home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 433 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  FmPresident - 1. del af draften overstået!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: FmPresident - 1. del af draften overstået!  (Læst 24588 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #30: 17 Feb 2015, 22:24 »

Så kom der liv i Sunbao igen og derfor har jeg fået de tilbagemeldinger som er påkrævet.

Der er i alt 11 hold med - det er blevet kunstigt boostet da både Sunbao og jeg stiller med 3 hold.

Jeg har sendt de opdaterede regneark tilbage til jer via emaik. For dem som har sendt via FmF, så har jeg sendt til den email I har skrevet i jeres profil - hvis I vil have det tilsendt til anden mail, så skriv en PB til mig.

Jeg har ændret player draften en smule så det forhåbentligt kræver lidt mindre arbejde fra jeres side af end før.

Så istedet for at skulle lave en liste med 20 spillere for hver af de 30 runder, så skal I lave en liste per position i jeres taktik, så GK/DR/DL/SC osv, så det gør at der i stedet for kun skal lave max 11 lister. Dét I så gør i venstre side af "Draft Order"-fanebladet under "Allocation Key" er ikke ændret som sådan, men når I måske vil have en SC i 1. runde og 7. runde, så referrerer det bare til samme liste i højre del af fanebladet.
I dropdown menuen er der måske ikke alle positioner listet, men fx hvis I skal have en WB L, så bare brug D L eller lign.

Her er en liste over de tilmeldte hold med de nyansatte managers:
http://www.fmfreaks.dk/data/Diverse/Saviola/presentation.png
De andre hold i ligaen er: Leicester, QPR, Sunderland, Stoke City, Aston Villa, Newcastle, West Ham Man City og Chelsea. Det kan være relevant at vide så I måske strategisk går efter nogle af deres spillere. Husk ogå at de hold som ikke længere er i ligaen - deres spillere vil komme på en fri transfer hvis ikke I nupper dem.

Tænker at næste deadline er om 2 uger, så 3. marts!

Fyr løs, hvis I har spg!
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #31: 17 Feb 2015, 22:24 »

Og hvis I har forslag til et navn til projektet, så sig endelig til. Synes ikke just at FmPresident er et godt navn. Smiley
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #32: 18 Feb 2015, 10:10 »

skal vi samtidig afsætte penge til ungdomsafdeling osv?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #33: 18 Feb 2015, 11:19 »

Ja - resten skal udfyldes nu.
Kan besvare mere fyldestgørende når jeg har fri fra arbejde.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #34: 18 Feb 2015, 13:08 »

Fik en besked fra en bruger som gerne ville være med selvom deadline for 1. draften er overskredet og det ser jeg intet prob i, så der er en deltager mere.
De klubber og managers der er blevet uddelt allerede vil selvfølgelig ikke blive ændret på - eneste der kan ændre er draftorderen.
Så hvis der er andre der vil være med, så må I sige til.

Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #35: 18 Feb 2015, 19:55 »

Oversigten over deltagerne er opdateret, da szukizek har tilsluttet sig projektet.
http://www.fmfreaks.dk/data/Diverse/Saviola/presentation.png
Også for at gøre testen så "realistisk" i forhold til projektets koncept har jeg selv oprettet et par ekstra hold (det skal siges at spillerdraften bliver ikke så gennemført fra min side af da jeg trods alt har et par hold at gå igennem Smiley ).

Men 2. del består af følgende:
Næste skridt er dér hvor de helt store beslutninger skal foretages og igen skal det hele foretages i regnearket.

