home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 290 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 45909 gange)
Xx Plov xX
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #15: 10 Nov 2016, 23:01 »

Jeg har i al fald svært ved at holde på mine spillere. De vil alle væk, og det resulterede i, at jeg i min første sæson solgte ud for 43 millioner kroner, og det var ikke tiltænkt overhovedet. Det er ekstra bittert, når man kun modtager ti procent af transferindtægterne, og alle ens spillere så vil væk...
Logged

Først gik jeg til højre, så gik han til højre, så gik jeg til venstre, så gik han til venstre, så gik jeg til højre igen, så gik han ud og købte en pølse.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 11 Nov 2016, 19:46 »

Shit! Godt klaret!  Opstemt

Har selv lige haft en 3 kampe hvor den stod på Brøndby, standard Liege og FCK - Slog brøndby 2-5 og Liege 1-5 men tabte 5-2 til FCK  ticked off
De er sgu for stærke for mig  Skuffet

Jeg har egentlig haft et godt tag på FCK i mit spil indtil videre. Godt nok tabte jeg det første indbyrdes opgør, men har tilgengæld vundet de seneste tre. Så det er jeg naturligvis ganske tilfreds med, men det har også været vitalt for mig, for sådan som FCK spiller, så var de rendt fra mig, hvis det ikke havde været for de sejre.

Pt. har jeg spillet 30 runder og jeg ligger nr. 2 med en enkelt point efter FCK. I mit seneste opgør slog jeg Brøndby med 2:1 ude, hvilket gør at de nu er blevet hægtet af i toppen og nu er fem point efter på tredjepladsen, med en ekstra spillet kamp end mig. Så havde det ikke været for for sejrene over FCK, så ville de have været 13 point foran mig.   Ubeslutsom   
 - Men heldigvis er det ikke gået sådan...   Hævet Øjenbryn


I pokalen slog jeg Fredericia ud i kvartfinalen og nu venter FCM i semi'en..


Så alt i alt en fremragende sæson og start på FM17    Thumbs Up
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #17: 11 Nov 2016, 21:35 »

Så er der satme kommet gang i mit spil efter en mega dårlig start ligger jeg nu på 6 pladsen og håber at holde mig deroppe til slutspillet som er lige oppe over..

Jeg har lejet kuki i malaga som bare stråler for vildt ham kan jeg klart anbefale at leje
Logged

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #18: 12 Nov 2016, 21:31 »

Så nåede jeg til vinterpausen i min 2 sæson med OB og det er sgu lidt en gang blandet bolsjer  Huh

Ligen:

Som skrevet er denne halv sæson lidt blandet bolsjer og grunden til dette skal vi finde i ligaen.
Ligger pt. på en 3 med hele 11(!!) point op til FCK og AAB, som ligger på en delt 1 plads med 50 point hver
og ligger af point med FCN som ligger nr 4.. Det er simpelthen ikke godt nok. Men har desværre haft nogle mærkelig resultater i liga sammenhæng.

Pokalen:

Nået til runde 4 hvor FCN venter og de skal slås og vi skal videre!

Europa:

Det er her det positive i sæsonen kommer ind!
Da jeg have kvalificeret os til europa sidste sæson skulle vi se om vi kunne nå til playoff som var et krav, at drømme om gruppespil var det eneste vi kunne gøre.
Vi startede 1 runde med Infonet og de blev samlet slået 4-1
Anden runde bød på St. Johnstone og de blev slået 9-4 samlet
og så ventede Zulte Waregem i 3 runde og også de blev slået, dog mere tæt, 4-3 samlet
så havde vi nået kravet om playoff og her trak vi Lazio, dette troede jeg skulle blive endestationen men noget overraskende slog vi dem 5-4 samlet! og pludselig var vi, mod alt forventing i Europa League gruppespil!
Modstanderne blev: Standard Liege, CSKA Moscow og Fenerbahce, stærke modstander hvor jeg forventede en 4 plads med måske 2 point. Det skulle dog gå helt, helt anderledes!
Med store sejr over Sandard (1-5, 5-2) og sejre over de CSKA (3-1, 2-3) og en enkelt sejr og nederlag mod Fenerbahce (2-1, 2-3), ja så sikrede vi os 1 pladsen i gruppen med 15(!) point!  Opstemt
Nu venter Zenit i første knock out runde, som jeg helt sikkert forventer at blive endestation for vores eventyr!

