home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2017
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 45870 gange)
anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #30: 01 Dec 2016, 01:56 »

Er også i gang med OB, hvor jeg er fem kampe inden i anden sæson. Økonomien er sådan set fint nok, og fik også presset de 10% af transferindtægter op til 25%. Det største problem jeg havde, var at mange spillere ville væk, og samtidig var der mange bud, som var for gode til at afvise.

I første sæson solgte jeg for 70 millioner. Tobias Mikkelsen røg for 600k. El Makrini havde jeg ikke brug for, da jeg brugte Desler centralt (nu på kanten), og Welbeck gjorde det bedre. Samtidig havde jeg lejet Billing. Solgte ham til Braga for 4,75m. Edmundsson var også i overskud, og solgte ham for 4m til Gent. Både Oliver Lund og Tingager fik beklaget sig inden det første transfervindue var overstået, da de ikke havde fået spilletid. Oliver Lund blev solgt for 2m og Tingager for 3m. Hentede Gabriel Soarez på fri transfer, så Izunna kom også i overskud, da han kom tilbage fra hans skade. Fik solgt ham for 7,5m, hvilket også gav lidt luft i lønbudgettet. AK gjorde det rigtig godt i starten med 5 mål i 7 kampe, mens flere klubber bød, og fik presset Montpellier op til 16m, som var for godt til at afvise.

Sommerens transfervindue:
Mikkelsen - 600k
El Makrini - 4,75m
Edmundsson - 4m
Lund - 2m
Tingager - 3m
Izunna - 7,5m
AK - 16m
I alt - 37,85m

Ind hentede jeg:
Daniel Granli - 2m
Billing - leje
Bjørdal - leje
Lie Skålevik - 3,25m
Dal Hende - 3,75m
Blåbjerg - 3,25m
Tjørnelund - 350k
Amankwaa - 1,8m
I alt - 14,4m

De fleste af handlerne blev jeg nødt til at hente delvist på afdrag. Klubbens økonomi har været i plus hele tiden.
I vinterens transfervindue solgte jeg igen en del spillere. Nogle fordi de var utilfredse, og andre fordi tilbuddet var for godt.

Jønsson - 2,25m
Festersen - 8m
Pereira - 2,1m
JJ Thomasen - 10m
Nana Welbeck - 9,25m
Thrane - 140k
I alt - 32m

Ind hentede jeg:
Kadrii - 1,5m
Muamer Tankovic - leje
Ashley Fletcher - leje
I løbet af forårssæonen hentede jeg:
Aboubakar Keita - 4m
Pierre Kanstrup - 2,75m
Juel Andersen - 800k

Så i alt solgte jeg for cirka 70m og hentede spillere for cirka 23m. Jeg solgte langt flere spillere, end jeg havde forventet og håbet på, og købte derfor også flere, end jeg havde håbet på.

Første sæson var blandet. Jeg startede skidt ud, men havde en god stime inden vinterpausen, hvor jeg lå på en 6. plads. Efter vinterpausen blev det til 8 point i seks kampe, og endte på 6. plads. 3 point foran FCM. Efter to point i de første seks kampe i slutspillet, vandt jeg de fire sidste, og endte på en 5. plads. I pokalturneringen røg jeg ud til Roskilde i tredje runde..

Fik 12m at handle for op til den nye sæson, og fik igen presset 10% af transferindtægterne op på 25%.
Ud er gået:
Amankwaa - 13m
Barrett Laursen - fri
Tverskov - 9,5m
Grytebust - 10m
Blåbjerg - 10m

Blåbjerg ville jeg ikke af med, men bestyrelsen accepterede tilbuddet, da det åbenbart var for godt til at sige nej. Tverskov, Amankwaa og Grytebust var alle utilfredse, da jeg havde afvist bud på dem.

Ind er kommet:
Marcus Solberg - fri
Andre Rømer - 2,2m
Tesfaldet Tekie - 10m
Markus Bay - leje
Martin Samuelsen - leje
Jordan Williams - leje
Adrian Ortola - leje

Seks kampe inde i den nye sæson med 3 sejre, 2 uafgjorte og et nederlag til FCK.
Forsøger at hente Vajebah Sakor på en fri transfer. Hvis det sker, opsiger jeg lejeaftalen med Bay. Det var lidt et panikkøb, da jeg har haft svært ved at hente spillere. Når jeg har fundet en spiller, så har han ønsket en alt for høj løn, som jeg ikke ønsker at give. Sakor får jeg forhåbentlig til 25k om igen.

