home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 558 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Carlo Ancelotti - Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Carlo Ancelotti - Challenge  (Læst 41928 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #30: 19 Jun 2015, 12:54 »

Det er blevet tid til vinterpausen i Italien, og sikke en efterårssæson, som vi netop har overstået.

Selvfølgelig fik jeg dog jinxet mig selv, da jeg viste frem at vi havde vundet ligaens første ti runder. Runden efter smed vi nemlig point første gang, da vi var på udebanen imod ligaens 19 plads Verona.
Men vi kom heldigvis tilbage på sporet, og siden sidst, hvor jeg viste status frem fra efter 10 runder, så er der spillet syv yderligere kampe, som har kastet 5 sejre af sig, samt to uafgjorte.
Så som det kan ses, så er det altså lykkedes at gå ubesejret gennem efteråret i ligaen, hvor vi har hele 10 point ned til 2. pladsen i Serie A.


Og var det ikke for Southampton i EL, så var vi gået gennem efteråret ubesejret i samtlige turneringer, men i to omgange måtte vi se os slået af Southampton. Men vi gjorde bestemt fin figur af os selv og i EL gruppespillets øvrige fire kampe, der fik vi samlet flotte 10 point sammen - hvilket virkelig var godt gået, da vi kun har brugt b-kæden i EL.

Gruppe D


Jeg er dog lidt splittet omkring, hvordan forårssæsonen skal gribes. Jeg har nemlig forskellige målsætninger der skal klares her i trin 2 i min challenge, og den ene lyder på at vinde EL og den anden lyder på at kvalificere mit hold til CL (som dog ikke må ske gennem en EL sejr).
Da dette er min næstsidste sæson med Parma, så kunne jeg godt begynde at satse mere på EL fremfor ligaen. Jeg tror dog det kan komme til at koste på liga fronten, men kunne man eventuelt vinde EL titlen på bekostning af ligatitlen, men alligevel forblive i top 3, så ville det jo klart være det mest optimale.
Jeg frygter dog det hele kan falde sammen, og vi ender med at sende os selv ud af top 3 i ligaen, og vi samtidig før eller siden får vores exit i EL, og så skal begge målsætninger i hus i næste sæson, som er den sidste med Parma. Så måske det ville være bedre blot at fokusere på ligaen, og så gå all-in på EL i sidste sæson.

EDIT:
Og netop som jeg sidder og skriver dette, så er der EL lodtrækning, og jovist ser det fint ud, men netop et hold er lettere sensationelt slået ud af CL, og det passer med at vi meget vel kunne få dem i kvartfinalen i EL som det ser ud til lige.

EL lodtrækning

Efterårets kampe
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #31: 20 Jun 2015, 13:58 »

Vi nærmer os april måned. Der mangler blot otte kampe i ligaen og samtidig resterer der nu blot otte hold i Europa League.

For anden runde i træk i EL knockout spillet har vi elimineret et tysk mandskab. Først var det Gladbach der blev sendt ud samlet 5-2 efter 2-0 hjemme og 3-2 sejr på udebanen.
Efterfølgende galt det Stuttgart, som blev sendt ud samlet 4-2 efter 3-0 ude og et 1-2 nederlag på hjemmebanen.

I sidste update sagde jeg, hvordan vi meget sandsynligt ville ramme Barcelona i kvartfinalen, da jeg kunne se ud fra lodtrækningen at vi ville ramme sammen, hvis vi spillede os videre fra 1. Knockoutrunde, samt 1/8 delsfinalerne.
Men til min overraskelse, så var der i stedet lodtrækning, når vi ramte kvartfinalerne og dermed kunne vi nu slippe for spanierne.

Lodtrækning til kvartfinalerne

CSKA er bestemt ikke den værste lodtrækning, og klarer vi os videre her, så er det enten Hannover eller Liverpool der venter i semifinalen. En virkelig god lodtrækning, hvor jeg glæder mig over at have undgået Barcelona.
Jeg tror bestemt på at vi kan spille os til finalen, og så satser jeg ellers på at Barcelona undervejs tager et højst overraskende exit inden finalen.


Ligaen
I ligaen er der som nævnt nu spillet 30 runder. Dette efterlader præcis 24 point at spille om, og det er lige præcis hvad vi har ned til 4. pladsen, som ikke vil sikrer CL. Men da Serie A først og fremmest afgøres efter indbyrdes, hvor vi er bedre end Milan, så er vi netop efter denne runde sikret CL deltagelse til næste sæson, hvilket betyder, at jeg har klaret målsætningen om at kvalificere Parma til både EL og CL. Ganske godt tilfreds med dette efter bare tre sæsoner.