Transfers:

Ind:
Marco Larsen - Fri transfer fra FCM http://imgur.com/a/WpcIP
Mirko Pigliacelli - Fri transfer fra Pescara  http://imgur.com/a/nHLjk
Robert Skov - Fri transfer fra Silkeborg http://imgur.com/a/naX6D
Magnar Ødegaard - 2 mio kr fra Tromsø http://imgur.com/a/rN9i3
Thierry Ambrose - Lejet i Man City http://imgur.com/a/iwwCf
Kyle Lafferty - Fri transfer http://imgur.com/a/vgnu9
Manu García - Lejet i Man City http://imgur.com/a/dR3qm
Connor Randall blev også lejet endnu en sæson fra Liverpool af

Ud:
Jóan Símun Edmundsson - 4 mio Grasshoppers
Jonas Hansen - Fri
Michael Falkesgaard - fri
Yao Dieudonné - Fri
Oliver Lund - Fri til Roda JC

Profiler:

Rasmus Festersen - 22 mål 6 assists i 26(6) kampe
Kyle Lafferty - 16 mål 6 assists i 19(1) kampe
Thierry Ambrose - 10 mål 3 assists i 11(6) kampe
Robert Skov - 9 mål og 10 assists i 17(14) kampe
Sidste års topscorer AK valgte efter 4 kampe og 2 mål at blive skadet i 7-8 mdr Skuffet
og efter 14 kampe med 7 mål blev mathias Greve også skadet i 5-6 mdr, og så plus en masse små skader til andre offensive profiler, har vi alligevel klaret okay i de forskellige Turneringer  Smiley

Nu ser jeg frem til sidste halv af sæsonen og ser hvad den bringer  Thumbs Up

I skal endelig spørge hvis der er noget i vil vide  Rullende Øjne
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #19: 13 Nov 2016, 09:37 »

Endte på en 6 plads i min første sæson, gik over alt forventning i forhold til en elendig start på sæsonen..

Nåede finalen i Cuppen men blev dog slået overraskende 3-1 var ellers i stor form..

Der er kommet et par spændende spiller ind på mit ungdomshold..
Solgte allerede en 16 kantspiller efter et halv år i klubben til Leicester for 12 mio..
Udover det har jeg fået en 16 angriber som spiller som rotation på første holdet han blev både den yngste nogensinde i superligaen og det samme med yngste målscorer..

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #20: 13 Nov 2016, 20:32 »

Lige endnu en lille opdatering fra mit spil.

Første sæson endte med et dansk mesterskab foran FCK og Brøndby. Det hele skulle afgøres i sidste runde, hvor jeg med en sejr over AGF sikrede mig mesterskabet med 5 point ned til FCK der snublede i deres sidste kamp mod Horsens.

I pokalturneringen tabte jeg desværre i semi finalen mod FCM efter forlænget spilletid. Jeg var ellers dominerende igennem hele kampen, men jeg formåede aldrig at få bolden i nettet og så kunne FCM med et enkelt kynisk angreb sikre sig en billet til finalen, som de senere tabte til AaB.

Bedste transfervindue nogensinde:
Jeg tror aldrig at jeg har været så godt tilfreds med et transfervindue, som det jeg lige har været igennem. på forhånd fik jeg stort set ingen midler stillet til rådighed og lønbudgettet var allerede brugt da jeg igennem første sæson havde kørt med et overforbrug. Derfor skulle jeg forsøge at forstærke holdet, uden noget at gøre godt med.

Det lykkedes mig dog at få lidt midler ved at sælge ud af ubrugbare talenter i Julius Eskesen, Mathias Greve, Hasan Kurucay og Jens Jacob Thomasen der samlet røg for 3.5 millioner kr.

Derudover sikrede jeg mig ekstra midler, ved at love bestyrelsen at jeg ville kvalificere mig til Champions league gruppespillet, samtidigt med at bonussen til spillerne for netop de europæiske turneringer blev sat til lav. Dette sikrede mig et transferbudget på 3.5 millioner kr. og et øget løndbudget med 6 millioner kr.

For dette sikrede jeg mig Mads Fenger og Gedion Zelalem på fri transfers mens Yoshimar Yotun som jeg havde lejet i første sæson, blev købt fri for 5 millioner kr. Derudover sikrede jeg mig Randall og Krystian Beilik på lejeaftaler fra henholdsvis Liverpool og Arsenal.

