home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1013 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191163 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #270: 06 Jan 2009, 19:56 »

Hey Yakushin.

Her på det seneste har jeg syntes min bærbar er begyndt at blive pæænt langsom i nedlukningen og generelt i opstarten. Også bare generelt når jeg laver noget. Jeg har hørt man kan formatere den og defragmentere dens harddiske. Så ville jeg høre dig ad. Hvad syntes du jeg skal gøre? Formatere eller defragmentere? Hvis du mener jeg skal formatere den, vil du så ikke forklare hvordan jeg gør?

Og et andet spørgsmål.

Jeg syntes jeg savner både en stationær og en bærbar nu når jeg skal til og starte på gymnasie eller noget. Der skal man jo bruge computer tit. I nogle tilfælde Smiley. Så tænkte jeg at jeg kunne bruge min bærbar til skoleting osv. mens jeg havde en stationær hjemme som kan spille de højt krævende spil. Jeg har kigget på denne maskine og denne skærm. Hvad syntes du om dem? Er priserne gode i forhold til maskinen og skærmen?

Hilsen AFC.

Når din maskine bliver langsommere skyldes det typisk, at du lige skal tage en defragmentering, det burde løse de værste problemer her og nu. På sigt er det altid godt at lave en formatering, men det er et stor arbejde at gøre det hver gang, så prøv en diskfragmentering i første omgang, det brude være sagen.

Med hensyn til computeren, har den jo rigtig gode specs. Men jeg kan sætte en tvivl på kvalitetet, da jeg ikke har hørt om mærket før, og en hurtig søgning på nettet gjorde mig ikke klogere. Men der er jo altid 24 måneders reklamationsret, så helt galt kan det ikke gå, jeg ville dog overveje at give lidt mere og få en mærkevarer. Men det er selvfølgelig din beslutning. Hvis skærmen er til decideret spilbrug ville jeg overveje en med hurtigere responstid 3 ms eller derunder, ellers vil du opleve det vil hakke i nogle spil. Men kvalitetet er skam i orden, Samsung kan du sagtens købe.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #271: 06 Jan 2009, 19:59 »

Hej

Jeg skal på efterskole i 9. Nu går jeg i 7.
Jeg skal ikk bruge den til meget end opgaver til den tid og så måske FM.

Hvilken pc vil være bedst at købe iforhold til mine krav og iforhold til prisen?

Pris: 8400 kr med Office pakken 2007

Iat købe ifntel® Core™ 2 Duo-processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache) Rediger
OPERATIVSYSTEM Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk Rediger
MICROSOFT-PROGRAMMER Microsoft® Office 2007 Home and Student/ Dansk - Microsoft® Word, Excel, OneNote, PowerPoint
Kamera på 2,0 megapixel og Tuxedo Black CCFL-skærm Rediger
LCD 15,4" Widescreen™ TFT-skærm (220 nit) med WXGA (1280x800) og TrueLife™ Rediger
HUKOMMELSE 4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048] Rediger
HARDDISK 250 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.) Rediger
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikeret grafikhukommelse Rediger
OPTISKE DREV Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software Rediger
PRIMÆRT BATTERI 9-cellet primært lithium-ion-batteri (85 W/t)
Dell™ Wireless1395 802.11b/g-minikort - Europæisk


Pris: 5300 uden Office pakken

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000RiW02T4h?ProductID=O0zD4QFHDPMAAAEdSzB.6xka&CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Er der trådløst netkort i den?
Officepakken koster omkring 1000 kr så den nye kommer til at kose 6300 efter det.

Hvad vil være bedst at købe?

PÅ forhånd tak

Som Søgaard så rigtigt skriver, hvis du ikke akut står og skal bruge en computer lige nu, men bare har for mange konfimationspenge som skal bruges, så ville jeg putte dem tilbage i lommen.

Om 1-1½ år vil du jo meget mere for pengene, og jeg ville til hver en tid vente, hvis jeg var dig.

Men ønsker du stadig en computer nu, jamen så ser vi da på det.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #272: 06 Jan 2009, 20:03 »

Mon du kan finde ud af hvordan man fjerner fucking pop-up vinduer fra sin pc, selv om man har popup blocker?

Jeg bruger bare den som er indbygget i windows, og den klare alt for mig uden problemer.

Højreklik på dit Internet ikon vælg egenskaber, og derunder sikkerhed og så kan du trykke brugerdefineret niveau, så kan den aktives der. Den burde klare alt.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

absalonsen
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #273: 06 Jan 2009, 20:57 »

Så står jeg med to stk. tv, jeg godt kunne tænke mig.

Samsung LE37A676XXE

og

Philips 37PFL7403H

Hvilket synes du, Yakushin, er bedst? Bare sådan på stående fod..
Logged

tubbe93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #274: 06 Jan 2009, 20:57 »

Nu ved jeg ikk om man også må spørge om spil, men det er jo elektronik ?

Jeg har lånt NHL 08 på bibloteket for at prøve det inden jeg køber 09, men når jeg skal ind og lave om på styrrelsen af controlleren går den lidt i står, når jeg vil bevæge den ned af så jeg kan lave noget om gider den ikk, måske 1 ud af 20 gange vil den gøre som jeg beder den om ? Er der nogen der ved hva der er i vejen ?
Logged

FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #275: 06 Jan 2009, 21:01 »

Jeg bruger bare den som er indbygget i windows, og den klare alt for mig uden problemer.