Jeg spiller med en 4-1-1-3-1. En defensiv midt og en central.
Ortola
Granli - Petersen - Kanstrup - Dal Hende
Rømer/Soares
Tesfaldet Tekie/Keita
Desler - Greve - Kadrii
Lie Skålevik

Bænken
Falkesgaard
Juel Andersen
Tjørnelund
Jordan Williams
Rømer/Soares
Keita/Tesfaldet
Martin Samuelsen

Reserver:
Markus Bay
Solberg
Kurucay
Julius Eskesen (store forhåbninger)
Jonas Hansen
« Seneste Redigering: 01 Dec 2016, 02:01 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #31: 01 Dec 2016, 20:05 »

Danske Mestre anno 17/18; Ja Tak!! Der skal lyde en kæmpe tak til FCK, som ved at spille sig helt i EL-Semifinalen tabte flere dumme point undervejs, og dermed gjorde det muligt for mig at vinde Superligaen. 5 Point foran Brøndby, der for anden gang fik sølv, og 8 point foran FCK som havde en rigtig lang sæson, da de også vandt pokalturneringen - Efter at have tæsket mig 5-0 i 4. Runde.. Så om Superligaen var fortjent ved jeg ikke, men pokalen kom i hvert fald til Fyn. Og FCK's ridt sender Danmark op på 17. pladsen, hvilket gør det en anelse lettere for holdene i Europa fremover. Forhåbentlig kan vi snart komme op i Top 15 eller endnu bedre Top 13.

Glæden ved at have vundet mesterskabet forsvandt dog hurtigt, da bestyrelsen i FM viste sig at være ligeså inkompetent som i virkeligheden. Jeg havde fået lovet en opgradering af ungdomsfacilitetern e imod at blive i klubben, og de var også startet. Men så melder bestyrelsen at man har aflyst dem - Så føler man sig ikke så lidt røvrendt. Senere melder Thorborg så at der ikke kan blive snak om at hæve transferindtægterne fra de latterlige 10 % jeg får nu - Det på trods af grønne tal på bundlinjen og mere end dobbelt så meget overskud som jeg havde på samme tidspunkt sidste år. Så det er meget muligt at det er sidste sæson på Fyn, og jeg skal se lidt nærmere på mange af de tilbud der kom allerede i denne sæson. Blandt andet PSV, Lazio, Villareal og Lokomotiv Moskva henvendte sig, og kommer lignende hold igen slår jeg nok til.

Med de begrænsede midler, er planen egentlig at ser hvad der kommer til at ske, og så agere ud fra det. AK blev Superliga Topscorer med 24 basser, så ham holder jeg næppe på, og flere af mine spillere (Kadrii, Welbeck, Haugen, Desler, Tverskov og Pigliacelli) har gjort det fremragende, så de er også salgsemner. På nuværende tidspunkt (1. Juni) er Munksgaard på plads på Fri Transfer, mens jeg har sikret mig en 18-årig keeper Esed Berisha, som jeg ikke vil være bleg for at smide for løverne, hvis Pigliacelli ryger væk. Men som sagt tager jeg det lidt som det kommer. Det ærgrer mig dog enormt, da jeg har haft flere stærke spillere på radaren, som altså nu ser ud til at være umulige at hente.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #32: 03 Dec 2016, 02:02 »

Lidt for meget FM de sidste par dage er endt ud i, at jeg er ved slutspillet i tredje sæson.

Anden sæson gik betydeligt bedre end første sæson, hvor jeg fik en femteplads. Aab vandt første sæson med 68 point foran Horsens med 66 og FCK med 65. I anden sæson valgte FCK så at vinde ligaen med 81 point, hvorfor mine 80(!) point ikke var nok. Lie Stålevik blev min topscorer med 24 mål i 36 kampe.