Så som opsummering på mit transfervindue, har jeg på trods af meget få midler som en indledning. Alligevel formået at forstærke holdet ret markant. Specielt min defensiv krævede nogle ekstra spillere til den nye sæson, hvor der forventes at komme mange kampe på programmet. Derfor var det vigtigt med ekstra bredde og kvalitet og det har jeg bestemt sikret mig med mine indkøb.

Så set i lyset af den økonomi jeg startede med, så har jeg aldrig formået at komme så stærkt ud af et transfervindue som dette og det er tilmed uden at sælge ud af mine profiler. Så jeg er ovenud lykkelig for den trup og ikke mindst bredde som min trup har nu, og jeg glæder mig til at se hvordan den nye sæson kommer til at gå.

Det eneste jeg er en smule nervøs for. Det er om jeg kan indfri forventningerne om Champions League gruppespil. Men ellers håber jeg at jeg har nok goodwill, til at de acceptere hvis ikke det lykkes mig.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #21: 14 Nov 2016, 15:00 »

Jeg har også startet et save op med striwerne.

Men inden jeg går mere i dybden, skal nok komme, vil jeg lige høre om I også får en masse skader, eller om det bare er mig.

Jeg har fået solgt nogle af de klaphatte der render rundt og følte sig som primadonnaer:
Rasmus Jönsson og KEP.
Jönsson for de 7,5 hans frikøbsklausul er på (han passede ikke ind da min offensiv er stærk nok)
KEP var en klaphat så han røg for ca. 1,5 millioner mener jeg.
Har også solgt Mikkelsen ham fik jeg kun 750k for, men han skulle bare væk.

Jeg har købt Macheda og Sanli Tuncay ind som de offensive profiler.
Ydermere er Oliver Knudsen og Matt Macey kommet til i den defensiven, Macey kun på leje.
Så er der lejet en hel masse andre til at gøre bredden bedre.

Jeg ligger pt. nummer 1 eller 2, kan ikke huske det præcis, er det nummer 2, så fører Aab ligaen med 1 point ned til mig, ellers fører jeg med 1-2 point ned til en masse klubber.

Det er tæt i toppen, vi er så også kun 8 kampe inde i sæsonen.

Men jeg synes holdet er godt og kan godt blive en god sæson.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #22: 18 Nov 2016, 12:07 »

Jeg er nu kommet lidt længere frem i spillet, og datoen siger d. 23 oktober 2017.

Først og fremmest blev der gjort et par sidste handler inden vinduet lukkede. Schalke 04 var forbi af to omgange for at hente et par talenter hos mig. Først og fremmest blev Alexander Molberg hentet for 2.5 millioner kr. +50% af næste handel og kort efter hentede de også angriberen Jonas Simonsen for 10 millioner kr. + 50% af næste handel. (kan ikke huske om han er en regen..)

To gode salg, da jeg som sådan ikke regnede med at de ville slå igennem på mit hold, da jeg pt udvikler mig hurtigere end mine talenter gør. Som en erstatning for Jonas Simonsen, hentede jeg Martin Pusic for sølle 740.000kr i FCM, hvilket igen understreger at dette transfervindue er det bedste jeg har haft i FM. Meningen er så at enten Jönsson eller AK vil blive solgt for forhåbentlig 10-20 millioner kr. i næste transfervindue.

I Champions League lykkedes det mig at kvalificere mig til gruppespillet, efter sejre over Videoton, SK Rapid Wien og BATE. I gruppespillet er jeg havnet i en hård gruppe med Juventus, At. Madrid og Schalke 04. Her havde jeg håbet på at Juventus og At. Madrid ville rende med alle sejrene, så jeg "bare" over to kampe skulle kæmpe med Schalke om 3. pladsen. Men da jeg mødte dem i vores første indbyrdes opgør i Tyskland, tabte jeg med hele 6-1. Så den mission ser ud til at være tabt for mig. Jeg har dog efter de første tre kampe, hentet et enkelt point hjemme mod At. Madrid, men det ser ganske håbløst ud ifht. at opnå 3. pladsen.

