home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 363 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Det Taktiske Panel - FM15
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Det Taktiske Panel - FM15  (Læst 26099 gange)
-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Det Taktiske Panel - FM15
« : 17 Jan 2015, 17:36 »

FmFreaks er stolte over at kunne lancere
et nyt taktisk panel, som de første på den danske FM scene..


Er du fortvivlet over din taktik? Har du brug for et par ekstra øjne? Eller ønsker du inspiration? Så kan vi nu på Fmfreaks tilbyde et helt nyt produkt i form af et taktisk panel, vis formål er at give brugerne en helt unik mulighed for en mere brugervenlig og målrettet hjælp til det taktiske i FM. Upload din taktik og så vil panelet bruge tid på at kigge nærmere på dit spillermateriale samt din taktik for derefter at komme med deres input.


Hvad skal du gøre?
Upload din taktik og giv en grundig beskrivelse af din taktik og tankerne bag dine valg. Herefter vil det Taktiske panel åbne spillet, kigge taktikken igennem for derefter at komme med deres vurdering.
- Grunden til at vi opfordre brugerne til at uploade deres taktik, er så vi har mulighed for at vurdere spillermaterialet ud fra den ønskede spillestil, samt har mulighed for at se tidligere kampe igennem og se analyser fra disse kampe.

Du kan her, finde en guide til hvordan man uploader ens savegame


Krav til brugerne:
Det Taktiske panel er her for at hjælpe, ikke for at lave arbejdet. Derfor forventer vi at du allerede har lavet grundarbejdet og ikke blot efterspørger en taktik. Derfor vil vi kun kigge nærmere på din taktik, og ikke komme med forslag til en anden formation/taktik.

Kommentarer som "Jeg ønsker en taktik til Liverpool, hvordan skal jeg spille?" vil blive henvist til de i forvejen gode inspirationskilder i form af klubtrådene.


Brugerne kan være med..
Alt vil være til offentlige skue, hvorfor vi ønsker at andre brugere vil bidrage positivt til debatten. Andre brugere vil have samme mulighed for at hente div. savegames ned og komme med deres vurderinger, hvilket forhåbentlig vil øge den taktiske debat her på siden.


Forvent ikke et festfyrværkeri
Det Taktiske panel er her for at give et ekstra syn på taktikken, ikke for nødvendigvis at have alle svarene. Vi står ikke med en facitliste der kan fortælle hvad der er rigtigt eller forkert, men vi har mange års erfaring og derfor også en måske større indsigt. Vi ønsker at hjælpe ved at komme med vores vurderinger, der måske er baseret på en mere analytisk tilgang, men det vil ikke være ensbetydende med at vores vurderinger vil være korrekte. Som bruger kan det derfor nogle gange være nødvendigt og helt acceptabelt at stille sig kritisk over for det Taktiske panels vurderinger.


Ønsker du at være en del af det Taktiske panel?
Det Taktiske panel vil bestå af enkelte crewmedlemmer, men der er også mulighed for at den enkelte bruger kan få de nye prestigefyldte stjerner under sit navn, ved at blive en del af det Taktiske Panel. Ønsker du det, så giv os en skriftelig begrundelse for hvorfor du bør blive en del af det Taktiske panel, eller bidrag aktivt i tråden og det kan være du vil være en af de få heldige, som vil blive håndplukket. 


Det taktiske panel's medlemmer:
Boxx - Ansvarlig
BelthazorDK


Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #1: 17 Jan 2015, 19:11 »

Nice.. Dejligt I forsætter med det projekt. Syntes det er et af jeres stærkeste kort på siden, så de nye eller knapt så rutinerede kan få noget hjælp, så de ikke mister lysten til FM og dermed måske forsvinder fra FMF
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #2: 18 Jan 2015, 14:33 »

Elsker det! Jeg håber virkelig at der er folk der kommer til at bruge denne, da det er noget folk som mig ville kunne lære noget af at læse.
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

vikt1115
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #3: 08 Feb 2015, 17:19 »

Hej jeg har kæmpe problemer med at indkassere mål i det første 10 minutter nogle der har en taktik der kan pynte på det
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #4: 08 Feb 2015, 17:23 »

Krav til brugerne:
Det Taktiske panel er her for at hjælpe, ikke for at lave arbejdet. Derfor forventer vi at du allerede har lavet grundarbejdet og ikke blot efterspørger en taktik. Derfor vil vi kun kigge nærmere på din taktik, og ikke komme med forslag til en anden formation/taktik.
Logged

vikt1115
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #5: 08 Feb 2015, 17:25 »

Haha min fejl ved du hvor jeg så skal kigge
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #6: 08 Feb 2015, 17:29 »

Du kan jo eventuelt vise den taktik, der indkasserer de mange mål i starten af kampene. Så kan folk komme med respons udfra den. Smiley
Logged

vikt1115
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #7: 08 Feb 2015, 17:38 »

