home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 313 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2016
| | | | |-+  #61 - El Requexón
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: #61 - El Requexón  (Læst 45776 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#61 - El Requexón
« : 01 Apr 2016, 06:17 »


#1 - Likvidation?

Efter blot én enkelt sæson i Liga Adelante, der bød på en 22. plads er det en realitet, at Real Oviedo har fortid i Spaniens næstbedste række og i stedet er tilbage blandt de 80 hold der befinder sig Spaniens 3. Division.
Således plejer skæbnen i hvert fald at være for de fire nedrykningshold fra Liga Adelante, men det hele kan vise sig at ende meget værre for den spanske klub fra fyrstedømmet Asturien.

Real Oviedo står nemlig og mangler alene 30M kroner bare for at kunne betale de nuværende udgifter og i baggrunden har man flere store lån, der vil kræve yderligere penge ud af klubben i den kommende tid.
Klubbens økonomi har været i uorden siden årtusindskiftet, men det er først nu at Oviedo er kommet i rigtig store problemer med det ultimatum, som det spanske fodboldforbund har stillet overfor klubben.

Real Oviedo har nemlig fået frem til d. 10 juli 2016 til at betale de 30M kroner, som man står og skylder, og hvor man med overlevelse i Adelanten havde haft markant flere penge i sigte, så ser det nu endnu sværere ud for klubben at finde en løsning på deres økonomiske problem, da man nu er degraderet til 3. Divisionen med deres 22. plads i den netop overståede sæson.

Men har klubben ikke fundet de 30M frem i løbet af de næste små to måneder, så er det en realitet, at Real Oviedo står foran en likvidation og dermed vil klubben blive en del af fortiden.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2016, 18:11 af Le Sygnok » Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: #1 - El Requexón
« Svar #1: 01 Apr 2016, 09:19 »

Glæder mig til at følge din blog Le Sygnok. Kender lidt til klubben, så ser frem til følge dit eventyr med klubben Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - El Requexón
« Svar #2: 01 Apr 2016, 11:05 »

Glæder mig til at følge din blog Le Sygnok. Kender lidt til klubben, så ser frem til følge dit eventyr med klubben Smiley
Fedt. Det er altid dejligt at høre. Håber mit eventyr med klubben ender ud med at fornøje dig.
Logged

spurvendk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #1 - El Requexón
« Svar #3: 01 Apr 2016, 11:42 »

Sådan LS! Glæder mig helt vildt til det her.
Har været trofast læser af dine utallige blogs, og du må altså leve med at mine forventninger er skyhøje!
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - El Requexón
« Svar #4: 01 Apr 2016, 12:49 »

Sådan LS! Glæder mig helt vildt til det her.
Har været trofast læser af dine utallige blogs, og du må altså leve med at mine forventninger er skyhøje!
Dejligt at have dig med om bord endnu engang SpurvenDK. Jeg husker godt, at du var med fra begyndelsen, hvor jeg bloggede om Goiás i FM12.
Jeg skal gøre mit bedste for at leve op til de skyhøje forventninger.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #1 - El Requexón
« Svar #5: 01 Apr 2016, 13:59 »


#2 - SOSRealOviedo

For at finde roden til Oviedo’s økonomiske problemer skal man en del år tilbage i tiden.

Det startede helt tilbage ved årtusindskiftet, hvor man dengang befandt sig i Spaniens bedste række - La Liga.
Med klubben der havde tilbragt sine sidste tolv sæsoner i landets bedste række (1988-2000), så var man også begyndt at satse større, hvilket havde fået klubben til at bygge nyt stadion (Nuevo Carlos Tartiere) der stod færdig i år 2000 og havde kapacitet til 30500 tilskuere.

På daværende tidspunkt var man altså kommet i stor gæld, men med de økonomiske fordele som La Liga bidrog med, var der ikke den helt store fare på færde for klubben.

