home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 503 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #16 Hoch Im Norden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: #16 Hoch Im Norden  (Læst 15441 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #11 Hoch Im Norden
« Svar #30: 19 Jul 2015, 00:06 »

Virkelig.. Det er noget de skal have rettet op på i næste spil
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #12 Hoch Im Norden
« Svar #31: 20 Jul 2015, 15:02 »


Officielt: Schalke køber Lasogga


Det var kun et spørgsmål om tid før det skete. Flere klubber har i en længere periode forsøgt at hente Pierre-Michel Lasogga i HSV, og om sider lykkedes det for Schalke 04. Efter 14 mål og 4 oplæg i 22 liga kampe var det tydeligt at storklubber på tværs af Europa var ude efter den store tysker.  Schalke viste sig som den heldige vinder efter et bud på 110 mil blev accepteret, og de personlige detaljer kom på plads.

”Jeg er naturligvis trist over at miste en så god spiller som Lasogga. Han redede os i flere omgange i den forgangne sæson, og hans mål og konstant arbejde oppe foran var ufattelig vigtig for holdet. Vi skylder en stor tak til Lasogga og ønsker ham al mulig held og lykke fremover i hans karriere.” Udtalte Manfred Kaltz til Die Zeit dagen efter det blev offentliggjort at lasogga ikke længere skulle spille i HSV.

HSV har dog været på jagt, og har indtil videre hentet 3 angribere ind i truppen, hvoraf de håber en kan erstatte de mål Lasogga lavede for HSV. Han er dog ikke den eneste der i den seneste tid har forladt klubben. Johan Djourou havde en forfærdelig sæson plaget af skader og dårligt spil og siden indkøbet af Stefan Strandberg har han ikke fået meget spilletid. Sammen med sin forsvarsmakker Cleber, der havde udtalt at han ønskede at søge efter mere spilletid andetsteds, har han nu forladt klubben. Djourou forlod for 15 millioner til Genoa mens Cleber kunne blive i Tyskland, da Köln gav 25 millioner for ham. Til erstatning for de to centrale forsvarsspillere er der ikke hentet nogen nye ind, men der er rykket to unge talenter op fra HSVs egen ungdomsarbejde.
« Seneste Redigering: 25 Jul 2015, 07:33 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Hoch Im Norden
« Svar #32: 25 Jul 2015, 07:37 »


Bundesligaen ruller igen!




Bundesligaen er for alvor i gang igen, efter et enormt travlt transfervindue. Her pungede de tyske klubber ud med samlet 2.13 Mia for spillere verdenen over. HSV tog også del i gildet, men udgjorde kun 6.4 % af det samlede forbrug, med deres 115 Mio.
I ligaen er der blevet spillet fire kampe, mens transfervinduet har stået på. I disse fire kampe har Hoffenheim og Schalke klaret sig bedst med 4 sejre hver, mens Dortmund og HSV er lige i hælene med 3 sejre og 1 uafgjort hver. Disse to hold mødes dog indbyrdes i næste opgør. De forsvarende mestre fra Bayern har fået en noget vaklende start på sæsonen med kun 1 sejr og 3 uafgjorte og befinder sig derfor på en del 10 plads.

For Manfred Kaltz har det også været vigtigt med en god sæson start: ”VI er alle spændte over at komme i gang. Ingen ved hvad denne sæson bringer. Det har været super fedt at kunne fortsætte med det momentum vi skabte os selv i sidste sæson”.

Oprustning til svær Champions League

De fleste af spillerne der forlod HSV i det netop overståede vindue, var marginal spillere der ikke fik meget spilletid. De eneste to markante afgange har været Pierre-Michel Lasogga, klubbens topscorer, og Valon Behrami, den defensive force. Derfor har klubben været ude og spendere lidt penge på at hente spillere til der kunne løfte de opgaver, som disse to spillere besad. Mest nævneværdige er angribere Ciro Immobile, der ikke fik meget spilletid i Dortmund og backen Ignazio Abate, der efter et skænderi i Milan var rykket ud i kulden. Abate kommer med masser af erfaring efter 7 sæsoner med fast spilletid i Italien. Det er desuden også blevet til 22 landskampe for Italien. Mange af disse spillere forventes at have store roller når HSV skal ud og konkurrere i Europa, hvor holdet ikke har været heldige med lodtrækningen i Champions League. Juventus, Benfica og Olympiakos forventes alle at yde solid mostand, hvor specielt Juventus kan gå hen og blive en mundfuld for den nordtyske klub.
« Seneste Redigering: 26 Jul 2015, 09:49 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 Hoch Im Norden
« Svar #33: 25 Jul 2015, 07:46 »

