home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 474 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Carlo Ancelotti - Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Carlo Ancelotti - Challenge  (Læst 41969 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #60: 22 Jun 2015, 18:44 »

De sidste navne

Sidst har jeg et par navne, som er backups og hvor der helt bestemt også er noget lovende i blandt.

CB: Julian Berisha Udover han nationalitet som albaner, så er han også italiener, og hans potentiale lyder på 4,5 stjerner. Vi havde jo også kun 4 potentielle stjerner til midterforsvaret, så er femte gør vel ingen skade.

VB: Andres Lamas Stod som italiener da jeg hentede ham, men har siden da fået u-kampe for Spanien. Ser også lovende ud med sit 4 stjernet potentiale.

DM/CM: Jacopo Cataldi Endnu et fint talent. Har dog kun 3,5 stjernet potentiale, så næppe en decideret profil, men et fint talent er han da.

DM/CM: Danilo Cataldi Han er ikke bror med ovenstående, trods man kunne tro det. Jeg har rådet over Danilo gennem de sidste to sæsoner, hvor han har fået en fin sjat spilletid, men det ligner ikke 100 landskampe er på vej på CV'et.

CM: Natale Bonatesta Trods at være tredjevalg til CMo positionen, så er jeg nødt til at give ham her en god håndfuld spilletid alligevel. Han har 5 stjernet potentiale og med hans bare 17 år, så er der virkelig gode muligheder for at nå at gøre ham her til en stjerne inden han fylder 20.

F9'er: Simone Mancini Endnu et talent, der skulle have et 5 stjernet potentiale, og som dermed også er nødt til at få en god sjat spilletid. Han nærmer sig dog 19 år, og har godt nok langt til landsholdsniveauet.


Dette var hele min A-trup. Nu mangler jeg bare at finde tutorer nok, så alle mine nye unge profiler kan optimeres bedst muligt med hensyn til deres træning, når dette er på plads, så kan min fjerde og sidste sæson med Parma skydes i gang, hvor det roligt kan siges at vi er gået all-in på at udvikle kommende italienske stjerner.



« Seneste Redigering: 22 Jun 2015, 18:50 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #61: 22 Jun 2015, 18:45 »

Må man ikke se dit taktik og dine indstillinger?? Det er sku nogen lækre resultater du har lavet med Parma Smiley

Jeg har lige lukket FM, men kan lige vise min to taktikker frem, senere i aften eller engang i morgen, som jeg brugte gennem seneste sæson.
Logged

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #62: 22 Jun 2015, 18:57 »

Jeg har lige lukket FM, men kan lige vise min to taktikker frem, senere i aften eller engang i morgen, som jeg brugte gennem seneste sæson.

Det vil jeg sætte stor pris på. Jeg har kigget lidt på den taktik du brugte i din blog og blev meget inspireret af den Smiley Når du viser dine taktikker op kan du så også forklare lidt om hvornår du bruger den ene frem for den anden??
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #63: 23 Jun 2015, 14:21 »

Når du viser dine taktikker op kan du så også forklare lidt om hvornår du bruger den ene frem for den anden??

Nu har jeg prøvet at begrunde lidt hvordan jeg gør det. Det er dog sådan at jeg ikke har en bestemt "formel" jeg bruger, når jeg vælger taktik, og det kan hurtigt også komme an på skader eller øvrige ting der kan begrænse min trup op til kampe, hvor det bliver den afgørende faktor for hvordan jeg stiller op. Men har jeg alt til rådighed, så er det meget som følgende jeg sætter min taktik efter:

Jeg brugte som nævnt to taktikker gennem min seneste sæson. Primært var det min 4-2-3-1, men ellers var det også min 4-1-2-2-1, som man måske kan huske fra min blog om Goiás.


