home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 634 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Det Taktiske Panel - FM15
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Det Taktiske Panel - FM15  (Læst 26132 gange)
Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #30: 18 Feb 2015, 23:46 »


Altså min AML er IA. Og min ene MCV, spillede Fremskudt playmaker. Men har prøvet at ændre ham til Dybdeliggende playmaker, da jeg har fornemmelsen af han søger samme rum som min IA, men er lidt i tvivl.

Prøv rollen Flydende playmaker i stedet for fremskudt eller DP.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #31: 18 Feb 2015, 23:47 »

Prøv rollen Flydende playmaker i stedet for fremskudt eller DP.


Det vil jeg prøve, men har jo en felt til felt midtbanespiller på den anden side, kan de arbejde sammen?
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #32: 19 Feb 2015, 00:03 »


Det vil jeg prøve, men har jo en felt til felt midtbanespiller på den anden side, kan de arbejde sammen?

Ja meget godt Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #33: 19 Feb 2015, 00:07 »

Ja meget godt Smiley

Tog dit råd til mig, og det gav pote med det samme! Tak for hjælpen Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #34: 19 Feb 2015, 00:13 »

Tog dit råd til mig, og det gav pote med det samme! Tak for hjælpen Smiley

Så lidt Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #35: 19 Feb 2015, 22:48 »

Jeg har rodet mig lidt ud i problemer igen, min poacher vil simpelthen ikke score!

Min taktik spiller med korte afleveringer, aflever i dybden, lave indlæg, løb mod forsvar, udnyt fløjene, spil bredere.

Mine brede folk er sat til at smide bolde mod nærmeste stolpe.

Hvad dælen gør jeg forkert?

Spiller med:

              MM(D)
FB(S)  CB(D)  CB(D)  FB(S)

              DM(D)

       B2B(S)    FPM(S)

FLØJ(A)           IA(A)
       
              P(A)
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #36: 19 Feb 2015, 23:14 »

Jeg har rodet mig lidt ud i problemer igen, min poacher vil simpelthen ikke score!

Min taktik spiller med korte afleveringer, aflever i dybden, lave indlæg, løb mod forsvar, udnyt fløjene, spil bredere.

Mine brede folk er sat til at smide bolde mod nærmeste stolpe.

Hvad dælen gør jeg forkert?

Spiller med:

              MM(D)
FB(S)  CB(D)  CB(D)  FB(S)

              DM(D)

       B2B(S)    FPM(S)

FLØJ(A)           IA(A)
       
              P(A)

Jeg vil sætte en back på angreb i den side vil jeg samtidig sætte kant på support. Derudover foretrækker jeg, at den fremskudte playmaker er sat på angreb. Hvis din poacher er lille og hurtig burde der ikke være et problem. Hvis han er hovedstødsstærk - skal du spille med høje indlæg
Logged

Hertzberg
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #37: 19 Feb 2015, 23:19 »

Jeg vil sætte en back på angreb i den side vil jeg samtidig sætte kant på support. Derudover foretrækker jeg, at den fremskudte playmaker er sat på angreb. Hvis din poacher er lille og hurtig burde der ikke være et problem. Hvis han er hovedstødsstærk - skal du spille med høje indlæg



Altså det du siger er at jeg skal have en offensiv back i den ene side, sammen med min wing i support? Kommer det ikke til at sætte mit forsvar over styr?

 I øvrigt er det en flydende playmaker jeg har, og ikke en fremskudt

Og mine skarprettere er, Gabriel Barbosa og Dwight Gayle, så små vævre typer.
« Seneste Redigering: 19 Feb 2015, 23:23 af Hertzberg » Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #38: 19 Feb 2015, 23:49 »

brug din angriber som DP(S) eller falsk 9'er. Din angriber kommer til at blive glemt oppe i front!

Lad bare dine back stå på auto. Men benyt dig af en IA og en fløjspillere. gerne din IA som (A) og din fløj som support. se hvordan det kører. ellers prøv og ændre din angriber til fremskudt angriber efter du har prøvet det andet.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #39: 20 Feb 2015, 00:01 »



Altså det du siger er at jeg skal have en offensiv back i den ene side, sammen med min wing i support? Kommer det ikke til at sætte mit forsvar over styr?

