home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 249 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #16 Hoch Im Norden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #16 Hoch Im Norden  (Læst 15394 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
#16 Hoch Im Norden
« : 21 Jun 2015, 19:30 »


Officielt: Hamburger SV fyrer træner


Efter at være end i playoff kampe om en plads i den bedste tyske række, Bundesligaen, for andet år i træk, har Hamburger SV valgt at sige farvel til deres nuværende træner Josef Zinnbauer.

Den tidligere tyske midtbanemand, der måtte slutte sin professionelle karriere på grund af stader, formåede at holde jobbet i Hamburger SV i et halvt år. Zinnbauer blev fyret efter 6 kampe uden sejr, i en meget slem periode for den tyske traditions klub.

Hamburger har i over 50 år spillet i den bedste tyske række og klubbens sportschef, Peter Knäbels, har fået til opgave at holde den statistik kørende. Knäbels har ikke den store erfaring som træner, hvilket også betyder at HSV skal fra næste sæson ud og finde en ny træner der føre klubben tilbage til tidligere storhedstider.
 
Rygterne omkring hvem der skal overtage sædet har nævnt mange navne, men klubben har endnu ikke ville udtale sig hverken om fyringen af Zinnbauer, eller hvem der skulle være kandidater til posten som træner for Hamburger Sport-Verein
« Seneste Redigering: 01 Aug 2015, 16:28 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hoch Im Norden
« Svar #1: 21 Jun 2015, 19:32 »

Info om bloggen.

Hej og velkommen til Hoch Im Norden, en blog der handler om Hamburger Sport-Verein. Måden hvorpå denne er skrevet, er som en journalist der skriver for Die Zeit, en stor avis med hovedsæde i Hamborg. Journalisten er beskæftiget med bundesligaen, men holder naturligvis godt fokus på HSV igennem sæsonen. Jeg ved desuden også godt at der vil være nogle faktuelle fejl, såsom kampen mod karlsruhe egentlig først burde finde sted efter den første sæson i FM, men dette er en del af historien! Ikke noget der vil få en indflydelse.

Jeg vil også sige at bloggen er inspireret lidt af darkalf, og jeg var egentlig klar til at ligge mit første opslag op, men jeg valgte at vente lidt, så han kunne komme godt igang med sin blog

Håber i vil læse med!



Trofæskab:
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hoch Im Norden
« Svar #2: 21 Jun 2015, 19:53 »

Her er jeg helt sikkert med.
Logged


Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hoch Im Norden
« Svar #3: 22 Jun 2015, 08:07 »


Tidligere Klublegende overtager det varme sæde i HSV


Efter at have reddet sig i to opgør, kunne Hamburger SV forberede sig på endnu en sæson i den bedste tyske række. Kampene mod Karlsruhe blev sikkert mere spændende end fansene kunne have ønske sig, men med cifrene 1 – 1 og 1 – 2 kunne den traditionsrige nordtyske klub sikre sig endnu en sæson i Bundesligaen.

Efter at have sikret sig overlevelse, var det muligt at flytte fokus over på trænerjagten. Overraskende kunne klubben få dage efter overlevelsen var i hus, præsentere den næste person der skal bestride trænerposten i den kommende fremtid:

”Det er med den største glæde og forventning, at jeg stolt kan præsentere Hamburger SV nyeste træner: Manfred Kaltz!” – kunne en stolt og glad Jens Meier, klubpræsident, udtale til dagens pressemøde.

”Manfred Kaltz har igennem en længere periode som spiller, kunne trække HSV trøjen over hovedet, og være med til at løfte nogle af klubbens største trofæer. Vi har fuld tillid til at Kaltz er i stand til at løfte opgaven, og få bragt klubben tilbage til hvor den hører hjemme; Toppen!”

Manfred Kaltz spillede 568 kampe i klubben fra 1971 til 1989. I denne periode kunne han være med til at løfte hele 7 trofæer, heriblandt UEFA European Cup i 83, og klubbens seneste liga trofæ ligeledes i 83. Efter 2 år i udlandet, vendte legenden tilbage til klubben i 91, hvorefter han valgte at stille støvlerne på hylden. Kaltz har sidenhen arbejdet på at få licens som fodbold træner og Hamburg SV er hans første job som cheftræner. Hovedpersonen selv var også noget overrasket over at blive kontaktet:

”Jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke havde forventet dette. Når en klub som Hamburg SV kontakter dig som det første trænerjob, kniber man sig selv i armen. Den kærlighed jeg har for klubben og dens fans, gjorde det dog umuligt for mig at sige nej. Jeg er absolut begejstret over tilliden og muligheden, men også fuldt fastsat på kan gøre det godt i fremtiden!”