Op til tredje sæson hentede jeg Jorginho i Benfica til venstre back, hvor Dal Hende var et af de svageste led på holdet. Udover det hentede jeg også Thelander og Lasse Vigen på fri transfer. Kanstrup var mit største salg i sommervinduet for 8 millioner, men havde hentet Thelander som erstatning. Udover det hentede jeg Jens Odgaard som reserve for Skålevik for 5 millioner i Lyngby, Benjamin Hvidt i AGF for 2,5 millioner og Rilwan Hassan for 2,75 millioner. Jeg skulle spille i Europa, så jeg sikrede også et par lejeaftaler med Ollie Cook i Southampton, Verbic i FCK og Charlie Colkett i Chelsea. Både Colkett og Verbic har jeg sikret permanent i løbet af sæsonen. Jeg slog blandt andet PSV og Molde undervejs i playoff til Europa League, og endte i gruppe med Chelsea, Celtic og Rijeka. Det skulle afgøres i sidste runde ude mod Celtic, hvor jeg skulle vinde. Det endte med en 3-2 sejr, efter at have været bagud 2-1 efter 75 minutter. I vintervinduet bød Leverkusen på Julius Eskesen, og fik hevet prisen op på 45 millioner, som jeg selvfølgelig blev nødt til at sælge ham for. Det gjorde blandt andet også, at jeg kunne hente både Verbic og Colkett permanent for hhv. 3,25 og 4,5 millioner. Fik også solgt Dal Hende, og hentede en marokkansk regen, som min talentspejder havde fundet. Han kostede 570k, og hans potentiale var 3-5 stjerner.

Jeg trak Espanyol i første knockout runde, og efter 2-2 hjemme vandt jeg 3-0 på udebanen i Barcelona. I anden runde mødte jeg så Leicester, hvor jeg tabte 2-0 hjemme og 3-1 ude. Både Sanneh, Desler og Lasse Vigen blev ramt af længere skader, så måske var det fint nok, at jeg røg ud der, så fokus kunne være på Superligaen. Grundspillet er lige blevet færdig, og ligger 1'er med fem point ned til FCK på andenpladsen og 11 point ned til FCM.

Skålevik står noteret for 35 sæsonmål indtil videre. 16 mål i 16 kampe i Europa League, hvor han meget vel ender som topscorer. Nummer to på listen er Deeney med 11 mål for Stoke, som møder Lyon i kvartfinalen.

Al fokus på slutspillet nu og forhåbentlig det første mesterskab.   
Logged

Liverpool F.C

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #33: 03 Dec 2016, 07:55 »

Jeg synes jeg har hørt flere snakke om ham Julius eskesen. Synes dog ikke han er noget specielt i mit spil. Og slet ikke en spiller der vil kunne sælges for sådan en stor sum penge jeg kan se at han bliver solgt for. Er det en spiller i bruger fra starten?
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #34: 03 Dec 2016, 16:48 »

Jeg brugte ham i et par kampe i første sæson, back-up i anden sæson og rotationsspiller i tredje sæson, hvorefter han blev solgt for 45 millioner.

Tredje sæson er færdigspillet. Mesterskabet kom komfortabelt hjem. 12 point foran FCK, der kun vandt fire kampe i mestergruppen.

Vajebah Sakor er blevet solgt for 20 millioner, efter han blev hentet på fri transfer to sæsoner siden. Jens Odgaard fik 8-10 kampe i hele sidste sæson, efter han blev hentet i Lyngby for 5 millioner. Han er blevet solgt til Anderlecht for 33 millioner. Havde også accepteret et bud på Skålevik på 42 millioner, men han afviste Readings kontrakttilbud, så han bliver i klubben - hvilket også er fint nok.

Pione Sisto er hentet i Celta Vigo for 19 millioner. Havde håbet på at hente Rasmus Nissen også for 20 millioner, men han valgte RB Leipzig. Mangler en backup i forsvaret til Sanneh og Thelander, hvilket nok bliver Rasmus Nicolaisen i Midtjylland og en konkurrent til Jorginho på venstreback.
Logged

Liverpool F.C

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #35: 03 Dec 2016, 19:42 »

Jeg brugte ham i et par kampe i første sæson, back-up i anden sæson og rotationsspiller i tredje sæson, hvorefter han blev solgt for 45 millioner.

Tredje sæson er færdigspillet. Mesterskabet kom komfortabelt hjem. 12 point foran FCK, der kun vandt fire kampe i mestergruppen.

Vajebah Sakor er blevet solgt for 20 millioner, efter han blev hentet på fri transfer to sæsoner siden. Jens Odgaard fik 8-10 kampe i hele sidste sæson, efter han blev hentet i Lyngby for 5 millioner. Han er blevet solgt til Anderlecht for 33 millioner. Havde også accepteret et bud på Skålevik på 42 millioner, men han afviste Readings kontrakttilbud, så han bliver i klubben - hvilket også er fint nok.