I ligaen er jeg pt. nr. 2, to point efter Randers, men jeg har en kamp i baghånden som vil kunne få mig op på førstepladsen. Jeg har 26 point efter 13 kampe hvilket er ganske tilfredsstillende, men jeg kan godt mærke at der er mange kampe på programmet og det koster desværre på pointtavlen. Derudover skal jeg meget snart have forstærket mine backs, da de halter langt efter i kvalitet ifht. resten af truppen og det mærkes specielt i Champions League og ikke mindst i nederlaget mod Schalke...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #23: 22 Nov 2016, 17:03 »

Jeg er nu nået til vinterpausen i anden sæson, og pt. ligger jeg nr. 1 med seks point ned til FCK som er den nærmeste forfølger.

I Champions League endte jeg med at samle fire point sammen, efter en sejr over Schalke 04 i sidste runde. Kampen havde dog inden betydning, medmindre jeg kunne vinde med over 5 mål. Så det blev til en fjerdeplads. Det går dog rigtig godt for dansk fodbold i mit save og hvis de sidste europæiske resultater flasker sig, så vil Danmark komme op på 12. pladsen på koefficient listen, hvilket giver en direkte billet til Champions League, samt et hold i kval'en. Så på bare to gode sæsoner, så er Danmark gået fra 24. pladsen til 12. pladsen. - Og man må nok mest af alt takke FCK for den præstation, selvom de andre danske hold også har leveret flotte resultater.

I transfervinduet har jeg helt efter planen solgt Rasmus Jönsson for 12. millioner kr. til ungarsk fodbold.  En god handel taget i betragtning af at hans afløser Pusic blev hentet for under en million. Derudover har jeg solgt endnu et ungt talent, denne gang en regen for 6 millioner kr + 50% af videresalg til Lazio. Igen en ung spiller som jeg ikke havde nogle planer med.

Og apropos de unge talenter, så savner jeg snart nogle ungdomsspiller som er værd at satse på.. Lige pt. har jeg kun en enkelt spiller, som jeg forventer vil blive integreret på holdet på sigt...
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #24: 23 Nov 2016, 21:40 »

Min anden sæson endte med en 2 plads og dermed sikret Europa league kval næste sæson..

Jeg skal i kval op med NEC fra Holland og håber dermed at sikre videre kvalifikation.

Klubben har stadig ikke den bedste økonomi, fik 8 mio til transfer og 900 tusind ugen til løn..
jeg har valgt at hente spillere ind på fri transfer så jeg kan give højere løn og dermed tiltrække bedre spillere..

Jeg vil gå benhårdt efter ligaen i den kommende sæson men frygter lidt at hvis jeg får deltagelse i Europa at det får konsekvenser for ligaen.

Pluds jeg har mistet min absolut bedste spiller i kuki fra Malaga. Han har været på leje i 2 sæsoner men malaga har valgt at satse på ham og derfor ikke længere til leje..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #25: 25 Nov 2016, 09:15 »

Jeg er også endelig kommet i gang med OB, og det har godt nok været en blandet start på sæsonen, som pr. dags dato siger 2. september. Jeg er noteret for 11 point for 7 kampe, hvilket som udgangspunkt er fint nok, men da seks af kampene har været mod lavere "seedet" modstandere, frygter jeg den kommende periode, hvor jeg skal møde FCK, FCM, BIF, AGF, Randers og SønderjyskE. Det kan blive hårdt at skrabe point sammen, så ville gerne have haft lidt flere i baghånden..

Klubbens forventninger er umiddelbart Top 7, mens jeg selv forventer Top 10 (Altså spille sig videre fra nedrykningsgruppen).. Med tanke på klubbens økonomi og at det har taget 5 år at ødelægge klubben, så vil jeg også arbejde med at få den løftet langsomt. Så om senest 5 år, skulle jeg gerne være tilbage i Top 2/3-stykker og spille Europæisk bold.

På transferfronten lejede jeg Dzenis Burnic (CM) i Dortmund og Henrik Bjørdal (LM) i Brighton. Så var det egentlig ikke planen, at der skulle mere til, mens da Uzochukwu så ville til Pescara, blev han solgt for 4 millioner (Han var desværre rimelig urealistisk omkring sin pris, men jeg gad ikke have en tudemarie på holdet). Hans erstatning blev Fredrik Haugen. Og på sidstedagen lykkedes det mig at leje Kadrii tilbage til klubben med mulig købsoption, hvis han gør det godt nok. Og så blev Thomas Mikkelsen smidt på porten for 500k, mens det hverken lykkedes at komme af med Thrane eller Tingager, da de begge løb ind i skader..

