home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  En smuk 4-2-3-1 taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: En smuk 4-2-3-1 taktik  (Læst 8902 gange)
Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
En smuk 4-2-3-1 taktik
« : 13 Apr 2016, 22:42 »

Jeg mangler stadig at ramme den helt rigtige taktik i FM 16. Håber derfor på hjælp. Jeg vil gerne spiller så tæt som muligt på følgende opstilling.

                                          mm

Back/wb?         CF/BF                      CF/BF                   Back/wb


                  FP/DB (Support)           BM/CM (forsvar)


IA (angreb)                         FP (Support)                        IA (angreb)


                                              KA

Virker det naivt?
Derudover vil jeg gerne spille med hurtige tilbage erobringer, flot boldbesiddende fodbold uden at det bliver for meget, men med mange mål  Grin Kan dette lade sige gøre med offensive backs som kommer til indlæg?

Hjælp! gerne med kommentarer, rettelser, instrukser eller lign.
                                           
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #1: 13 Apr 2016, 22:45 »

Faktisk burde du kigge ind på hhv. min egen blog, eller også på Guldbrands Vi arbejder begge med 4-2-3-1, og jeg tror du kan finde netop det inspiration du mangler!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #2: 13 Apr 2016, 22:57 »

Hvis du kigger i indlæg #12 herinde, så har jeg også haft vanvittig stor succes med den 4-2-3-1 taktik, som jeg brugte gennem mine første to sæsoner.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #3: 13 Apr 2016, 23:08 »

Hvis du kigger i indlæg #12 herinde, så har jeg også haft vanvittig stor succes med den 4-2-3-1 taktik, som jeg brugte gennem mine første to sæsoner.

Det må du fandme undskylde! Jeg havde da overset blogmesterens mesterstykke... :/ undskylder mester!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #4: 14 Apr 2016, 09:45 »

Det må du fandme undskylde! Jeg havde da overset blogmesterens mesterstykke... :/ undskylder mester!
Haha. Det er sgu i orden. Jeg er jo også lige gået væk fra taktikken, da holdet har det lige hårdt nok i den nye sæson.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #5: 14 Apr 2016, 09:46 »

Men lige meget hvad Beckham23, så prøv at spil med en "skyggeangriber". Det er den bedste rolle, jeg har oplevet i FM16 indtil videre.
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #6: 14 Apr 2016, 10:21 »

Prøv måske den her:

mm

hb (S) CB CB vb (s)

Cm (S) dybdeliggnede CM (D)

Wing (S)  skyggeA (a)   Wing (S)

               Dybdeliggnede angriber (S)

Jeg mener det er den lesygnok bruger, måske kan du ændre wingene til angreb eller angriberen til fremkudt angriber, fordi ellers har du kun en spiller på angreb det synes jeg er for lidt (selvom jeg tror der virker for lesygnok)
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #7: 14 Apr 2016, 10:25 »

Prøv måske den her:

mm

hb (S) CB CB vb (s)

Cm (S) dybdeliggnede CM (D)

Wing (S)  skyggeA (a)   Wing (S)

               Dybdeliggnede angriber (S)

Jeg mener det er den lesygnok bruger, måske kan du ændre wingene til angreb eller angriberen til fremkudt angriber, fordi ellers har du kun en spiller på angreb det synes jeg er for lidt (selvom jeg tror der virker for lesygnok)
Helt enig i dine bemærkninger. Jeg bruger kun én i 'angreb', da mit hold er relativt dårligt seedet (og er også markant bagud med hensyn til niveau), så jeg vil helst ikke blive fanget med for mange fremme, da vi så bliver revet over.

Jeg har også testet taktikken med en 'fremskudt playmaker i 'support', i stedet for CM i 'support' - hvilket har været med fin succes.

Dertil har jeg også testet med én af kanterne som IA - hvilket også har været glimrende, og jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle kunne gøre sig gældendede for begge kanter, der godt ville kunne bruges som IA.

Dertil har jeg også testet angriberen som F9'er i stedet for DLS - og dette er også gået fint.
Logged

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #8: 14 Apr 2016, 10:32 »

I er satme nogle Freaks - Ment på den gode måde. Hvor er det fedt med al den inspiration og hurtige svar. mange tak!

Jeg har startet et spil med United og havde de tanker jeg skrev oppe over. Synes ikke at jeg i den nuværende trup kan spille med skygge angriber? Selvom Rooney vel er ideel til den rolle? Forstiller mig bare mere at Mata ligger bag Rooney! Hvad tænker i?
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #9: 14 Apr 2016, 10:54 »

Helt enig i dine bemærkninger. Jeg bruger kun én i 'angreb', da mit hold er relativt dårligt seedet (og er også markant bagud med hensyn til niveau), så jeg vil helst ikke blive fanget med for mange fremme, da vi så bliver revet over.