Pione Sisto er hentet i Celta Vigo for 19 millioner. Havde håbet på at hente Rasmus Nissen også for 20 millioner, men han valgte RB Leipzig. Mangler en backup i forsvaret til Sanneh og Thelander, hvilket nok bliver Rasmus Nicolaisen i Midtjylland og en konkurrent til Jorginho på venstreback.


Det virker til du får solgt til nogle gode beløber, er det kontant eller er det afbetaling og klausuler ? Hvordan ser økonomien ud efterhånden? Og hvor mange % får du af dine spillersalg?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #36: 06 Dec 2016, 10:06 »

Er spændt på at høre om folks OB save, da jeg desværre må holde en pause imens min bærbar er på værksted (Msi lort) var afsted i juli i 6 uger inden jeg fik penge retur, hvor jeg desværre var dum at tro det var et enkelt stående tilfælde og købte msi igen. Så håber jeg igen kan få pengene retur igen så jeg kan få noget andet.

Tilbage til mit save så var jeg ret spændt på denne sæson med en meget stærk trup og nogle spændende spiller på holdkortet, plus jeg faktisk synes det meget fedt OB satser på de unge talenter og derfor også får lidt gode regens ind.

Jeg ligger pt 4 i ligaen dog kun 4 point fra toppen. Jeg spiller i europa league gruppespil hvor jeg har kunne spille op med de store hold og derfor selv kan afgøre om jeg skal gå videre, da jeg ligger godt til i gruppen.

Målet er selvfølgelig at følge op på min 2 plads fra sidste år og gerne vinde ligaen i år. Det gør formentlig at jeg vil kvalificerer mig til CL næste år og der kan komme lidt penge til klubbens svage økonomi.

Tilbage til økonomien så har jeg brugt meget få penge på spillere, jeg har i stedet valgt at bruge dem på lønbudget og hente spillere ind gratis samt at leje de første 2 sæsoner. Denne sæson er der kun 2 lejede spiller på holdkortet og derfor vil der være mindre udskiftning og mere stabilitet.

Der er yderligere snak om klubben måske kan blive overtaget hvor jeg selvfølgelig håber der vil blive skudt lidt flere penge i klubben fremover men selvfølgelig skal gælden også hugges af.
Jeg har fået opgraderet ungdoms trænings faciliteter og har igen anmodet om endnu engang med succes. Jeg vil meget gerne opfostre spillere selv da der allerede er 2 unge danske spillere der er kommet igennem systemet som er ret spændende. En angriber og en offensiv midtbane (Eriksen type)  Udover det har jeg en regens fra elfenbenskysten hvor alle de store klubber byder op mellem 40-60 mio kr dog også afbetaling hvilket vil give mig minimalt beløb at købe for, da jeg kun får 10%.

Jeg har valgt at beholde ham da han stadig har 3 år tilbage og jeg nok skal få muligheden for at sælge ham endnu dyre og måske kan få lidt mere ud af de penge på et senere tidpunkt.

Jeg har aldrig prøvet at vinde en europæisk finale med OB igennem mine mange saves med dem, men det er bestemt et mål jeg  gerne vil opnå. Jeg har før spillet finale mod Barcelona i CL men tabte tros jeg dominerede kampen.

Man føler sig lidt ambuteret når man har gang i et spændende save og med den viden om man ved den kan være en lang proces før man får sin computer igen eller får penge retur.. Men jeg vil i hvert fald følge med herinde  Thumbs Up

Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #37: 06 Dec 2016, 21:05 »

Well, mit OB-save sluttede pr. 25. april 2019.. Som sagt inden sæsonen var jeg meget utilfreds med bestyrelsens håndtering af klubben, og jeg var også til mange samtaler hen over efteråret/vinteren, men både Swansea, Lazio, Stoke, Fiorentina og Gladbach lod det blive ved samtalen.. Til sidst faldt jeg dog over CSKA Moskva havde fyrret Yuriy Kalitvintsev, da de med 7 kampe tilbage kun lå 6'er - 21 point fra mesterskabet og 15 point fra det sjove selskab. Dog kun 4 fra EL, så der er stadig mulighed for Europæisk bold i 19/20-sæsonen. Jeg takkede ja til udfordringen..

