Oversigten over deltagerne er opdateret, da szukizek har tilsluttet sig projektet.
http://www.fmfreaks.dk/data/Diverse/Saviola/presentation.pngOgså for at gøre testen så "realistisk" i forhold til projektets koncept har jeg selv oprettet et par ekstra hold (det skal siges at spillerdraften bliver ikke så gennemført fra min side af da jeg trods alt har et par hold at gå igennem
).
Men 2. del består af følgende:
Næste skridt er dér hvor de helt store beslutninger skal foretages og igen skal det hele foretages i regnearket.
1) I ”Overview”-fanebladet, kan du se dit opdaterede ”Total Budget” oppe i toppen. ”Transfer Budget” er simpelthen hvad du har tilbage til spiller-draften.
Fremgangsmåden om hvordan du udfylder ”Overview” og resten på er egentligt lidt op til dig, men vil gå igennem de forskellige sektioner her:
4) ”Stadium Details”. Her skal du vælge et navn på dit stadion (igen kun seriøse navne) og hvor stort dette skal være, udvidelseskapacitet og hvor mange mennesker der i snit, som minimum og maksimalt der kommer til dine kampe. Derudover også om der skal være varme i banen.
a. Umiddelbart hvis Average Attendance er over Capacity og hvis Expanded Capacity er over Capacity, så er der grobund for en udvidelse af stadionet senere hen.
b. Alle stadions vil blive sat til at være ejet af klubben.
5) ”Facilities Details”. Dette er ret lige til. Her skal du vælge kvaliteten af de faciliteter og ungdomsrekruttering, som klubben besidder.
6) ”Finances Details”. Her skal du vælge det ugentlige lønbudget (dette er vigtigt i forhold til spillerdraft) og så også om klubben har en sugar daddy eller ej. Resten, såsom balance og transfer budget afhænger af alle dine andre valg.
7) ”Manager Details”. Her vil dit valg fra tidligere blive vist og kan derfor ikke blive ændret.
8) ”Club Auction Bid Details”. Dette viser igen hvad du tidligere valgte af beløb.
9) Du har sikkert også noteret dig at der er en ”Debt”-sektion. Dette er hvis du ender med at bruge flere penge end som dit budget foreskriver. Det kan være tillokkende men vær opmærksom på at denne gæld bliver en del af spillet og ganget med 10. Derfor hvis du bruger 10 millioner for meget, så vil klubben have en gæld på 100m i spillet. Derfor skal dette overvejes kraftigt før det bliver benyttet.
Spillerdraften er ændret lidt (se tidligere indlæg her:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=38852.msg1205576#msg1205576) , men det er egentligt vigtigt at pointere at det er lidt op til dig selv hvordan du vil gøre. Mine forslag er mest for at sørge for at I får et hold med spillere nok til de forskellige pladser. Hvis man bare lavede en lang liste med spillere, så kunn man risikere 25 angribere og 3 målmand.
Jeg har som sagt lagt en deadline til returnering af regnearket til at være den 3. marts.
Vi kunne evt ved siden af have en slags "live draft" kørende ved siden af, så lidt ligesom dengang FC Barcelona lavede sit projekt. Dog vil denne live draft kun køre indtil 3. marts hvor jeg så ville foretage resten af draften selv baseret på jeres regneark.
Er der stemning for dette?