home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 517 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | |-+  FmPresident - 1. del af draften overstået!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: FmPresident - 1. del af draften overstået!  (Læst 24574 gange)
kyhn
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #15: 08 Feb 2015, 18:41 »

er det i orden at sende den lidt forsinket, da jeg først nu har regnet ud hvordan man gør...?
Logged

Odense Boldklub - Arsenal

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #16: 08 Feb 2015, 20:35 »

Ja, det er helt ok - lige kommet hjem fra 3 dage med vild og voldsom druk så kommer ikke igang med projektet nu.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #17: 09 Feb 2015, 11:43 »

Når man åbner regner arket er der allerede valgt nogle ting i faciliteter mv. Jeg tænker her det ikke bør være sådan, givet det er misvisende for budgettet. Ved godt det ikke spiller den store rolle, men for nemhedens skyld, ville det være rart hvis alle de celler i excel, man skal skrive/vælge noget i var blanke, blot for at sikre at nogen ikke bliver forvirret.

En anden ting er, at du ikke har medtaget mange manare, som for eksempel har du ikke ret mange af de managere der sidder i tyske, franske og italienske klubber. Ikke fordi du ikke har nok, men det at vælge udelukkende ud fra hvilket system de kører er ikke noget særlig godt grundlag. Som du kan se af min excel fil, så har jeg valgt lidt rundt omkring, men det er mere fordi jeg valgte ud fra hvem jeg godt kan lide som manager, og deres spillestil. Om det er en fejl fra min side, ved jeg så ikke.

Til sidst, kommer vi til at have en indflydelse på taktikken? Jeg vil gerne fifle med roller, så jeg ikke er fastlagt i de roller du har fremlagt i din taktik, også jeg muligvis for større frihed under draften, til at vælge forskellige typer af spillere.
Er enig med de første to kommentarer - det vil blive rettet til den endelige udgave. Ang. den trejde kommentar, så er det først og fremmest ikke mine taktikker - det er taktikkerne fra spillet og de taktikker der står ved de enkelte managers er taget direkte fra editoren af. Og I får ikke mulighed for at fifle med taktikken, da det ikke er meningen at I skal micro-styrre klubben - nærmere se det som et spil hvor I er præsident i klubben.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #18: 09 Feb 2015, 11:47 »

Og deadlinen er forøvrigt udskudt til onsdag, da jeg ikke har tid i dag eller i morgen.

Til dem, som endnu ikke har meldt sig til, få gjort det. ;-) Men jeg er også interesseret i at hvorfor I ikke er interesseret - er det fordi at projektet kun er beta-test, eller for kompliceret, uinteressant eller er deadlinen for kort? Smiley Overvejer også at lave et prøve regneark, hvor I kan se hvordan udfyldelsen af det kan se ud - så kan I få lidt inspiration. Var det noget der ville hjælpe?
Logged

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #19: 09 Feb 2015, 12:49 »

Hej Saviola! Jeg synes at det lyder vildt spændende. Men jeg må desværre også sige at jeg ikke kommer til at "deltage" i denne omgang, da jeg synes at deadlinen er lige kort nok til at jeg skal kunne nå det, uden at ligge alt andet til side, da det trods alt tager "lidt tid".

Ellers meget spændende og jeg følger bestemt med! Peace

//Peroni21
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #20: 09 Feb 2015, 13:30 »

Jeg vil lige pointere til det med deadlinen, at det faktisk ikke tager så lang tid som først antaget. Jeg havde troet jeg skulle bruge en del tid på det, men første trin var faktisk ret hurtigt overstået. Eftersom man ikke har indflydelse på taktikken, skal der ikke tænkes i et taktisk perspektiv, udover hvilken taktik man har lyst til at spille. Derefter kan man hurtigt finde frem til de managere der følger den taktik, fordi der kan sorteres. Nu vel det var en kort deadline, men det tager faktisk ikke så lang tid som man lige går og tror
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #21: 09 Feb 2015, 15:31 »

Ja, 1. del burde max tage 1 time og det er inklusiv tiden at læse reglerne igennem - selve udfyldelsen er vel 10-15 minutter. 2. del vil tage lidt længere tid men deadlinen vil selvfølgelig også reflektere dette.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #22: 09 Feb 2015, 19:02 »

