home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 401 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Carlo Ancelotti - Challenge
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Carlo Ancelotti - Challenge  (Læst 41843 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #75: 16 Jul 2015, 09:01 »

Med et startbudget på 115M, så virkede det virkelig begrænset, hvad jeg kunne foretage mig på transfermarkedet gennem min første sæson med Milan.
Det første jeg gjorde, da jeg overtog klubben var derfor at kigge på spillere, der kunne erhverves gratis og her fandt jeg faktisk tre ganske fine spillere.

Først og fremmest drejede det sig om to Barcelona spillere, der var blevet vejet for let til klubben og dermed kunne hentes gratis til Milan. Disse to spillere var Sergi Samper og Munir.
Sidst fandt jeg endnu en argentiner til mit Milan mandskab. En spiller ved navn Cristian Barros Schelotto havde brugt sine seneste tre sæsoner i FCK, og jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget ham her har revet Superligaen rundt. Det var han dog nok blevet træt af og havde ikke forlænget med FCK, og dermed blev han også hentet til Milan gratis.
Men ellers var alle andre interessante spillere, der kunne hentes på fri transfer, blevet sikret af øvrige klubber inden jeg overtog Milan, så efter mine tre gratis signings her, så skulle der nok betales for resten af mine forstærkninger.


Hvor jeg i første omgang var lettere utilfreds med starttruppen i Milan, så skulle jeg hurtigt finde ud af at truppen faktisk lå inde med nogle yderst fornuftige salgsobjekter, hvilket i den grad skulle hjælpe mig med at finde midlerne til at forme truppen mere som jeg selv ønskede.

Mest markante salg var Franco Di Santo (115M til QPR), Thorgan Hazard (190M til Fulham), og sidst endte jeg også med at sælge min argentinske DM, Gaston Gil Romero (330M til Real Madrid). Oprindelig var Gil Romero tænkt til at få en plads på den defensive midt, men med en rolle som jeg aldrig får særlig gode ratings ud af, så ville jeg langt hellere have 330M som jeg kunne bruge på øvrige positioner, og så bruge Samper som jeg netop havde hentet på fri transfer.
Et par dage inden jeg overtog i Milan, så havde klubben også solgt Luciano Vietto for bare 147M til Liverpool, hvilket i mine øjne var en tåbelig handel for en spiller der havde lavet 43 mål for klubben i sine to sæsoner, men det hjalp alligevel med til at klubben gennem mit første transfervindue havde solgt for mere end 1 milliard

Transfer del 2

Dette efterlod nu en del flere penge end de 115M, jeg havde til at starte med og samtidig var der også tyndet markant ud i lønbudgettet, som nu gav mig langt større frihed til at forme mit eget Milan mandskab.
Vi holdte os dog under 1 milliard i spillerindkøb - 749M for at være præcis.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #76: 16 Jul 2015, 09:30 »

I skal naturligvis have muligheden for det bedst mulige overblik over min Milan trup, hvis største udfordring bliver at opnå tre CL finaler gennem de næste fem sæsoner, hvor to af dem skal vindes.

Alligevel er jeg dog blevet fortrøstningsfuld omkring de tre CL finaler, hvilket jeg uden tvivl tror bliver denne challenges største udfordring, da jeg i seneste sæson opnåede en CL semifinale med mit unge Parma hold, hvor vi samtidig også tog liga titlen.
Dermed vil jeg her sætte min stærkeste start 11'er med Milan op imod min stærkeste start 11'er fra Parma, for at se hvor vi står med mit første udgangspunkt med Milan truppen, som jeg gennem de næste fem sæsoner kan forstærke yderligere.


Truppen del 1/3

Målmand
Jeronimo Rulli vs. Nicola Leali
Leali var virkelig en glimrende målmand for os i Parma, men ingen tvivl om hvem der vinder den her duel.
Rulli er virkelig en verdensklasse målmand og at vi har ham i Milan er intet mindre end fantastisk. Jeg vil vove at påstå, at ham her kunne være første målmand i nærmest samtlige klubber i Europa.


Midterforsvar
German Pezzela og Pereira vs. Daniele Rugani og Filippo Romagna
Rugani er uden tvivl stærkest af de fire her, og med hans 25 landsholdskampe er han godt på vej mod de 100 med hans alder på bare 24.
Jeg ville nok her gerne bytte mit midterforsvar for mit Parma midterforsvar, men Pezzela er bestemt ikke værst, og så fandt jeg Pereira i Corinthians, der havde en frikøbsklausul på 92.5M. Min scout vurderet hans nuværende niveau til 3.5 stjerner med et potentiale til 5, så det var ikke den sværeste beslutning om at hente ham til. Jeg håber derfor Pereira kan udvikle sig til en stjerne imens 28 årige Pezzela altså ligner en sublim makker.