Men endnu mere imponerende er det, at vi fortsat er ubesejret i ligaen efter 30 runder. Juventus og Roma er dog lige i hælene på os, og som tidligere nævnt, så vil jeg til hver en tid ofre vores ligatrofæ, for at forsøge at bytte det til et EL trofæ.
Når det er sagt, så ville jeg dog være vanvittig stolt over, hvis jeg kunne gøre Parma til mestre - og endnu mere imponerende ville det være, hvis vi kunne forblive ubesejret.

Det skal nok blive yderst interessant her i de sidste måneder af tredje sæson.

Forårssæsonen indtil videre
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #32: 20 Jun 2015, 14:14 »

Troede lige jeg fik lavet det klassiske FM-jinx, da vi i vores efterfølgende ligakamp kom bagud 0-2 til Inter efter 4 minutter, men det endte med at blive en helt vanvittig kamp, hvor vi sejrede 4-2 og vi er altså fortsat ubesejret efter 31 spillerunder.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #33: 20 Jun 2015, 15:32 »

35 runder er spillet og så gik den ikke mere.

På udebanen har vi netop indkasseret sæsonens første liga nederlag til Udinese, som sejrede 0-2. Og Juventus sejrede i selv samme runde, og dermed ligger vi nu side om side, hvor vi kun har 1. pladsen grundet at vi er bedst indbyrdes.
Vi står med et vanvittig svært kampprogram for de sidste tre runder, som lyder på Fiorentina (U), Lazio (H) og Sampdoria (U), så vi skal næppe regne med at få foræret 9 point, som vi altså selv vil kunne afgøre vores skæbne med.

Men hvor det meget vel kunne se ud til at vi må give afkald på ligatitlen, så står vi andetsted med den ene fod i EL finalen.
Uden det helt store besvær fik vi nemlig sendt CSKA ud med samlet 3-1 efter 2-0 hjemme og 1-1 ude.
Og senest har vi slået Liverpool 2-0 på hjemmebanen, og kan vi holde den føring i returkampen, så er vi i finalen, hvor vi enten skal op imod Valencia eller Ajax. I første opgør sejrede Valencia 2-1 hjemme, og en sand drømmemodstander ville Ajax virkelig være, hvilket kunne blive en realitet med en simpel 1-0 sejr hjemme i Holland.

Kampe siden sidst
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #34: 20 Jun 2015, 16:03 »

Det var jo slet ikke irriterende det her:

Link

Til gengæld kan vi glæde os over at have slået Liverpool ud samlet 4-1 i EL semifinalen. Nu venter Valencia i finalen.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #35: 20 Jun 2015, 16:09 »

Pausetid i sidste spillerunde.

Vi er foran 2-0 mod Sampdoria, imens Juventus fører 1-0 hjemme over Inter. Blot én enkel Inter scoring, og så er mesterskabet på vej til Parma.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #36: 20 Jun 2015, 16:11 »

60 minutter spillet og min FM favorit, Carlos Fierro, bringer Juventus på 2-0. Det var vidst det.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #37: 20 Jun 2015, 16:11 »

Reducering af Inter i det 73 minut. Drømmen lever.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #38: 20 Jun 2015, 16:13 »

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #39: 20 Jun 2015, 16:23 »

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #40: 21 Jun 2015, 16:24 »

I går blev min tredje sæson med Parma overstået - en sæson der gik over alt forventning.

Det jeg nok var mest stolt over ved hele sæsonen, det var, at vi helt indtil med fire runder igen af ligaen fortsat var ubesejret, og dermed stod med store muligheder for at sikre ligatitlen.
Desværre så faldt det hele til jorden i et vanvittig tæt kampprogram, hvor jeg hellere ville sikre mig friske spillere til EL, og så endte vi altså pludselig med at tabe tre ud af ligaens sidste fire kampe.
Juventus slutspurt var nu heller ikke verdensklasse med syv point ud af 12 mulige i de sidste fire runder, men det var lige præcis nok til at overhale os, hvilket gjorde dem til mestre af Serie A for syvende år i træk.

Men at vi smed ligatitlen var nu ikke helt for ingenting, for mit sats i EL giv i den grad pote, hvor vi endte med at gå hele vejen til finalen, hvor vi nemt fejede Valencia af banen med en 3-0 sejr.

Europa League kampene

Så det lykkedes altså blot i min tredje sæson med Parma både at kvalificere klubben til CL, samt vinde EL, hvilket jeg virkelig er stolt over.

