home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 737 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Lyon > Aston Villa
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad synes du om skiftet til Villa?
Spændende
- 11 (64,7%)
Mindre spændende
- 6 (35,3%)
Antal Stemmer: 17

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Lyon > Aston Villa  (Læst 11296 gange)
FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #45: 13 Nov 2006, 20:39 »

den 1-6 kamp mod Chel$ki var da NOGET af en lussing.. damn.. men flot at du vandt Ligue 1 i din 1.sæson i Olympique Lyon.. KUTGW Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #46: 14 Nov 2006, 15:14 »

Lyon - Lorient
Så kom øjeblikket. Kampen, hvor vi skulle lukke årets første mål i Ligue 1 ind. Det var Lorients Kissi der stod for det, men det ændrede ikke så meget for os. Vi beholder stadig vores status som ubesejret og har stadig kun mistet points én gang. Vi vandt denne kamp ved to mål af Fred og et selvmål.
3-1


Besiktas - Lyon
En sejr mod tyrkerne var nødvendig hvis vi skulle være sikre på at gå videre fra gruppen, uden at vinde mod Chelsea. Derfor var fortvivlelsen også stor da Besiktas var foran 2-1 ved pausen. Vores mål var scoret af Kerlon. I anden halvleg tog drengene sig heldigvis sammen og scoret tre mål. De blev scoret af Juninho, Zapater og Montolivo.
2-4


Saint-Etienne - Lyon
12. runde blev runden, hvor vi led vores første nederlag i Ligue 1. Nihat scorede godt nok et enkelt mål, men det hjalp ikke det store imod Saint-Etiennes tre mål.
3-1


Lyon - Valenciennes
Vi kom hurtigt over nederlaget til St. Etienne. Og i denne nemme kamp mod Valenciennes fik vi virkeligt moralen på plads igen. Kerlon gjorde sig bedst bemærket med et hattrick,  derudover kom Kahlenberg, Nihat og Govou også på måltavlen.
6-0


Lyon - Chelsea
Der var lagt op til revanche på Stade de Gerland da vi tog imod Chelsea. Efter 6-1 lussingen i England måtte vi redde æren. Desværre har Chelsea bare et så forbandet godt hold, at vi igen intet kunne stille op mod deres defensiv. Denne gang kørte det dog også bedre for vores defensiv og vi lukkede kun et mål ind. Vi går videre fra Gruppe D som nr. 2.
0-1


Nantes - Lyon
Igen var vi temmelig hårdt ramt af skader, og dette gjorde at jeg startede med Benzema i angrebet. Det viste sig dog midlertidigt at være en rigtig god idé, da han scorede to flotte mål. Udover ham kom Nihat også på måltavlen. Springet ned til 2. pladsen bliver større og større.
0-3


Lyon - Istres
Coupe de La ligue er nået til kvartfinalen, og der skulle jeg møde Istres der i øjeblikket ligger i bunden af Ligue 2. Det blev da også en let kamp og målene blev sat ind lige fra start til slut. Govou startede med en scoring og så efterfulgte Nihat, Kerlon og Kahlenberg ellers med et mål hver.
4-0


Lyon - Châteauroux
Nihat er for alvor ved at komme op i omdrejninger og få bevist hvorfor vi gav 70mio. kr. for ham. Det er jo kun glædeligt, og hvad der er mere glædeligt er at vi får bygget os et større og større hul ned til nr. 2. Dette hjalp Kahlenberg, Kerlon og Montolivo med, da de scorede et mål hver.
5-0







Champions League lodtrækning



Så er der blevet trukket lod til Champions League igen. Denne gang er det til 8. dels finalerne:

Bayern München - Nice
Barcelona - Arsenal
Sparta Moskva - Inter
Ajax - Man Utd
Roma - Chelsea
Lyon - Real Madrid
Feyenoord - Milan
Dortmund - Valencia

Det er en bedre lodtrækning end sidste år. Jeg har jo før spillet godt mod Real Madrid, godt nok tabte vi sidste år på Bernabeu, men jeg vandt trods alt hjemme på Stade de Gerland så mon ikke vi har en 60-40 chance til Real Madrids fordel?
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #47: 14 Nov 2006, 22:17 »