4-2-3-1
4-2-3-1 taktikken har jeg lavet her i starten af FM15, hvor den i første omgang blev lavet i et Bordeaux save jeg havde.
Jeg bruger den primært til sub tophold, hvor den kan få en til at spille op mod de bedste, men jeg bruger den aldrig på udebanen imod hold der er bedre end mig.
Anderledes på hjemmebanen kan man total dominere med den ofte. Der var flere gode eksempler på det gennem sidste sæson, hvor vi slog hold som Napoli 4-0, Inter 5-2 og Fiorentina 5-0.
Husker også jeg med Bordeaux i min fjerde sæson (mener jeg det var) slog PSG 9-1 på hjemmebanen med denne taktik.
Jeg prøvede også i nogle kampe gennem denne sæson, at hvis jeg fx kom bagud 0-1 kort inde i anden halvleg med min 4-1-2-2-1 taktik, så skiftede jeg over til 4-2-3-1 for at være mere offensiv, men det resulterede langt oftere i, at vi havde lukket 1 til 2 yderligere mål ind inden for 20 minutter fremfor at få reduceret.
Så min 4-2-3-1 taktik skal bruges gerne i samtlige hjemmekampe, men yderst sjældent på udebanen. Jeg bruger den dog gerne på udebanen mod sådan 12-20 pladsen i ligaen, hvis mit hold er et sub tophold som det var tilfældet i sidste sæson, men ellers ikke.

Roller
Hold instruktioner
Der spilles med "Mentalitet" Standard og "Holdform" Frit


4-1-2-2-1
Anderledes er det med min 4-1-2-2-1 taktik, som virkelig bare er bundsolid. Det kræver dog man har nogenlunde tekniske spillere, samt at de kan holde til presspillet som kræver en del - så det er altså ikke taktikken jeg begynder at bruge i den spanske 3. Division, men er man alene bare bundhold i de store ligaer, så vil jeg mene ens spillere er dygtige nok til at praktisere den.
Gennem mine to første sæsoner med Parma var det kun den jeg brugte, hvor den i begge omgange spillede os nær CL pladserne, og i Goiás sås det også hvordan jeg tog et 17 seeded hold og gjorde dem til mestre (jeg fandt dog senere hen ud af forskellen på top og bund i Brasilien ikke er som man kender den fra ligaerne i Europa, men et nydeligt resultat alligevel).
Men først da jeg mente truppen op til tredje sæson var et sub tophold, så tilføjede jeg også min 4-2-3-1 taktik, men altså har min 4-1-2-2-1 stadig været rigtig meget i brug gennem seneste sæson.
Her er det især til de fleste udekampe. Jeg husker i hvert fald jeg brugte den i samtlige udekampe i EL, og den var også med at give os en af sæsonens flotteste sejre, da vi vandt 2-0 på Juventus’ bane.

Roller
Hold instruktioner
Der spilles med "Mentalitet" Standard og "Holdform" Frit
« Seneste Redigering: 23 Jun 2015, 14:24 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #64: 23 Jun 2015, 15:19 »

Sæsonens første kamp med betydning er netop spillet, og sikke en indsats vi leverer imod et hold, der meget muligt bliver den største modstander vi får gennem hele denne sæson.

Der stod nemlig Super Cup på menuen, da vi havde vundet EL i forrige sæson, og her skulle vi op imod CL vinderne, som var Real Madrid.

Jeg havde virkelig ikke øjnet os den store chance i kampe, men mit unge hold gik uimponeret til værks.
Vi kommer foran efter 2 minutter, og ender med at gå til pause med stillingen 2-2.

