home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 367 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AFC Ajax Asterdam
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: AFC Ajax Asterdam  (Læst 34898 gange)
BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #60: 21 Apr 2016, 19:00 »

ØV! Jeg skulle op imod Fenerbache i 3.kval runde og sikke en masse mål der kom! Jeg startede på hjemmebane og fik 2-2 efter at havde været bagud 0-2, Sanago kom ind og lavede 2 basser.
Returkampen lavede jeg lidt ændringer og det gik godt i starten, kom foran 2-0 og synes det så godt ud, Veltman fik en halvskade og jeg vurdere han kunne spille videre, det gik så hurtigt, Fenerbache kom tilbage til 2-2 og Veltmann var lidt med i begge mål, så han røg ud i pausen.
Der var ikke spillet mange minutter i anden halvleg før Fenerbache kom på 3-2, det blev også 4-2 og 5-2, det så meget håbløst ud nu!
Et selvmål skabte lidt liv i kampen og da Klaassen fik scoret til 5-4 med 19min igen så jeg en mulighed. Jeg satsede lidt mere, men fik desværre ikke scoret det afgørende mål, så min CL eventyr sluttede allerede her.

____________

Ang taktikker har jeg lavet 3.

4-4-1-1 (Det skulle være til kampene hvor jeg står lidt afventende, til svære udekampe)
4-1-2-2-1 (Spiller mere direkte, men stadigvæk offensivt)
4-2-3-1 (Er som udgangspunkt den taktik jeg vil spille med, men spillerne skal lige lære den at kende)

Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #61: 22 Apr 2016, 19:22 »

Så fik jeg færdiggjort endnu en sæson.
Ligaen blev vundet suverænt. Endte som ubesejret, 30 sejre 4 uafgjort.
I Chl blev Manchester United endestationen, samlet 4-2 nederlag, efter 3-0 nederlag på old trafford og en 2-1 sejr hjemme.
I pokalen tabte reserverne i semifinalen til PSV.
Nu skal jeg have rettet truppen en smule til, vil gerne af med Mahrez og Batshuayi og have lidt flere hollændere ind på holdet.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #62: 29 Apr 2016, 10:09 »

En lille update fra mit spil. Har haft nogen problemer med min pc, og det viste sig at der også kom en fejl i det spil jeg havde sat i gang. Så blev nødt til at starte forfra, og det ser ud til pcen funger bedre nu. Så her et overblik efter de første 6 måneder:

I forhold til det andet spil jeg eller havde startet med, så har jeg brugt vinteropdateringen denne gang, det betyder så at Sanago ikke er i klubben, og Zivkovic er i klubben da han åbenbart ikke er udlejet, ellers kan jeg ikke se den store forskel.

1 Juni 2015 -> 31 December 2015

Europa: Champions League Kval.
Jeg skal op imod Young Boys i 3.kval runde hvor vi går samlet videre med 4-1. I den afgørende runde inden et evt. gruppespil i CHL, der møder jeg Sporting Lissabon, på papiret en værste modstander når man ser på seedningen. Jeg starter hjemme og får 2-2, ikke et specielt godt resultat og på udebane får vi også så mange problemer at vi ryger hjem med et 3-0 nederlag. Det betyder jeg skal ud og spille Europa League fodbold i efteråret.

Europa: Europa League.
Jeg ender i gruppe med: Bordeaux, Club Brugge og Boleslav. En fornuftigt gruppe hvor det skal betyde videre deltagelse. Således gik kampene:
1.kamp: Ajax - Boleslav 1-0
2.kamp: Bordeaux - Ajax 0-0
3.kamp: Ajax - Brugge 2-1
4.kamp: Brugge - Ajax 0-4
5.kamp: Boleslav - Ajax 0-4
6.kamp: Ajax - Bordeaux 0-0

Jeg går videre med 14 point og Bordeaux følger med da de med 1 point i den sidste kamp får 9 point ligesom Brugge.
I næste runde er modstanderen: CSKA Moskva og hvis jeg går videre der er modstanderen vinderen af: Celtic - Galatasaray.

