home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 832 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191142 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #225: 03 Jan 2009, 18:02 »

Hvis bare et af dem der kan køre, Red Alert 3, MOH: Airborne og Company of Heroes i lav grafisk tilstand, så er jeg fint tilfreds.. Smiley
Men hvordan finder jeg ud af, om mit bundkort kan køre dem der? :p

Forresten har jeg været inde på den side hvor jeg købte computeren og fundet min model.. Når jeg så scroller end, kommer der en række forslag til hvad man kan købe i sammenhæng med computeren.. Jeg er stødt på det her grafikkort i den forbindelse: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=212746&SamleMenuID=&gruppe=1001&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard
Hvordan ser det ud? Smiley Jeg vil jo i al fald tro, at det kan bruges, når det nu er lagt i forbindelse med computeren Smiley

Det kort kan du sagtens bruge til din maskine.

Jeg må indrømme jeg ikke kender kravene til de spil du nævner i hovedet, men de har da efterhånden de godt stykke tid på bagen, så jeg ville blive MEGET overrasket hvis et grafikkort, som det du henviser til, ikke kan trække spillene i middel opløsning og detaljeniveau.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #226: 03 Jan 2009, 18:04 »

Det kort kan du sagtens bruge til din maskine.

Jeg må indrømme jeg ikke kender kravene til de spil du nævner i hovedet, men de har da efterhånden de godt stykke tid på bagen, så jeg ville blive MEGET overrasket hvis et grafikkort, som det du henviser til, ikke kan trække spillene i middel opløsning og detaljeniveau.

/Yakushin

Alle 3 spil siger nVidia GeForce 6800 eller bedre, så jeg tager chancen Smiley
Mange tak for hjælpen og tråden generelt Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Cesc
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #227: 03 Jan 2009, 18:07 »

Hey Yakushin, fed tråd!
Jeg har længe overvejet at købe en bærbar, men i lang tid har jeg ikke kunne finde en til den rette pris og sådanne ting, men endelig, fandt jeg et tilbud i Bilka-avisen. Lad mig fortælle om det her.

Den står på forsiden nede i bunden, og hedder HP Presario.
Model: CQ60-205
AMD Semprono Si-42 (2,1 GHz)
3072 MB DDR2 RAM
160 GB Hardisk
15,6" BrightWiew skærm
Optil 1407 MB Geforce 8200M delt grafik med HDMI
DVD Brænder
Webcam
Trådløs netværk
5 i 1 kortlæser
Works
Windows Vista Premium

Den koster 3899 kr., er den det værd eller kan man finde bedre til samme penge?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #228: 03 Jan 2009, 18:07 »

Vi har smidt både manual og diskette ud. Og da der er to andre computere på nettet smider vi ikke bare routeren ud.

Jeg aner heller ikke hvem der sat nettet op.

Min router hedder linksys WAP54G, hvis det kan hjælpe (:

Jeg kender ikke specifikt til Linksys´ omsætning.
Men uden du kan komme ind i den, og finde koden, får du aldrig du computer på trådløst netværk, og det er jo møgirriterende med en ny maskine.  Skuffet

Håber du får løst det, men det er ihvertfald dette som er skyld i problemet med din computer.  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #229: 03 Jan 2009, 18:14 »

Hey Yakushin, fed tråd!
Jeg har længe overvejet at købe en bærbar, men i lang tid har jeg ikke kunne finde en til den rette pris og sådanne ting, men endelig, fandt jeg et tilbud i Bilka-avisen. Lad mig fortælle om det her.

Den står på forsiden nede i bunden, og hedder HP Presario.
Model: CQ60-205
AMD Semprono Si-42 (2,1 GHz)
3072 MB DDR2 RAM
160 GB Hardisk
15,6" BrightWiew skærm
Optil 1407 MB Geforce 8200M delt grafik med HDMI
DVD Brænder
Webcam
Trådløs netværk
5 i 1 kortlæser
Works
Windows Vista Premium

Den koster 3899 kr., er den det værd eller kan man finde bedre til samme penge?