Højre back
David Carmona vs. Paolo Duca
Oprindeligt var planen at beholde Matteo Darmian, men da han næppe havde mange sæsoner tilbage på toppen, så ville jeg hellere forsøge at tjene gode penge på ham mens jeg kunne. 160M endte han i Arsenal for, hvilket i mine øjne var glimrende for en spiller der ville være 30 år i december måned.
Da jeg solgte Darmian, så var det naturligvis også fordi jeg havde en fuldgod erstatning klar. På listen over spillere der var sat til salg var der nemlig flere interessante emner - her i blandt Sevilla's 22 årige David Carmona, der blev vurderet til at have potentiale til halvanden stjerne mere.
Næppe fast mand på mit hold om fem sæsoner, men et fint udgangspunkt her til at starte med.
Ser jeg ham oppe imod Paolo Duca fra mit Parma mandskab, så ville jeg langt hellere have haft fingrene i ham, men det var han desværre ikke interesseret i og samtidig krævede Parma også et beløb jeg aldrig ville give for ham.


Venstre back
Ermanno Di Lauri vs. Ermanno Di Lauri
Jeg har prøvet med virkelig mange Parma spillere at scoute dem, for at undersøge muligheden for at gøre dem til Milan spillere. Det er dog de færreste der er interesseret i EL bold fremfor CL, og samtidig er der blevet lavet en manager byttehandel, da Parma har fået fingrene i den Milan træner, der var klubben før mig og det lader til han gerne vil gøre livet surt for mig, hvor han gerne kræver +600M for de talenter jeg har udviklet gennem de seneste sæsoner i Parma.
Heldigvis var det ikke tilfældet med Di Lauri, som der for det første var en af de få Parma spillere, der gerne ville med ham til Milan, og så krævede de kun 125M for ham, hvor det var jeg slog til.

Midtbanen bliver vist frem i næste indlæg
« Seneste Redigering: 17 Jul 2015, 10:19 af Le Sygnok » Logged

Hr.frank
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #77: 16 Jul 2015, 09:57 »

Med et startbudget på 115M, så virkede det virkelig begrænset, hvad jeg kunne foretage mig på transfermarkedet gennem min første sæson med Milan.
Det første jeg gjorde, da jeg overtog klubben var derfor at kigge på spillere, der kunne erhverves gratis og her fandt jeg faktisk tre ganske fine spillere.

Først og fremmest drejede det sig om to Barcelona spillere, der var blevet vejet for let til klubben og dermed kunne hentes gratis til Milan. Disse to spillere var Sergi Samper og Munir.
Sidst fandt jeg endnu en argentiner til mit Milan mandskab. En spiller ved navn Cristian Barros Schelotto havde brugt sine seneste tre sæsoner i FCK, og jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget ham her har revet Superligaen rundt. Det var han dog nok blevet træt af og havde ikke forlænget med FCK, og dermed blev han også hentet til Milan gratis.
Men ellers var alle andre interessante spillere, der kunne hentes på fri transfer, blevet sikret af øvrige klubber inden jeg overtog Milan, så efter mine tre gratis signings her, så skulle der nok betales for resten af mine forstærkninger.


Hvor jeg i første omgang var lettere utilfreds med starttruppen i Milan, så skulle jeg hurtigt finde ud af at truppen faktisk lå inde med nogle yderst fornuftige salgsobjekter, hvilket i den grad skulle hjælpe mig med at finde midlerne til at forme truppen mere som jeg selv ønskede.

Mest markante salg var Franco Di Santo (115M til QPR), Thorgan Hazard (190M til Fulham), og sidst endte jeg også med at sælge min argentinske DM, Gaston Gil Romero (330M til Real Madrid). Oprindelig var Gil Romero tænkt til at få en plads på den defensive midt, men med en rolle som jeg aldrig får særlig gode ratings ud af, så ville jeg langt hellere have 330M som jeg kunne bruge på øvrige positioner, og så bruge Samper som jeg netop havde hentet på fri transfer.
Et par dage inden jeg overtog i Milan, så havde klubben også solgt Luciano Vietto for bare 147M til Liverpool, hvilket i mine øjne var en tåbelig handel for en spiller der havde lavet 43 mål for klubben i sine to sæsoner, men det hjalp alligevel med til at klubben gennem mit første transfervindue havde solgt for mere end 1 milliard

Transfer del 2

Dette efterlod nu en del flere penge end de 115M, jeg havde til at starte med og samtidig var der også tyndet markant ud i lønbudgettet, som nu gav mig langt større frihed til at forme mit eget Milan mandskab.
Vi holdte os dog under 1 milliard i spillerindkøb - 749M for at være præcis.