Men i 2000/01 sæsonen sluttede Oviedo 18’er i La Liga og måtte derfor en tur i 2. Divisionen (Liga Adelante), og det resulterede i at Oviedo’s økonomi på ingen måde hang sammen længere.
Oviedo var dog lige ved at spille sig i playoff til La Liga allerede året efter med deres 7. Plads (top 2 rykker op, 4-6 spiller playoff om den sidste oprykningsplads), så det lignede alligevel at Oviedo kunne være på vej tilbage i La Liga inden længe og dermed få økonomien på rette fod.

Men i 2002/03 sæsonen gik det så helt galt for klubben i det nordlige Spanien. Hverken på banen eller det økonomiske fungerede, og Oviedo sluttede som nr. 21 ud af 22, og måtte derfor en tur i 3. Divisionen (2. Division B), men grundet de økonomiske problemer, så blev klubben straffet med en yderligere nedrykning, så Oveido fra 2003/04 skulle spille i 4. Divisionen (Tercera Division).

Man kunne forstille sig at straffen om nedrykning burde have givet Oviedo en lærerstreg, men det virkede snarere omvendt. Klubben der i de efterfølgende år lå og spillede i landets 3- og 4. bedste række indkøbte alligevel gerne i omegn af 20 spillere pr. sæson, og klubben var ikke ligefrem ved at få gjort op med sine økonomiske problemer.

En af grundene til Oviedo ikke få kunne gjort op med sine økonomiske problemer var en af aktieholderne i klubben.
Klubbens præsident i perioden 2005-2012, Alberto González havde i 2006 købt sig til størstedelen af klubbens aktier, og kunne derfor gøre med klubben mere eller mindre som det passede ham. Et glimrende eksempel på hans evner som leder var da han ville købe ny spillerbus til klubben, som han skød 200.000€ efter, men som han til sin store skuffelse måtte erkende var for stor til at holde parkeret de fleste steder, hvor spillerbusserne normalt skulle holde under kampene.

Problemer med Alberto González var dog kun lige begyndt her. For da det kom frem at han havde lavet skattefusk ønskede to domstole ham i retten, men trods den internationale arrestordre der kom på González, så har han ikke været at spore siden.
Men med Alberto González forsvinden, så betød det at størstedelen af Oviedo’s aktier, som González rådede over, nu var låste.

Oven i kaosset med González, så kom det spanske fodbold forbund også på banen, der gav Oviedo frem til november 2012 til at betale 4M€ (30 millioner kroner), som klubben ikke havde kunne betale over en længere periode. Det var et spørgsmål om blot få måneder, som Oviedo havde til at samle pengene ind, hvis ikke, ville klubben stå foran likvidation og dermed blive en del af fortiden.

Med blot få uger til deadline for hvor de 4M€ skulle betales, var klubben ikke i nærheden af at have fundet midlerne frem, men et sidste forslag blev lavet af en ny fem mands gruppe i ledelsen, som blandt andet bestod af formanden for fansene, samt den anden- og tredje største aktieholder i klubben.

Planen var en aktiemission på 10,75€ pr. aktie. Ikke nok med at det potentielt kunne samle det beløb ind som klubben stod og manglede, så kunne det også være med til at udvande den tidligere præsident Alberto González aktier, så han dermed ikke længere ville sidde med aktiemajoriteten i klubben.
Men trods man stod med en plan, der potentielt kunne redde klubben, så frygtede den nye gruppe i ledelsen alligevel at det var for sent at redde klubben, men det var deres absolut sidste bud på en mulig løsning.


Det spanske fodboldforbunds ultimatum til Oviedo om de 30 millioner, der skulle findes frem for at forhindre likvidation af klubben, fandt altså sted tilbage i november 2012, men her i bloggen ’leger’ vi altså at det først sker i sommeren 2016, som blev nævnt i forrige update, og netop denne historie vil komme til at ligge bund for mit save game med Real Oviedo her i blogkonkurrencen.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2016, 16:05 af Le Sygnok » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #2 - El Requexón
« Svar #6: 01 Apr 2016, 15:28 »

Jeg er så meget fan Smiley
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 - El Requexón
« Svar #7: 01 Apr 2016, 16:29 »