Spiller en 4-2-3-1 med wings. Har følgende instruktioner til: Hold på bolden, Arbejd bolden ind i feltet, spil op fra forsvar, søg overlap og skærm mere af
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #8: 08 Feb 2015, 17:41 »

Tag nogle screenshots så man kan se dine spillerroller, holdform, strategi etc.
Logged

vikt1115
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #9: 08 Feb 2015, 17:53 »

Det gider den sq ikke
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #10: 08 Feb 2015, 17:53 »

Du skal uploade billedet på en anden side - f.eks. http://imgur.com/.
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #11: 14 Feb 2015, 15:35 »

kan i hjælpe mig med en taktik?
http://spic.dk/images/82796237_1841423924733.png
http://spic.dk/images/78186822_5131423924760.png
har i nogle råd jeg har problemer med at score, hvad skal jeg gøre Smiley
« Seneste Redigering: 14 Feb 2015, 15:42 af vijofrech » Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #12: 14 Feb 2015, 15:58 »

kan i hjælpe mig med en taktik?
http://spic.dk/images/82796237_1841423924733.png
http://spic.dk/images/78186822_5131423924760.png
har i nogle råd jeg har problemer med at score, hvad skal jeg gøre Smiley

er Duncan ikke bedst som Target man eller fremskudt? Peace
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #13: 14 Feb 2015, 16:03 »

Bliver din angriber ikke for isoleret på toppen? Du spiller med kun en angriber i offensiv rolle uden offensive kanter eller en AMC. Så kommer han vel til at stå lidt alene og du binder ikke kæderne sammen? Det er måske grunden til de manglende mål. Jeg ville sætte min angriber til support måske som dyb forward, der går ned og modtager bolden, spiller den bredt og derefter løber ind i feltet for at modtage indlæg..

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #14: 14 Feb 2015, 16:13 »

@Vijofrech

Jeg har kigget lidt på din taktik og jer har nogle ting du eventuelt kan kigge på:

Først vil jeg sige at hvis du ønsker at skabe flere mål, bør du få flere folk med i angrebet. Sådan som jeg ser din taktik, er det reelt set 3,5 mand med fremme. Forklarer den halve om lidt. Din angriber er skarpretter, og vil gerne ligge og bevæge sig rundt omkring modstanderens forsvar. Dette er en fin rolle at have, men det kræver at spilleren får lidt hjælp, af enten en makker i angrebet eller fremstormende fløjspillere eller centrale midtbanespillere. Den halve mand der kommer ind i billedet her, er din flydende playmaker. Han er en fin rolle at have for at binde dit forsvar sammen med dit angreb, men han er ikke den dybdeløbende spiller og den giftige spiller fra midten du muligvis har behov for. Han kommer med frem, ja, men vil ofte søge afleveringer end direkte afslutninger.

ud over ovenstående spiller du med 2 defensive mand på din midtbane. Eftersom du anvender en ankermand, ser jeg inden grund til også at have en central midtbanespiller i forsvar. På denne måde har du reelt set to spillere der løber defensiv arbejde på din midtbane. Ankermanden er dit holds skrallemand, og vil beskytte dit forsvar. Derfor kan du godt skifte din centrale midtbane ud, her tænker jeg ved at give ham en angrebs rolle, eller over til en felt-til-felt spiller, så han også kommer med frem. Dette vil hjælpe din enlige mand i toppen. (hvis du anvender felt-til-felt, kan du give ham instruksen om at 'Komme længere frem').

Jeg kender ikke dine spiller instrukser, men jeg vil også overveje at flytte dine fløjspillere længere frem, hvis det er, for at give din angriber mere støtte. En anden side er at, Duncan er en fin Targetman, så her ville jeg måske overveje at anvende instruksen om at få indlæg ind i boksen, så du anvender hans styrke i luftrummet, fremfor hans evner som skarpretter. Så flyt fløjspillerne længere frem og/eller lav Duncan om til Targetman (angreb), med indlæg.

Det andet jeg bider mærke er din instruks om at spille meget langsomt. Det kan have den effekt at du giver modstanderen mere tid til at organisere sig og flytte sig sidelæns så det bliver sværere at spille sig igennem, specielt med korte afleveringer. Så sæt tempoet højere op, og det vil hjælpe er jeg sikker på. Endvidere, i forbindelse med Duncan, kan det være fordelagtigt at fjerne instruksen 'Arbejd bolden ind i feltet'. Her spiller man med tålmodighed, men ikke med mange indlæg, hvilket begrænser Duncans styrke. Prøv at fjerne den samtidig med du giver dem besked om indlæg, og eventuelt også 'Løb mod forsvar' for direkte at anvende dine kantspilleres hastighed og dribestyrke, samtidig med de laver indlæg. Jeg tror det vil forbedre dine chancer for målscoring.

Håber disse ting, har givet dig noget til at overveje, og hvis det ikke hjælper så vend endelig tilbage!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010