home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den pengebegærlige manager
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Den pengebegærlige manager  (Læst 204463 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #285: 30 Dec 2016, 16:50 »

Så sluttede min niende sæson som manager. Det er lidt vildt at tænke på, at jeg på den tid er gået fra en lorteløn i den tredjebedste norske række til at være på lønningslisten hos de danske mestre og samtidig være dansk landstræner. Om yderligere ti år er jeg vel den bedste betalte manager...

I sidste sæson fik vi Nicolai Larsen og Marco Meilinger på Årets Hold. Denne gang var Nicolai Larsen igen på, men Viljar Vevetne, Florian Prirsch, Frederik Børsting og Thomas Jacobsen fandt ligeledes vej til holdet. Ganske imponerende.



De kan selvfølgelig alle sammen takke mig for det. Uden så fantastisk en manager var det nok ikke lykkedes for alle fem. Efter en turbulent tid i Exeter har jeg nu bevist mit værd over to sæsoner i AaB. Hvad mere kan klubberne i de store ligaer forlange? Jeg må snart få et tilbud. Det bør jeg i hvert fald.

Jeg vil jo gerne tættere på Jardim. Tættere på Simeone. Tættere på Mourinho. Jeg begynder at tro, at portugiseren aldrig giver slip på førstepladsen. Han var virkelig været lang tid på Old Trafford nu. Det er svært at se De Røde Djævle fyre ham, så det er hans løn, jeg holder øje med, og hans løn, jeg skal overgå.



Jeg bevægede mig selv en smule tættere på ved at tage imod jobbet som dansk landstræner. Det mere end fordoblede min løn og lunede på bankkontoen, men jeg kan godt se, at det ikke er som landstræner, at man bliver den bedst betalte manager i verden. Jeg skal snart et skridt mere op af rangstigen på klubsiden.



Jeg kan nu tage på en velfortjent sommerferie, inden vi skal forstærke truppen forud for de kommende Champions League-kvalkampe. Modstanderen i 2. kvalifikationsrunde er allerede fundet. Lodtrækningen har været med os - i hvert fald for mit vedkommende...
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #286: 30 Dec 2016, 20:46 »

Kunne man få et SS af dit monster talent på angriber posten og hans stats for sæsonen? Smiley Jeg kan ikke huske navnet
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #287: 30 Dec 2016, 22:46 »

Kunne man få et SS af dit monster talent på angriber posten og hans stats for sæsonen? Smiley Jeg kan ikke huske navnet
Han er skiftet klub henover sommeren, så jeg venter lige til efter næste update, hvor hans næste destination afsløres Wink
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #288: 31 Dec 2016, 15:14 »

Spændende! Smiley jeg venter!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #289: 01 Jan 2017, 14:54 »

Efter en sæson, en fantastisk sæson, hvor man vinder Superligaen, er det naturligt, at der følger interesse for ens spillere - og i Danmark kan man bestemt ikke holde på alle sine spillere.

Jeg vidste på forhånd, at Mikkel Kallesøe ville forlade os til fordel for italienske Parma. Den alsidige spiller havde været begrænset til meget få minutter på banen, så da der blev budt 10 millioner kroner, blev jeg nødt til at takke ja. Kallesøe viste sig dog at blive den første af en længere række spillere, som forlod Aalborg henover sommeren.

Kort efter sæsonens afslutning bød Bordeaux på 34-årige Nicolai Larsen og med hans alder taget i betragtning, så jeg det som et ideelt tidspunkt at skifte ud på pladsen mellem stængerne. Nu kunne han jo indbringe os nogle penge. Marco Meilinger fik vi derimod ikke noget for, da jeg valgte at lade kantspillerens kontrakt udløbe. Meilinger havde en fin sæson, men han er også oppe i alderen og bliver ikke bedre.

John Boye blev siden udlejet til schweiziske Wil, og Success Nwosu, som aldrig blev den ønskede succes, blev sendt til finske HJK. Efter det danske transfervindues lukning skiftede Michael Betzer samtidig til Rumænien og Dinamo Bukarest, der betalte en fornuftig sum for kantspilleren. Det mest bemærkelsesværdige salg var dog af min elskede Birikwalira, som begyndte at blive utilfreds, efterhånden som jeg afviste tilbud fra større klubber. Da italienske Cagliari smed 70 potentielle millioner på bordet, var der derfor ikke nogen anden udvej end at acceptere. Et stort tab for klubben.