Kaltz første opgave bliver at få styr på tidligere sæsoners fejlslagen transferpolitik, og svingende spil.
« Seneste Redigering: 22 Jun 2015, 11:34 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hoch Im Norden
« Svar #4: 22 Jun 2015, 11:33 »


Rokade i HSV: Vinker farvel til 3


Manfred Kaltz har ikke været i klubben længe, men er allerede gået i gang med arbejdet om at få klubben tilbage på ret køl. Indtil videre har manageren for HSV valgt at lade 3 tidligere medlemmer af staben, forlade klubben til fordel for andre tilbud der måtte komme. Der er tale om Nuni Kucukovic, Ludwig Trifellner og Benjamin Ehrhorn, der henholdsvis var talentspejdere og fysioterapeut.

”Klubben vil gerne takke Nuni, Ludwig og Benjamin for en dedikeret og god indsats i en længere periode. Klubben har valgt at ligge fokus anderledes, og er i fællesskab blev enige om at ophæve kontrakterne. De ønskes al mulig held og lykke fremover” lød den officielle meddelelse fra klubbens hjemmeside. Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Kaltz, der indtil videre ikke har været bange for at tale med pressen.

Der er endnu ikke blevet hentet erstatning ind til hverken lægestaben eller talentafdelingen, men derimod en der kan hjælpe med at styrke førsteholdet. Den rutinerede træner Domenico Borelli har tiltrådt klubben som træner for førsteholdet. Borelli har ry for at være god til både den defensive såvel som den offensive del af spillet, noget som HSV helt sikkert kan drage fordel af i den kommende sæson.

« Seneste Redigering: 23 Jun 2015, 11:56 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 Hoch Im Norden
« Svar #5: 23 Jun 2015, 12:00 »


HSV triumferer på hjemmebane!


Første bundesliga kamp for den nye HSV træner, bød på et spændende opgør mod rivalerne fra Hannover 96.  Fansene var mødt talstærkt op med hele 55.186 tilskuer. Tilskuerne kunne være vidne til en underholdende affære hvor HSV løb med sejren på hele 4 – 0. Kampen startede ellers ligeværdigt ud, hvor begge målmænd måtte på arbejde i første halvleg. Hamburg viste sig dog at være skarpere, og kunne ved halvleg være tilfredse med en 1 – 0 føring.

Anden halvleg var langt mere hektisk, og HSV satte sig fra start af på spillet og 45 minutter senere kunne de sikkert rækker hænderne i vejret da sejren var kørt hjem.

Manfred Kaltz udtalte efter kampen at ”Det var en fænomenal oplevelse. Noget jeg aldrig glemmer. Stemningen, spillet, det hele gik op i en højere enhed for mig. En klub jeg har så kær, og står i spidsen for. Det var noget helt, helt, helt specielt! Absolut fremragende!”. Det var tydeligt at spore glæden, ikke kun hos manageren, men også spillerne var tilfredse med dagens resultat. Marcell Jansen havde således sagt at Kaltz har givet dem en helt speciel tro på egne evner og at alt var muligt så længe de stod sammen.

Målscorerne i denne kamp var Nicolai Müller og Pierre-Michel Lasogga, der begge bød ind med 2 mål. Disse to spillere var også på banen i den overståede pokalkamp, hvor HSV sikkert kunne spille sig videre til næste runde med sejr over Neubrandenburg med cifrene 1 - 3

HSVs næste kampe er imod Paderborn, hvorefter Schalke 04, og Bayer Leverkussen venter.
« Seneste Redigering: 25 Jun 2015, 12:31 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5# Hoch Im Norden
« Svar #6: 25 Jun 2015, 12:31 »


HSV forstærker truppen med centerforsvarer!


I den forgangne sæson var problemet at man ikke scorede nok, og samtidig lukkede en del mål ind i den anden ende. Det har Manfred Kaltz forsøgt at rode bod på, ved at hente forstærkninger ind til det centrale forsvar. Klubben har været en tur nordpå, nærmere betegnet den norske klub Rosenborg. Her har man skulle betale 3,5 millioner for den stærke centerforsvarer Stefan Strandberg.

Købet kommer efter en erkendelse fra Kaltz side, at der manglende bredde i det centrale forsvar, efter Heiko Westermann, Johan Djourou og Slobodan Rajkovic alle har måtte se sig ude af truppen på grund af skader. Strandberg bringer fysik og fint spil med sig fra Rosenborg, og vil helt sikkert indgå rotationen i det centrale forsvar fortæller Kaltz:
”Vi er rigtig glade for købet af Strandberg. Han har vist sig at være en solid forsvarsspiller, som vi er sikre på vil kunne løfte opgaven her i HSV. Han kommer til at indgå i en rotation i det centrale forsvar, som er vigtig for at holde spillerne friske igennem hele den lange sæson”

Strandberg nåede at spille 60 kampe for Rosenborg hvor kan scorede 4 mål. Strandberg har desuden repræsenteret Norge 3 gange på seniorplan og hele 25 kampe på højeste ungdomsplan. Kendt for solidt forsvarsspil, og for at spille sig ud af problemerne har Strandberg helt sikkert egenskaber Hamburg kan anvende.

