home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 774 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Lyon > Aston Villa
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad synes du om skiftet til Villa?
Spændende
- 11 (64,7%)
Mindre spændende
- 6 (35,3%)
Antal Stemmer: 17

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Lyon > Aston Villa  (Læst 11300 gange)
Niko
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #30: 12 Nov 2006, 00:07 »

ELEGANDI !
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #31: 12 Nov 2006, 18:07 »

Spiller afgange
Jeg har ikke solgt helt vildt mange spillere, da jeg faktisk mener at vi har et rigtig godt hold. Selvfølgelig med plads til forstærkninger. De få der blev solgt var en forsvarsspiller og en angriber. Forsvarsspilleren var Sébastien Squillaci, der ikke fik spillet en eneste kamp i sidste sæson. Den anden var John Carew. Jeg havde før sæsonen sluttede overvejet om jeg skulle sælge denne spiller, men fandt ud af at han havde været rigtig god, derfor planlagde jeg at beholde ham. Dog kom en tysk klub med et tilbud jeg ikke kunne afslå:

Sébastien Squillaci, Villarreal - 6.000.000
John Carew, Dortmund - 110.000.000


Nihat skifter til Lyon efter kun en sæson i Villarreal


Spiller ankomster

Med Carews afgang skulle der helt sikkert en erstatning op til angrebet, og jeg fandt hele to. Efter salget af Squillaci manglede jeg en spiller i forsvaret, men det var ordnet før salget. Faktisk blev han solgt på grund af handlen. Jeg fik kort efter sæsonafslutningen en fax fra spanske Deportivo om, at de var røget i dybe økonomiske problemer, og ville gerne tilbyde et par af sine spillere til favorable priser. Det var selvfølgelig Jorge Andrade der vagte vores interesse:

Jorge Andrade
- 30.000.000
Nihat - 70.000.000
Kerlon - 70.000.000


Træningskampe og Super Cup

0-2 Westerlo - Lyon
0-3 Lyon - Chelsea
1-4 Lyon - Barcelona
0-2 Figueres - Lyon
1-1 Metz - Lyon
0-3 Sabadell - Lyon
1-1 Cannes - Lyon

Det var venskabskampene. Og så skulle jeg jo spille Coupe de Champions Trophy og det gik fint nok. Fred blev uheldigvis hurtigt udvist, men det svækkede kun angrebsspillet lidt. I anden halvleg bankede Juninho bolden i kassen og sikrede sejren på 1-0.

Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #32: 12 Nov 2006, 18:20 »

tillykke med mesterskabet og tillykke med at du kan blive ved med at skrive sådan en god blog
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #33: 12 Nov 2006, 18:24 »

Enig med pelen
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #34: 12 Nov 2006, 19:32 »

Jamen tak skal I da have Smiley
Nu skal der bare mere hjem end et nationalt mesterskab Wink
Logged

mikkel-strandgaard
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #35: 12 Nov 2006, 19:40 »

Tillyke med mesterskabet
Logged


MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #36: 12 Nov 2006, 21:42 »

Vinduets sidste indkøb

Kameni flytter tilbage til Frankrig,
efter tre år i Barcelona







Jeg har længe ønsket mig en forstærkning til målmandsposten. Nok er Grégory Coupet en god målmand, men han mangler i den grad konkurrence. Hans hidtidige konkurrent Vercoutre har ikke været i nærheden af en startopstilling siden min ankomst, så her måtte jeg ud og kigge på markedet.

En af mine talentspejdere var imidlertidigt udstationeret i Spanien, og havde anbefalet Espanyols unge keeper Carlos Idriss Kameni. Kameni er 23 år og stammer oprindeligt fra Cameroun, hvor han også er fast mand på landsholdet. Han er dog født og opvokset i Frankrig, og skiftede i sin tid til Espanyol fra Le Havre, så derfor har han EU-pas.

Carlos Idriss Kameni - 90.000.000
















Le Mans - Lyon
Årets første Ligue 1 kamp begyndte lidt sløvt. Vi var ikke skarpe, nærmere det modsatte, men til vores fordel var Le Mans nu ikke en skid bedre. Det lignede i lang tid en kedelig 0-0 kamp, men igen reddede vores rutinerede midtbanemotor Juninho os med et formidabelt langskud der gik lige op i krogen.
0-1


Lyon - Rennes
Rennes kom på besøg, og det var nu vi skulle vise at vi har niveau til at blive ved med at vinde. Kerlon gav publikum og hele fodboldverdenen en smagsprøve på sit talent, og bekræftede mig i at han var det rigtige køb. Han scorede således to mål i hans blot anden optræden for holdet. I anden halvleg krydrede Juninho resultatet med endnu et flot mål. Juninho har indtil videre scoret i alle tre kampe, vi har spillet af betydning.
3-0