De mange penge fra salg gav mig råderum på transfermarkedet, og det blev til fire indkøb. Matej Krumpej blev købt billigt ind som erstatning for Nicolai Larsen. Moussa Sow blev købt ind som erstatning for Marco Meilinger. Og Brede Hansen blev købt ind som erstatning for Joseph Birikwalira. Efter købet af norske Hansen regnede jeg med at være færdig med handlerne, men truppen var utilfreds med bredden i angrebet efter salget af Birikwalira, og så blev unge Claus Gyldenøhr hentet hos FC Midtjylland, hvor to spillere dermed blev hentet fra.



Fra: Norwich
Pris: 3.25 millioner DKK


Købet af Kumprej er efter min mening lidt af et scoop. Keeperen er slovensk landsholdspiller, men han kunne ikke komme på holdet i Norwich og var på transferlisten i den engelske klub. 3.25 millioner kroner for en spiller af hans kaliber og med hans alder er ingenting, og jeg fryder mig over, at Kanariefuglene ville slippe ham for den pris.



Fra: FC Midtjylland
Pris: 14 millioner DKK


I Moussa Sow fik vi også en spiller til en god pris. Senegaleseren har været en profil hos FC Midtjylland de seneste år og er langsomt begyndt at blive en del af Senegals landshold. Jeg har store forventninger til, at Sow kan udfylde hullet efter Meilinger.



Fra: IFK Göteborg
Pris: 32 millioner DKK


Brede Hansen må jeg erkende, at vi betalte lidt mere end ønsket for. Hansen er ikke den ideelle afløser for Birikwalira, men efter køb af spillere fra Slovenien og Senegal ville jeg have noget skandinavisk islæt ind på holdet. Brede Hansen bliver sandsynligvis førstevalg som angriber, men han kan meget vel blive udfordret af mit fjerde og sidste sommerindkøb.



Fra: FC Midtjylland
Pris: 21 millioner DKK


For 21 millioner har vi nemlig fået en særdeles talentfuld angriber. Claus Gyldenøhr er 18 år gammel og kommer ligeledes til fra FC Midtjylland. Han er allerede en god angriber, og han kan blive meget bedre. På sigt skal han spille i stedet for Brede Hansen, og jeg tror også, at han om nogle år kan skippes videre for et større millionbeløb.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #290: 01 Jan 2017, 14:59 »

Kunne man få et SS af dit monster talent på angriber posten og hans stats for sæsonen? Smiley Jeg kan ikke huske navnet
Her har du billederne af Birikwalira. Han var lidt tid om at komme i gang, men han fik scoret en del mål mod slutningen af sæsonen, og som du kan se, var han også fremragende i de kampe, han nåede at få i den nye sæson, inden han blev solgt Smiley

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #291: 01 Jan 2017, 20:57 »

Juli 2025


16. juli 2025
Champions League 2. kvalrunde


Jeg var lykkelig over at se lodtrækningen, der satte os op mod mit tidligere hold, Crusaders. Vi fik en overkommelig modstander samtidig med, at jeg kunne komme tilbage til Seaview. Jeg fik en super modtagelse af fansene. Helt glemt er jeg ikke. Det blev samtidig til en fin sejr på to scoringer af det nye indkøb, Moussa Sow.

19. juli 2025
Superligaen


Hyltoft er blevet det nye førstevalg på højrekanten efter hans to udlejninger, og han kom på tavlen sammen med Birikwalira, der nåede altså nåede nogle scoringer inden skiftet til Cagliari.

23. juli 2025
Champions League 2. kvalrunde


Jeg nåede at blive lidt nervøs, da der efter mere end en time fortsat stod 1-1. Da Betzer fik scoret til 2-1, blev kampen dog lukket, og Birikwalira fik senere cementeret sejren. Vi var videre til næste runde.

26. juli 2025
Superligaen


Børsting fik scoret sit første sæsonmål, og Birikwalira nettede igen, da vi tog en flot udebanesejr over Randers. Mod slutningen blev der også sparet lidt spillere, så vi kunne være bedre rustet til den næste kamp mod Molde.