Munir og Samper er satme to gode folk at få på free transfer.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #78: 16 Jul 2015, 12:35 »

Munir og Samper er satme to gode folk at få på free transfer.
Vent til du ser Schelotto. Han er virkelig en gave signing at få på fri transfer.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #79: 16 Jul 2015, 12:44 »

Vi kigger videre på de tre midtbaneroller. Her er det blevet til en spanier, en portugiser, samt en argentiner og jeg skal indrømme at jeg glæder mig helt vanvittigt til at se min to CM's i aktion sammen.


Truppen del 2/3

Defensiv midt
Sergi Samper vs. Stefano Sturaro
Sturaro er her klassen over Samper. Jeg kunne dog have valgt at have haft beholdt Gil Romero, og så havde vi klart vundet her. Jeg fortryder dog ikke at have solgt en DM for 330M - en rolle som jeg nærmest aldrig kan få til at præstere et gennemsnit på +7,0. Så fint at have en gratis Samper her, for at kunne bruge mine midler bedre andre steder.


Dybdeliggende playmaker
Pedro Miguel Lopes Sousa vs. Gianluca Gaudino
Gennem dette transfervindue har jeg fået to portugisiske talenter til mit Milan mandskab. Begge to er blot 19 år, men har alligevel 19 A-landsholdkampe tilsammen.
Den første af de to er Lopes Sousa, og han ser alt i alt bare helt hjernedød ud taget hans alder i betragtning.
Han sidder lige nu på 4 ud af 5 mulige stjerner, og værre bliver det ikke af at han kun havde ét år tilbage af sin kontrakt og dermed kunne hentes for sølle 65M i Benfica.
Gaudino var uden tvivl en klasse DLP, men jeg er ikke i tvivl om, hvem er jeg mest tilfreds med af de to. Jeg ser virkelig frem til at finde ud af, hvad jeg kan få ud af Lopes Sousa.

Flydende playmaker
Cristian Barros Schelotto vs. Lorenzo Mengoli
Lidt af et unikum FCK har haft i form af Schelotto gennem de sidste tre sæsoner i Superligaen, men hvor han nu skal vise sig frem på et væsentligt højere niveau. Han skulle dog ikke have potentiale til mere end en halv stjerne yderligere, men trods det ikke skulle blive til meget mere, så tror jeg nu ham her har niveauet til at være på et mandskab, der skal kunne gå hele vejen i CL.
Sætter vi ham op imod Mengoli, så ser jeg Schelotto som en langt bedre spiller til rollen “flydende playmaker”, men alligevel ser jeg Mengoli som en nøglesigning for mit Milan hold i løbet af de kommende transfervinduer - og det er der en helt bestemt grund til.
For fra trin 2 har jeg målsætningen om, at en af mine Parma spillere skal vinde Ballon D’or, og det kan næppe blive andet end en offensiv profil. Her er det yderst få spillere fra Parma, som jeg rent faktisk tror har niveauet til det, men mit tredje bedste bud er Mengoli, der sidste år var den spiller i Serie A med den bedste gennemsnit - kun overgået af Enrico Valentini.
Planen er når jeg får et godt nok hold, så skifter jeg over til min 4-2-3-1 taktik, hvor Lopes Sousa og Schelotto skal ligge på de centrale midtbane roller, og så skal jeg have Mengoli på OMC positionen, hvor jeg i flere omgange i FM15 har set OMC spillere tage Ballon D’or (eller i hvert fald slutte i top 3).

Men alt i alt en virkelig stærk midtbane vi ligger inde med, hvor Lopes Sousa og Schelotto virkelig kan blive blandt ligaens bedste midtbaneduo efter min mening.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2015, 10:20 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #80: 17 Jul 2015, 10:30 »

Som det sidste skal vi have kigget på mine tre forreste spillere i min 4-1-2-2-1 taktik, der byder på to IA's, samt en F9'er.

