home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 464 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  En smuk 4-2-3-1 taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: En smuk 4-2-3-1 taktik  (Læst 8926 gange)
Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #15: 15 Apr 2016, 14:39 »

Faktisk burde du kigge ind på hhv. min egen blog, eller også på Guldbrands Vi arbejder begge med 4-2-3-1, og jeg tror du kan finde netop det inspiration du mangler!

Jeg har kigge på dine holdinstruktioner i din Chelsea taktik. I min verden har du nogle instrukser der modsiger hinanden. Det er nok mig der tager fejl, da det er mig der ikke kan få det til at fungere.  Græder

Men tænker at stå dybt med forsvarskæden og at du har afskær målmanden fra at spille den ud, samt pres til mere modsiger hinanden?

Tænker også bredde til ret smal og søge overlap modsiger hinanden?

Vil du prøve at forklare det, for som sagt, er jeg sikkert gal på den?
Logged

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #16: 15 Apr 2016, 14:54 »

Jeg mangler stadig at ramme den helt rigtige taktik i FM 16. Håber derfor på hjælp. Jeg vil gerne spiller så tæt som muligt på følgende opstilling.

                                          mm

Back/wb?         CF/BF                      CF/BF                   Back/wb


                  FP/DB (Support)           BM/CM (forsvar)


IA (angreb)                         FP (Support)                        IA (angreb)


                                              KA

Virker det naivt?
Derudover vil jeg gerne spille med hurtige tilbage erobringer, flot boldbesiddende fodbold uden at det bliver for meget, men med mange mål  Grin Kan dette lade sige gøre med offensive backs som kommer til indlæg?

Hjælp! gerne med kommentarer, rettelser, instrukser eller lign.
                                           

Søger også stadig råd til hvordan mit United hold kunne se ud, hvis det skal spille flot boldbesidende fodbold, gerne med højt pres??? Og gerne med de roller jeg har givet dem, hvis det ikke er naivt/håbløst?
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #17: 15 Apr 2016, 17:53 »

Jeg har kigge på dine holdinstruktioner i din Chelsea taktik. I min verden har du nogle instrukser der modsiger hinanden. Det er nok mig der tager fejl, da det er mig der ikke kan få det til at fungere.  Græder

Men tænker at stå dybt med forsvarskæden og at du har afskær målmanden fra at spille den ud, samt pres til mere modsiger hinanden?

Tænker også bredde til ret smal og søge overlap modsiger hinanden?

Vil du prøve at forklare det, for som sagt, er jeg sikkert gal på den?

Jeg vil meget gerne prøve at forklare det i større detajle Smiley men ellers er et godt tip at følge med i min blog de næste 36 timer... For jeg har nemlig en fri lørdag, hvor det står på fm, fodbold og blogging!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #18: 17 Apr 2016, 13:09 »

Hey Beckham23

Jeg har brugt lesygnok taktik og den er rigig god, du har det meste af spillet (ikke overdrevet boldbesiddelse men mere end modstanderen)

Taktikken er:

Mm

Hb (S) cf cf vb (S)

Dybtliggende midtbane (F) CM (S)

Wing (S) skyggeangriber (a) wing (S)

                  Falsk 9er

Spiller kontrolleret og fleksibel
Laver tempo,pres mere, marker tættere,kortet afleveringer og arbejd bolden ind

Som back up taktik til når du er underdog kan du bruge samme formation men skift angriberen til fremskudt angriber og måske din CM (S) til mere defensiv rolle hvis du lukker for mange mål ind.

Spil kontra og fleksibel
Marker tættere, clear bolden til kanterne,aflever i dybden,spil mere direkte,søg overlap og udfordre forsvarspillere.

Det vil give dig 2 forskellige taktikker som du kan bruge i alt slags kampe.

Til sidst har jeg et spørgsmål til lesygnok, i din taktik har du så få holdinstrukser men hvordan kan det være det virker så godt ?
Logged

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #19: 20 Apr 2016, 16:04 »

Mata, Mata, Mata og mere Mata. Jeg tror han er en af de mest ideelle til den rolle af de spillere, der fra starten er med i spillet.
Dertil havde jeg nok brugt Martial på toppen, som F9'er, hvilket han ikke skulle være helt tosset til. Men jeg havde måske trænet ham længden til en IA på højrekanten, trods han er højrebenet, da der nok findes en del bedre spillere til F9'er rollen.

Rooney kunne man også bruge som F9'er. Dertil kunne han også yde support til Skyggeangriberen - jeg tror dog Mata er overlegen her. Og sidst kunne man også bruge Rooney som FP på den centrale midt.

Mener du at Mata er ideel som skyggeangriber? Sådan ser jeg ham slet ikke i virkeligheden, men derfor kan han jo godt være det i FM!
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #20: 20 Apr 2016, 16:22 »

Mener du at Mata er ideel som skyggeangriber? Sådan ser jeg ham slet ikke i virkeligheden, men derfor kan han jo godt være det i FM!
Ja, altså egenskabmæssigt i FM, synes jeg han ligner en vanvittig skyggeangriber. Jeg gad i hvert fald godt prøve ham i min 4-2-3-1 taktik. Tror han kunne være vild her.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #21: 21 Apr 2016, 22:59 »

Enig stats mæssigt burde han være syg på positionen.
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #22: 22 Apr 2016, 10:21 »

Mener du at Mata er ideel som skyggeangriber? Sådan ser jeg ham slet ikke i virkeligheden, men derfor kan han jo godt være det i FM!
Jeg mener, at Mata mangler noget mobilitet i form af fart for at være ideel som skyggeangirber. Læs eventuelt denne guide: http://www.guidetofootballmanager.com/tactics/strikers - at Mata er god uden bold kompenserer dog for manglende fart i nogen grad. Jeg mener, at Matas ideelle position må være som offensiv midtbanespiller, fordi han er så teknisk stærk. Som midtbanespiller kommer pasningsevnen nemlig bedre til gavn.
« Seneste Redigering: 22 Apr 2016, 10:31 af Esmark11 » Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010