home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 969 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191158 gange)
Niszen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #255: 04 Jan 2009, 14:34 »

Overfører billede og lyd digitalt = bedre lyd og billede. Wink
Logged

Manchester United
Odense Boldklub

Mathié
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #256: 04 Jan 2009, 14:38 »

Yahushin, kan man ikke bare købe et HDMI-kabel i passende længde og så købe en DVI-HDMI-adapter for at kunne overføre billede og lyd fra computer til TV?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #257: 04 Jan 2009, 14:43 »

Yahushin, kan man ikke bare købe et HDMI-kabel i passende længde og så købe en DVI-HDMI-adapter for at kunne overføre billede og lyd fra computer til TV?

Jo, det kan man sagtens, også får man også bedst mulig kvalitet. Både fordi det er digitakt, men også forbi at HDMI kabler kan trækkes over meget større længder end fx scart uden at tabe signalet i farten.

Nogle steder som fx Bilka har et kabel med HDMI i den ene ende og DVI i den anden. Mener at prisen er knap 200 kr.

/Yakushin

Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #258: 04 Jan 2009, 15:28 »

Yakushin; hvor kan man købe en dansk-engelsk adapter? Min far var i Bilka tidl. i dag og kunne umildbart ikke finde en.
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #259: 04 Jan 2009, 15:33 »

Yakushin; hvor kan man købe en dansk-engelsk adapter? Min far var i Bilka tidl. i dag og kunne umildbart ikke finde en.

Bilka plejer at have dem, de findes i belysningsafdelinge n...
Ellers burde sådan kunne findes steder som Harald Nyborg eller THansen. De plejer at være lette nok at skaffe.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #260: 04 Jan 2009, 15:37 »

Tror han skal have et par biller i fødselsdagsgave så Tunge
Har de sådanne ting i byggemarkeder som 10-4 byggecenter?
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

absalonsen
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #261: 04 Jan 2009, 18:32 »

Som jeg tidligere har skrevet i tråden, så går jeg jo og kigger på tv. Men hvorfor nøjes med et tv? Jeg overvejer at købe en Blu-Ray afspiller med. Hvad skal sådan en fætter indeholde? Noget der er vigtigt for, at den kan fungere rigtigt godt?
Hvis jeg nu køber tv'et fra Philips, ville det så være bedst, hvis jeg køber en Blu-Ray afspiller af samme mærke, eller er det uden betydning hvilket mærke det er?
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #262: 04 Jan 2009, 18:34 »

... og som en forlængelse af Absalonens spørgsmål: er der forskel på en decideret Blu-Ray afspiller og det som en PS3 kan præstere?
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #263: 05 Jan 2009, 14:58 »

Hey Yakushin.

Her på det seneste har jeg syntes min bærbar er begyndt at blive pæænt langsom i nedlukningen og generelt i opstarten. Også bare generelt når jeg laver noget. Jeg har hørt man kan formatere den og defragmentere dens harddiske. Så ville jeg høre dig ad. Hvad syntes du jeg skal gøre? Formatere eller defragmentere? Hvis du mener jeg skal formatere den, vil du så ikke forklare hvordan jeg gør?

Og et andet spørgsmål.

Jeg syntes jeg savner både en stationær og en bærbar nu når jeg skal til og starte på gymnasie eller noget. Der skal man jo bruge computer tit. I nogle tilfælde Smiley. Så tænkte jeg at jeg kunne bruge min bærbar til skoleting osv. mens jeg havde en stationær hjemme som kan spille de højt krævende spil. Jeg har kigget på denne maskine og denne skærm. Hvad syntes du om dem? Er priserne gode i forhold til maskinen og skærmen?

Hilsen AFC.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #264: 06 Jan 2009, 18:07 »

Hej

Jeg skal på efterskole i 9. Nu går jeg i 7.
Jeg skal ikk bruge den til meget end opgaver til den tid og så måske FM.

Hvilken pc vil være bedst at købe iforhold til mine krav og iforhold til prisen?