Truppen del 3/3

Indvendig angriber (højre side)
David Tavares Fernandes vs. Emanuel Czornomaz
Jeg vidste fra start da jeg skiftede fra Parma, at Czornomaz ville være noget nær uerstattelig - især når det kommer til de tekniske egenskaber. Virkelig en imponerende spiller, som gentagende gange har lavet nogle helt vanvittige mål.
Alligevel synes jeg, at jeg har fundet en yderst interessant spiller, som i Milan skal være min IA på højrekanten.
Tavares Fernandes fandt jeg allerede for næsten hele to sæsoner siden, da jeg havde sat min scout til at holde øje med EL og her faldt jeg over 17 årige Tavares Fernandes i Braga, der allerede på dette tidspunkt havde virkelig solide egenskaber. Han passede dog ikke ind i mit italienske Parma hold, men allerede på dette tidspunkt tænkte jeg ham som frontløber på et kommende AC Milan hold.
Jeg havde dog faktisk i midlertidig glemt om ham, da jeg tog over i Milan, og først da jeg kiggede på spillere der var sat til salg, så faldt jeg over ham, hvor han kunne hentes for 49M, hvilket i mine øjne lignede en gave signing. 
Oprigtigt var han tænkt som frontløber, men ved et nærmere øjekast lignede han en langt mere ideel IA i mine øjne.

Indvendig angriber (Venstre side)
Munir vs. Enrico Valentini
Der skal ikke herske nogen som helst tvivl om, at Valentini står øverst på min ønskeliste.
Seneste sæson blev han årets spiller i Serie A i en alder af bare 19 år - en pris han fik som følge af sine 18 ligamål i 33(1) kampe, samt 8 assist.
I Champions League spillede han ligeledes en kæmpe rolle i vores vej til CL semifinalen, da han diskede op med 8 mål undervejs, og han er uden tvivl det bedste bud på en Parma spiller jeg har haft, som kan vinde Ballon D’or.
Munir er dog heller ingen værst spiller. Han er hentet til gratis og har fra start allerede en værdi på 127M pg jeg kunne nemt se at hans værdi kunne blive skudt i vejret, hvor han kan blive sendt afsted, så vi nemmere kan finansere købet af Valentini, der nok nemt kan gå hen og blive rigtig dyrt, da Valentini pt. har en værdi på 300M.


Falsk 9’er
Luca Secco vs. Luca Secco
Det skal jo ikke være nogen hemmelighed, at jeg er godt træt af Parma’s nye træner allerede nu, som forlanger helt hjernedøde priser for det hold jeg brugte fire sæsoner på at skabe. Grundet dette har jeg næsten ikke kunne få fat i nogen spillere fra mit Parma mandskab, men udover det lykkedes mig at hente min tidligere venstre back Di Lauro, så kunne jeg også få Luca Secco fri af hans Parma kontrakt, hvilket jeg virkelig også glæder mig over.
Luca Secco hentede jeg til Parma for bare én sæson siden, og siden Secco blev hentet til har han gennemgået en rigtig flot udvikling (Secco for ét år siden). Han startede ellers som andet valg, hvor Cerri var min foretrukne starter. Men eftersom Cerri ikke præsterede og Secco udviklede sig flot gennem de første måneder gav jeg i stedet Secco en masse spilletid. Den satsning gav dog ikke pote til at starte med, men Secco endte med at spille en fremragende forårssæson, hvilket gjorde han sluttede sin sæson rigtig nydeligt af, hvor det blev til 9 mål og 10 assist i 25(3) ligakampe.

Sådan ser det altså ud med min foretrukne start 11’er med min første sæson med Milan, og jeg må jo erklærer mig ovenud tilfreds, hvor jeg bestemt tror vi kan spille med om de øverste placeringer allerede i første sæson.
Målet hedder CL lige nu, og så vil jeg fandens gerne slutte over Parma, så mine tidligere spillere ønsker at slutte sig til i Milan.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #81: 17 Jul 2015, 10:39 »

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #82: 17 Jul 2015, 10:40 »

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #83: 17 Jul 2015, 16:15 »

Jeg sidder netop nu med de sidste kampe af min første sæson med Milan, men inden vi begynder at kigge alt for meget på hvordan resultaterne har flasket sig gennem min første sæson, så vil jeg kort lige snakke om vinterpausen, hvor to rigtig interessante ting udspillede sig i Milan.

Først og fremmest drejer det sig om indkøbet af David Tavares, der virkelig har taget mig med storm og virkelig er en af de bedste regens jeg længe har rådet over i FM.
Flere var bestemt enige i min antagelse om Tavares, og dermed blev han tildelt følgende pris på første dagen i år 2020.