”Stefan passer godt ind i vores spillestil, som bygger på kontrolleret opbygning og hurtig omgang med bolden. Han har vist at han kan holde hovedet koldt og spille sig fornuftigt ud af problemer, hvilket passer rigtig godt ind i vores taktik” uddybede Kaltz, da han blev spurgt hvorfor lige Strandbeg.

Stefan Strandberg tiltræder klubben på bekostning af Ivo Ilicevic, der har forladt klubben til fordel for Borussia Mönchengladbach der var villige til at betale 10 millioner for den kroatiske kantspiller. Ilicevic havde aldrig rigtig slået igennem på Imtech Arena, og var derfor dømt overflødig i Kaltz fremtidige planer.
« Seneste Redigering: 25 Jun 2015, 20:59 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Hoch Im Norden
« Svar #7: 25 Jun 2015, 21:18 »


Manfred Kaltz effekten


Sæsonen er ung, men bestyrelsen i Hamburg SV ligner allerede genier efter at kunne være vidne til HSVs solide start på sæsonen. Manfred Kaltz har ført holdet frem til 6 sejre i 7 kampe, og ligner på nuværende tidspunkt den helt rigtig person til jobbet.

Kaltz har anvendt en 4 – 1 – 2 – 2 – 1 Bred taktik, som har vist sig at være yderst effektiv for den tyske manager. Især Zoltán Stieber, Pierre-Michel Lasogga og Nicolai Müller har haft gavn af taktik skiftet, og har stået i spidsen for en HSV offensiv, der fører ligaen med 18 scoringer. I den defensive del af banen har styrmanden Heiko Westermann fundet formen, mens Valon Behrami med sine 16 tacklinger pr kamp har effektivt taget kontrol over den defensive del af midtbanen. Alt i alt har Kaltz formået at få holdet til at spille særdeles fremragende, hvilket har kastet 18 point af sig og en målscore på +12, hvilket er nok til en nuværende første plads i den bedste tyske række.

Ingen forventede den fantastiske start som HSV har fået, og flere og flere medier fokuserer på hvad der kan være årsagen til denne succes. Kaltz er derimod ikke i tvivl:

”Vores succes kommer fra hårdt arbejde  og en tro på egne evner. Vi har vist at vi kan spille op med de bedste, hvilket giver en enorm selvtillid til at gå ud og levere fra øverste hylde. Spillerne har taget mine koncepter til sig enormt hurtigt, og formår virkelig at få det absolut bedste af enhver situation”

Vi må vente og se om HSV kan fortsætte deres storspil i de næste par kampe, hvor giganterne fra Bayern og Dortmund venter.
« Seneste Redigering: 29 Jun 2015, 19:08 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Hoch Im Norden
« Svar #8: 29 Jun 2015, 19:13 »


Bayern München – Herbstmeister, HSV – Sæsonens overraskelse


Første halvdel af sæsonen 2014/2015 er netop overstået i den bedste tyske række. Bayern, som mange havde forventet, har lagt sig i spidsen og regnes som de største favoritter til det tyske mesterskab. Sæsonens overraskelse indtil videre, må siges at være Hamburg SV, der med hele 40 point deler første pladsen. Bayern står øverst på grund af bedre målscore. Det var ikke forventet af HSV, der de sidste 2 sæsoner måtte slås blot for at overleve, skulle blande sig i topstriden og kæmpe med om champions league pladser for slet ikke at tale om titlen. HSVs manager, Manfred Kaltz, er begejstret med hvordan hans første halvsæson har forløbet:

”Spillerne har leveret drømmepræstationer på tværs af alle positioner. De har kæmpet en hvis kropsdel ud af bukserne, og jeg er stolt af dem. Ingen havde forventet at vi skulle ligge her hvor vi er – Ingen! Det er en fabelagtig følelse af at have opnået så fremragende, og den stemning der er i klubben for tiden er den samme, som når mesterskabet er bragt i hus!”

Den fine position skyldes blandt andet at tidligere sæsoners problemer med at score mål er løst, eftersom ligaens anden bedste offensiv befinder sig i HSV.