30. juli 2025
Champions League 3. kvalrunde


Nordmændene har faktisk ikke noget specielt godt hold. Det overraskede mig lidt, at de havde vundet det norske mesterskab med de spillere, der er på holdet. Vi kom dog alligevel bagud, inden Sow og Jacobsen så sikrede os sejren og et godt udgangspunkt inden returopgøret på Nordjyske Arena.

Juli 2025
Superligaen


En perfekt måned. Mere er der ikke at sige. Vi fører Superligaen tæt forfulgt af FC Nordsjælland, Lyngby og Silkeborg, og vi har rigtig gode muligheder for at komme videre til playoff-runden i Champions League. Det ser godt ud.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #292: 02 Jan 2017, 11:53 »

FANTASTISK!!!!!!
Har læst siden side 17 Smiley Da jeg gik på juleferie deromkring Smiley

Super resultater med AAB, flot emd mesterskabe og 2 X pokal. Fedt lønstigningen og trænerlicensen.

Jeg håber du ryger til en storklub snart Smiley

Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #293: 02 Jan 2017, 13:13 »

FANTASTISK!!!!!!
Har læst siden side 17 Smiley Da jeg gik på juleferie deromkring Smiley

Super resultater med AAB, flot emd mesterskabe og 2 X pokal. Fedt lønstigningen og trænerlicensen.

Jeg håber du ryger til en storklub snart Smiley



Det er gået ganske godt ja, nu mangler Champions League-kvalifikationen bare Wink

Mange tak b0nb0n, det håber jeg også!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #294: 02 Jan 2017, 14:14 »

August 2025


3. august 2025
Superligaen


Uheldet mod Silkeborg fortsætter. Vi kunne have været foran 2-0 allerede efter 22 minutter, men Vevatne brændte atter et straffespark, og så kunne Silkeborg endnu en gang tage point fra os.

6. august 2025
Champions League 3. kvalrunde


Vi kom ganske sikkert videre til playoff-runden. Det tog os lidt tid at score, men i sidste ende blev det en positiv oplevelse. Det skyldes ikke mindst også, at vi muligvis har fundet vores nye straffesparksskytte i Jakob Blåbjerg, der scorede på sit første forsøg fra ellevemeterpletten. Dejligt.

10. august 2025
Superligaen


I første halvleg formåede vi at smide føringen to gange, og efter pausen gik vi helt ned. Brede Hansen fik scoret sit første mål for klubben, men derudover er der ikke meget positivt at sige om kampen på MCH Arena.

13. august 2025
Superligaen


Det spillede ikke helt for os på dette tidspunkt af august, og pointtabet mod Lyngby var vores tredje i tre Superliga-kampe. Vi var ligeledes tæt på at tabe igen, men Hyltoft fik udlignet til sidst med sin anden scoring. Kantspilleren er kommet godt fra land.

17. august 2025
Superligaen


Hyltoft kom også på tavlen fire dage senere mod Vejle, hvor jeg fik en overbevisende præstation fra spillerne. Jeg måtte vente til et stykke inde i anden halvleg med at få afgørelsen, men der var reelt aldrig spænding om resultatet.

20. august 2025
Champions League playoff


Westergaards scoring var SÅ vigtig. Efter hans udligning kunne jeg godt leve med, at Estelmann alligevel sparkede sejren til Østrig. Det var bare vigtigt, at vi fik scoret et mål på udebane. Det gav også fine muligheder for videre avancement.

23. august 2025
Superligaen


Dette kampprogram presser os til det yderste, men vi formåede at omstille os til Superligaen igen, og det blev til en utrolig vigtig sejr over Fredericia. Spillerne skal vænne sig til at spille mange kampe hver måned.

26. august 2025
Champions League playoff


AaB er i Champions League! Vores nye angribere gjorde forskellen, og vi er dermed klar til gruppespillet i verdens største klubturnering. Sikke en bedrift! Jeg glæder mig til at prøve kræfter med de store mandskaber.