Helt igennem imponerende af den unge portugiser, og han virker som et bund solidt bud på en Milan spiller, der kunne tage Ballon D'or i løbet af de næste fem sæsoner.



Men nyheden var blot prikken over i'et på nogle helt fantastiske dage i Milan, for dagen inden nyheden om Europa's gyldne dreng, så hed datoen 30 december, og her var jeg straks trykket ind på "talentspejdere", for at se spillere med 6 måneder tilbage af deres kontrakt, som jeg dermed kunne hente på fri transfer.
Men inden jeg overhoved fik sat restriktionen "kontrakt udløber (6 måneder)", så var der en spiller der med det samme faldt i øjnene. Nemlig den tredje dyreste spiller der var interesseret i et skifte til Milan.

Her var der nemlig snak om Enrico Valentini, der stod med en værdi på 290M, og med et budget der kunne laves om til lige over 700M håbede jeg på det måske var muligt at hente Valentini til.
En scout blev sendt afsted og her stod der sørme "Kan hentes for 520M".
Jeg kiggede hans kontrakt igennem, og med hans nye kontrakt i Parma der indbragte ham lige over 1M om ugen, der havde han åbenbart også fået en frikøbsklausul af den nye Parma træner, og her var der ikke andet for end at slå til med det samme.

En ny transferrekord blev sat i Milan, og så var min drømmesigning i form af Enrico Valentini i hus allerede efter en halv sæson med Milan.

Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #84: 17 Jul 2015, 18:35 »

Første sæson med Milan er færdig spillet og det er tid til at give et lille overblik over hvordan dette forløb sig.

Blot seks kampe skulle der gå med Milan, før jeg blev indkaldt til krisemøde med bestyrelsen, der bestemt ikke var tilfreds med hvordan tingene flaskede sig, og jeg kunne da ikke være uenig med dem.
Vi var kommet fint fra land med to sejre i vores to første Serie A kampe, men derfra var vi rendt i følgende fire kampe:

Sampdoria - Milan 3-1
Schalke - Milan 4-0
Milan - Lazio 0-1
Milan - Sassuolo 1-2

Jeg forklarede bestyrelsen at vi blot havde været uheldige - hvilket vi virkelig havde været, og hvor det samtidig nok også skyldes et relativt nyt hold, hvor de færreste var spillet sammen - bestyrelsen erklærede sig enige, men nævnte de forventede at tingene ville vendes hurtigst muligt. Dette skulle vi vise os at leve op til.


Ligaen
De efterfølgende seks ligakampe blev vundet efter krisemødet, og med vores sejr i 17 spillerunde lige inden vinterpausen, så overnattede vi på ligaens 3. plads.
Men bare i runden efter vinterpausen var vi nede på 5. pladsen igen, da vi tabte til Udinese, men jeg kan allerede nu godt afsløre at vi gennemgik lidt af en forårssæson, og i kan lige starte med at få at se, hvordan forårssæsonen i ligaen udspillede sig.

Forårssæsonen


Pokalturneringen
Undervejs i mine fem sæsoner med Milan har jeg fra min challenge en målsætning om at vinde pokalturneringen én gang. Her har det dog indenlunde været min målsætning her i første sæson, hvor målet derimod var top 3 i ligaen, så vi kunne spille CL og få lokket bedst mulige spillere til.

Men efter min b-kæde sendte Atalanta ud i første runde, så flaskede vores kampprogram ganske fint og det tillod mig at stille med flere profiler i kvartfinalen mod Roma. Her kom vi videre 1-0, og pludselig var vi i semifinalen imod Torino.
Profilerne sejrede i første opgør 3-0, hvor Torino derefter tog en noget ufortjent 1-2 sejr over vores b-kæde i returkampen.

I finalen stod vi over for Juventus, og det gik skam ganske fint må man sige.


Europa League
Milan var blevet 4'er i Serie A året før jeg tog over, hvilket betød at vi var med i EL gruppespillet fra start op til denne sæson.
Ligesom pokalturneringen havde det i første omgang på ingen måde min opmærksomhed, og mere begejstret blev jeg ikke for EL, da vi lagde ud med at tabe 0-4 til Schalke - som dog var med b-kæden.

Men b-kæden skulle komme fint igen, da de i de efterfølgende fem gruppekampe skaffede maksimum point, hvilket dog alligevel kun rækkede til en 2. plads i gruppen, da Schalke var bedst indbyrdes efter vi begge stod med 15 point.