Jeg efterlod OB i fin forfatning. 1'er i grundspillet - 4 point foran FCK, 16 foran FCM og 21-25 foran de resterende hold. Derfor havde jeg også med 4 kampe igen sikret mig sølvmedaljerne som minimum; Jeg var dog kommet 2 point efter FCK på daværende tidspunkt. I Pokalturneringen ventede en semifinale mod ACH. På transfersiden havde jeg hentet en japansk forsvar, Seita Ouchi, som jeg nu ser om jeg ikke kan lokke til Rusland, sammen med stortalentet Kasper Olesen (Regen).. Ellers var det et helt stille vindue jeg havde i OB i sommers.

Klubben fik godt nok nye ejere i starten af april (2 uger før jeg forlod jobbet), men der havde længe været snak om Hemmingsen ville overtage min plads. Det endte med at jeg kunne blive i klubben, men min kontrakt udløb ved sæsonafslutning, og jeg havde intet hørt om en forlængelse.. Derudover skød de ikke rigtig flere penge i klubben, så jeg følte ingen trang til at blive.. Så mit OB-eventyr slutter her Smiley
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #38: 07 Dec 2016, 22:51 »



Det virker til du får solgt til nogle gode beløber, er det kontant eller er det afbetaling og klausuler ? Hvordan ser økonomien ud efterhånden? Og hvor mange % får du af dine spillersalg?
Oftest er det cirka halvdelen med det samme og den anden halvdel over 12 eller 24 måneder.

Lønbudgettet er hele tiden på grænsen, og kører også for det meste med røde tal der - men økonomien er fin. Lige nu er der 125 millioner på bundlinjen, og har cirka 40 millioner til transfers. Jeg får 55 procent af transferindtægter.
Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #39: 08 Dec 2016, 00:02 »

Efter en mindre pause de sidste 4-5 dage, er jeg nået frem til starten på 4. sæson.

Desværre blev der endnu engang en større udskiftning i truppen, end planen ellers var.

Min keeper Ortola ville gerne væk, og samtidig var Rønnow billig i Brøndby. Ortola blev solgt for 25 millioner, og Rønnow blev hentet for 3,5 millioner. Lasse Vigen var egentlig tilfreds i klubben, men fik forhandlet Watford op til 60 millioner, hvor 40 af dem var med det samme og de sidste 20 over 12 måneder. Det kunne jeg ikke sige nej til. Jeg hentede Angelino til venstreback i City for 4,5 millioner, og kort efter bød Stuttgart 25 millioner på Jorginho. Har hentet Besar Halimi i Mainz for 16 millioner som erstatning for Vigen, der så betyder, at Tesfaldet bliver rykket tilbage på den centrale midtbane, mens Halimi kommer ind på den offensive. Kadrii er også på vej væk, da Reading har budt 40 millioner, hvilket også var for godt ti at sige nej. Især efter at Verbic er hentet permanent, og han gjorde det bedre i sidste sæson. Har overvejet Duelund i Molde(FCM) som erstatning for Kadrii.

Jeg har droppet de sædvanlige 3-4 lejeaftaler, så jeg manglede også et par spillere til forsvaret. Det blev til Romagna i Juventus og Rasmus Nicolaisen i FCM samt en lejeaftale med en højreback i City.

Ronnøw (Radza, Køhler - regen og egen avl)
Granli (Mccann - regen fra City) - Sanneh (Romagna) - Thelander (Nicolaisen) - Angelino (Hansen - regen og egen avl)
Colkett (Benjamin Hvidt)
Tesfaldet Tekie (Hvidt, Colkett, Desler)
Verbic (Duelund - forhåbentligt - Hassan) - Halimi (Emre Colak, Tesfaldet) - Sisto (Hassan, Desler)
Lie Skålevik (Chkilite - regen - Kammersgaard - regen og egen avl)

Jeg ville gerne have lidt flere danske spillere i startopstillingen, men de er svære at få fat på til en ordentlig pris og løn. Forhåbentlig kan jeg få fat i Duelund.

Jeg har solgt for 160 millioner i transfervinduet, og med Kadrii på vej væk, så bliver det til 200 millioner. Til sammenligning har jeg hentet for cirka 65 millioner. Det er langt højere, end det burde være, men har brug for kvalitet, når mine bedste spillere bliver solgt.
« Seneste Redigering: 08 Dec 2016, 00:05 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #40: 09 Dec 2016, 14:22 »

4. sæson er overstået. Jeg formåede at klare mig igennem kvalen til Champions League, hvor jeg slog Sarajevo og Hapoel på vejen. I ligaen fik jeg hurtigt et komfortabelt forspring, som jeg alligevel - næsten - formåede at smide væk.