Pris: 8400 kr med Office pakken 2007

Iat købe ifntel® Core™ 2 Duo-processor T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache) Rediger
OPERATIVSYSTEM Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk Rediger
MICROSOFT-PROGRAMMER Microsoft® Office 2007 Home and Student/ Dansk - Microsoft® Word, Excel, OneNote, PowerPoint
Kamera på 2,0 megapixel og Tuxedo Black CCFL-skærm Rediger
LCD 15,4" Widescreen™ TFT-skærm (220 nit) med WXGA (1280x800) og TrueLife™ Rediger
HUKOMMELSE 4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048] Rediger
HARDDISK 250 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.) Rediger
GRAFIKKORT NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikeret grafikhukommelse Rediger
OPTISKE DREV Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software Rediger
PRIMÆRT BATTERI 9-cellet primært lithium-ion-batteri (85 W/t)
Dell™ Wireless1395 802.11b/g-minikort - Europæisk


Pris: 5300 uden Office pakken

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000RiW02T4h?ProductID=O0zD4QFHDPMAAAEdSzB.6xka&CatalogCategoryID=..TD4QFHP2UAAAEOlhA03xiY&Selected=Specifications#tProductTabcontent

Er der trådløst netkort i den?
Officepakken koster omkring 1000 kr så den nye kommer til at kose 6300 efter det.

Hvad vil være bedst at købe?

PÅ forhånd tak
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

søgaard
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #265: 06 Jan 2009, 18:15 »

Hvis det først er i 9.klasse du skal på efterskole og du først får brug for den der, så er der ingen grund til at gå ud og betale for det nu, da du jo sikkert vil kunne få en meget bedre computer, for samme penge, om 1½ år, når du skal starte på skolen.
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #266: 06 Jan 2009, 19:36 »

Tror han skal have et par biller i fødselsdagsgave så Tunge
Har de sådanne ting i byggemarkeder som 10-4 byggecenter?

Jeg kender desværre ikke til 10-4 byggecenter (de har åbenbart ikke findet vejen til det mørke nordjylland?), men steder der fohandler småel, som stikdåser, kabler osv har dem typisk. Så jeg vil da ikke udelukke, at de kunne have sådan en.


/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Krellz
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #267: 06 Jan 2009, 19:43 »

Mon du kan finde ud af hvordan man fjerner fucking pop-up vinduer fra sin pc, selv om man har popup blocker?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #268: 06 Jan 2009, 19:44 »

Som jeg tidligere har skrevet i tråden, så går jeg jo og kigger på tv. Men hvorfor nøjes med et tv? Jeg overvejer at købe en Blu-Ray afspiller med. Hvad skal sådan en fætter indeholde? Noget der er vigtigt for, at den kan fungere rigtigt godt?
Hvis jeg nu køber tv'et fra Philips, ville det så være bedst, hvis jeg køber en Blu-Ray afspiller af samme mærke, eller er det uden betydning hvilket mærke det er?

Sammensætningen af forskellige mærker er sådan set fuldstændig ligegyldig, da de arbejder sammen 100 % på kryds og tværs. Fordele ved at købe i samme mærke er dog, at i de fleste tilfælde, kan man bruge samme fjernbetjening, og det er slet ikke så tosset, når man efterhånden har fået samlet 5-10 stykker sammen på sofabordet i forvejen.  Shockeret Men desværre er Philips ikke rigtig kommet på Blu-Ray markedet for alvor endnu, men det tror jeg helt sikkert, at de gør i 2009.

En Blu-Ray afspiller er sådan bare en afspille, og grundlæggende kan de det samme. Forskellen på dem kan være tilslutningsmulighe der, hvilke lyd de kan køre fx 7.1 surround.
Men en god standard afspiller kan findes til ca. 2000 kr. fx en Sony S-350.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #269: 06 Jan 2009, 19:47 »

... og som en forlængelse af Absalonens spørgsmål: er der forskel på en decideret Blu-Ray afspiller og det som en PS3 kan præstere?

Det er der sådan set ikke...
Bortset fra en almindelig Blu-ray afspiller har display, og ofte kan køre lidt flere funktioner i lydopsætningen osv. Men ikke noget som den almindelige gennemsnits borger nogensinde vil bruge.
En PS3 kan stadig sagtens erstatte en Blu-Ray afspiller med samme gode resultat.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010