Lyon - Lens
Vores første kamp i Coupe de France. Källström blev kampens bedste spiller, og det var også en svensker der scorede mod os. Nemlig Markus Rosenberg, men heldigvis scorede vi selv et par mål og sikrede en sejr. Målene blev lavet af Fred og Clerc.
2-1


Lyon - Le Havre
Kampen mod oprykkerne fra Le Havre. Den blev let som forventet. Nihat startede med at score efterfulgt af Montolivo. Der kom ikke flere mål, men det var jo heller ikke fordi vi behøvede flere. Le Havre fik en mand udvist og vi brændte en hel masse chancer.
2-0


Ja, jeg har nu bestemt min fremtid. Aston Villa ligger i øjeblikket i bunden af Premier League og havde lige fyret deres manager da jeg søgte jobbet. De ville meget gerne have mig, også selvom min betingelse var at kunne starte fra næste sæson. Til gengæld starter jeg så, uanset om klubben spiller i Premier League eller Championsship.

De sidste kampe i året, får I som oversigt bortset fra Champions League kampene:

0-3 Monaco- Lyon
2-1 Lyon - Rennes (Coupe de La ligue semifinale)
2-4 Boulogne-sur-Mer - Lyon (Coupe de France 10. runde)
4-0 Lyon - Strasbourg
2-1 Rennes - Lyon
1-0 Lyon - Nice
2-2 Sochaux - Lyon
0-1 Marseille - Lyon
6-2 Lyon - Lens
0-0 Auxerre - Lyon
2-1 Lyon - Bordeaux
2-0 Saint-Etienne - Lyon (Coupe de France kvartfinale)
0-0 Lille - Lyon
2-0 Lyon - Toulouse
2-2 Nice - Lyon
1-0 Lyon - Paris-SG



Tiden var kommet, til at vi skulle spille Champions League mod Real Madrid. Vi startede på hjemmebane, hvor vi jo sidste år slog spanierne med 1-0. I denne kamp kom vi også foran lige før pausen. Det var Cris der headede den ind på et hjørnespark, men Robinho udlignede desværre i anden halvleg til 1-1

Så var det udebanekampen mod Real Madrid. Den gik sjovt nok meget bedre end den forrige, og efter 38 minutter kunne Kerlon bringe os foran med 1-0. I anden halvleg øgede Govou føringen med 2-0 og på den måde chokerede vi altså Real Madrid og gik videre til kvartfinalen.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2006, 13:45 af MeeLo » Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #48: 15 Nov 2006, 13:18 »

En oversigt over de sidste kampe. Ligesom sidst står Champions League til sidst med et par kommentarer.



1-0 Lyon - Saint-Etienne (Coupe de La ligue finale)
0-0 Lorient - Lyon
3-0 Lyon - Saint-Etienne
1-1 Valenciennes - Lyon
3-1 Lyon - Nantes
0-3 Châteauroux - Lyon
4-0 Lyon - Marseille
0-1 Le Havre - Lyon
7-0 Lyon - Monaco
1-1 Strasbourg - Lyon
4-0 Lyon - Le Mans



Vi var kommet til Kvartfinalen i Champions League og havde trukket Chelsea. Holdet jeg tabte 6-1 til i gruppespillet. Så galt gik det dog ikke i vores første kamp der blev spillet på Stade de Gerland. Vi kom overraskende foran ved et flot langskud af Källström. Desværre fik Chelsea udlignet da Carvalho headede bolden ind på et frispark. Resultatet blev 1-1

I kampen på Stamford Bridge blev vi til gengæld ramt af en stærk Chelsea offensiv. Det lykkedes os altså ikke at komme længere i turneringen, da Chelsea scorede tre mål. De blev scoret af Ballack og Maxi Rodriguez. Vi tabte 3-0
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #49: 15 Nov 2006, 13:30 »

Der er kun EN ting jeg undrer mig over MeeLo.. hvordan kan du vinde Coupe De La Ligue når du røg ud til Rennes i semifinalen i samme turnering?Huh
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #50: 15 Nov 2006, 13:45 »

Der er kun EN ting jeg undrer mig over MeeLo.. hvordan kan du vinde Coupe De La Ligue når du røg ud til Rennes i semifinalen i samme turnering?Huh

Det er såmend fordi, at jeg kom til at bytte holdene rundt. Det var os der vandt 2-1 Smiley
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #51: 15 Nov 2006, 13:46 »

Okay.. Flot flot afslutning på Lyon-karrieren og fortsat held og lykke i Aston Villa Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #52: 15 Nov 2006, 19:45 »

Aston Villa




Jeg blev præsenteret som manager i engelske Aston Villa, der lige med nød og næppe holdt sig over nedrykningsstregen i sidste sæson. Det var en klub i dyb krise, ikke mindst økonomisk.