I Champions League trak jeg United, Inter og PSV. Det startede med 0-0 hjemme mod PSV, 3-1 nederlag ude mod United og 2-1 nederlag ude mod Inter, inden det vendte. Jeg vandt returkampen mod Inter på hjemmebane med 1-0, og vandt så den efterfølgende kamp mod PSV med 3-2 på udebane. Efter det var jeg reelt videre som 2'er, da United havde gjort rent bord, og jeg var tre point foran Inter men bedre indbyrdes. I sidste gruppekamp blev det til et 3-0 nederlag hjemme mod United. Bayern blev så trukket i 1. knockout runde, og efter 0-0 hjemme tabte jeg 1-0 ude. Det var trods alt over forventning, at jeg i første omgang kom videre fra gruppen, og bagefter kun tabte 1-0 samlet til Bayern.

I ligaen havde FCK smidt 12 point til mig efter de første 10-11 kampe, men en imponerende stime med 20 sejre og 4 uafgjorte, lå de et point foran mig, inden jeg mødte dem på hjemmebanen i andensidste spillerunde i mesterskabsgruppen. Det blev til en 3-2 sejr, og med en 3-1 sejr i sidste spillerunde ude mod Brøndby blev titlen genvundet. Pokalen blev også sikret for første gang med en finalesejr mod FCK.

Spillerværdierne steg markant efter sæsonen, hvilket nok hænger sammen med, at Danmark er nummer 9 på koefficient listen. Lie Stålevik steg f.eks. fra 15 til 45 millioner i værdi, og fik ham solgt til Bologna for 90 millioner kroner. Med 123 mål i 165 kampe total fordelt over fire sæsoner gjorde han også en fin figur i klubben. Tesfaldet Tekie blev ved med at være utilfreds, og da hans værdi også blev tredoblet, satte jeg ham til salg, og Hamborg endte med at købe ham for 60 millioner. Thelander er den tredje og sidste spiller, der er og bliver solgt. Han røg for 48 millioner til Salzburg. Thierry Ambrose blev hentet som erstatning for Stålevik til 27 millioner i City. Nogueira blev hentet for 19 millioner og erstatter Thelander. Derudover er Duelund hentet til fra Molde for 3 millioner, Mukhtar i Benfica for 4,5 millioner, Mike Jensen i Ajax for 4 millioner, en ung regen til midtbanen for 20 millioner samt Iversen i Leicester som backup for Rønnow i målet

Sæsonens første kamp var mod AGF hvor jeg startede med at komme bagud 1-0 efter 12 minutter, hvorefter jeg scorede otte mål fra det 21. minut til det 44. minut. Otte mål på 23 minutter. Blandt andet fem mål af Ambrose. Siden er det blevet til 6 sejre og en uafgjort med fem point ned til FCK på andenpladsen efter otte kampe. I Champions League er jeg endt i gruppe med Besiktas, Inter og Tottenham. Tottenham har taget titlen de seneste to år.

Lønningerne begynder efterhånden at nærme sig FCKs. Har årlige lønudgifter for 108 millioner, mens FCK har for 118 millioner. Hvis FCK før som hidtil i spillet, så henter de gerne 3-4 spillere på transfervinduets sidste dag - som jeg er ved nu. Økonomien er på næsten 500 millioner, og med 120 millioner til transfers og 700k i overskud på lønbudgettet, så er det ikke noget problem - tværtimod. Med 120 millioner plus på salg kontra køb, så får jeg nok heller ikke brugt dem.
Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #41: 11 Dec 2016, 20:09 »

5. sæson blev den bedste hidtil. Ligaen gik vi ubesejret igennem med 30 sejre og 6 uafgjorte, hvilket var nok til at ende 14 point foran FCK. Målscoren var også 111-21, så en overlegen sæson i ligaen. Næste skridt er succes i Champions League eller Europa League. Holdet er så stærkt, at ligaen skal vindes hver sæson, selvom FCK gør deres for at presse på. De var kun tre point efter inden slutspillet.

Ambrose blev sæsonens spiller med 41 mål i 30 kampe, så beslutningen om at sælge Lie Stålevik var vist ok. Mukhtar gjorde det også fint med 16 mål og 9 assist, Halimi med 11 mål og 10 assist, Sisto med 9 mål og 11 assist og Verbic med 5 mål og 10 assist. Så de offensive spillere gjorde det udmærket i ligaen. Forsvaret var også stærkt med Sanneh, Yao og Nogueira der roterede i det centrale forsvar, og Angelino og Cissako på backerne.