Til pengene får du ikke meget mere, end dette du fremviser. et rigtig godt tilbud.  Thumbs Up

Der er selvfølgelig altid et men, og i dette tilfælde handler det om hvilke spil du skal bruge den spil. Holder du dig til spil som Manager, Wolrd of Warcraft, og ellers generelt studiebrug er det alt rigeligt.
Men har du tænkt dig at hoppe på de nyeste spil som fx GTA 4, så er grafikkortet ikke god nok. Så skal du i stedet op i fx den HP på side 42 i Bilkavisen til 6899 kr.

Håber det kan hjælpe  Smiley

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #230: 03 Jan 2009, 18:16 »

Jeg kender ikke specifikt til Linksys´ omsætning.
Men uden du kan komme ind i den, og finde koden, får du aldrig du computer på trådløst netværk, og det er jo møgirriterende med en ny maskine.  Skuffet

Håber du får løst det, men det er ihvertfald dette som er skyld i problemet med din computer.  Smiley

/Yakushin

Jeg har søgt lidt på problemet. Og fandt ud af at man burde kunne komme ind i routeren ved at skrive 192.168.1.1 i en browser, på en computer som er på internettet. Men både Google Chrome og Internet Explorer siger enten at siden ikke kan vises, eller viser mig en google søgning.

Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #231: 03 Jan 2009, 18:17 »

Til pengene får du ikke meget mere, end dette du fremviser. et rigtig godt tilbud.  Thumbs Up

Der er selvfølgelig altid et men, og i dette tilfælde handler det om hvilke spil du skal bruge den spil. Holder du dig til spil som Manager, Wolrd of Warcraft, og ellers generelt studiebrug er det alt rigeligt.
Men har du tænkt dig at hoppe på de nyeste spil som fx GTA 4, så er grafikkortet ikke god nok. Så skal du i stedet op i fx den HP på side 42 i Bilkavisen til 6899 kr.

Håber det kan hjælpe  Smiley

/Yakushin

Jeg spiller faktisk kun Football Manager på min computer, men engang i mellem er der da et strategi spil som skal spilles, fx Warcraft III, Diablo og Empire Earth. Så den computer lyder vel spændende nok til mine behov.

Jeg tænkte på, nu hvor der står, at der er trådløs netværk på den, vil det sige at den kobler sig automatisk til vores net eller hvordan? Kan jeg have den med på ferie og stadig have net på den, eller hvordan fungere det?

Tak for hjælpen i øvrigt.
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #232: 03 Jan 2009, 18:21 »

Jeg spiller faktisk kun Football Manager på min computer, men engang i mellem er der da et strategi spil som skal spilles, fx Warcraft III, Diablo og Empire Earth. Så den computer lyder vel spændende nok til mine behov.

Jeg tænkte på, nu hvor der står, at der er trådløs netværk på den, vil det sige at den kobler sig automatisk til vores net eller hvordan? Kan jeg have den med på ferie og stadig have net på den, eller hvordan fungere det?

Tak for hjælpen i øvrigt.

Hvis i har trådløst net og der ellers ikke er kode på, så skal du muligvis lige ind og indstille den til at oprette automatisk forbindelse, men ellers så opretter den selv forbindelse når du tænder den.. Altså til jeres netværk.
Hvis du skal kunne komme på nettet når i er på ferie, så skal der enten være et tråsløst netværk i nærheden (jeg mener det er 20-50 der er maks) eller du skal have et sådan et usb net, som du plugger i Smiley
Logged

Build Me Up Buttercup!

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #233: 03 Jan 2009, 18:25 »

Jeg spiller faktisk kun Football Manager på min computer, men engang i mellem er der da et strategi spil som skal spilles, fx Warcraft III, Diablo og Empire Earth. Så den computer lyder vel spændende nok til mine behov.

Jeg tænkte på, nu hvor der står, at der er trådløs netværk på den, vil det sige at den kobler sig automatisk til vores net eller hvordan? Kan jeg have den med på ferie og stadig have net på den, eller hvordan fungere det?