Med enkelte profiler som Secco, Tavares og Rulli blev Galatasaray sendt ud af EL's første knockout-runde samlet 3-1 efter 1-1 hjemme og 2-0 ude i returkampen.

Herfra viste b-kæden sig igen fra sin bedste side, da de i 1/8-delsfinalernes første opgør vandt 2-0 på Napoli's bane, hvor det kun var Rulli fra stærkeste opstilling, der var med.
I returkampen var der plads til lidt flere profiler, og trods vores venstre back blev udvist efter 53 minutter, så vandt vi alligevel 2-1, og var dermed klar til kvartfinalerne efter en samlet 4-1 sejr.

Herfra var jeg klar til at sætte lidt flere profiler på banen, da tanken om en EL triumf var begyndt at varme, men da vi her skulle op imod Mainz, og vi samtidig med vores vanvittige stime i ligaen var begyndt at spille med i toppen, så blev der alligevel b-kæden, der stod for at spille EL kvartfinalerne.
Det skulle jeg dog ikke være bekymret for. Først sejrede vi 3-0 hjemme, for så at vinde 2-0 ude. Cerri var med sine 3 mål mod Mainz nu 2'er på topscorerlisten i EL - kun overgået af min tidligere Parma profil Dybala, der nu rendte rundt i City.

I semifinalen var følgende hold tilbage Milan, Liverpool, City og Saint Etienne. Her var lodtrækningen på vores side, da vi skulle op imod Saint Etienne.
Profilerne tog sig af første kamp i Frankrig, hvor vi var oppe 3-0 efter 35 minutter, hvilket også blev kampens resultat.
Returkampen tog b-kæden sig af, da vi tre dage senere havde pokalfinale imod Juventus. Kampen endte 1-1 og så var vi finaleklar samlet 4-1.

I finalen skulle vi stå over for City, der havde turneringens topscorer Dybala i front, og klart lignede vores største modstander, som vi havde stødt på i EL. Det lod mit hold dog ikke til at være overbesviste om, der rundende en helt vanvittig første sæson af med Milan, da vi udraderede City i EL finalen med hele 6-1.


Dermed blev det altså både til pokaltitlen, EL titlen og med vores vanvittige forårssæson, hvor vi vandt alle kampe i ligaen på nær én, så blev det naturligvis også til ligatitlen, der blev sikret efter 36 spillerunder, da vi hjemme sejrede 3-2 over Udinese.


Rekorder
Allerede tilbage i april satte Tavares rekord for flest mål på en sæson i Serie A, da han på dette tidspunkt var oppe på 29 scoringer, og i selvsamme runde satte Secco også rekord for flest assist på en sæson i Serie A, da han på daværende tidspunkt var oppe på 18 assist.

Tavares endte også med at slå Bakkali's gennemsnits rekord for bedste snit i ligaen, som han satte da jeg rådede over ham med Parma i 2016.

Overraskelsen udeblev derfor også, da Årets spiller i Serie A skulle kåres, som naturligvis også blev Tavares.

Spillerstatistik


Profilerne
Som det sidste vil jeg også gerne lige vise et par profiler frem, som uden tvivl har været nøgle bag min første sæson med Milan, som har været intet mindre end fænomenal.


Jeronimo Rulli - Uden tvivl den bedste målmand, jeg længe har haft i FM. Vi har naturligvis et rigtig glimrende forsvar, men Rulli skal have kæmpe ære i, at vi blot lukker 20 mål ind i 38 kampe.

Pedro Miguel Lopes Sousa - Jeg kaldte den før sæsonen at jeg virkelig glædede mig til at se mine to CM's i aktion, og de har virkelig ikke skuffet. At Lopes Sousa blot er 19 år har jeg fortsat svært ved at forstå, og jeg kan ikke vente med at følge ham her i mine kommende sæsoner.

Cristian Barros Schelotto - For under 12 måneder siden blev han hentet gratis i FCK, hvor han blot krævede 90k om ugen for at blive Milan spiller. Bare under et år senere har han nu vundet treble med Milan. Han har netop fået en ny kontrakt der indbringer 800k om ugen, og står med den beskedne værdi på 330M.
En fin handel må man sige.

David Tavares - Årets helt store oplevelse i Milan. 32 mål i 34 ligakampe blev det til, og i alt 43(1) kampe i sæsonen med 37 mål og 14 assist til følge.
Titel som Europa's gyldne dreng, årets spiller i Serie A, årets topscorer i Serie A samt ligaens bedste gennemsnit i Serie A. Ja, jeg klager ikke.