Blot 30 sekunder inde i anden halvleg kommer vi på 3-2, men kort efter udligner Hrames. Det ligner længe vores unge talenter skal i forlænget spilletid mod et stjernespækket Real Madrid mandskab, men helt tilslut bliver Hrames dobbelt målscorer, da han sætter bolden i kassen til 3-4, hvilket var fuldt fortjent, men sikke en indsats vi alligevel får leveret.
Det tyder pænt for den kommende sæson.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #65: 23 Jun 2015, 15:46 »

Vi tager lige to yderligere kampe mod Real Madrid.
Vi er endt i CL gruppe sammen med netop Real Madrid, PSG og Sporting. Ikke ligefrem en optimal lodtrækning - slet ikke når bestyrelsen forventer os videre fra gruppen.
Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #66: 07 Jul 2015, 06:52 »

Er du gået død i challengen LS?
Savner at høre fra Parma.
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #67: 08 Jul 2015, 17:22 »

Hvis man nu vil beholde sin manager profil. Er det så tilladt at oprette en manager, herefter sige op, så den klub man skal skifte til bliver ledig ? Altså så man kan fortsætte i den nye klub med den manager man har lavet fra starten.

Hvis ovenstående er tilladt, giver jeg den et skud i løbet af sommerferien...
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #68: 09 Jul 2015, 10:43 »

Er du gået død i challengen LS?
Savner at høre fra Parma.
Er ikke gået sådan død. Tiden har bare ikke helt været der til manager på det seneste, men regner med der snart skal tages hul på Milan tiden.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #69: 09 Jul 2015, 10:47 »

Hvis man nu vil beholde sin manager profil. Er det så tilladt at oprette en manager, herefter sige op, så den klub man skal skifte til bliver ledig ? Altså så man kan fortsætte i den nye klub med den manager man har lavet fra starten.

Hvis ovenstående er tilladt, giver jeg den et skud i løbet af sommerferien...
Yes. Dette er tilladt. Det var ikke noget jeg selv havde overvejet, men muligheden blev nævnt på en af de forrige sider som et forslag, og jeg ser intet problem med det.
Dog er det naturligvis ikke tilladt i trin 4
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #70: 09 Jul 2015, 11:28 »

Yes. Dette er tilladt. Det var ikke noget jeg selv havde overvejet, men muligheden blev nævnt på en af de forrige sider som et forslag, og jeg ser intet problem med det.
Dog er det naturligvis ikke tilladt i trin 4

Perfekt  Thumbs Up Den får et skud sideløbende med en anden challenge jeg er i gang med Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #71: 10 Jul 2015, 18:39 »

Er ikke gået sådan død. Tiden har bare ikke helt været der til manager på det seneste, men regner med der snart skal tages hul på Milan tiden.

Så må jeg bare lære at vente lidt. Cool
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #72: 11 Jul 2015, 22:54 »

Perfekt  Thumbs Up Den får et skud sideløbende med en anden challenge jeg er i gang med Smiley

Min træng til at prøve kræfter med det italienske var stor, så jeg har fået spillet første sæson igennem med Reggiana.

Giovanni Corleone sikrede en sten sikker oprykning med klubben samtidig med Serie C cuppen ligeledes blev sikret. Desværre var holdet gået lidt tidlig på sommerferie, da de skulle spille super cuppen, så det blev ikke til et tredje trofæ til Corleone i sin debut sæson.
Den gode sæson kan tiskrives tre spillere. Giannone, Roupolo og Tremolada. De tre spillere scorede hele 59 mål tilsammen og havde næstsidste fod på 41 mål... Havde de bare været yngre ville de være hentet med til Parma.

Nu går turen videre til Parma der blev nr. 9 i Serie A i den forgangne sæson.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #73: 14 Jul 2015, 17:45 »

Nu er det efterhånden et lille stykke tid siden at jeg har opdateret herinde - tre ugers tid for at være præcis, så det må der jo hellere blive lavet om på.
Jeg prøvede faktisk for et par dage siden, men internettet jeg var i besiddelse af kunne ikke kapere at uploade screenshots, og så blev det ikke til noget.
Men FM har jeg dog fået spillet her de sidste par aftener, hvilket betyder at jeg nærmer mig at være færdig med første sæson med Milan.
Men inden vi kigger nærmere på Milan tiden, så skal vi naturligvis have kigget på min fjerde og sidste sæson med Parma.