Klubben har et underskud på godt 70mio. kr.. Derfor har ledelsen valgt kun at give mig 4mio. kr at købe ind for. Det er nu ikke det store problem for mig, for jeg synes at vi har et godt hold i forvejen, selvfølgelig med plads til forstærkninger. Derfor har jeg da også hentet en gammel garvet franskmand fra Lyon. Han er angriber, men kan spille på begge fløje og hans navn e Wiltord.

Sylvain Wiltord- Fri transfer

Til holdet har jeg valgt at spille med samme formation som jeg gjorde i Lyon. Altså en 442 med offensive kanter. Spilkonceptet vil også blive det samme, bortset fra at vi ikke vil spille nær så offensivt og kreativt, eftersom spillermaterialet ikke passer dertil Smiley

Så et billede af truppen og af taktikken her: Tryk

Spillere jeg tror vil sætte sig igennem vil være Emre på midtbanen. Rutineret central midtbane, med løbekapacitet og overskud til at spille fremmadrettet. Midtbanespilleren Petrov forventer jeg også bliver en bærende faktor på højrekanten. Derudover har vi et skræmmende angreb bestående af Milan Baros, dos Santos og unge Luke Moore.
Logged

Chriz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #53: 15 Nov 2006, 19:54 »

Du har ret i at holdet ikke ser allerværst ud.. 1-2 sæsoner så tror jeg at Premieir League trofæt er at finde på Aston Villa Park stadium  Wink
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #54: 15 Nov 2006, 19:58 »

Du har ret i at holdet ikke ser allerværst ud.. 1-2 sæsoner så tror jeg at Premieir League trofæt er at finde på Aston Villa Park stadium  Wink

Eller meget tæt på Wink

KUTGW Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #55: 15 Nov 2006, 20:06 »

@Chriz og Zone 43: Det håber jeg da Smiley det vigtigste for mig, er lige at få styr på økonomien  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Lyon > Aston Villa
« Svar #56: 15 Nov 2006, 23:36 »

Dejligt at se at du har skiftet klub.. og at det blev Aston Villa er jeg egentlig meget glad for.. Mest fordi du ikke bare har skiftet til en stor klub som så mange andre plejer at gøre når de skifter klub..   Thumbs Up

Men det bliver godt at følge din tid i Aston Villa..  kan man høre lidt om dine forventninger til denne sæson, og fremtiden ??   Wink
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Lyon > Aston Villa
« Svar #57: 16 Nov 2006, 13:19 »

Dejligt at se at du har skiftet klub.. og at det blev Aston Villa er jeg egentlig meget glad for.. Mest fordi du ikke bare har skiftet til en stor klub som så mange andre plejer at gøre når de skifter klub..   Thumbs Up

Men det bliver godt at følge din tid i Aston Villa..  kan man høre lidt om dine forventninger til denne sæson, og fremtiden ??   Wink

Mine forventninger til sæsonen er at få en midterplacering, måske også at nå en UEFA Cup plads. Det vigtigste er som sagt at jeg får styr på økonomien, så jeg fra næste sæson kan købe ind med god samvittighed.

I fremtiden forventer jeg at etablere mig som en topklub. Det vil sige at det skal være en selvfølge at ende i top5.
Logged

Morientes
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Lyon > Aston Villa
« Svar #58: 16 Nov 2006, 13:40 »

Gå nu efter top4, evt CL vil gøre din økonomi bedre....
Logged

"You´ll Never Walk Alone"

MeeLo
Gæst
 
Sv: Lyon > Aston Villa
« Svar #59: 16 Nov 2006, 14:37 »

Gå nu efter top4, evt CL vil gøre din økonomi bedre....

Jeg har set starten på sæsonen, det har du ikke Wink

Nå, men jeg er væk fra FM helt indtil på søndag, så forvent ingen update inden søndag!  Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010