home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 403 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AFC Ajax Asterdam
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: AFC Ajax Asterdam  (Læst 34914 gange)
BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #75: 05 Maj 2016, 14:44 »

En lille kort update.

Dato: 2 September 2016 - Transfer vinduet er lukket.

I løbet af sommerpausen, har jeg valgt at have fokus på 2 taktikker. Den normale 4-1-2-2-1 som rigtig mange spiller med, og en 4-4-1-1.
4-1-2-2-1 skulle være til hjemmebane og mod lidt dårligere hold hvor jeg spiller mere fodbold.
4-4-1-1 er en mere kompakt taktik som nok skal bruges på udebane mod større hold for at få et resultat.

Jeg er gået lidt væk fra min 4-3-2-1 taktik igen.

Spillere solgt:
Davy Klaassen - Southampton - 102 mill Dkr
Antonucci - Chelsea - 6,25 mill dkr

Spillere købt:
Nuri Sahin - Dortmund - 30 mill dkr
Eder Balanta - River - 33 mill dkr

Lejet:
Jesse Lingard - Man Utd

Så har jeg ellers sat en masse unge spillere på free transfer og udlejet en del.

Jeg ærger mig over at Antonucci forlader mig til fordel for Chelsea, igen forsvinder en spillere bare uden jeg skal acceptere, jeg ved ikke lige hvorfor. Jeg prøvede at forlænge hans kontrakt, men der var det for sent. Klaassen kunne jeg heller ikke holde på mere. Så jeg købte Sahin som en slags erstatning, da jeg nu ikke rigtig spiller med en AMC som usgangspunkt.

Mit hold:
Keeper: Cillessen
DR Tete
DC aBalant
DC Veltman
DL Boilsen
DMC Sahin (dybde playmaker)
MC Bazoer
MC Van Der Vaart
AML Lingard (Fisher er en del skadet)
AMR EL Ghazi
ANC Zivkovic / Milik.


I CHL gruppespil er jeg havnet i en svær gruppe, jeg var 3.seedet:
1) Bayern Munchen 2) Shaktar 3) Ajax 4) Monaco

Jeg vil selvfølgelig gøre alt for en 2.plads, men realistisk så håber jeg på en 3 plads, så jeg kan komme hen til Europa League.

Super Cupen blev vundet med 4-0 over PSV og jeg har 12 point ud af 15 mulige i ligaen. Feyenoord fører med 1 point foran mig.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Borusqui
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #76: 06 Maj 2016, 12:57 »

Så er jeg halvvejs i min 3. sæson i Ajax. Datoen er 2. februar 2018.
Jeg har prøvet at fokusere på at udvikle egne talenter, og forsøge at holde på dem så vidt muligt.

Min startopstilling ser således ud:

Jasper Cillesen MM
Kenny Tete/Ricardo van Rhijn (rotation) RB
Joel Veltman CB
Matthijs de Ligt CB
Mitchell Dijks LB
Richy Bazoer DM
Che Nunnely MH
Donny Beek CM
Davy Klaassen OMC
Anwar el Ghazi OMV
Arka Milik/ Zivkovic (rotation) ANG

På min bænk er spillere som Jeffrey de Lange
Dragisa Gudelj
Noa Lang
Zian Flemming
Justin Kluivert
Og flere regens (hollandske) omkring 17-18 års alderen.

Har hvert år plus på transfers for omkring 200-300 mio DKK
Vundet the double hvert år.
Kommet til Første knockoutrunde hvert år.
Og i år er jeg igen i semifinalen i den hollandske pokal, i første knockout runde og fører med 8 point ned til Feyenoord i ligaen.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #77: 06 Maj 2016, 14:47 »

Ser godt ud og fedt med du bruger så mange talenter som du gør. Hvad er dine indstillinger ellers, kontroller og frit eller ?

Lækkert at du også kommer videre fra gruppen i chl, de kampe jeg har spillet, så synes jeg min modstandere er sindsyg effektive og de nærmest ingen chancer skal have for at scorer.

Jeg regner med du spiller med AMR også og ikke mr, eller ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Borusqui
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #78: 06 Maj 2016, 23:36 »

Ja, jeg prøver altid at bruge så mange talenter som muligt, og i en liga som den hollandske og med Ajax, så er det muligt.

Og ja, jeg spiller både kontrollerende og frit. Dette betyder at jeg hvert år er det farligste hold, mest boldbesiddelse, men også altid med den mest solide defensiv. Mine spillere er fra 2. sæson frem kun interessante for top top klubber i England, Tyskland, Spanien og så PSG.

Jeg synes tværtimod at jeg overpræsterer helt vildt i CHL, hvor at sejre over klubber som Man City, Arsenal, Bayern, Barcelona og Real Madrid igennem årene beviser at jeg nok skal klare skærene helt til finalen om nogle sæsoner, når mine unge stjerneskud bliver mere etablerede i det europæiske.

Nej, jeg spiller faktisk en assymetrisk opstilling med en MH og en OMV. Jeg hader assymetriske opstillinger normalt, men den her giver mening, da det altid er min plan at have så mange trekanter at spille i som muligt, det gør det også sværere for modstanderen at spille en generel forsvarstaktik, da mine kanter er mere utilregnelige.
Logged

Borusqui
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #79: 07 Maj 2016, 00:28 »

Så skal det lige siges at jeg er videre til Kvartfinalen i CHL efter 2 spændende kampe mod Man City. Taber 2-1 på Etihad, men med hattrick af el Ghazi på toppen, sikre jeg en 3-1 sejr og går videre.