Uha et salg af Behrami uden en backup hentet til klubben kunne godt gå hen og koste på den lange bane. Han lå efter anden sæson med 16,58 tacklinger pr kamp alene i ligaen.
Logged


Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #13 Hoch Im Norden
« Svar #34: 25 Jul 2015, 08:47 »

Spændende hvordAn dine nye spillere agerer :-) god blog!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Hoch Im Norden
« Svar #35: 26 Jul 2015, 09:48 »

Takker fordi i er med! Der er dog sket en enorm drejning i denne her blog, men det vil jeg lade den næste update fortælle

og lige til info, så ligger Mads Albæk med 14 tacklinger pr kamp og en større succes % på afleveringerne på min defensive midt nu, så jeg er godt tilfreds Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 Hoch Im Norden
« Svar #36: 26 Jul 2015, 09:52 »


Chok! HSV fyrer Kaltz


Ud af den blå luft har Hamburg Sports-Verein besluttet at der skulle nye boller på suppen. De har derfor valgt at fyre succes træner Kaltz. HSV ligger fint med i svinget i den tyske bundesliga, på en 6 plads kun 4 point efter 2 pladsen Dortmund, der derimod ligger hele 8 point efter Schalke 04.

Der er rapporter om at Kaltz og Bestyrelsen har haft en heftig diskussion, udviklende til et skænderi, omkring klubbens filosofi og fremtidige planer. Endvidere har klubben ikke formået at få point i Europa efter 3 kampe, hvilket kan være en faktor der har gjort at Manfred Kaltz ikke længere er i HSV.

Det har ikke været muligt at tale med hovedpersonen, der har trukket sig tilbage for at overveje fremtiden. Anfører Heiko Westermann, har dog udtalt sig om hændelsen: ”Jeg er i chok. Jeg kan simpelthen ikke forstå det! Han fik klubben til tops i bundesligaen, fik os i champions league også på grund af en simpel uoverensstemmelse skal han fyres? Jeg er ikke den eneste der bliver rasende når denne handling er sunken ind. Hvad skal fremtiden ikke bringe?"

Flere kilder omkring klubben har fortalt at spillerne er rasende og nogle er endda gået så vidt til at diskutere at nægte at møde op til træning og kamp. Det bliver bestemt ikke nemt for Patrick Rahmen, assisterende manager, som har overtaget jobbet indtil en ny kandidat er fundet. Det bliver også spændende at se hvor Manfred Kaltz ender, og om han i det hele taget vender tilbage som manager.

« Seneste Redigering: 28 Jul 2015, 12:53 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 Hoch Im Norden
« Svar #37: 26 Jul 2015, 09:57 »

Den fyring kom vitterlig ud af den blå luft. Jeg havde haft en diskussion omkring øget investering i ungdommen, men det ville klubben ikke være med til. Efter mit andet forsøg, må det åbenbart være blevet nok. Dagen efter var jeg fyret.. har aldrig prøvet noget lignende! Resultaterne var ikke fremragende, men ikke dårlige nok til en fyring. Spillerne var tilfredse, og klubben har selv en filosofi omkring arbejde med ungdom..

Jeg ved nu ikke helt om bloggen skal være omkring HSV, eller omkring Kaltz.. hvad siger i?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14 Hoch Im Norden
« Svar #38: 26 Jul 2015, 12:48 »

Sær fyring. Og bloggen skal da handle om manfreds hævntogt mod HSV fra nu af.
Logged


Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 Hoch Im Norden
« Svar #39: 26 Jul 2015, 13:07 »

Virkelig sær fyring..

