home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 678 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 56 Udprint
Forfatter Emne: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik  (Læst 191044 gange)
Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #150: 30 Dec 2008, 00:10 »

Som jeg også sagde, er Phillips som regel aldrig et dårligt valg. Jeg er dog personligt selv mest til Sony.

Forstår ikke. Altså, så Full HD er egentlig noget opreklameret ... medmindre man har de størrelser? Det år jeg arbejdede i elektronikafdelinge n i A-Z (bilka uden fødevarer) Herning, solgte vi da også fladskærme på at de havde Full HD, men sådan som jeg læser det du og Yakushin siger, så kan man ikke rigtigt "bruge" det til noget, hvis man bare har en standard 32" eller 42" tommer, fordi man ikke kan se forskel, eller har jeg forstået det på en forkert måde?

Det er helt koorekt, øjet kan ikke registrere det på disse "små" størrelser.

Full HD findes fordi de store TV producter kan lave det, og derfor gør de det selvfølgelig. Men der er jo stadig flere og flere, som også bruger TV´et til computerskærm, og derved kommer fordelen jo, som tidligere nævnt.  Smiley


/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #151: 30 Dec 2008, 00:11 »

Okay. Tusind tak. Så det er ikke fordi det mangler 100hz?

Nej, det kan ikke gøre den store forskellige alene, så det har jeg min tvivl på. Jeg tror mest på, at det er boksen som driller lidt, og ikke TV´et.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Juller
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #152: 30 Dec 2008, 00:17 »

Okay, tak for hjælpen. Vil helt sikkert få masser af gavn af denne tråd. Godt intiativ Thumbs Up
Logged

kfuglsang
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #153: 30 Dec 2008, 00:27 »

Hvad er forskellen mellem "hd ready" og "full hd"?..

EDIT: er der nogen som har erfaringer med dette tv: http://www.pixmania.com/dk/dk/974680/art/samsung/le32a456-32-lcd-tv-widesc.html?srcid=88&Partenaire=kelkoo_dk&CodePromo=oui

Vil også gerne have jeres vurdering af dette tv?..
« Seneste Redigering: 30 Dec 2008, 00:31 af kfuglsang » Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #154: 30 Dec 2008, 00:36 »

Jeg vil i 40" anbefale:

Sony KDL-40W4000  
http://www.pricerunner.dk/pl/2-1083326/TV/Sony-Bravia-KDL-40W4000-Sammenlign-Priser?search=sony%2040w4000&q=sony%2040w4000&ref=redirect&other_hits=210:sony%2040w4000|646:sony%2040w4000;;25;   ---> Meget for pengene. Ca. 8000 kr.

Samsung LE40A766XXE http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1430480_(Wupti2).html  ---> Toppen af poppen Ca. 12000 kr.

Sony KDL-40V4000 http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/WKDL40V4000_(Wupti1).html ---> HVis du ønsket et udmærket TV, uden at stille de store krav. Ca. 7000 kr.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej?  Smiley

/Yakushin





Jeps, har lige snakket med de gamle. De gider ikke sponsorere det midterste, men ser de 2 andre som glimrende alternativer! Mange tak for hjælpen,

btw, fantastisk arbejdsindsats du yder!  Thumbs Up
Logged

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #155: 30 Dec 2008, 21:35 »

Har lige et personligt spørgsmål til dig Yakushin. Jeg har en blå klud som man kan tørre sin bærbar skærm af med. Den syntes jeg ikke virker særlig godt, så har tænkt over noget.Kan min bærbars skærm godt tåle en alm. klud som der er kommet meget lidt vand på? Eller er det for risikabelt? Har nemlig tænkt mig at bruge den ovenpå min PS3, hvis det ikke for risikabelt.

/AFC
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #156: 30 Dec 2008, 21:46 »

Ved ikke om det er blevet nævnt i tråden, men må man høre hvor du arbejder? Er det i en elektronikforretnin g?
Kan se, at du i første indlæg skriver, at du er salgsleder og uddannet indenfor brancen. :-)
Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #157: 30 Dec 2008, 21:58 »

@AFC

Af egen erfaring kan min computer tøle at blive af tøret med en oprevet klud. Ved ikke med din ps3 men ved at min xbox også kan tåle en oprevet klud.

Håber det kunne hjælpe.
Logged

jtoft
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #158: 30 Dec 2008, 22:02 »

Har lige et personligt spørgsmål til dig Yakushin. Jeg har en blå klud som man kan tørre sin bærbar skærm af med. Den syntes jeg ikke virker særlig godt, så har tænkt over noget.Kan min bærbars skærm godt tåle en alm. klud som der er kommet meget lidt vand på? Eller er det for risikabelt? Har nemlig tænkt mig at bruge den ovenpå min PS3, hvis det ikke for risikabelt.

/AFC

Tillader mig at svare: En våd klud er en dum idé! Vand, selv i små mængder, kan sagtens trænge gennem skærmen. Der findes noget gel, der kan sprøjtes på LCD-skærme mv., der er lang bedre egnet til formålet, da det er en tykkere væske.
Logged

THE GREEN PRIDE: VFF!

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #159: 30 Dec 2008, 22:03 »

Tillader mig at svare: En våd klud er en dum idé! Vand, selv i små mængder, kan sagtens trænge gennem skærmen. Der findes noget gel, der kan sprøjtes på LCD-skærme mv., der er lang bedre egnet til formålet, da det er en tykkere væske.
Hvor køber man sådan noget GEL?
Logged

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #160: 31 Dec 2008, 08:42 »

Hvad er forskellen mellem "hd ready" og "full hd"?..