Mens HSV leverer toppræstationer er der større problemer andetsteds i ligaen. Klubber som Frankfurt og Borussia Mönchengladbach er i større vanskeligheder og kæmper utraditionelt for overlevelse i den bedste række. BMG har netop fyret Lucien Favre, deres manager siden 2011, og er gået i gang med jagten på en afløser. Schalke 04 lagde ud med en forfærdelig start på sæsonen, men er sidenhen kommet gevaldigt tilbage. 9 sejre og en enkelt uafgjort i det seneste 11 kampe er det blevet til for storklubben fra den nordlige del af Ruhr området.

Nu venter en vinterpause hvor HSV rejser til Schweiz på træningslejr for at kunne holde formen og stimen kørende i forårssæsonen. Derudover nærmer transfervinduet sig med hastige skridt, men der forventes ikke meget aktivitet fra den nordtyske klub:

”Det er ikke mine planer at handle radikalt ind i det kommende vindue. Klubben fungere fint og vi har fine spillere der indgår i rotationen og sikrer at vi er friske til enhver kamp. Skal der ske noget, kommer der til at kræve et spillersalg. Klubbens økonomi har også sat sin naturlig begrænsning på transfers, så forvent ikke meget aktivitet her i HSV” udtalte Manfred Kaltz til journalisterne på et pressemøde efter holdet var gået på vinterpause. 

Det skal dog blive interessant at se hvad de andre klubber i ligaen kan finde på.
« Seneste Redigering: 05 Jul 2015, 11:41 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Hoch Im Norden
« Svar #9: 29 Jun 2015, 19:55 »

Utroligt som vores spil ligner hinanden.
Logged


Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Hoch Im Norden
« Svar #10: 30 Jun 2015, 08:54 »

Det er ufatteligt Peace
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 Hoch Im Norden
« Svar #11: 05 Jul 2015, 11:52 »


Hamburg SV byder ungdomsspillere velkommen


HSV kunne i dag præsentere årets kuld af nye talenter der er kommet ind i klubbens ungdomsarbejde. Fansene venter spændt på at se om nogle af disse nye talenter kan gå hen og blive legender i den nordtyske klub. Manfred Kaltz vil dog også håbe på at nogle af de unge spillere, snart vil kunne gøre sig gældende på førsteholdet, givet den økonomiske situation blot er blevet værre og værre. Klubben kunne for nyligt præsentere et regnskab, hvor der manglende 147 millioner kroner på bundlinjen. Denne situation gør det ikke muligt for ret mange fremtidige handler, og der skal til at ske ting og sager hvis ikke HSV skal ende under administration.

I vinterens transfervindue kunne HSV vinke farvel til to spillere, der var blevet marginaliseret under den nye manager. Spillerne Ivica Olic og Mohammed Gouaïda havde ikke fået den spilletid de begge ønskede, og hvis man skal tro på rygterne havde de efter samtale med Kaltz blevet enige med klubben om at stoppe samarbejdet. Olic var blevet solgt for 10 millioner til Krasnodar, mens Mohammed kunne gå for 4 millioner til Augsburg. Der blev ikke hentet nogen ind til erstatning.

Der er dog lys for enden af tunnelen, hvis de nyeste talenter kan levere. Blandt disse spillere, er der et par enkelte som har potentiale til at udrette store ting, mener flere personer fra klubbens ungdomsafdeling. De har specielt fremhævet Yasin Özbalta, Stefan Kiefer, Jens Bruhn og Sezai Albayrak som spillere der med den rette træning kan udvikle sig til spillere Hamburg kan drage nytte af i fremtiden.
« Seneste Redigering: 07 Jul 2015, 15:15 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 Hoch Im Norden
« Svar #12: 05 Jul 2015, 13:55 »

En god slat penge du fik for ham olic når man tager i betragtning at han er 34-35 år da du sælger ham, men hans målrettethed samt det faktum at han var den største trøjesælger ved mig gjorde at jeg har beholdt indtil videre.
Logged


Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 Hoch Im Norden
« Svar #13: 05 Jul 2015, 14:11 »

En god slat penge du fik for ham olic når man tager i betragtning at han er 34-35 år da du sælger ham, men hans målrettethed samt det faktum at han var den største trøjesælger ved mig gjorde at jeg har beholdt indtil videre.

Jeg spillede dog en taktik hvor jeg havde en mand på toppen, og han var Targetman. Olic kunne fint bruges som en mentor for en ung angriber, men han var tit skadet og han blev utilfreds med manglende spilletid. Da Krasnodar så var villige til at give 10 mil, sagde jeg bare haps! Pengene kunne bruges!

Han solgte dog en del trøjer, men lå 5'er eller noget på ranglisten, så jeg tænkte at de 10 mil var fine penge!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 Hoch Im Norden
« Svar #14: 05 Jul 2015, 15:08 »

Han er så også blevet meget skadet  her i anden sæson hele tiden så godt den udløber til sommer.
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010