Jeg har også testet taktikken med en 'fremskudt playmaker i 'support', i stedet for CM i 'support' - hvilket har været med fin succes.

Dertil har jeg også testet med én af kanterne som IA - hvilket også har været glimrende, og jeg ser ingen grund til, at det ikke skulle kunne gøre sig gældendede for begge kanter, der godt ville kunne bruges som IA.

Dertil har jeg også testet angriberen som F9'er i stedet for DLS - og dette er også gået fint.

Nåh på den måde så giver det god mening Smiley

Jeg Skal starte med crewe Alexandria idag og de er heller ikke så gode så håber din taktik virker

Jeg pønser lidt på at gøre angriberen til fremskudt angriber håber på det kan gøre ham farligere måske.

Jeg tænker også lave en taktik af din taktik men gøre den til en kontra taktik men ved ikk om den kommer til virke med en skyggeangriber
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #10: 14 Apr 2016, 10:59 »

I er satme nogle Freaks - Ment på den gode måde. Hvor er det fedt med al den inspiration og hurtige svar. mange tak!

Jeg har startet et spil med United og havde de tanker jeg skrev oppe over. Synes ikke at jeg i den nuværende trup kan spille med skygge angriber? Selvom Rooney vel er ideel til den rolle? Forstiller mig bare mere at Mata ligger bag Rooney! Hvad tænker i?

Selv tak Smiley og alt ros til lesygnok det var hans taktik Smiley

Prøv måske med Rooney som skyggeangriber og Martial på toppen Smiley

Og Memphis på venstre side har hørt han er et bæst i manager Smiley

Du kan måske gøre dit hold mere offensivt fordi Dit hold vil være favoritter i 9/10 kampe Smiley
« Seneste Redigering: 14 Apr 2016, 11:22 af manutdman » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #11: 14 Apr 2016, 12:10 »

I er satme nogle Freaks - Ment på den gode måde. Hvor er det fedt med al den inspiration og hurtige svar. mange tak!

Jeg har startet et spil med United og havde de tanker jeg skrev oppe over. Synes ikke at jeg i den nuværende trup kan spille med skygge angriber? Selvom Rooney vel er ideel til den rolle? Forstiller mig bare mere at Mata ligger bag Rooney! Hvad tænker i?
Mata, Mata, Mata og mere Mata. Jeg tror han er en af de mest ideelle til den rolle af de spillere, der fra starten er med i spillet.
Dertil havde jeg nok brugt Martial på toppen, som F9'er, hvilket han ikke skulle være helt tosset til. Men jeg havde måske trænet ham længden til en IA på højrekanten, trods han er højrebenet, da der nok findes en del bedre spillere til F9'er rollen.

Rooney kunne man også bruge som F9'er. Dertil kunne han også yde support til Skyggeangriberen - jeg tror dog Mata er overlegen her. Og sidst kunne man også bruge Rooney som FP på den centrale midt.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #12: 14 Apr 2016, 12:12 »

Nåh på den måde så giver det god mening Smiley

Jeg Skal starte med crewe Alexandria idag og de er heller ikke så gode så håber din taktik virker

Jeg pønser lidt på at gøre angriberen til fremskudt angriber håber på det kan gøre ham farligere måske.

Jeg tænker også lave en taktik af din taktik men gøre den til en kontra taktik men ved ikk om den kommer til virke med en skyggeangriber
Jeg brugte en Fremskudt angriber, da jeg var i 3. Divisionen med stor succes. Her havde jeg en der hed Gonzalez. Han var vist oppe på 8 mål i 9(3) kampe, hvis jeg ikke husker forkert. En F9'er kan dog sagtens blive målfarlig skal du vide.

Det kan sagtens være du også kan lave taktikken farlig som en kontrataktik, det er dog ikke noget jeg har forsøgt med mig endnu.
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #13: 14 Apr 2016, 12:39 »

Jeg brugte en Fremskudt angriber, da jeg var i 3. Divisionen med stor succes. Her havde jeg en der hed Gonzalez. Han var vist oppe på 8 mål i 9(3) kampe, hvis jeg ikke husker forkert. En F9'er kan dog sagtens blive målfarlig skal du vide.

Det kan sagtens være du også kan lave taktikken farlig som en kontrataktik, det er dog ikke noget jeg har forsøgt med mig endnu.

Okay tak Smiley men det kan være jeg bruger din taktik når jeg er på hjemmebane og på udebane ændre jeg skyggeangriberen til ankermand, fordi ellers bliver jeg nok løbet over
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En smuk 4-2-3-1 taktik
« Svar #14: 14 Apr 2016, 12:58 »

Jeg har mest succes med at bruge en F9 i stedet for en DLA. Jeg synes ikke DLA var produktiv nok. Dog ved jeg ikke om det skyldes mest spilleren eller taktikken. Smiley
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010