Tak for hjælpen i øvrigt.

De spil du nævner er slet ikke noget problem, det er jo gode gamle klassikere som alle computere nu om dage kan trække.  Smiley

Når den har indbygget trådløst netværk, skal du blot vælge jeres netværk fra listen der kommer frem, når du trykker på det, vil den anmode om password (hvis i selvfølgelig bruger dette), og wupti så er den på. Ganske simpelt, og tager blot nogle få sekunder.

Du vil ikke kunne have den med på ferie og have netværk/internet, sådan et netværk rækker normalt kun op til max. 300 meter.

Jeg er sikker på, at denne computer dækker alle dine behov.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #234: 03 Jan 2009, 18:29 »

Hvis du skal kunne komme på nettet når i er på ferie, så skal der enten være et tråsløst netværk i nærheden (jeg mener det er 20-50 der er maks) eller du skal have et sådan et usb net, som du plugger i Smiley

Lige præcis, det kræver et USB-moden at få det med på ferie. Det tilbydes bl.a. af 3, Telia og Sonofon og koster ca. 99-299 om måneden med 6 måneders binding. I øvrigt kan det være hundedyrt at bruge i udlandet, så jeg vil kun anbefale det, hvis man holder sig i Danmark.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #235: 03 Jan 2009, 19:19 »

Undskyld OT Yakushin, men Cesc, hvad hedder du på Warcraft III?  Tunge
Hedder STANsmith2
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #236: 03 Jan 2009, 19:28 »

Hey yakushin. Jeg har lige postet et indlæg med et spørgsmål ang. stationær computer. Det behøves du ikke og rode mere med. har slettet det igen. ellers tak!
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #237: 03 Jan 2009, 20:18 »

Nå kære månedensbruger, nu vil jeg også benytte mig af tråden.

Jeg har været ved at kigge efter et nyt tv, og nu er udsalget jo startet, så har lige set i AZ/Bilka avisen at de fra i morgen kører tilbud på lidt forskellige tv.

Jeg har fundet fem frem som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge.

Der er SONY 32" LCD TV - Model KDL-32V4500 - HD Ready - Indbygget DVB-T/C MPEG4 tuner - Opløsning: 1366 x 768 - Dynamisk kontrast: 33000:1 - Synsvinkel: 178/178 gr. - 3 HDMI - 2 scart - H:577 x B:794 x D:242 mm inkl. stand.
PRIS 4899.- SPAR 2000.-


Der er SONY 40" LCD TV - Model KDL-40L4000K - Full HD - Indbygget DVB-T/C tuner - Opløsning: 1920 x 1080 - Dynamisk kontrast: 33000:1 - Synsvinkel: 178/178 gr. - 2 HDMI - 2 scart - H:688 x B:995 x D:276 mm inkl. stand.
PRIS 6479.- SPAR 2520.-

Der er SONY 46" LCD TV - Model KDL-46W4000 - Full HD - Indbygget DVB-T/C MPEG4 tuner - Opløsning: 1920 x 1080 - Dynamisk kontrast: 33000:1 - Synsvinkel: 178/178 gr. - 3 HDMI - 2 scart - USD tilslutning - H:782 x B:1120 x D:307 mm inkl. stand.
PRIS 11799.- SPAR 3200.-

Der er Phillips 42" LCD TV - Model 42PFL5603H - Full HD - Indbygget DVB-T/C MPEG4 tuner - Opløsning: 1920 x 1080p - Dynamisk kontrast: 30000:1 - Synsvinkel: 176/176 gr. - 3 HDMI - 2 scart - USD tilslutning - H:716 x B:1046 x D:262 mm inkl. stand.
PRIS 7999.- SPAR 2900.-


Der er Phillips 32" LCD TV - Model 32PFL5403H - HD-Ready - Indbygget DVB-T og DVB-C MPEG4 tuner - Opløsning: 1366 x 768 - Dynamisk kontrast: 30000:1 - Synsvinkel: 176/176 gr. - 3 HDMI - 2 scart - USD tilslutning - H:579 x B:819 x D:220 mm inkl. stand.
PRIS 4899.- SPAR 1900.-

Hvad er forskellen på HD Ready og Full HD?
Hvad er forskellen på DVB-T/C MPEG4 tuner og DVB-T/C tuner?