Sidste gang jeg opdaterede herinde kunne det ses, hvordan nærmest samtlige stjerner fra mit Parma mandskab var blevet solgt, hvor jeg i stedet var gået all-in på talentfulde italienere.
Truppen niveau var faldet markant, hvor profiler som Dybala, Jairo, Bernardo Silva, Arango, Correa og Hazard var skiftet ud med purunge italienske talenter.

Alligevel indeholdte truppen dog stadig solide navne som Leali, Rugani, Romagna, Sturaro, Gaudino, Czornomaz og Valentini, så stillede vi først med stærkeste start 11’er, så synes jeg bestemt vi havde et mandskab der lignede at kunne spille med om Europa pladserne.



Efterårssæsonen
Det hele startede såmand fint for mit unge mandskab med 6 point i ligaens første tre runder, men så var der ellers krisestemning i truppen, hvor vi efter otte runder lå på en yderst skuffende 14. plads. Både bestyrelsen og truppen indekaldte til krisemøde, hvor de satte spørgsmålstegn til hvad jeg fik ud af holdet.

Bestyrelsen havde fra start forventet en plads i top 3, samt at vi gik videre fra CL gruppen (Real Madrid, PSG og Sporting Lissabon), og på dette tidspunkt sad jeg lidt med fornemmelsen af, at det var et spørgsmål om få uger, før jeg ville få sparket grundet at jeg havde solgt ud af for mange profiler og istedet satses på unge italienske spillere, for at kunne klare de sidste to målsætninger i trin 2.

Men hvor vi blot stod med otte point efter otte kampe i ligaen, så havde vi alligevel haft nogle dage, hvor mit unge mandskab spillede helt eminent, for jovist havde vi smidt point til hold som Catania og Verona i ligaen, imens vi også spillede 1-1 hjemme imod Sporting Lissabon i CL, men samtidig havde vi helt sensationelt slået Juventus 1-0 hjemme, der havde vundet mesterskabet de sidste syv sæsoner, og da vi så også spillede 1-1 på Bernabeu mod Real Madrid, så kom vendepunktet for mit unge mandskab skal jeg lige love for.

Om det var mine unge spillere, der lige skulle bruge fem ugers tid på at forstå, at de ikke kunne stå i skyggen af ældre profiler, eller om holdet bare lige skulle spilles rigtig sammen ved jeg ikke, men efter Madrid kampen på Bernabeu var vi som et helt nyt hold, som jeg kun havde set imod Juventus og Real Madrid.

I de efterfølgende fem uger blev det blandt andet til 6 point imod PSG i CL. I ligaen hentede vi 16 point ud af 18 mulige.
Efterfølgende ramte vi ind i et smalt 0-1 nederlag til Real Madrid hjemme i Italien, men det betød ikke noget for vores form, da vi sejrede i efterårssæsonens sidste tre ligakampe, og så gik vi pludselig til vinterpause med en 2. plads i ligaen, samt var vi videre til Champions League på en 2. plads, hvor vi endda var á point med Real Madrid, som tog 1. pladsen grundet at være bedst indbyrdes.



Forårssæsonen
Vores spil blev bestemt ikke værre i forårssæsonen.
Trods en virkelig solid pointhøst, så forblev vi på 2. pladsen undtagen i 18 spillerunde, hvor vi lige overnattede på 1. pladsen, som Juventus ellers sad solidt på og var på vej til deres ottende mesterskab på stribe, men hvor vi altså var lige i nakken på dem.

Også i CL var vi flyvende, hvor en rigtig fin lodtrækning først ventede os i 1/8-delsfinalerne i form af Shakhtar. De blev sendt ud uden de store problemer, hvor det i alt blev til en samlet 6-2 sejr, og da vi så slog Manchester City ud i kvartfinalerne samlet 2-1 på et mål af vores bare 18 årige Enrico Valentinii det 90 minut, der virkelig var blevet vores helt store profil, så blev de helt store drømme startet i Parma.