De store mandskaber kommer vi nemlig i den grad til at møde. Dagen efter sejren over Rapid Wien blev grupperne til årets udgave af Champions League nemlig udtrukket, og det blev slået fast, at vi skal op mod FC Barcelona, Arsenal og Lyon. Det ligger dermed også fast, at vi ikke kommer videre fra gruppen, men med lidt held kan vi måske snige os videre i Europa League.

30. august 2025
Superligaen


Måneden blev afsluttet ude mod Brøndby, og unge Gyldenøhr sikrede os en fantastisk føring tidligt i kampen. På endnu kortere tid fik værterne dog udlignet, og efter pausen frygtede jeg, at vi skulle smide alle tre point, men så dukkede Brede Hansen op og sikrede os de tre point.

August 2025
Superligaen


Trods nogle pointtab i starten af måneden holder vi fast i vores føring efter vores seneste tre sejre. Der er ikke nogen, der har kørt al modstander over endnu, og det er endnu utrolig tæt blandt mange mandskaber. Indtil videre er Lyngby vores nærmeste konkurrent.
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #295: 02 Jan 2017, 14:41 »

Er du ved at få følelser for AaB eller er du fortsat lige så kold og kynisk som tidligere mht. jobsøgning og løn? Søger du fortsat bedre lønnet job aktivt, eller har du skruet lidt ned for det grundet succesen i det jyske?  Peace

For med både mesterskab og Champions Leauge gruppespil, må der da snart være nogle der kommer med et kontraktudspil af højere kaliber?  Smiley
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #296: 02 Jan 2017, 15:04 »

Er du ved at få følelser for AaB eller er du fortsat lige så kold og kynisk som tidligere mht. jobsøgning og løn? Søger du fortsat bedre lønnet job aktivt, eller har du skruet lidt ned for det grundet succesen i det jyske?  Peace

For med både mesterskab og Champions Leauge gruppespil, må der da snart være nogle der kommer med et kontraktudspil af højere kaliber?  Smiley
Jeg har skruet lidt ned for jobsøgningen, men det skyldes ikke så meget successen. I jobsamtaler begyndte det bare at blive en problem, at jeg skiftede klub så tit.

Udover jobsamtalen med Gent har der faktisk ikke været noget, men det kommer forhåbentligt i løbet af foråret eller efter sæsonen, hvor der nok er flere managere, der bliver fyret. Jeg regner i hvert fald med at skulle videre efter denne sæson, så hvis der ikke er dukket noget op inden sæsonens afslutning, begynder jeg nok at søge aktivt Wink
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #297: 03 Jan 2017, 13:35 »

September 2025



4. september 2025
VM kval Gruppe 3


Pinligt ringe indsats. Vi var elendige inden pausen, og det blev ikke bedre i anden halvleg. Portugal og Sverige begynder at sætte sig på de to øverste pladser, og det ser svært ud mht. at komme videre til VM.

7. september 2025
VM kval Gruppe 3


Det undrer mig lidt, at Georgien kunne tage point fra et hold, der har slået os 4-0. Ikke i en eneste af de tre kampe, vi har haft mod dem, har de udfordret os. Den unge Lyngby-profil, Casper Jørgensen, åbnede scoringen allerede efter fire minutter, og derfra var det cruise control. Det nytter bare ikke så meget, når vi hverken kan slå Sverige eller Portugal.

12. september 2025
Superligaen


Kampene mod FCK er altid de vigtigste, og vi har virkelig fået et godt tag på Løverne. Frederik Børsting var denne gang manden bag en smal sejr hjemme på Nordjyske Arena.

16. september 2025
Champions League


Så var det Champions League-tid, og fansene kunne glæde sig over at se Arsenal i Aalborg. De fik masser af god fodbold at se, altså fra udeholdet, og vi var aldrig i nærheden af at udfordre englænderne. Jeg skal lige love for, at det gik op for os, hvad der kræver af holdene i Champions League. De var flere niveauer over os.

21. september 2025
Superligaen


Spillerne havde vidst ikke helt forventet, at vi ville få en afklapsning i Champions League. De hang med hovedet til træning de efterfølgende dage, og det kom ligeledes til udtryk, da vi tabte 1-2 mod Esbjerg. Hvis det sker efter hver Champions League-kamp, bliver det en lang sæson.