Den hjemlige liga:
Jeg har haft utrolig mange problemer med at spille på udebane, jeg ved ikke rigtig hvad der sker. Efter 19 kampe og ved vinterpausen har vi en hjemmebane der hedder: 10-0-0 og en målscorer på 27-3.
På udebane er der som skrevet problemer, vi vandt ikke de første mange kampe, det er blevet lidt bedre på det sidste, men efter 9 kampe hedder den: 2-3-4 og målscorer på 7-8. Så der skal vi godt nok forbedre os !

Efter 19 kampe ser stillingen således ud:
1) Ajax 39 point
2) Twente 34 point
3) Vitesse 32 point
____
5) Feyenoord 30 point
9) PSV 28 point

Så hvis jeg kan få min udebane til at fungere lidt bedre, så burde der være en realistisk chance for at vinde mesterskabet, men der mangler mange kampe endnu, og i foråret skal jeg op imod Vitesse og PSV på udebane.

Taktisk:
Jeg har prøvet at spille med en 4-3-2-1 opstilling, hvor jeg spiller med 3mc og med 2 amc. Jeg skifter som regel i løbet af kampen til at spille med kanter så mine 2 AMC kommer ud som AML og AMR. Zivkovic og Milik gør det begge godt og har scoret 15 og 12 mål. I de kampe hvor jeg skal prøve at vinde kampene mod slutningen er de begge på toppen, men primær så skifter de til at spille.

Pokalen:
Jeg skal op imod NEC i kvartfinalen efter at have slået VVV, Spakenburg og HBS ud inden.

Jeg ved ikke hvad transfervinduet kommer til at foregå, jeg vil helst bevare min trup som den er.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #63: 29 Apr 2016, 11:05 »

Ser spændende ud.
Hvordan ser din foretrukne start 11'er ud?
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #64: 29 Apr 2016, 15:28 »

Jeg spiller rigtig meget roation, da jeg føler der er nogen spillere som er meget på samme niveau. Men her er den:

Keeper: Cillessen
DR (Back Auto): Tete / Van Rhijn
DC (Boldspillende forsvar: Reiderwald
DC (Central forsvar): Veltman
DL (Back auto) Boilsen / Dijks
MC (Boldvindende): Bazoer
MC (Playmaker dybde): Gudejl
MC (Playmaker fremskudt): Schøne / Van de Beck / Sinkgraven/ Serero
AMC (Skyggeangriber): Klaassen
AMC (Ikke fast rolle): Fisher / EL Ghazi
ANC (Komplet angriber) Zivkovic / Milik.

Som udgangspunkt vil jeg gerne have så meget ud af Klaassen som overhoved muligt, han er bedst som Skyggeangriber, men de fungere bedst med en dybdeliggende angriber, desværre er Zivkovic og Milik bedst som komplet angriber, så jeg kunne forestille mig at Klaassen måske bliver solgt ved et godt tilbud.

Da jeg spiller med 3 MC, så er den sidste plads den sværeste er udfylde, Bazoer er ikke optimal som boldvindende, men han er den bedste af dem jeg har, så der bliver skiftet utroligt meget rundt på specielt den sidste plads som MC.
El Ghazi er jo bedst som kantspiller, men jeg prøver lidt at udvikle ham som AMC, han er ikke fast, men han får alligevel en del kampe. Der bliver skiftet rigtig meget ud flere steder på holdet, så jeg kører ikke med nogen fast 11ér.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #65: 29 Apr 2016, 15:56 »

Jeg spiller rigtig meget roation, da jeg føler der er nogen spillere som er meget på samme niveau. Men her er den:

Keeper: Cillessen
DR (Back Auto): Tete / Van Rhijn
DC (Boldspillende forsvar: Reiderwald
DC (Central forsvar): Veltman
DL (Back auto) Boilsen / Dijks
MC (Boldvindende): Bazoer
MC (Playmaker dybde): Gudejl
MC (Playmaker fremskudt): Schøne / Van de Beck / Sinkgraven/ Serero
AMC (Skyggeangriber): Klaassen
AMC (Ikke fast rolle): Fisher / EL Ghazi
ANC (Komplet angriber) Zivkovic / Milik.

Som udgangspunkt vil jeg gerne have så meget ud af Klaassen som overhoved muligt, han er bedst som Skyggeangriber, men de fungere bedst med en dybdeliggende angriber, desværre er Zivkovic og Milik bedst som komplet angriber, så jeg kunne forestille mig at Klaassen måske bliver solgt ved et godt tilbud.