 I øvrigt er det en flydende playmaker jeg har, og ikke en fremskudt

Og mine skarprettere er, Gabriel Barbosa og Dwight Gayle, så små vævre typer.

en back på angrib og en anden på support er fint, hvis du spiller dem som full backs. Det vil ikke sætte forsvaret over styr. I siden med backen på angrib kan det virke fint at have  en kant på support. Barbosa burde fint kunne spille poacher på attack
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #40: 20 Feb 2015, 01:39 »

en back på angrib og en anden på support er fint, hvis du spiller dem som full backs. Det vil ikke sætte forsvaret over styr. I siden med backen på angrib kan det virke fint at have  en kant på support. Barbosa burde fint kunne spille poacher på attack

Både og. Hvis angriberen komme til at spille Poacher så vil han blive lukket af for meget i kampen, og man vil ikke kunne udnytte ham ret godt. brug en support rolle i stedet, giver meget bedre flow osv.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gerto
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #41: 01 Mar 2015, 12:35 »

Jeg er i kæmpe problemer med at score. Jeg har længe leget med tanken om at spille en 3-5-2 med højt pres og masser af afslutninger. Jeg er ret interesseret i at spille tysk fodbold, hvor de ikke er bange for at lægge et højt og derved få en masse afslutninger bagefter. Jeg har dog kæmpe problemer med at få opfanget deres opspil og derved give dem en omstilling. Jeg er også lidt inspireret af Westers ide, men her spiller han dog 4-3-2-1 DM bred, så vidt jeg husker. Håber i vil se den igennem. Jeg har virkelig prøvet mange forskellige ting, men problemet er, at jeg ikke er nok dominerende ift. Westers ideer osv.

https://www.sendspace.com/file/tu8ahu
Logged

iceperk
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #42: 23 Mar 2015, 09:44 »

Jeg spiller med bournmouth hvor jeg i første sæson rykkede op i PL med en offensiv tilgang. Efter jeg er kommet i PL har jeg tabt den ene kamp efter den anden 4-0, 5-0 og 6-0. Har prøvet at spille defensivt, har prøvet at skærme mere af, har prøvet at skærme mindre af. Intet lykkedes. Har i et råd?

https://www.sendspace.com/file/n9q8tp

ved ikke om jeg har lagt den fil ind rigtigt
« Seneste Redigering: 23 Mar 2015, 09:46 af iceperk » Logged

hejmeddig61
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #43: 13 Maj 2015, 02:40 »

Hej.

Jeg har brug for hjælp her. Jeg er i starten af februar, og jeg kan virkelig ikke holde nullet. Jeg har holdt nullet 3 gange gennem hele sæsonen, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør galt. Jeg har prøvet at stille med en 3-5-2 formation, men jeg kan stadig ikke holde nullet.

Det jeg tit gør er at hvis jeg er foran til sidst i kampene, så skifter jeg til et 5 mandsforsvar og fjerner skub op fra holdinstruktionerne, men lige lidt hjælper det.

Det er ikke fordi at der bliver scoret mange mål i kampene, jeg kan bare ikke holde nullet, og det er især til sidst i kampene det går galt.

Min taktik : http://gyazo.com/5a7cd366699d04d8aa3820910a212dad

Holdinstruktioner : http://gyazo.com/31e8a605dd38c6cc7a7da6a0b6bee198

Håber i kan redde mig fra at få grå hår!  ticked off
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Det Taktiske Panel - FM15
« Svar #44: 13 Maj 2015, 03:55 »

Hej, Hejmeddig61!

Det er lidt svært at se præcis hvad der går galt for dig sidst i kampene uden dit savegame, og da du ligeledes ikke skriver noget om hvad udskiftninger du typisk laver, er det ikke ligefrem nemt at sige hvad der kunne ændres.

En typisk fejl, som jeg ofte ser når det kommer til de sene minutter, er at man har trætte spillere, specielt på backsne. En typisk indskiftning for et hold som er bagud, vil være offensivt, og derfor er det naturligt at en frisk spiller der kommer ind, kan udfordrer en rutineret spiller, som måske er lidt kørt ud, og vinde disse dueller.

Du skriver at du har prøvet at stille med en 3-5-2, hvor defensivt orienteret er din midtbane i det tilfælde? Samt, de screenshots du viser, der har du en 4-4-2 med en DMC/OMC konstalation. Det jeg bider mærke i der, er at din DMC og din felt til felt midtbane, begge har utroligt dårlig tilstand, hvilket jeg antager er fordi du lige har spillet en kamp, men det giver et godt billede af situationen.

Jeg har en gylden regel selv, når jeg spiller. Det er at glasbørn (læs: spillere der nemt bliver skadet), bliver udskiftet ved 85%, fordi jeg tit ser en af dem, få et hurtigt dyk i deres tilstand, inden de så bliver skadet. Nu skal jeg ikke sige dine spillere nemt bliver skadet, men det er ikke kun skader der kommer lettere til en spiller der er træt, det er også fejl.

I øvrigt, hvor ligger dit hold i tabellen, og endnu bedre, på listen over mål lukket ind i sæsonen?
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010