I Champions League slog jeg endnu engang Inter ud af gruppespillet med sejr både ude og hjemme mod dem, så en sejr mod Besiktas var nok, selvom jeg tabte ude mod dem og både hjemme og ude mod Tottenham. I første knockout runde trak jeg City. Jeg holdte nullet i begge kampe mod City, og efter 210 minutter stod den stadig 0-0, så det endte i straffesparkskonkur rence, hvor det desværre blev til et nederlag på 4-3. Så endnu engang blev første knockout runde endestationen, men det lover godt for den nye sæson. Pokalturneringen blev vundet igen.

Af transfers har jeg solgt Nogueira for 100 millioner, og hentede i stedet en ung argentinsk regen på fri transfer, som jeg havde fulgt et stykke tid. Mine talentspejdere giver ham alle 4-5 stjerner i potentiale. Jeg fik også solgt et talent fra egne rækker, som ellers stod til at tage over for Angelino på venstre back, hvis han skulle blive solgt. Derby bød på min regen, og efter flere afviste bud, fik jeg forhandlet dem op på 100 millioner, som jeg ikke kunne sige nej til. Kiggede ligaen igennem for unge danske regens til venstre back uden held, så i stedet blev det en norsk regen, som forhåbentlig kan tage over om et par sæsoner. Rilwan Hassen lod jeg gå på fri transfer, og fik hentet en dansk regen ind fra Juventus til kanten. 22 år og kostede 22 millioner. Har også ledt efter noget konkurrence til Verbic på venstrekant, så valget faldt på Moussa Doumbia, der kom på en fri transfer fra Rostov. I min søgning efter unge danske regens, fandt jeg en ung angriber i Midtjylland. 4-5 stjerner i potentiale, men skulle også betale 23 millioner for ham.

Et af de mere rolige transfervinduer op til en ny sæson med seks nye spillere og tre solgte. Jeg har afvist høje bud på flere af mine spillere, men det kan godt ske, at der bliver solgt et par stykker, hvis buddet er rigtigt. Truppen er efterhånden også så bred, at der ikke er stort behov for en erstatning - medmindre det er Rønnow eller Ambrose, der bliver solgt.

Den sidste venskabskamp inden sæsonen starter ude mod FCK skal til at spilles. Opdaterer indlægget, når CHL gruppespillet er trukket.
Logged

Liverpool F.C

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #42: 12 Dec 2016, 11:03 »

5. sæson blev den bedste hidtil. Ligaen gik vi ubesejret igennem med 30 sejre og 6 uafgjorte, hvilket var nok til at ende 14 point foran FCK. Målscoren var også 111-21, så en overlegen sæson i ligaen. Næste skridt er succes i Champions League eller Europa League. Holdet er så stærkt, at ligaen skal vindes hver sæson, selvom FCK gør deres for at presse på. De var kun tre point efter inden slutspillet.

Ambrose blev sæsonens spiller med 41 mål i 30 kampe, så beslutningen om at sælge Lie Stålevik var vist ok. Mukhtar gjorde det også fint med 16 mål og 9 assist, Halimi med 11 mål og 10 assist, Sisto med 9 mål og 11 assist og Verbic med 5 mål og 10 assist. Så de offensive spillere gjorde det udmærket i ligaen. Forsvaret var også stærkt med Sanneh, Yao og Nogueira der roterede i det centrale forsvar, og Angelino og Cissako på backerne.

I Champions League slog jeg endnu engang Inter ud af gruppespillet med sejr både ude og hjemme mod dem, så en sejr mod Besiktas var nok, selvom jeg tabte ude mod dem og både hjemme og ude mod Tottenham. I første knockout runde trak jeg City. Jeg holdte nullet i begge kampe mod City, og efter 210 minutter stod den stadig 0-0, så det endte i straffesparkskonkur rence, hvor det desværre blev til et nederlag på 4-3. Så endnu engang blev første knockout runde endestationen, men det lover godt for den nye sæson. Pokalturneringen blev vundet igen.