24. september 2025
Superligaen


Det tog os også et stykke tid at få hul på bylden mod oprykkerne fra AC Horsens, men da det først lykkedes Gyldenøhr at score til 1-0, fik spillerne mere selvtillid, og vi endte med at tage en sikker sejr.

28. september 2025
Superligaen


Måneden blev afsluttet mod FC Nordsjælland, og her var vi omvendt hurtig om at score målene. Allerede kort inde i anden halvleg havde Moussa Sow, Frederik Børsting og Thomas Jacobsen lukket opgøret.

September 2025



I Superligaen beholder vi vores førsteplads, men det bedste ved måneden er sådan set, at FCK var fuldstændig forfærdelige. De ligger lige nu helt uden for pladserne, der giver adgang til mesterskabsslutspil let, og selvom de nok skal komme med, gør det chancerne for et mesterskab lige en tand større. I VM kvalifikationen er mulighederne der stadigvæk, men med blot ni point i seks kampe, skal de resterende fire kampe vindes.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2017, 16:14 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #298: 03 Jan 2017, 16:14 »

Oktober 2025



1. oktober 2025
Champions League


Det var en kæmpe oplevelse at komme til Camp Nou og spille. Det er her, jeg gerne vil være. På de største stadions. Næste mål for mig må blive at vinde her, for denne oktoberaften kunne vi intet spille op mod mægtige Barcelona.

4. oktober 2025
Superligaen


Spillerne havde tilsyneladende ikke lært noget af kampen mod Esbjerg, og vi måtte endnu en gang indkassere et nederlag ovenpå en Champions League-kamp. Vi kom ellers flot tilbage efter Hafsteinssons scoring, men lige efter Moussa Sows føringsmål fik Gustaf Nilsson udlignet, og i de døende minutter fik svenskeren scoret for anden gang til 3-2.

9. oktober 2025
VM kval Gruppe 3


Sådan skal det gøres. Endelig fik vi slået en af de større nationer, og pludselig var der spænding tilbage i gruppen. Pione Sisto var kampens store oplevelse, og han skaffede naturligvis også sejren med sine to scoringer. Den afgørende af slagsen var et fantastisk frisparksmål.

12. oktober 2025
VM kval Gruppe 3


Men hvad nytter det, når man ikke kan slå Færøerne? Jeg kan næsten ikke være skuffet over drengene, de gjorde alt, hvad der var forventet af dem - på nær at score. Vi ramte træværket hele fem gange, og Jacob Bruun Larsen blev alene noteret for tre forsøg på stolpen. Pointtabet gjorde det igen yderst svært for os at komme videre.

17. oktober 2025
Superligaen


Tilbage i Superligaen og tilbage på sejrssporet. Det var en rigtig god sejr. Vi kørte OB over, og de tre point var lige, hvad jeg havde brug for. Når det ikke kan blive til succes med landsholdet eller i Champions League, må vi gøre det godt i den hjemlige turnering.

22. oktober 2025
Champions League


På papiret den letteste modstander i gruppen, og der var da også langt mindre forskel på mandskaberne denne gang. Vi var faktisk tæt på at tage et point, men nu bliver det også svært at komme videre til Europa League.

28. oktober 2025
Danske pokalturnering 3. runde


Så skal jeg da lige love for, at unge Gyldenøhr for alvor fik meldt sig på banen. Hele seks scoringer blev til for den 18-årige angriber, som nu kan se frem til mange flere kampe fra start. Brede Hansen har ikke helt scoret så mange mål, som jeg havde håbet på.

Oktober 2025




FCK er tilbage i mesterskabskampen, men vores forspring er fornuftigt endnu. I Champions League ser det omvendt svært ud, men jeg drømmer fortsat om en tredjeplads. Jeg tror godt, at vi kan få et resultat ude mod Lyon. I VM kvalen virker det til gengæld helt usandsynligt, at vi kommer videre. Sverige skal tabe deres to resterende kampe, og det kommer de ikke til. Færøerne og Luxembourg mangler vores naboer at møde.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den pengebegærlige manager
« Svar #299: 04 Jan 2017, 08:37 »

Æv, det kører ikke for DK - Men er sikker på det snart kommer!

Jeg sidder bare og venter på den næste klub dukker op, så du kan fører den til mesterskabet Smiley Altså når du lige har vundet igen med AAB Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010