Det er til brug i min lille lejlighed (ca 28 m2, så der er ikke meget plads). Det kommer til at hænge ca. 3,5-4 meter fra min sofa/seng. Det skal bruges til at se tv på, se dvd på og til at spille Wii på. Men jeg er ikke så meget inde i, hvad der skal være for at det er godt, og hvor meget man må give for sådan et tv. Er der nogen der går mere i stykker end andre? Håber du kan hjælpe mig. Vh. Suicide. 

EDIT: Jeg er ansat i føtex så jeg får yderligere procenter (mener det er 5% yderligere rabat, men er ikke sikker på om det er 5, 7 el. 10%).
« Seneste Redigering: 03 Jan 2009, 20:27 af Suicide » Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

thomasmoll
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #238: 03 Jan 2009, 20:46 »

Hej Suicide, ved godt det ikke er mig du spørger, men vil lige anbefale dette tv, Panasonic 42" PZ80E

Hvad er forskellen på HD Ready og Full HD?
Yakushin har forklaret det lige her: HD Ready/Full HD
Jeg vil og kan ikke komme ind på en forklaring af de forskellige tunere, men du har sikkert hørt om det nye signal som der vil blive skiftet til pr. 31. oktober, for at kunne modtage dette signal, skal du have en DVB-C tuner. Det er der ikke i mange af fjernsynene, det betyder ikke at du SKAL have en DVB-C tuner, for du kan altid få en boks som kan gøre at du kan tage det signal.

Der er selvfølgelig forskel på kvaliteten af nogle fjernsyn, men vil ikke mene at man bevidst behøver at sortere nogle fra, fordi man er bange for at de går i stykker, og heller ikke hvis det er en af topmodellerne.

Af hvad jeg har hørt, har du ikke et specielt behov for et Full HD fjernsyn, og når du alligevel sidder så langt fra fjernsynet, kan du nok ikke se forskel.

Held og lykke med køb af fjernsyn.

Logged

forza
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #239: 03 Jan 2009, 21:16 »

hejsa,
skal bruge en bærbar computer og sidder og  kigger lidt rundt omkring, mange siger at man ikke skal købe dem i fona osv. men hvor skal man så købe dem? den skal gerne kunne holde et par år uden at være dybt forældet og jeg jeg er faldet over den her,


Processor    Intel Core2Duo P8600 2x2,40GHz CPU (3MB cache, FSB1066MHz)
Ram:    Original 4GB DDRII-800 RAM DualChannel PC6400
Harddisk:    400GB harddisk S-ATA 2,5" Fluid
Grafik:    nVidia GeForce 9600M GT 512MB dedikeret RAM
Skærm:    15.4”TFT-LCD WXGA+, Glare Type,1440x900, 16.7M colors
Batteri:    9-cell high-end battery
Lyd:    High Definition Audio lydkort (2 højtalere)
Drev:    Super Multi DVD-brænder DualLayer
Netkort:    100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Intel Trådløst N netkort 450mbps
Webcam:    2.0M pixel webcam i skærm
Keyboard/mus    DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
Software:    Drivere til Windows Vista medfølger. (Understøtter ikke XP)
Vægt:    2.7 Kg (with Combo Driver)
Mål & vægt    358(W)x259(D)x25-39(H)mm
Service:    2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på) Derudover 3 måneders hotline.
Stik/forbindelser:    
3 x USB 2.0 alle med power
1 x HDMI port
1 x Fingerprintreader
1 x VGA
1 x Express Card
1 x 3-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet

er den her god? på forhånd tak.
Logged

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010