Jeg spiller en 4-4-1-1, hvor jeg forsøger at spille meget direkte og på omstillinger, men uden at komme ned og pakke mig. Meningen er at presset skal starte rimelig højt, og så forsøge at kreere noget derfra, med de seks forreste, mens forsvaret skal koncentrere sig om at forsvarere.. Sæsonens oplevelser so far har været AK med 4 mål i 6 kampe, Jönsson med 2 mål og 2 assist i 5 kampe og så mine to kanter Greve og Desler, der også er noteret for 2 mål og et par assists.

Ellers handler det nu bare om at skrabe så mange point sammen som muligt, og så forhåbentlig kunne blande sig i slutspillet med lidt held. Men ellers er planen en Top 10, og så et par år, hvor der ryddes op i truppen Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #26: 27 Nov 2016, 11:17 »

Så sluttede min første sæson i OB..

Transfers Vinter:
Sten Grytebust til Cardif for 7,75 Millioner - Et fint salg. Han havde gjort det fint, men ikke været en kæmpe profil. De små 8 millioner lunede på bundlinjen.
Mirko Pigliacelli fra Pescare på leje - Erstatningen blev den 23-årige italiener fra Pescara, som har gjort det glimrende. Han blev offer for en dårlig periode sidst på sæsonen, men overall var han en fin erstatning.

Ligaen:
Min ambition var Top 10, mens bestyrelsen forventede øverste halvdel.. Jeg lå længe og svingede frem og tilbage mellem 9. og 6. pladsen, med en rigtig god periode før/efter jul med 19 point på 8 kampe sikrede mig en 5. plads og en billet i Slutspillet. I slutspillet var der dog langt op til FCK, AaB og Bif på de europæiske pladser, mens Randers på 4. pladsen også var et stykke væk. Jeg gav det chancen i starten pga et lettere program, men efter 4 point i 4 kampe accepterede jeg, at jeg end ikke ville nå 4. pladsen. Så de unge drenge fik chancen, og jeg lagde fokus på Pokalturneringen. Slutspillet resulterede i 7 nederlag, 2 uafgjorte og én sejr. En samlet 5. plads blev det til, foran AC Horsens der ligeså led i slutspillet og kun fik 6 point.

Pokalturneringen:
Fokus blev som sagt på pokalturneringen, hvor jeg ikke ligefrem præsterede flot men effektivt og var ualmindelig heldig. 3-1 over Fredensborg i 2. runde. 1-0 efter forlænget spilletid over Dalum runden efter. I 4. runde måtte jeg i straffesparkskonkur rence for at slå Hvidovre  - Altså 3 hold fra 2. division so far. I kvart- og semifinale ventede Lyngby og Silkeborg. Begge hold var i Nedrykningsslutspil, og kun Lyngby reddet frisag - Igen to lette modstandere på papiret. Jeg vandt begge kampe 1-0 og stod så foran FCK i finalen. De havde en del skader, hvilket jeg udnyttede og vandt 3-1 - Den første kamp hvor jeg spillede godt i Pokalen. Så EL til mig i næste sæson.

Handler til næste sæson:

Ud:
Joan Edmundsson, VVV (3,75M) - Han ville have mere spilletid, end jeg kunne give ham, så afsted med ham inden han ødelagde stemningen.
Falksgaard, Oliver Lund, Barret og Jonas Hansen, Kontraktudløb - Ingen af dem indgik i mine planer for næste år, så det betød afsked ved sæsonafslutning

Ind:
Baskhim Kadrii, FCK, (2,75M) - Da han havde spillet 20 kampe, blev aftalen gjort permanent (Stod i kontrakten). Han har gjort det glimrende og det var bestemt penge jeg ville kaste efter ham!
Petteri Forsell, Miedz (Fri) - Forsell kan spille begge kanter og sågar også den centrale midt. En fuldgod rotationsspiller til billige penge, som primært skal kæmpe med Kadrii.
Mirko Pigliacelli, Pescara (Fri) - Han havde kontraktudløb, og har som nævnt stået super godt. En spiller alt for god til OB, men jeg tager ham ind, og håber han kan sælges dyrt i fremtiden - Om ikke andet så er han en super keeper i de år jeg har ham.
Serge Deble, Viborg (Fri) - Jeg skifter taktik til mere offensive kanter, og her står jeg og mangler en højrekant. Har tidligere haft gode erfaringer med Deble, og han ville gerne væk fra nedrykket Viborg.
Malte Amundsen, HB Køge (8,5K) - Jeg lader Jesper Hansen hente talenter, dog med endelig bekræftelse fra min side af. Amundsen ser fin ud, og forhåbentlig kan han udvikle sig godt.