Fint Smiley Fortsætter med Kaltz så
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #15 Hoch Im Norden
« Svar #40: 28 Jul 2015, 12:54 »


Kaltz - en eftertragtet herre


Der er gået lidt over en måned siden Manfred Kaltz fik sparket i HSV. I mellemtiden har flere klubber sagt farvel til deres manager, og mange af dem har udtrykt interesse i Kaltz, efter hans fornemme præstation for HSV.

Klubber som Southampton, Toulouse og Lazio har alle officielt udtrykt interesse i Kaltz, men endnu er intet fastlagt. Hovedpersonen selv har været meget stille siden episoden i Nordtyskland, og endnu vides ikke hvorvidt han er interesseret i at vende tilbage til manager posten. En ting står dog fast, han mangler ikke muligheder for at blive manager igen.

HSV har ikke endnu valgt at fylde pladsen som Kaltz forlod, men det har ikke været at se på spillet. Klubben har forsat sin opadgående formkurve, og befinder sig i øjeblikket på fjerde pladsen i Bundesligaen. Rapporter siger dog at man er tæt ved at finde en ny kandidat. Andre kilder i og omkring klubben fortæller dog om et langt større problem. Flere af spillerne er rasende med bestyrelsen og klubben har brugt mange penge på bøder til dem som ikke er mødt op til træning. Flere har forlangt at blive solgt, og mange har udtrykt sig i grove vendinger om ledelsen. En kilde beskriver det som ”spilleroprør” og forventer ikke situationen bliver anderledes, før enten bestyrelsen skifter eller giver Kaltz rollen tilbage, men langt større kontrol end sidst. Personer tæt på Manfred fortæller dog at han ikke ønsker at komme tilbage til den situationen han blev fyret fra, og de vidste heller ikke om han overhovedet ville overveje det hvis han fik flere beføjelser.


Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #16 Hoch Im Norden
« Svar #41: 01 Aug 2015, 16:28 »


Ny klub til Manfred Kaltz


Efter godt og vel 2 måneder uden job, har Manfred Kaltz nu fundet sig et nyt hjem i den nærmeste fremtid. Der har været mange klubber om buddet, men derfor har Kaltz taget sig god tid til at finde det rette sted for sin næste tørn som manager.

Flere eksperter havde forventet at han var taget til England, eller Italien, hvor de fleste interesserede klubber fandtes. Kaltz har dog valgt en anden retning og er rejst til et land, som på visse områder er Tysklands ærkerival indenfor fodbold. Landet hedder Holland og i dette land ligger en klub ved navn AZ Alkmaar, som har været heldige ved at kunne trække Kaltz til, for næsen af storklubber i andre lande. Manfred var dog ikke i tvivl:

”De ville mig mest. Desuden har jeg en rigtig god fornemmelse og føler dette er den helt rigtige beslutning for mig. Der er nogen der vil mene dette er et trin ned, men jeg ser det som en ny mulighed for at sætte mit præg på fodbold verdenen nok engang.

Det har taget noget tid, men ved pressemødet blev der også kastet lidt lys på hændelsen i HSV:

”Vi var uenige om visse aspekter omkring klubben. Jeg vil gerne arbejde med ungdommen og føre dem til kommende stjerner, og det lå egentlig også i klubbens filosofi. Efter vi kvalificerede os til Champions League, mente bestyrelsen dog ikke at dette var realistisk, og de havde været skuffet over transfervinduet. Da jeg så i første omgang spurgte indtil en forbedring af rekrutteringen, fik jeg et nej og jeg mærkede det var deres måde at straffe mig på. Det tændte mig lidt af, og vi havde en højlydt diskussion, grænsende til skænderi, som jo i sidste ende betød jeg blev fyret”.
Da Kaltz blev spurgt indtil om han fortrød det, sagde han blot at en sådan bestyrelse ville han ikke være i stand til at arbejde med. Han tilføjede dog at han var utrolig skuffet over at forlade sin hjerteklub på denne facon, men det var nu de vilkår der engang havde været.

Manfred sluttede pressekonferencen, med at sige at han så frem til arbejde med AZ Alkmaar, som på nuværende tidspunkt ligger 14 med hele 17 point til Ajax på førstepladsen.

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010