Enrico Valentini - Er uden tvivl fortsat mit bedste bud på en italiensk spiller jeg har haft i Parma, der kan gå hen og vinde Ballon D'or. Han var ikke spillerberettiget for os i EL, men han spillede 19 ud af 21 mulige ligakampe for os i foråret, hvor det blev til 11 mål og 12 assist, samt et vanvittigt snit på 7,98 - altså kun 0,07 dårligere end Tavares' rekordsnit. Havde han altså spillet 6 ligakampe mere for os, så var han altså blevet sikker 2'er på listen over spillere med det bedste gennemsnit i ligaen i år.

Luca Secco - Vi slutter af med den spiller, der i stedet endte med det næst bedste gennemsnit i Serie A. Her finder vi nemlig Secco, og for pokker hvor har denne spiller taget mig med storm den sidste halvanden sæson.
Jeg regnede ham virkelig ikke for mere end en fin bredde spiller, da jeg hentede ham til Parma for to sæsoner siden, men se ham lige engang nu.
43(1) kampe blev det til for Secco gennem denne sæson, hvor han diskede på med 22 mål, samt 25 assist. Jeg tror så småt jeg vil begynde at lære ham her nogle foretrukne træk, så jeg virkelig kan få formet ham som den perfekte F9'er i min taktik. Og at vi blot hentede ham for 77,5M før denne sæson og han nu står med en værdi på 210M, og også fik debut på landsholdet tidligere på sæsonen er altså helt kanon.


Det tyder altsammen helt fantastisk for de kommende fire sæsoner med Milan. At vi herfra nu skal opnå 3 CL finaler på de her fire sæsoner bliver meget muligt nok det sværeste gennem denne challenge, men med denne netop overståede sæson, så tror jeg fuldt ud på, at det kan lade sig gøre.

Efterårssæsonen

Forårssæsonen del 1
Forårssæsonen del 2
« Seneste Redigering: 17 Jul 2015, 18:42 af Le Sygnok » Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #85: 18 Jul 2015, 09:38 »

Anden sæson skal til at skydes i gang efter sommertransfervindu et netop er lukket.

Her blev det til et lidt skuffende et af slagsen mest af alt fordi jeg kun havde et transferbudget på 140M, hvilket jeg kunne lave om til 420M, men så havde jeg næsten ingen penge på lønbudgettet.

Alligevel er det blevet til fire handler og så har tre spillere forladt truppen.

Først og fremmest ville jeg gerne forstærke mit midterforsvar. Pezzela der havde været fast mand i sidste sæson var uden tvivl en god spiller, men han passede ikke optimalt i min spillestil.
Spillere som Rugani, Umtiti og Zouma toppede min ønskeliste, men ingen af dem havde jeg på nogen måde budget tid.
I stedet faldt jeg over 27 årige Balanta efter lidt søgetid, og han er uden tvivl den dårligste Balanta, jeg har set i et FM15 save til dato.
Jeg husker godt helt i starten fra min Parma tid, at jeg var lige ved at få ham for 50M fra At. Madrid fordi han var utilfreds der, men handlen aldrig blev til noget. Siden da har han været forbi Manchester United og Stuttgart, men ingen af stederne er det blevet til fast spilletid.
Nu får Eder Balanta så chancen i Milan, hvor jeg håber at kunne skyde gang i hans karriere som 27 årig.


Jeg ønskede også at forstærke mine rotationsspillere til forsvaret, og når jeg nu ikke kunne få Rugani, så prøvede jeg med en ny Parma spiller.
Denne gang var det unge Gianni, og her krævede Parma 420M for ham - en pris jeg heller ikke kunne matche. Kort efter satte jeg Pezzela til salg og her bød Parma 280M for ham. Buddet afviste jeg, men forsøgte så i stedet at byde 70M + Pezzela for Gianni og det accepterede Parma med det samme og dermed var Paolo Gianni nu også Milan spiller.

Sidst blev det også til to nye rotationsspillere på back positionerne, da ingen af mine nuværende var tilfredse med den begrænsede spilletid. Dermed blev Douglas Santos og Gbamin sendt afsted for 160M.
Ind kom i stedet Cristian Bravo for 57,5M. En spiller jeg også havde en sæson imens jeg var i Parma.
Og sidst hentede vi også en rigtig nydeligt talent i form af Santos hos Cagliari for 160M.