Af transfers har jeg solgt Nogueira for 100 millioner, og hentede i stedet en ung argentinsk regen på fri transfer, som jeg havde fulgt et stykke tid. Mine talentspejdere giver ham alle 4-5 stjerner i potentiale. Jeg fik også solgt et talent fra egne rækker, som ellers stod til at tage over for Angelino på venstre back, hvis han skulle blive solgt. Derby bød på min regen, og efter flere afviste bud, fik jeg forhandlet dem op på 100 millioner, som jeg ikke kunne sige nej til. Kiggede ligaen igennem for unge danske regens til venstre back uden held, så i stedet blev det en norsk regen, som forhåbentlig kan tage over om et par sæsoner. Rilwan Hassen lod jeg gå på fri transfer, og fik hentet en dansk regen ind fra Juventus til kanten. 22 år og kostede 22 millioner. Har også ledt efter noget konkurrence til Verbic på venstrekant, så valget faldt på Moussa Doumbia, der kom på en fri transfer fra Rostov. I min søgning efter unge danske regens, fandt jeg en ung angriber i Midtjylland. 4-5 stjerner i potentiale, men skulle også betale 23 millioner for ham.

Et af de mere rolige transfervinduer op til en ny sæson med seks nye spillere og tre solgte. Jeg har afvist høje bud på flere af mine spillere, men det kan godt ske, at der bliver solgt et par stykker, hvis buddet er rigtigt. Truppen er efterhånden også så bred, at der ikke er stort behov for en erstatning - medmindre det er Rønnow eller Ambrose, der bliver solgt.

Den sidste venskabskamp inden sæsonen starter ude mod FCK skal til at spilles. Opdaterer indlægget, når CHL gruppespillet er trukket.

Spændende save du har gang i.
Klubbens økonomi må da efterhånden være fantastisk med alle de mio. Du hiver ind på spiller salg. Hvordan ser den anslået værdi ud samt gælden?

Har du fået større stadion eller nyt?

Men der er vel efterhånden ikke de store udfordringer udover CL
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #43: 12 Dec 2016, 13:37 »

Spændende save du har gang i.
Klubbens økonomi må da efterhånden være fantastisk med alle de mio. Du hiver ind på spiller salg. Hvordan ser den anslået værdi ud samt gælden?

Har du fået større stadion eller nyt?

Men der er vel efterhånden ikke de store udfordringer udover CL
Jeg har en transfergæld på 84 millioner, men ellers er gælden væk. Økonomien er næsten 600 millioner, og med et underskud på cirka 7-8 millioner om måneden, så opvejer præmiepenge og spillersalg det. Økonomien er kun blevet bedre for hver sæson, selvom jeg har underskud hver måned. Pengene for CHL gruppespil, præmiepenge og spillersalg er rigeligt lige nu, hvor lønningerne ikke er højere.

Har spurgt bestyrelsen flere gange om et større stadion, og endelig lykkedes det mod slutningen af femte sæson. Så det bliver udvidet med cirka 2000 pladser.

Anslået værdi er 1,31 milliarder og en plads som nummer 62 i verden.

Ligaen er ikke længere en udfordring. Er på 52 kampe nu som ubesejret. I Champions League endte jeg i gruppespil med Atl. Madrid, Monaco og Zenit. Atletico slog jeg 4-2 i Odense, og næste kamp er Zenit ude.
Logged

Liverpool F.C

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #44: 12 Dec 2016, 15:10 »

Jeg har en transfergæld på 84 millioner, men ellers er gælden væk. Økonomien er næsten 600 millioner, og med et underskud på cirka 7-8 millioner om måneden, så opvejer præmiepenge og spillersalg det. Økonomien er kun blevet bedre for hver sæson, selvom jeg har underskud hver måned. Pengene for CHL gruppespil, præmiepenge og spillersalg er rigeligt lige nu, hvor lønningerne ikke er højere.

Har spurgt bestyrelsen flere gange om et større stadion, og endelig lykkedes det mod slutningen af femte sæson. Så det bliver udvidet med cirka 2000 pladser.

Anslået værdi er 1,31 milliarder og en plads som nummer 62 i verden.

Ligaen er ikke længere en udfordring. Er på 52 kampe nu som ubesejret. I Champions League endte jeg i gruppespil med Atl. Madrid, Monaco og Zenit. Atletico slog jeg 4-2 i Odense, og næste kamp er Zenit ude.

Anslået værdi på 1,3 Mia er satme meget for en dansk klub:

Men Spændende at se hvor stor klubben kan blive, hvis du forsætter mange år endnu. Mon ikke det kan blive til nyt station på et tidspunkt. Er det stadig samme bestyrelse eller er der kommet en ny til?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010