Lyon - Sochaux
Endnu en hjemmekamp. Denne gang mod Sochaux, og denne gang var Fred kommet tilbage fra den karantæne han fik i Super Cupen. Og han havde noget at indhente, er du gal vi fik gang i angrebsspillet, og inden Sochaux havde nået at se sig om havde Fred scoret to mål. Det var godt nok de eneste mål der blev scoret, men efterfølgende væltede det ind med chancer, så jeg kan kun se positivt på vores efterår.
2-0


Lens - Lyon
Vi skulle på en svær udfordring mod Lens på udebane. Igen havde vi udemærket styr på defensiven, men angrebsspillet haltede en del, og da vi endelig fik chancer var vi for uskarpe. Begge hold fik en spiller udvist, vores var Zaccardo kort før slutfløjt og det var nok lidt i frustration.
0-0






Champions League lodtrækning


Så var der lodtrækning til grupperne i denne sæsons Champions League. Vi havnede i gruppe D der ser således ud:

1. Seed: Chelsea
2. Seed: Lyon
3. Seed: Shakhtar
4. Seed: Besiktas

Jeg er egentligt meget glad for lodtrækningen. Det er svær gruppe med masser udfordring, men jeg tror sagtens at vi har hvad der skal til for at gå videre. Godt nok tabte vi til Chelsea i en træningskamp i sommers, men jeg tror sagtens at vi kan lægge billet ind til 1. pladsen i denne gruppe!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #37: 12 Nov 2006, 22:22 »

først og fremmest tillykke med det første ud af forhåbentlig mange mesterkaber  Thumbs Up 

Og jeg er da heller ikke i tvivl om at mesterskabet nok igen havner hos Lyon..  Men det bliver lidt mere spændende at se hvordan du vil klare dig i Champions League, i en gruppe som du bør gå videre fra, selvom det er gode modstandere du er oppe i mod..

- Kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvor længe du regner med at blive i Lyon? og hvor du regner med at dit næste stop vil blive, hvis du altså har tænkt dig at prøver kræfterne af med et andet hold ?

Men ellers forsæt det gode arbejde  Thumbs Up
Logged

mikkel-strandgaard
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #38: 12 Nov 2006, 22:24 »

Syntes det er en overkommelig pulje
Logged


MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #39: 12 Nov 2006, 22:40 »

først og fremmest tillykke med det første ud af forhåbentlig mange mesterkaber  Thumbs Up 

Og jeg er da heller ikke i tvivl om at mesterskabet nok igen havner hos Lyon..  Men det bliver lidt mere spændende at se hvordan du vil klare dig i Champions League, i en gruppe som du bør gå videre fra, selvom det er gode modstandere du er oppe i mod..

- Kunne egentlig også godt tænke mig at vide, hvor længe du regner med at blive i Lyon? og hvor du regner med at dit næste stop vil blive, hvis du altså har tænkt dig at prøver kræfterne af med et andet hold ?

Men ellers forsæt det gode arbejde  Thumbs Up

Først og fremmest tak Smiley

Jeg er ikke helt sikker på, hvor længe jeg vil blive i Lyon, men jeg ved at jeg vil tage videre på et tidspunkt. Hvorhen ved jeg ikke helt. Jeg kunne sagtens blive fristet af et skifte til en mindre fransk klub som Sochaux eller Toulouse, men samtidig frister klubber som Valencia og Tottenham også. Et dansk skifte vil jeg heller ikke afvise.

Alt er åbent, men lad mig nu lige spille denne sæson færdig ihvertfald Smiley
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #40: 13 Nov 2006, 16:14 »

Lyon - Besiktas
Det var nu, i årets første Champions League kamp vi skulle vise vores europæiske niveau. Nihat scorede sit første mål, og det skulle der altså seks kampe til så nu håber jeg at der er prikket hul på bylden. Derudover scorede Fred, og selvom Jorge Andrade fik to gule kort og blev udvist synes jeg ikke at vi blev truet af tyrkerne.
2-0


Lyon - Auxerre
Her til aften, var det da Auxerre var på besøg de rutinerede kræfter der var på spil. Således var både Juninho og Wiltord på spring. Wiltord kom ind efter pausen til fordel for Govou på højrekanten, og han kunne efter ca en times spil score på en flot stikning fra Juninho. Vi har nu spillet 5 Ligue 1 kampe uden at lukke mål i, hvilket tegner på et rigtig stabilt forsvar siden Andrades og Kamenis ankomst.
1-0


Bordeaux - Lyon
Igen var der lagt op til en svær udekamp mod Bordeaux. Det gik dog over alt forventning og svær kunne man ikke just sige. Kahlenberg der idag spillede på venstrekanten scorede efter allerede to minutter, og der blev niveauet ligesom lagt. Kort efter fulgte både Källström og Fred.
0-3