EDIT: er der nogen som har erfaringer med dette tv: http://www.pixmania.com/dk/dk/974680/art/samsung/le32a456-32-lcd-tv-widesc.html?srcid=88&Partenaire=kelkoo_dk&CodePromo=oui

Vil også gerne have jeres vurdering af dette tv?..

Forskellen på amindelig HD og Full HD er det antal linier som ligger i billedet.

HD er 768 x 1366 linier
Full HD er 1080 x 1920 linier
Det betyder i sin enkelthed, at linierne i Full er meget tættere, og derfor kan skabe en væsentlig bedre billede under de rette forudsætninger som er 65" og derover, og endda helst 100".

TV´et du linket til er en middel model på markedet, du for en godt produkt til en god pris, som kan køre fx PS3 og sport i TV udmærket. Så stiller man ike store krav il valg af TV, er det bestemt en udmærket løsning.

Jeg ville dog ALDRIG bruge pixmania.com, da de har et meget dårligt ry, og har haft mange utilfredse kunder.

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #161: 31 Dec 2008, 08:51 »

Har lige et personligt spørgsmål til dig Yakushin. Jeg har en blå klud som man kan tørre sin bærbar skærm af med. Den syntes jeg ikke virker særlig godt, så har tænkt over noget.Kan min bærbars skærm godt tåle en alm. klud som der er kommet meget lidt vand på? Eller er det for risikabelt? Har nemlig tænkt mig at bruge den ovenpå min PS3, hvis det ikke for risikabelt.

/AFC

Du kan sagtens bruge en klud med lidt vand, det er der ingen risiko ved. Der er først en risiko, når man begynder at bruge rengøringsmidler, da de vil på lang sigt ætse skærmen( gælder både TFT og LCD skærme), da de indeholder en del syre, alkohol osv som skærmene ikke kan holde til.

Grunden til at især TFT og LCD skræme ikke kan holde til skrappe rengøringsmidler, skyldes det tynde lag af voks, som er på skærmen. Ved forkert aftørring vil det blive slidt af, og have den effekt at TV´et vil give meget mere genskind, og rent ud sagt blive irriterende at se på.

Så husk at behandle skærme med omhu, det betaler sig.  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #162: 31 Dec 2008, 08:59 »

Tillader mig at svare: En våd klud er en dum idé! Vand, selv i små mængder, kan sagtens trænge gennem skærmen. Der findes noget gel, der kan sprøjtes på LCD-skærme mv., der er lang bedre egnet til formålet, da det er en tykkere væske.

Vand kan sagtens bruges, som skrevet lige ovenfor. Du kunne evt smutte en tur forbi nogle af de danske HIFI fora, for at se svaret fx. hifi4all.dk  Thumbs Up

Vand kan afgjort bruges med omhu!

Det gel som findes skal man tilgengæld være påpasselig med, at der på markedet findes nogle mærkelige importeret produkter, som ikke lige er sagen. Mest nogle af dem, som findes i nethandlen. Køb det altid i butikkerne, så er der ingen ko på isen.  Smiley

Det gel kan købes i fx Fona, Expert, Elgiganten, Bilka, Føtex og Kvickly. Men ærligt, så synes jeg en hårdt vredet klud er ligeså god til hver en tid.

/Yakushin

« Seneste Redigering: 31 Dec 2008, 09:00 af Yakushin » Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

Yakushin
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #163: 31 Dec 2008, 09:14 »

Ved ikke om det er blevet nævnt i tråden, men må man høre hvor du arbejder? Er det i en elektronikforretnin g?
Kan se, at du i første indlæg skriver, at du er salgsleder og uddannet indenfor brancen. :-)

Jo, lad os lige få det på plads.

Jeg er uddannet Trainee i Radio-TV/Computer i Bilka, og har 3 års arfaringer derfra. Selvfølgelig suppleret op med officielle kurser fra fx Sony, Philips, Samsung, HP, Acer, Nordisk Film (Playstation), Radio/TV skolen i Ringsted, desuden kender jeg til vilkår og regler ved de fleste rep. værsteder i Danmark.

Lige nu er jeg Salgsleder i Føtex, selvfølgelig også i elektronikafdelinge n.
Som fastansat i Dansk Supermarked i elektronikafdelinge n er det forventeligt, at man deltager i så vidt muligt alle de arrangementer man kan. Selvfølgelig også for at få den størst mulig viden, og derved giv bedst mulig service til kunderne.

Desuden er det jeg ved, suppleret op med egen interesse, jeg bruger meget tid på nettet for hele tiden, at være opdateret om de nyeste ting, det selvfølgelig også er et krav, når man arbejder i denne hurtigt omskiftelige branche.

Håber der er nok? Ellers siger du bare til  Thumbs Up

/Yakushin
Logged

Manchester City F.C.
Superbia In Proelia

AFC
Gæst
 
Sv: Spørg en "elektroniknørd" - Gode råd om alt elektronik
« Svar #164: 31 Dec 2008, 14:17 »

Du kan sagtens bruge en klud med lidt vand, det er der ingen risiko ved. Der er først en risiko, når man begynder at bruge rengøringsmidler, da de vil på lang sigt ætse skærmen( gælder både TFT og LCD skærme), da de indeholder en del syre, alkohol osv som skærmene ikke kan holde til.

Grunden til at især TFT og LCD skræme ikke kan holde til skrappe rengøringsmidler, skyldes det tynde lag af voks, som er på skærmen. Ved forkert aftørring vil det blive slidt af, og have den effekt at TV´et vil give meget mere genskind, og rent ud sagt blive irriterende at se på.

Så husk at behandle skærme med omhu, det betaler sig.  Thumbs Up

/Yakushin
Vil det sige, at jeg godt kan gå ud og putte lidt vand på en alm. klud og tørre ovenpå på min PS3 og på selve bærbarskærmen?
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 56 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010