Da jeg spiller med 3 MC, så er den sidste plads den sværeste er udfylde, Bazoer er ikke optimal som boldvindende, men han er den bedste af dem jeg har, så der bliver skiftet utroligt meget rundt på specielt den sidste plads som MC.
El Ghazi er jo bedst som kantspiller, men jeg prøver lidt at udvikle ham som AMC, han er ikke fast, men han får alligevel en del kampe. Der bliver skiftet rigtig meget ud flere steder på holdet, så jeg kører ikke med nogen fast 11ér.

Spiller også selv med Skyggeangriber, og komplet support, fungerer upåklageligt - faktisk bedre end da jeg spillede med dybdeliggende. Men har så selvfølgelig også kanter, hvilket også spiller ind.
Sinkgraven kan jeg varmt anbefale at give en masse spilletid, han udviklede sig virkelig godt for mig, især henover 2. sæson.

Ligner en spændende taktik, men lidt ærgerligt uden kanter når du har Cerny og Nunnely som for mig har været de klart største talenter på B-holdet. Cerny Golden boy i 3. sæson og Nunnely i 4, hvor jeg har hevet ham med til United.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #66: 29 Apr 2016, 17:13 »

Jeg ville meget gerne have det til at fungere med kanter, men indtil videre har jeg haft bedre succes uden. Men jeg prøver også at træne i taktikken med 2 kanter, så jeg skifter lidt mellem dem, på den måde tror jeg også computeren får sværere ved at læse min taktik Smiley

Som jeg kan forstå er du så skiftet til United fra Ajax ? - ærgerligt for tråden her Smiley

Nu er transfervinduet lige åbnet i Januar, så må jeg se hvad der sker, har været  lidt inde og se på Hollandske spillere, tror desværre ikke det bliver så let som jeg troede at have et hold med så mange hollændere som muligt Smiley
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #67: 29 Apr 2016, 18:46 »

Ja skiftede op til 4. sæson, da jeg ikke kunne holde sammen på truppen.
Alle mine "vigtige" spillere var jaget vildt - Der kom kæmpe bud, som udløste utilfredshed hos både Bazoer, Riedewald, El Ghazi, Van Ginkel, Sinkgraven, Tete, Lincoln og Rajkovic. og skulle til at forlænge kontrakter med stort set alle. I de kontrakter ville de alle have lave frikøbsklausuler, det dræbte motivationen lidt.
Efter jeg skred blev de alle solgt for samlet 2,4 milliarder og Ajax ligger pt. nr 8 midt i 4 sæson. 
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #68: 29 Apr 2016, 19:46 »

Hvor ærgerligt, kan godt allerede se problemet. Har været bud på Klaassen, og det var alt for lidt synes jeg, dagen efter ville de have en forbedret kontrakt hvor han vil have 1,8 mill om måneden. Det kan jeg selvfølgelig ikke gå med til, så en masse af holdkammeraterne er utilfreds med behandlingen. Så kan sagens se problemet på længere sigt med de rigtig gode unge talenter.

Jeg har liget fået hentet Van Der Vaart tilbage til Ajax, købte ham for sølle 1,2 mill fra Betis og han scorede i hans debut Smiley
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #69: 29 Apr 2016, 19:53 »

Hvor ærgerligt, kan godt allerede se problemet. Har været bud på Klaassen, og det var alt for lidt synes jeg, dagen efter ville de have en forbedret kontrakt hvor han vil have 1,8 mill om måneden. Det kan jeg selvfølgelig ikke gå med til, så en masse af holdkammeraterne er utilfreds med behandlingen. Så kan sagens se problemet på længere sigt med de rigtig gode unge talenter.

Jeg har liget fået hentet Van Der Vaart tilbage til Ajax, købte ham for sølle 1,2 mill fra Betis og han scorede i hans debut Smiley

Det var møg irriterende, havde fået samlet et slagkraftigt hold sammen med en gennemsnits alder på 21, som kun blev bedre og bedre. Havde sgu håbet at kunne holde lidt længere på spillerne.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #70: 29 Apr 2016, 20:04 »

Kan jeg godt forstå, og nå det er så mange spillere, så er det endnu mere irriterende, hvis det bare havde været en enkelt kunne man overskue det. Hvad brugte du egentlig Bazoer mest som ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #71: 29 Apr 2016, 20:05 »

Kan jeg godt forstå, og nå det er så mange spillere, så er det endnu mere irriterende, hvis det bare havde været en enkelt kunne man overskue det. Hvad brugte du egentlig Bazoer mest som ?