Det var dog ikke helt så heldigt, for skader til van Rhijn, el Ghazi, Klaassen og Milik, mens karantæne til Tete og de Ligt sætter de unge på prøve mod Bayern

Bayern blev sendt ud, men i semifinalen blev Arsenal endestationen.

Mange af mine spillere vil videre til "større" klubber og "bedre" ligaer, så jeg går ind i transfervinduet med uro i omklædningen. Tror der kommer stor udskiftning denne sommer og håber jeg kan finde talentfulde spillere der kan gå direkte ind og fylde hullet.
« Seneste Redigering: 07 Maj 2016, 13:33 af Borusqui » Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #80: 08 Maj 2016, 17:06 »

Da lækkert du kan få det til at fungere, jeg har desværre ikke luret det endnu Skuffet Ærgerligt med CHL exit mod Arsenal, men stærkt at komme så langt Smiley

Kan ikke lade være med at lige smide denne op:

http://www.bt.dk/fodbold/ajax-i-vanvids-bommert-foraerer-guldet-til-rivalen-i-allersidste-kamp
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #81: 08 Maj 2016, 20:30 »

En der gider smide et SS af Matthijs de Ligt op? Han udvikler sig godt i mit save, men vil gerne se ham længere fremme end sæson 2.  Smiley
Logged

Supra Societatem Nemo

Borusqui
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #82: 09 Maj 2016, 14:35 »

Ikke verdens bedste start på sin 4. sæson. Men han skal nok komme efter det!

* Skærmbillede 2016-05-09 kl. 2.33.52 PM.png (263,81 KB - hentet 239 gange.)
Logged

daim9900
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #83: 10 Maj 2016, 20:41 »

Ikke verdens bedste start på sin 4. sæson. Men han skal nok komme efter det!


Der er meget forskel på spillet her er han ved mig https://gyazo.com/5fbae5fa3ade1a11755183d35d8a60cb

I slutning af Feb. 2019.
Logged

Beckham23
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #84: 24 Jun 2016, 21:57 »

Ja, jeg prøver altid at bruge så mange talenter som muligt, og i en liga som den hollandske og med Ajax, så er det muligt.

Og ja, jeg spiller både kontrollerende og frit. Dette betyder at jeg hvert år er det farligste hold, mest boldbesiddelse, men også altid med den mest solide defensiv. Mine spillere er fra 2. sæson frem kun interessante for top top klubber i England, Tyskland, Spanien og så PSG.

Jeg synes tværtimod at jeg overpræsterer helt vildt i CHL, hvor at sejre over klubber som Man City, Arsenal, Bayern, Barcelona og Real Madrid igennem årene beviser at jeg nok skal klare skærene helt til finalen om nogle sæsoner, når mine unge stjerneskud bliver mere etablerede i det europæiske.

Nej, jeg spiller faktisk en assymetrisk opstilling med en MH og en OMV. Jeg hader assymetriske opstillinger normalt, men den her giver mening, da det altid er min plan at have så mange trekanter at spille i som muligt, det gør det også sværere for modstanderen at spille en generel forsvarstaktik, da mine kanter er mere utilregnelige.

Hvilke hold og spiller indstillinger har du brugt?
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #85: 01 Jul 2016, 03:54 »

Så er jeg også gået i krig med et Ajax save som primært skal beskæftige mig i min ferie Smiley

Jeg har udlejet en masse spillere og blot hentet 2 - Lincoln og Maximiliano Romero som dog begge først skifter i Januar 2017!
Det er ikke lykkedes mig at sælge nogen endnu..

Efter 3 kampe fører jeg ligaen apoint med Feyenoord.
I CL playoff trak jeg Lazio, hvilket desværre blev endestationen - så jeg må tage til takke med EL i første sæson.
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #86: 01 Jul 2016, 09:17 »

Et godt råd, sats på Che Nunnely. Han bliver et bæst efter et par sæsoner.
Jeg har et godt save med dem, som dog er sat lidt i bero for tiden.

Men hvis du mangler ss af nogen af spillerne, så sig endelig til, så smider jeg op når jeg finder tiden.
Logged

Supra Societatem Nemo

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #87: 12 Jul 2016, 17:54 »

Vandt ligaen og pokalen i første sæson. Europa var ikke noget godt eventyr...

Fik hentet Bendtner på en fri og har solgt ham nu for 40 mio (klausul) - i stedet har jeg hentet Fernando Torres på en fri Smiley
Logged

Arny
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #88: 12 Jul 2016, 21:02 »

Et godt råd, sats på Che Nunnely. Han bliver et bæst efter et par sæsoner.
Jeg har et godt save med dem, som dog er sat lidt i bero for tiden.

Men hvis du mangler ss af nogen af spillerne, så sig endelig til, så smider jeg op når jeg finder tiden.

Jeg vil egentlig gerne se et ss af Che Nunnely  Grin
Logged

Kenitho
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #89: 13 Jul 2016, 19:27 »

Så er jeg kommet til 1/7-2017.

Jeg fører ligaen med 10 point og er stadig med i pokalen (skal møde Telstar i kvartfinalen).
I Europa League skal jeg møde Tottenham... Huh

Min ideal opstilling ser sådan ud:

Rulli
Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Dijks (hvis riedewald spiller venstre back, spiller Bazoer i midten)
Pasalic(lån fra Chelsea) Romero
Nunnely, Klaasen/Sinkgraven og Fischer
Milik/Torres

Har hentet Wilshere for 140 mio, så han erstatter Klaasen i start 11'eren. Derudover får jeg endelig Lincoln og Maximiliano Romero Opstemt Opstemt
« Seneste Redigering: 13 Jul 2016, 19:59 af Kenitho » Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010