Jeg ville også rigtig gerne have forstærket midtbanens rotationsspillere, men det var der ikke budget til.

Transfers


Hen over sommeren skete der også lidt ekstra fine ting for mine Parma spillere, hvor en af dem er set brillere før.
Her er der snak om David Tavares, der først tog Europa's gyldne støvle.
Bare lidt over en måned senere, så blev det sørme også til EM's gyldne støvle, da han blev EM topscorer.
Sidst kom han sørme også på Turneringens hold, hvor der også var fundet plads til Pedro Miguel Lopes Sousa, samt Luca Secco og så var Enrico Valentini blandt udskifterne på holdet.
Logged

White Hart Dane
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #86: 21 Aug 2015, 17:45 »

Hej LS.

Ved ikke om du kan huske mig fra tiden på FMD, men dengang hed jeg SpurvenDK Smiley

Jeg er som altid utrolig imponeret over dine værker, og lidt sur på mig selv over jeg ikke har fundet denne blog
før nu... Men jeg kunne godt tænke mig at prøve dine taktikker, så jeg tænkte på om du ville have noget imod
at uploade dem så jeg kan prøve dem? Også kunne jeg også godt tænke mig at høre dig om hvordan du håndterer
OI?

Ser frem til svaret Wink
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #87: 24 Aug 2015, 18:20 »

Hey med dig.
Jo, jeg husker skam mine trofaste læsere.
Pyt med du først finder den nu, så har du jo haft en masse læsning. Jeg må dog beklage med at jeg er gået i stå og tvivler meget på at jeg får genoptaget savet.

Hvis ikke min taktik er her i tråden, så er den vidst beskrevet ret meget til punkt og prikke i min blog om Goiás fra blogkonkurrence. Jeg kan også godt lige få åbnet her for FM i den kommende tid og få uploadet taktikken, men der er vidst ingen spillerindstillinge r, så den skulle være ret lige til at kopiere for dig med 1-2 screenshots.

Og angående OI, så snakker vi modstander instruktioner, ikke? I så fald, så har jeg faktisk ikke gået det store op i dem med dette save, men derimod sætter jeg assistenten til det, hvor jeg dog fjerner hårde tacklinger fra de spillere han måtte sætte det på, ellers gør jeg ikke rigtig noget.
Spiller jeg dog overfor spillere som Ronaldo, så sætter jeg meget gerne mine spille til at dække for det ben, der gør han ikke trækker ind i banen, og spiller jeg overfor en stor angrebsprofil, som er langsom, så sætter jeg tæt markering på ham, men det er altså meget sjældent jeg foretager mig dette.
« Seneste Redigering: 24 Aug 2015, 20:27 af Le Sygnok » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #88: 24 Aug 2015, 20:49 »

LS <3
Logged


White Hart Dane
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Carlo Ancelotti - Challenge
« Svar #89: 25 Aug 2015, 20:04 »

Hey med dig.
Jo, jeg husker skam mine trofaste læsere.
Pyt med du først finder den nu, så har du jo haft en masse læsning. Jeg må dog beklage med at jeg er gået i stå og tvivler meget på at jeg får genoptaget savet.

Hvis ikke min taktik er her i tråden, så er den vidst beskrevet ret meget til punkt og prikke i min blog om Goiás fra blogkonkurrence. Jeg kan også godt lige få åbnet her for FM i den kommende tid og få uploadet taktikken, men der er vidst ingen spillerindstillinge r, så den skulle være ret lige til at kopiere for dig med 1-2 screenshots.

Og angående OI, så snakker vi modstander instruktioner, ikke? I så fald, så har jeg faktisk ikke gået det store op i dem med dette save, men derimod sætter jeg assistenten til det, hvor jeg dog fjerner hårde tacklinger fra de spillere han måtte sætte det på, ellers gør jeg ikke rigtig noget.
Spiller jeg dog overfor spillere som Ronaldo, så sætter jeg meget gerne mine spille til at dække for det ben, der gør han ikke trækker ind i banen, og spiller jeg overfor en stor angrebsprofil, som er langsom, så sætter jeg tæt markering på ham, men det er altså meget sjældent jeg foretager mig dette.

Du har egentlig beskrevet taktikken meget godt her tidligere i tråden, men var ikke sikker på om du have nogle spillerinstrukser nemlig. Men mange tak for genial læsning! Det er så fremragende!

Kommer der mere fra dig i 15'eren, eller skal vi alle vente helt indtil 16'eren?  Rullende Øjne
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010