Kigger vi på målsætningen for trin 2 i min challenge, så ser det følgende ud:

- Kvalificer Parma til Champions League og Europa League - rækkefølge irrelevant.
(Kvalificerer man Parma til Champions League to gange vil det også tælle)
(Kvalifikation til Champions League gennem en Europa League titel vil ikke tælle. Skal ske gennem ligaen)

- Vind Europa League med Parma (må naturligvis også gerne være Champions League)

- Gennem savet skal to italienske spillere runde 100 landskampe. Spillerne skal have spillet i Parma (enten er i klubben fra start eller bliver hentet til) imens man selv er i klubben, men må ikke have debuteret på landsholdet før en selv og spilleren er trådt til i Parma. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)

- Ballon D'or vindes undervejs i savet af en af de to italienske spillere, som man skal forsøge at få til at runde 100 landskampe. Der gives kun point for Ballon D'or titlen efter spilleren har rundet 100 landskampe. (Denne målsætning gennemføres naturligvis først senere hen i savet)


Som det kan ses, så er de to første målsætninger altså i hus, hvor de to øvrige er nogen der først vil blive klaret senere i challengen, så trods jeg har fire sæsoner i Parma, så kunne jeg faktisk godt tage videre til AC Milan allerede nu - dette har jeg dog ikke tænkt mig.


Det ser nemlig fortsat yderst svært ud i mine øjne, at få to italienske spillere til at runde 100 landskampe, hvor en af dem gerne skal vinde Ballon D'or, men det vil jeg med min fjerde sæson i Parma nu prøve at øge chancerne for.

Der skal altså hentes de talenter, jeg kan få til klubben, og så har jeg ét år i Parma til at få dem udviklet bedst muligt, som naturligvis skal ske med en god portion spilletid på førsteholdet.
Jeg laver dog ikke et hold med 11 talenter i min start 11'er, da hvis vi rammer ind i nederlag uge efter uge, så tror jeg mine talenters udvikling vil blive markant begrænset.
Det handler altså om at finde den rette balance til den kommende sæson, så jeg kan udvikle talenter bedst muligt. Jeg ved dog det vil komme til at gå markant ud af kvaliteten på mit hold, da jeg har i sinde at slippe profiler som Dybala, Correa samt vores forsvars és Jairo op til den kommende sæson, men forhåbentlig kan jeg få lavet et slagkraftigt nok hold til at holde bestyrelsen tilfredse gennem den kommende sæson.

Min fjerde og sidste sæson med Parma kommer altså i den grad til at stå i de italienske talenters tegn.
« Seneste Redigering: 21 Jun 2015, 16:28 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #41: 21 Jun 2015, 16:41 »

Inden de store potentielle ændringer er på vej, så vil jeg lige vise min start 11'er frem, som er blevet brugt gennem seneste sæson.

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #42: 21 Jun 2015, 18:09 »

Datoen nærmer sig 1. Juli, hvor transfervinduet åbner og der kommer til at ske en helt del ting i Parma, så snart datoen hedder 1. Juli.

Indtil videre er følgende salg bekræftet: Dybala til City 550M, Jairo til PSG 315M, Santon til Marseille 140M, Richards til QPR 40M, Bravo til Roma 50M, Daprela til Sampdoria 13M. Og så er Bernado Silva i gang med at finde ud af om han skal sætte sit navn på Juventus eller PSG's kontrakt, hvor han vil koste 450M.


Så er vi ellers blevet røvrendt med priser på en god håndfuld talenter, hvor det mest bemærkelsesværdige er:
Paolo Gianni (vurderet til 11M) købt for 177M
Giovanni Montovani (vurderet til 6M) købt for 110M

Så har vi også købt en række øvrige talenter hvor prisklassen har været lidt mere det rette sted, hvor vi snakker priser som 40-80M.

Det skal nok uden tvivl blive rigtig interessant med den kommende sæson. Jeg håber bare ikke bestyrelsen forventer os som titeludfordre igen i år.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #43: 21 Jun 2015, 18:35 »

Det skal jo nok blive rigtig interessant nu.

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #44: 21 Jun 2015, 19:07 »

Jeg er så småt ved at være færdig på transfermarkedet, hvor jeg faktisk virkelig synes det ser fornuftigt ud. Jeg føler mig overbevist om at stærkeste 11'er kan spille os i nærheden af top 5 som minimum, så mon ikke det burde være muligt at holde sæsonen ud, trods det i sidste ende måske ikke bliver til top 3 som bestyrelsen ønsker som minimum.
Spændnede bliver det dog at se når først bænken bliver taget i brug, da vores gennemsnitalder her er 20,2.
Men meget ældre er min foretrukne start 11'er nu heller ikke, hvor gennemsnitsalderen lyder på 20,9 her.

I morgen vil jeg lave en lille gennemgang af truppen, som kun består af italienere på nær to spillere, hvor vi så dog har fem spillere som har en anden nationalitet, men hvor deres sekundære er italiensk. Jeg beder til at det italienske landshold slår til hurtigst, da der virkelig er nogle solide talenter i blandt disse fem.

Men som nævnt forventer jeg at vise truppen frem i morgen, og indtil da jeg lige vise frem at pengene til at finansere de nye talenter ikke har været noget problem, da vi har solgt for intet mindre end 2,13 milliarder.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010