Jeg er så meget fan Smiley

Fedt! Skønt at se du også stadig finder vej til mine blogs, QuesT. Det er altid glædeligt besøg med dig.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #2 - El Requexón
« Svar #8: 01 Apr 2016, 16:39 »

Spændende måde at få historien til at passe, lover godt for endnu en stærk præstation af mesteren. Men jeg er sikker på du får kamp til dit hår i år! Opstemt Folk har dælme lagt flot fra land...
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 - El Requexón
« Svar #9: 01 Apr 2016, 16:59 »

Spændende måde at få historien til at passe, lover godt for endnu en stærk præstation af mesteren.
Mange tak. Det er jeg glad for du siger. Jeg opsatte savet egentlig til at starte med efter nogle faste spillerammer, hvor jeg har et bestemt projekt, som jeg skal til at kaste mig over. Jeg kan dog altid godt lide at have lidt forhistorie med, så tænkte Oviedo's økonomiske krise fra 2012 var oplagt at tage fat i til det projekt, som jeg gerne vil køre med klubben.
Jeg havde dog min tvivl om folk ville synes det fungerede, at mit save leger det sker i 2016, men jeg også kommer ind på de rigtige datoer, som altså er november 2012, men fedt, hvis du synes det fungerer.

Folk har dælme lagt flot fra land...
Helt enig. Nu har jeg været på farten det meste af dagen, men nåede lige i morges at se nærmere på de blogs der var kommet op omkring midnat, og det så altså rigtig lovende ud i samtlige blogs. Glæder mig rigtig meget til at se nærmere på samtlige blogs, når de har rundet de første par updates, så man lige kan danne sig et godt indtryk, men det ser umådelig godt ud indtil videre.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #2 - El Requexón
« Svar #10: 01 Apr 2016, 19:26 »


#3 - Føniksen fra Oviedo

Resultatet af Oviedo’s aktiemission blev ganske uventet - mængden af henvendelser klubben fik i løbet af bare få dage var enorm for at beskrive det mildt.
Det var ikke bare de lokale fra byen Oviedo der henvendte sig, det var heller ikke kun folket fra fyrstedømmet Asturien og ej heller var det blot befolkningen i Spanien, der var interesseret i at hjælpe klubben - der var interesse fra hele verden.

En markant faktor til Oviedo fik den omtale de gjorde i disse dage, var uden tvivl takket være fire spillere, der alle var i klubben i deres ungdomsår, som alle offentligt støttede op om projektet og opfordrede folk til det samme. Disse fire spillere var Santi Carzola, Michu, Juan Mata og Adrian. Alle fire spillere har været gennem Oviedo’s ungdomsakademi og købte selv aktier i klubben. Hvor meget de fire præcist købte for er aldrig blevet offentliggjort, men Oviedo har beskrevet det som at være en ’signifikant størrelse’.

Real Madrid var også inde og støtte, hvor man købte aktier for 100.000€, som man efterfølgende donerede væk. Flere af Real Madrid’s spillere var også inde enkeltvis og købe aktier.
Kort efter var Barcelona også inde og købe aktier i klubben, og et par dage efter da Barcelona spillede Champions League fremgik et kæmpe banner på tribunen med teksten ’Save Real Oviedo’. Weekenden efter var der flere der så Oviedo hjemme på Nuevo Carlos Tartiere i 3. Divisionen end der var på plads til Barcelona’s udekamp i La Liga. Interessen for Real Oviedo var blevet massiv.

På mindre end to uger var det lykkedes klubben at samle 1,93M€ sammen. Mere end 20.000 personer havde købt aktier i klubben fra mere end 60 forskellige lande. Ude for Spanien havde englænderne været de mest aktive til at yde support. Store dele af Nordamerika havde også købt en stor andel, herefter var Skandinavien godt med, efterfulgt af Rusland og Australien. Selv på Nordpolen havde én person også købt aktier i Oviedo.