Der er stadig 5 millioner på transferbogen, og jeg har et ønske om et par nye backer, og så et par supplerende lejeaftaler, til at styrke bredden. Forsøger også stadig at lokke Mads Fenger til OB, efter han forlod Randers ved kontraktudløb. Derudover så jeg gerne Tingager, Thrane og Greve forlade holdet, mens Jönsson som udgangspunkt ikke passer ind i taktikken og forhåbentlig også kan sendes ud.

I EL-kvallen er jeg blevet parret med Jablonec fra Tjekkiet. Det kunne havde været bedre, men også værre, så jeg tager det lidt som det kommer. Forhåbentlig kan jeg få lidt point til DK, for den forgange sæson var ikke noget at skrive hjem om.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #27: 27 Nov 2016, 11:45 »

Så blev min 2. sæson færdigspillet og jeg blev ganske suverænt danske mestre for anden gang. På et tidspunkt var jeg hele 15 point foran i tabellen og allerede her lignede det at det ikke kunne gå galt. Dog rendte jeg ind i noget selvtilfredshed blandt spillerne der resulterede i at jeg tabte 5 kampe på stribe i ligaen og pludselig var der etableret kontakt mellem mig, FCK og Brøndby, dog stadig med et solidt forspring. Ligaen endte jeg med at vinde med syv point.

I pokalturnierngen mødte jeg endnu engang FCK, og igen i år trak jeg det længste strå med en sejr efter forlænget spilletid. I kvartfinalen stod den så på AGF og med en føring frem mod slutminutterne var jeg overbevist om en sejr over smilets by. Men en scoring i de døende minutter og endnu en scoring i forlænget, så kunne AGF sikre sig videre til semifinalen og senere hen også til finalen som de tabte til Brøndby.

På transfersiden har jeg sagt farvel til 3 af klubbens nuværende backs - Oliver Lund, Joao Pereira og Adam Johansson som stoppede karrieren. Dette betød at jeg havde fuld fokus på at erstatte alle tre med nye spillere og det blev desværre hårdere end forventet. Det virker nemlig til at klubberne er begyndt at tage overpris for spillerne, så på trods af et fint transferbudget, så havde jeg svært ved at finde råd til 3 nye spillere af kvalitet.

Ind er dog hentet Jakob Ahlmann for 12 millioner kr. Stefan Barboianu for 17 millioner kr. og Jesper Juelsgård for 2.75 millioner kr. Fine erstatninger, dog ikke helt af den kvalitet jeg havde håbet på, og desværre lidt til en overpris.

Jeg har også hentet en ny reservekeeper til holdet i form af Jacob Haugaard der skrifter på en fri transfer.

Af transfers ud, så har Chelsea været et smut forbi og hente min 18 regen angriber for 30 millioner kr og 50% af næste salg - Efter min mening er han slet ikke så meget værd og det virker til at det er meget nemt at sælge ud af de unge spillere til alt for gode priser..


Som jeg skrev sidst, så havde Superligaen mulighed for at lande på den vigtige 12. plads på koefficient listen og det gjorde vi også. Så vinderen af næste sæson går direkte i Champions League, samtidigt med at dansk fodbold får et ekstra hold med i CHL kvalen og et hold direkte i El gruppespillet. Så det bliver vanvittigt spændende at se om vi kan holde os på 12. pladsen fremadrettet os.


Efter mine nuværende indkøb, så har jeg fået stillet ekstra 31.5 millioner kr. til rådighed, så jeg går lige nu og overvejer hvor jeg skal forstærke mig yderligere.. Rasmus Nissen Kristensen er pt. min ønskespiller, men FCM kræver over 100 millioner kr. for ham, hvilket jeg hverken ønsker at betale eller har råd til. Men jeg håber de snart kommer på andre tanker og at 20-30 millioner kr. vil være nok... Han er kun vurderet til 4 millioner kr, men virker utrolig spændende..

Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #28: 28 Nov 2016, 19:51 »

Så nåede jeg igennem kval til europa league og spillede mig i gruppe spillet, jeg slog N.E.C ud fra holland i første omgang, derefter mødte jeg HNK Rijeka og så skulle jeg møde Panathinaikos som jeg kom overraskende nemt forbi med en samlet sejr på 7-0 over to kampe.

Jeg har trukket Valencia, Hamburger Sv, og viktoria plzen. Jeg tænker umiddelbart det bliver svært men jeg tror jeg er stærkere end viktoria plzen og med held også har muligheder mod Hamburger SV.

Udover det går jeg stærkt efter ligaen, men fornemmere allerede på nuværende tidpunkt at det bliver svært når man også er med i europa. Ligger efter 8 kampe på 4 pladsen efter 1. Nordsjælland 2. Brøndby 3. Sønderjyske

Umiddelbart har jeg en stærk og bred trup så håber det hjælper mig i ligaen ved at roterere og holde så spillerene friske.

Jeg er også ved at opgraderer ungdomsfacillitette rne og håber derved der er en mulighed for at få spillere igennem ungdoms holdene og op på første holdet.

Jeg fik 2 gode regens spiller efter 1 sæson, hvor den ene blev solgt til Leicester for 12 mio plus klausuler, han er højrefløj og spiller ikke med kanter så derfor valgte jeg at tjene lidt penge ind.

Den anden regens jeg fik ind er angriber og ser spændende ud og har været på første holdet lige fra start, han står dog til rådighed for B-holdet da han ikke får så meget spille tid endnu. Han får dog kampe og han blev dog også den yngste spiller og målscorer både i OB og Superligaen.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #29: 30 Nov 2016, 21:40 »

Har netop afsluttet en rigtig stærk efterårssæson, hvor jeg efter 22 kampe topper Superligaen med 43 point - 4 point foran Brøndby og FCK. Og da lidt af resultaterne flaskede sig i midten af rækken, har jeg også nu sikret mig deltagelse i Mesterskabsgruppen.

Umiddelbart er det svært at være utilfreds, men jeg er noteret for 10 uafgjorte, hvoraf mange af dem kunne være vundet med lidt mere held eller kynisme. Og det ville have betydet endnu mere luft i ligaen, hvilket jeg godt kunne bruge til den smalle trup jeg har. I EL slog jeg Jablonec samlet 5-2 efter en overaskende 4-2 på udebane i sidste opgør. I 3. Runde ventede så Basaksehir. Her tabte jeg 3-1 i Tyrkiet, men med to mål i de døende minutter vandt jeg 3-0 hjemme, og vandt derfor samlet 4-3 - Enorm glæde på Fyn. I sidste kvalrunde ventede Wolfsburg, og jeg fik en fodboldlektion i Tyskland, inden jeg fik en hæderlig 1-1 på Fyn, så intet gruppespil, men det var ej heller forventet. Til gengæld gør FCK det fremragende i EL, hvilket giver håb om flere Europæiske pladser til Danmark. I Pokalturneringen venter netop FCK i 4. runde efter lette sejre og 2. divisionshold. Slår jeg FCK er vejen mere eller mindre banet for endnu en triumf.

På indkøbsfronten har både Pigliacelli, Kadrii og Deble været super stærke, mens Forsell blev utilfreds dagen efter han kom. Kan oprigtigt ikke huske han blev lovet noget og har gjort ALT, men sur er han i hvert fald - Og det smitter desværre af på hans spil. Derudover hentede jeg backerne Kevin Larsen (1,5M) og Dimitris Konstantinidis (Leje) og de har gjort det eminent. Sidstnævnte endda så godt at det er blevet til debut på det græske landshold. Derudover blev bredden forstærket med Patrick Banggard (800K), Joel Sonora (Leje) og til sidst et panikkøb af Alexandros Masouras (750K). Manglede bredde på midten, og flere af mine ønsker forsvandt på sidstedagen, så det blev til den unge græker. Han har lavet et par fine indhop. Ud gik Tingager og Thrane, mens Festersen røg på leje.

Til januar forsvinder Jönsson også, da han ikke kan acceptere at være 2. valg. Det betyder jeg skal finde en reserve til AK, hvilket bliver januars opgave. Muligvis lidt bredde til midten, men ellers forventer jeg et stille vindue.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010