Chelsea - Lyon
For første gang i år, har jeg følt at modstanderen var bedre end os. Og er der vist ingen tvivl om, sådan som vi blev tæsket ud af banen. Vi fik en ordentlig lussing af bl.a. Robben, Ballack og Adriano. Vi scorede selv et enkelt mål som unge Benzema stod for.
6-1


Lyon - Lille
I Ligue 1 er vi heldigvis stadig ubesejret, og har ikke lukket mål endnu i nu 7 kampe. I aften kom Lille på besøg og på trods af mega mange skader på kanterne og i angrebet gik det fin. Fred scorede på under 10 minutter, og da der var knapt 10 minutter tilbage af kampen scorede Wiltord kampens sidste mål.
2-0


Shakhtar - Lyon
Vi var efterhånden kommet os over chokket mod Chelsea, og kunne nu tage til Ukraine for at spille mod Shakhtar. Det blev en god kamp, Shakhtar spillede dog meget kompakt, så vi kom kun til et mål der blev scoret af Juninho. Heldigvis for os brændte hjemmeholdet et straffespark.
0-1









Vi er kommet rigtig godt fra start i Ligue 1. På syv kampe er vi ubesejret med en målscore på 12-0. Vi har kun sat points til i en kamp, og har allerede lavet et lille hul ned til de øvrige hold. Således er der 4 og 5 points ned til nr. 3 og 4.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #41: 13 Nov 2006, 16:20 »

Det går da godt for dig i den hjemmelig liga.. men føj for et nederlag til Chelsea.. Ubeslutsom  Men så er der vist også lagt i kakkelovnen til revanche i jeres næste opgør..  Wink
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #42: 13 Nov 2006, 20:16 »

Uhh.. 1-6 mod Chelsea? Må være et sviende nederlag. Men ellers fin start. Smiley
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #43: 13 Nov 2006, 20:17 »

Uhh.. 1-6 mod Chelsea? Må være et sviende nederlag. Men ellers fin start. Smiley

Hehe, den gjorde pænt nas ja Wink
Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: Olympique Lyon
« Svar #44: 13 Nov 2006, 20:21 »

Toulouse - Lyon
I denne kamp skete noget meget sjældent. Nihat scorede Opstemt Han scorede simpelthen sit andet mål på 12 kampe. Faktisk scorede han to og det gjorde sensationen endnu større. Nu håber jeg bare at han kan blive ved med at score. Derudover scorede Fred og Källström et mål hver.
0-4


Lyon - Auxerre
Vi skulle spille 3. runde i Coupe de La ligue mod Auxerre, og det blev en kamp med både gode og dårlige elementer i. Det dårlige var at vi fik Kameni skadet, vi er endnu ikke sikre på hvor lang tid han vil være ude. Det gode er at Nihat beviste at han er på vej tilbage i topform. Dette gjorde han ved at score et hattrick.
3-1


Lyon - Nice
Den her kamp blev lidt sværere end de sidste par Ligue 1 kampe, men det var dog ikke mere end vi kunne overkomme. Fred scorede kampens eneste mål og blev derfor også matchvinder. Nihat stod for oplægget.
1-0


Lyon - Shakhtar
Så var det tid til at møde Shakhtar igen, og denne kamp blev ligeså kedelig som den første kamp, hvis ikke kedeligere. Den var nemlig målløs. Endnu engang stillede Shakhtar op, meget kompakt.
0-0


Paris-SG - Lyon
Vores ærkerivaler fra Paris er ikke hvad de har været. Således forventede bookmakerne at vi ville få en nem sejr idag, på trods af Paris hjemmebanefordel. Det blev nu også en let sejr, men det er så en anden sag Wink Paris fik deres angriber Frau udvist, og det ødelagde i den grad hjemmeholdets angrebsspil. Vi fik masser af plads og det endte også med tre mål, hvoraf Juninho stod for de to. Vi har nu spillet 10 kampe, og har en målscorer på 20-0, hvilket er fremragende!
0-3






Juninho har været en stor del af Lyons flotte start på sæsonen



Spillerstatistik

Topscorer: Fred (7)
Flest assists: Thomas Kahlenberg (5)
Kampens bedste spiller: Juninho Pernambucano (3)
Gule kort: Fred (5)
Røde kort: Fire spillere (1)
Gennemsnitlig karakter: Juninho Pernambucano (7.53)


Fred fortsætte stilen fra sidste sæson, med både at være topscorer og være den på holdet der har skaffet sig flest gule kort. Kahlenberg fortsætter glædeligt med at have lavet flere oplæg. Nu har han også spillet mere eller mindre fast på venstrefløjen imens Montolivo og Ben Arfa var skadet, og han har bestemt gjort det flot.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010