Drømmen om en CL finale blev for alvor tændt, da vi blev sat op imod Leverkusen i CL semifinalen, og hvis man kunne tage point fra Madrid, slå PSG i begge opgør, og sende City ud af CL, hvorfor skulle man så ikke kunne sende Leverkusen ud for selv at stå i en CL finale?
Men ned på jorden skulle vi dog komme. For hvor vi næsten var ubesejret gennem seks hele måneder, så sejrede Leverkusen noget ufortjent på vores bane 1-2 i første opgør af CL semifinalerne, hvor vi dermed var tvunget frem for at lave to mål i Tyskland.

Allerede efter 14 minutter sætter Enrico Valentini os på 1-0, men lige inden pausen bliver det så 1-1, og anden halvleg var knapt fløjtet i gang før Leverkusen var på 2-1 og dermed førte 4-2 samlet.
Herfra kom vi aldrig igen, og dermed blev det til vores CL-exit i semifinalen.

Men som nævnt var vi indtil første opgør af CL semifinalen ubesejret gennem (næsten) seks hele måneder, hvilket betød at vi efter 25 runder havde lagt os i spidsen af Serie A.
Helt vanvittigt var det med ligaen, at vi efter fem runder stod med tre nederlag, men gennem de efterfølgende 33 ligakampe blev det ikke til ét eneste nederlag.

Dermed blev Juventus’ mesterskabsstime brudt, og Parma havde vundet deres første mesterskab i historien.

De 38 runder

Årets spiller i Serie A

Spillerstatistik
« Seneste Redigering: 16 Jul 2015, 08:43 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #74: 16 Jul 2015, 08:35 »

Efter fire sæsoner med Parma, så fik jeg oprettet en ny manager der overtog i Milan for så at sige op med det samme, så jeg kunne ansøge med min Parma manager, hvilket virkede glimrende.



Hermed var trin 3 i min challenge skudt i gang, hvor målsætningerne med Milan lød på følgende, som skulle opnås gennem de kommende fem sæsoner.

- Vind tre liga medaljer, hvor én af dem skal være guld

- Vind pokalturneringen

- Vind to Champions League titler

- Opnå en tredje Champions League finale

- Få en Milan spiller til at blive tildelt Ballon D’or



Og sidst var der også de to målsætninger fra trin 2, som jeg fortsat skulle have i mine tanker.

- Gennem savet skal to italienske spillere runde 100 landskampe. Spillerne skal have spillet i Parma (enten er i klubben fra start eller bliver hentet til) imens man selv er i klubben, men må ikke have debuteret på landsholdet før en selv og spilleren er trådt til i Parma. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)

- Ballon D'or vindes undervejs i savet af en af de to italienske spillere, som man skal forsøge at få til at runde 100 landskampe. Der gives kun point for Ballon D'or titlen efter spilleren har rundet 100 landskampe. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)



Det var absolut lidt af en opgave, jeg ville komme til at stå overfor gennem de kommende fem sæsoner, hvor jeg var alt andet end imponeret af de nuværende Milan mandskab.

Milan holdet del 1
Milan holdet del 2

Jeg måtte dog erkende mig yderst tilfreds med målmandspositionen, hvor Milan havde fået fingrene i Rulli fra Sociedad på en fri transfer sidste sommer, hvilket jeg bestemt ikke klagede over.
Så havde man ellers en rigtig fin midterforsvar i form af argentinske Pezzella.
Og sidst var jeg også godt tilfreds med den 29 årige højreback Matteo Darmian, samt endnu en argentiner, Gil Romero, der lignede at være en glimrende DM.

Ellers havde jeg faktisk ikke planer om at nogen fra truppen skulle være mere en rotationsspillere, og det efterlod lidt af et transfervindue, som jeg ville komme til at stå overfor, hvor vi trods alt kun havde et budget på 115M, samt et lønbudget, hvor der lige pt. blev brugt næsten 16M ud af 19M.
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010