Højreklik på dit Internet ikon vælg egenskaber, og derunder sikkerhed og så kan du trykke brugerdefineret niveau, så kan den aktives der. Den burde klare alt.

/Yakushin
Kan ikke finde det? Har den nyeste version af Internet Explorer og Windows xp Smiley
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #276: 07 Jan 2009, 16:51 »

Så står jeg med to stk. tv, jeg godt kunne tænke mig.

Samsung LE37A676XXE

og

Philips 37PFL7403H

Hvilket synes du, Yakushin, er bedst? Bare sådan på stående fod..

Jeg ville vælge Samsung TV´et uden tvivl. Et knald godt billede kombineret med et rigtig fedt design.
Men begge TV er rigtig gode, så du vil få et super TV lige meget hvilket af dem, du vælger. Begge TV er den den bedre ende af skalaen.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #277: 07 Jan 2009, 16:54 »

Nu ved jeg ikk om man også må spørge om spil, men det er jo elektronik ?

Jeg har lånt NHL 08 på bibloteket for at prøve det inden jeg køber 09, men når jeg skal ind og lave om på styrrelsen af controlleren går den lidt i står, når jeg vil bevæge den ned af så jeg kan lave noget om gider den ikk, måske 1 ud af 20 gange vil den gøre som jeg beder den om ? Er der nogen der ved hva der er i vejen ?

Spil fejler sjældent noget, så jeg tror det er din comtroller som driller, og måske er slidt?

Hvis fejlen ligger i spillet, men der helt sikkert hentes en patch, med mindre det selvfølgelig er på PS2. Men jeg tror ikke det er spillet som fejler noget, hvis jeg skal være ærgeligt.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #278: 07 Jan 2009, 16:56 »

Kan ikke finde det? Har den nyeste version af Internet Explorer og Windows xp Smiley

Det har jeg også selv...

Når du åbner det, som jeg har beskrevet lidt oppe, så kommer der en lang scroll side frem, og der ligger den ca. midtvejs på listen, du kan ikke undgå at se det.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #279: 07 Jan 2009, 18:50 »

Mange tak Yakushin
Logged

-SGL-
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #280: 07 Jan 2009, 19:42 »

Når din maskine bliver langsommere skyldes det typisk, at du lige skal tage en defragmentering, det burde løse de værste problemer her og nu. På sigt er det altid godt at lave en formatering, men det er et stor arbejde at gøre det hver gang, så prøv en diskfragmentering i første omgang, det brude være sagen.

Med hensyn til computeren, har den jo rigtig gode specs. Men jeg kan sætte en tvivl på kvalitetet, da jeg ikke har hørt om mærket før, og en hurtig søgning på nettet gjorde mig ikke klogere. Men der er jo altid 24 måneders reklamationsret, så helt galt kan det ikke gå, jeg ville dog overveje at give lidt mere og få en mærkevarer. Men det er selvfølgelig din beslutning. Hvis skærmen er til decideret spilbrug ville jeg overveje en med hurtigere responstid 3 ms eller derunder, ellers vil du opleve det vil hakke i nogle spil. Men kvalitetet er skam i orden, Samsung kan du sagtens købe.  Thumbs Up


/Yakushin

Hvordan dælen laver man en diskfragmentering, Yakushin?? Huh
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #281: 07 Jan 2009, 23:17 »

Nu vil jeg da også lige bruge denne tråd... Smiley

Jeg er ét klik fra at bestille en iPod Touch, men er PRC Data en sikker hjemmeside? For det vil jeg gerne have garanteret inden jeg bruger penge derinde..

EDIT: Har bestilt nu.. Thumbs Up
« Seneste Redigering: 07 Jan 2009, 23:34 af NicolasFelipe » Logged


Arsenal Football Club


Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #282: 08 Jan 2009, 16:41 »

Som Søgaard så rigtigt skriver, hvis du ikke akut står og skal bruge en computer lige nu, men bare har for mange konfimationspenge som skal bruges, så ville jeg putte dem tilbage i lommen.

Om 1-1½ år vil du jo meget mere for pengene, og jeg ville til hver en tid vente, hvis jeg var dig.

Men ønsker du stadig en computer nu, jamen så ser vi da på det.  Smiley

/Yakushin

Hvor meget ville jeg cirka kunne spare ved at vente 1, år?

Men ellers hvilken ville du så købe af de to?
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

søgaard
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #283: 08 Jan 2009, 16:44 »

Hvor meget ville jeg cirka kunne spare ved at vente 1, år?

Men ellers hvilken ville du så købe af de to?
Det kan man jo ikke sige med sikkerhed, men du vil helt sikkert kunne få en meget bedre bærbar til samme penge, som hvis du gik ud at købte en i dag.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #284: 08 Jan 2009, 16:57 »

Det kan man jo ikke sige med sikkerhed, men du vil helt sikkert kunne få en meget bedre bærbar til samme penge, som hvis du gik ud at købte en i dag.

Okay men så prøv at gi mig et beløb.
Hvis jeg køber den der til 5300 kr hvor meget vil den så koste om 1,5 år?
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010