Der er følgende deltagere indtil videre:
Boxx
Kyhn
KatyPerry
Sulo
Sunbao
Saviola

Så kan roligt sige at der er plads til flere af jer og deadlinen er først onsdag aften nu! Smiley
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #23: 09 Feb 2015, 19:13 »

Hvad gør i, hvis der ikke er 20 der tilmelder sig?
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #24: 09 Feb 2015, 19:20 »

Vi starter alligevel - det var ikke meningen at alle 20 pladser skulle udfyldes alligevel. Det bliver så bare en liga kombineret med jeres hold og så de rigtige.   Tænker at det vel er ok? Smiley 
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #25: 09 Feb 2015, 19:27 »

Jo da. Intet problem i det. Smiley
Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #26: 09 Feb 2015, 20:04 »

Jeg synes projektet lyder rigtig spændende - jeg må desværre bare indrømme, at jeg ikke lige har tiden lige i disse dage til at sætte mig ind i det.

Måske er det allerede planen, men jeg ville personligt synes, at det ville være super, hvis én (eller flere) gav et sådan nærmere indblik i, hvordan de greb deres opgave an (det kunne måske være sådan lidt blog agtigt) og man på den måde kunne følge med i projektet.

Gjorde man dette, så kunne flere måske fra sidelinjen nemmere blive sat ind i hvordan det hele fungerede og ligeledes blive motiveret til at deltage.
Jeg kunne i hvert fald sagtens finde på at melde mig før eller siden. Håber jeg til at starte med har muligheden for at kigge med hvordan første udkast kommer til at gå.

Super flot projekt lyder det i hvert fald til at være.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #27: 09 Feb 2015, 21:19 »

Det er en ganske god ide, dog har jeg desværre ikke rigtig tid at gøre dette. Men måske er en af de andre villige til at gøre det. Dog er det ikke så meget at berette om pt da deltagerene kunne skulle vælge managers, navn og så ens bud til klubauktionen.

Håber også at du tilmelder dig til når projektet rigtig går live - beta testen er kun for at se om det nuværende setup giver mening (måske nogle værdier af de enkelte komponenter der skal ændres osv.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #28: 09 Feb 2015, 21:22 »

Har fået et relevant spg via PB fra Hcan af, så tænker at det er bedre at smide det ind her, hvis der er andre som også har en mening omkring emnet.
Citat
Egentlig havde jeg lidt svært ved at finde ud af om man skulle lave en rigtig "tilmelding" med valgt af spiller, samt alle 20 spillere i hvert draft lag...

Det jeg gik død på, var at jeg fandt ud af det for sent og selve det med at skulle finde spillerne. For projektet syntes jeg ser mega spændende ud. Men Draft proceduren virker lidt træg at skulle gå i gang med. Kan man ikke gøre det mere smooth og enkelt på en eller anden måde?
Her er mine tanker om draften:
Jeg overvejede en anden slags draft procedure med spillerne, hvor istedet for at skulle vælge 20 spiller per draft lag, så måske bare lavede en liste for hver position, men så måske 40 spillere per position.

Grunden til jeg på nuværende tidspunkt har valgt den her fremgangsmåde var at hvis man skal lave en real-life draft så vil det tage flere uger tror jeg og selvom en real-life draft er spændende, så er det ikke det selve projektet går ud på.

Og fidussen med transfer og wage allokation er at gøre det lidt mere strategisk,  men kan godt forstå at folk synes det er kompliceret. Men den simple måde er så også bare at allokere de fleste penge i starten så man overhovedet ikke kommer i konflikt med ikke at kunne få en af sine spillere grundet for meget løn. Så skal man så bare ikke vælge mange spillere med høj løn. Det er trods alt bare et valg man træffer.

Når det så er sagt, så er jeg selvfølgelig åben for andre ideer end de to jeg har fremlagt, ihvertfald så længe at den eneste interaktion der påkræves er at sende regnearket ind.


Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Beta test af nyt ambitiøst projekt - testere/feedback efterspørges
« Svar #29: 15 Feb 2015, 13:26 »

Forhåbentligt er 1. del af draften overstået snart - afventer blot svar fra Sunbao af!
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010