1)   I ”Overview”-fanebladet, kan du se dit opdaterede ”Total Budget” oppe i toppen. ”Transfer Budget” er simpelthen hvad du har tilbage til spiller-draften.
Fremgangsmåden om hvordan du udfylder ”Overview” og resten på er egentligt lidt op til dig, men vil gå igennem de forskellige sektioner her:
4)   ”Stadium Details”. Her skal du vælge et navn på dit stadion (igen kun seriøse navne) og hvor stort dette skal være, udvidelseskapacitet og hvor mange mennesker der i snit, som minimum og maksimalt der kommer til dine kampe. Derudover også om der skal være varme i banen.
a.   Umiddelbart hvis Average Attendance er over Capacity og hvis Expanded Capacity er over Capacity, så er der grobund for en udvidelse af stadionet senere hen.
b.   Alle stadions vil blive sat til at være ejet af klubben.
5)   ”Facilities Details”. Dette er ret lige til. Her skal du vælge kvaliteten af de faciliteter og ungdomsrekruttering, som klubben besidder.
6)   ”Finances Details”. Her skal du vælge det ugentlige lønbudget (dette er vigtigt i forhold til spillerdraft) og så også om klubben har en sugar daddy eller ej. Resten, såsom balance og transfer budget afhænger af alle dine andre valg.
7)   ”Manager Details”. Her vil dit valg fra tidligere blive vist og kan derfor ikke blive ændret.
8)   ”Club Auction Bid Details”. Dette viser igen hvad du tidligere valgte af beløb.
9)   Du har sikkert også noteret dig at der er en ”Debt”-sektion. Dette er hvis du ender med at bruge flere penge end som dit budget foreskriver. Det kan være tillokkende men vær opmærksom på at denne gæld bliver en del af spillet og ganget med 10. Derfor hvis du bruger 10 millioner for meget, så vil klubben have en gæld på 100m i spillet. Derfor skal dette overvejes kraftigt før det bliver benyttet.

Spillerdraften er ændret lidt (se tidligere indlæg her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38852.msg1205576#msg1205576) , men det er egentligt vigtigt at pointere at det er lidt op til dig selv hvordan du vil gøre. Mine forslag er mest for at sørge for at I får et hold med spillere nok til de forskellige pladser. Hvis man bare lavede en lang liste med spillere, så kunn man risikere 25 angribere og 3 målmand.

Jeg har som sagt lagt en deadline til returnering af regnearket til at være den 3. marts.

Vi kunne evt ved siden af have en slags "live draft" kørende ved siden af, så lidt ligesom dengang FC Barcelona lavede sit projekt. Dog vil denne live draft kun køre indtil 3. marts hvor jeg så ville foretage resten af draften selv baseret på jeres regneark.
Er der stemning for dette?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #36: 18 Feb 2015, 19:57 »

Er ret sikker på billedet ikke er det opdaterede billede af deltagerlisten Tunge
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #37: 18 Feb 2015, 20:09 »

Det er det her. Prøv igen. :-)
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #38: 18 Feb 2015, 20:58 »

KatyPerry har sagt at han er klar på en live draft indtil 3. marts. Hvis jeg får 3-4 flere tilbagemeldinger, så prøver vi det af!
Det skal så siges at det ikke vil være således at man bliver sprunget over i draften hvis ikke man vender tilbage indenfor X timer. Så det er selvfølgelig tvivlsomt hvor langt draften når inden 3. marts, men det er da værd at prøve af.
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #39: 18 Feb 2015, 21:03 »

Jeg er sådan set frisk nok på det, men skal på ferie i næste uge, bare så i er klar over det Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #40: 18 Feb 2015, 21:03 »

Cool - hvis du kan nå det, så kan du evt sende regnearket tilbage til mig indenda, og så kan jeg jo bare følge instrukserne deri. Men det er helt ok hvis ikke.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #41: 01 Mar 2015, 15:09 »

Hvordan går det med at udfylde 2. del af regnearket? Deadlinen er den 3. marts så nærmer sig med hastige skridt! Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #42: 01 Mar 2015, 17:15 »

Hvordan går det med at udfylde 2. del af regnearket? Deadlinen er den 3. marts så nærmer sig med hastige skridt! Smiley

Det er ret langtrukkent.

Jeg er i gang, men det tager altså sin tid at vælge spillere. Jeg kigger lige på det mandag, men det tager altså sin tid at udvælge spillere.

Og jeg tror jeg gør det lidt nemt for mig selv, ved blot at sætte spillerne efter største værdi og så vælger dem i en række efter hvad jeg har råd til og så ned, fordi at researche på dem alle tager utroligt lang tid.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #43: 16 Mar 2015, 18:02 »

hvordan ser det ud med draften ?
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: FmPresident - 1. del af draften overstået!
« Svar #44: 16 Mar 2015, 18:09 »

Hej szukizek!

Må desværre erkende at det ikke gik som jeg havde håbet.
Ud af 7 deltagere, har jeg kun modtaget 2 svar på 2. del af draften (og ingen af disse var helt efter planen alligevel), selvom der er blevet rykket for dem.
Det må betyde at jeg dropper projektet for nu - måske skal projektet finpudses lidt og reglerne gøres mere klart. Det må jeg tænke over.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010