Med det beløb der var solgt aktier for, samt donationer som klubben havde modtaget, var den kortsigtede redning af klubben så godt som hjemme, men det var ikke slut for Oviedo her endnu.

Prikken over i’et blev sat på sidste dagen af aktiemissionen. I ren eventyr stil trådte verdens rigeste mand Carlos Slim ind af døren og tilbød at han gerne ville være med til at garantere klubben økonomisk overlevelse og købte aktier for 2M€.

Og med dette så så aktiefordelingen i toppen af Oviedo følgende ud - den nye fem mands ledelse, der var kommet med forslaget om aktiemissionen, der kunne redde klubben økonomisk og formindske den tidligere præsidents aktier markant, de ejede 4,16%. Herefter var det den tidligere præsident Alberto González, der havde fået sine aktier formindsket helt ned til 12,41%. Efterfølgende kom verdens rigeste mand Carlos Slim med 32,44%, men helt i toppen, og helt unikt for en fodboldklub, så var det fansene der sad på aktiemajoriteten med 40,81%.

Klubben der altså var så godt som død, og var ved at blive en del af fortiden, endte i stedet med at genoplivet takket være fodboldfans fra hele verden.

<a href="https://www.youtube.com/v/SsBb0B07nVk" target="_blank">https://www.youtube.com/v/SsBb0B07nVk</a>
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #3 - El Requexón
« Svar #11: 02 Apr 2016, 09:30 »


#4 - Et ‘nyt’ Real Oviedo

Aktiemissionen der endte med at redde Oviedo fra likvidation blev også et helt nyt kapitel i klubbens historie. I mere end 10 år havde klubben været under dårlig og ignorant ledelse, der manglede sund fornuft og oftest gerne bare manglede viden om fodboldverdenen, for at kunne drive en klub som Real Oviedo.

Men nu stod klubben, hvor størstedelen af aktiemajoriteten var udgjort af fans, der havde det tilfældes, at de alle ønskede det bedste for klubben.
Man kunne dog i begyndelsen havde frygtet lidt at verdens rigeste mand Carlos Slim havde postet 2M€ i klubben, for så derefter at forsvinde ud af billedet, men det blev absolut ikke tilfældet.

I stedet udviste Carlos Slim stor interesse i klubben sammen med hans firma ’Carsa Group’, der bidrog til klubben, så man fik en langt mere professionel tilgang til rigtig mange elementer.

Sammen med fansene, Carlos Slim samt hans firma, de nye medlemmer i bestyrelsen og klubbens præsident Antonio Fidalgo, så bestod Real Oviedo nu af en ledelse, hvor alle ønskede det bedst mulige for klubben, men samtidig hvor det skulle ske med realistiske mål.
Man havde lært af sine fejl fra tidligere ledelser, og nu var det altså tid til at få arbejdet noget fornuft ind i klubben, der trods alt fortsat stod med en større gæld.

Men trods man kunne snakke forretning med verdens rigeste mand, så var der ingen af parterne i Oviedo der ønskede at Carlos Slim skulle sørge for en gevaldig kapitalindsprøjtnin g  i klubben, så man kunne sejre over ens konkurrenter på den økonomiske front, og dermed nemmere bringe sig op gennem rækkerne.

I stedet var der en enighed om, at klubben i stedet skulle bygge på stolte fodboldværdier, som man tidligere havde bevist at man var rigtig dygtig til i Oviedo.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #12: 02 Apr 2016, 11:52 »

Helt som forventet og det er en positiv ting Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #13: 02 Apr 2016, 12:04 »

Det er jo lige før at der er mere drama end i parma.
Real Oviedo burde skifte nationalitet til Italiensk Wink God start, supper lækker intro til klubben. Er Michu egentligt ikke skiftet tilbage til barndomsklubben?
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #4 - El Requexón
« Svar #14: 02 Apr 2016, 12:22 »

Følger da altid med i bloggen, når man er en del af ejerkredsen irl. Wink Godt skrevet og indtil videre godt med spændning...
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Sider: [1] 2 3 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010