Han spillede både en del Central midtbane Defensiv, primært de første 2 sæsoner, og Bordspillende forsvarer i den sidste sæson hvor Mammana fik en lang skade.
« Seneste Redigering: 29 Apr 2016, 20:08 af Hr.frank » Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #72: 30 Apr 2016, 22:37 »

Opdatering: 1/1-2016 - 12/5-2015

Transfer i Januar 2016:

Ind:
Van Der Vaart fra Betis - Pris: 1,2 mill (dkr)
Ud:
Mike Van Der Hoorn til Panatinakos - Pris: 11 mill (dkr)
Thulani Serero til Sassulo - Pris: 27 mill (dkr)
Che Nunely til Chelsea - Pris: 7,25 mill (dkr)

Jeg ved ikke rigtig hvad der skete med Nunnely, havde afvist en masse tilbud, jeg ved ikke om det var noget med konkraten, men ligepludselig var han bare solgt til Chelsea for småpenge Skuffet.

Både Hoorn og Serero kunne jeg ikke garantere spilletid, så for at undgå for meget ballade i truppen røg de. Jeg var glad for at hente en gammel Ajax spiller tilbage i truppe for småpenge.

Fra suveræn til KAOS!!
Med 17 ubesejret kampe i alle turneringer fra 5/11-2015 til 6/2-2016 hvor der kun gik 1 mål ind i de kampe, så blev sæsonen vendt total på hoved. Det startede selvfølgelig med en udekamp mod PSV, jeg har forsat haft problemer med de udekampe.
Det blev til et 2-1 nederlag og fra den startede en meget skidt periode, det blev hurtigt til exit i Europa League til CSKA Moskva på samlet 3-1 og i pokaltuneringen røg jeg ud til PSV i semifinalen.

Så en periode på 9 kampe EFTER jeg havde vundet 15 ud af de seneste 17 kampe, der vandt jeg kun 1 kamp, så der var begyndt at komme spænding igen i ligaen, som jeg ellers førte overbevisende.

Jeg skulle op imod ærkerivalen fra Feyenoord, jeg mener at jeg var foran med 7 point på det tidspunkt, så det var en ekstrem vigtig kamp. de kommer foran 0-2 på mål af Kuyt, og jeg tænkte, nu ryger mesterskabet også!
Klaassen og El Ghazi fik bragt os tilbage i kampen til 2-2 og med et langskudsmål af Bazoer i overtiden, så fik det ændret resten af sæsonen.
Det ender med jeg slutter fint af, og ender 11 point foran Feyenoord.

Så det ender altså desværre kun med et mesterskab og jeg ryger direkte i gruppespillet, hvad jeg lige kan se på reglerne i Holland.


Nu vil jeg bruge sommerpausen på at rydde lidt op i B og U19 truppen og få fjernet nogen af de spillere som ikke bliver vurderet gode nok til at fortsætte.

Jeg bliver også nødt til at rette lidt på taktikken til de større kampe og jeg skal også have set på mine hjørnespark, jeg scorer stortset aldrig på dem.

Fansene årets spiller:
37% Boilesen (7,71)
28% Tete
21% Gudelj

Årets mål: Bazoer mod Feyenoord.

Årets indkøb: Van Der Vaart ( Det eneste)

Årests unge spiller: Boilesen.

Topscorer: Zivkovic 19 mål

Asst: El Ghazi 9




Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #73: 01 Maj 2016, 22:07 »

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40043.0
Den her hjørne taktik kan varmt anbefales.
Logged

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: AFC Ajax Asterdam
« Svar #74: 02 Maj 2016, 18:06 »

Ellers tak Hr.Frank, gider ikke bruge taktikker eller dødbolds taktikker fra andre Smiley

Er kommet i et lille dilemma.. jeg har mulighed for at hente Fernando Torres, men da jeg primær kun spiller med 1 angriber, som enden er Milik eller Zivkovic, så ved jeg ikke om jeg har brug for ham, men synes det er et forholdvis okey navn at få til klubben Smiley
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010