skulle nå hovedmålet..

Hvor folder AC sig ud henne nu ?

Roche
Landsholdsspiller

« Svar #269: 28 Dec 2016, 13:08 »

Tak  Thumbs Up
Meget sjovt at se Opstemt
Det er en imponerende challenge, du har gang, selv hvis du ikke skulle nå hovedmålet..

Hvor folder AC sig ud henne nu ?

Han er kommet tilbage til Chelsea og spiller fast dér Wink

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 41 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010